+6
Dao
redalert
formsvackan
RedMentalCase
RedCloud
ericTheDog
10 posters
Folie-ekonomer - förklara er!!!
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 1
Folie-ekonomer - förklara er!!!
Gång på gång har folie-ekonomer deklarerat världsekonomins kollaps. Den ekonomiska kartan som vi känner den skulle upphöra att existera. Detta dumprat har pågått i ca 7 år. Nu ser det ut som världen återigen hanterat en ekonomisk nedgång. Vad ska foliet göra nu? Tidigare fanns det alltid några sinnesslöa som lyssnade på foliet och hans anhang. Nu är detta över. Folieekonomerna kommer aldrig mer ens orka engagera sig.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 2
Sv: Folie-ekonomer - förklara er!!!
Sparas.
Den "stora kollapsen" är liksom inbyggd i den marknadsanpassade kapitalismen.
Räntor, astronomiska lån och en evig tillväxt funkar liksom inte.
Varför har du så bråttom lillErik, kollapsen kommer, och det kommer inte bli trevligt....
Den "stora kollapsen" är liksom inbyggd i den marknadsanpassade kapitalismen.
Räntor, astronomiska lån och en evig tillväxt funkar liksom inte.
Varför har du så bråttom lillErik, kollapsen kommer, och det kommer inte bli trevligt....
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 3
Varför ska de förklara sig, de är ju en samling pajaser och knäppgökar, ingen kräver att familjen roffafoliet ska kunna förklara sig.
Kraven på dem ligger mer i nivå med; hoppas du inte glömmer torka dig efter ditt besök på huset, typ.
Kraven på dem ligger mer i nivå med; hoppas du inte glömmer torka dig efter ditt besök på huset, typ.
Senast ändrad av RedMentalCase den 2013-02-14, 15:07, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 4
RedMentalCase skrev:Varör ska de förklara sig, de är ju en samling pajaser och knäppgökar, ingen kräver att familjen roffafoliet ska kunna förklara sig.
"nån" debatterar......
Såååå mycket hat, såååå lite substans....
- Inlägg 5
Ingen hatar dig knäpproffan. Hur en gube på 55 kan sitta och inbilla sig att nån hatar hen tyder på långt gången demens?
För ve och fasa, inte ska roffan behöva svara på varför han suttit och skrikit om världsekonomins kollaps i evigheter, det är lättare att inbilla sig att nån hatar hen.
Och ja, jag debatterar, jag väntar på ditt svar roffan... vad gör du roffan? jobbar du hårt på skolan nu ? Sportlov? Studiedag igen?
För ve och fasa, inte ska roffan behöva svara på varför han suttit och skrikit om världsekonomins kollaps i evigheter, det är lättare att inbilla sig att nån hatar hen.
Och ja, jag debatterar, jag väntar på ditt svar roffan... vad gör du roffan? jobbar du hårt på skolan nu ? Sportlov? Studiedag igen?
Senast ändrad av RedMentalCase den 2013-02-14, 15:18, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 6
RedMentalCase skrev:Ingen hatar dig knäpproffan. Hur en gube på 55 kan sitta och inbilla sig att nån hatar hen tyder på långt gången demens?
"nån" debatterar.....du verkar inte må så bra....
Så mycket hat, såååå lite substans.
btw: ska du aldrig börja jobba på ditt minderväreskomplex ?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 7
Det haveri i banksystemet som jag och andra varnade för inträffade också 2008. Det märktes mest i USA men du kan fasiken inte ha missat det.ericTheDog skrev:Gång på gång har folie-ekonomer deklarerat världsekonomins kollaps. Den ekonomiska kartan som vi känner den skulle upphöra att existera. Detta dumprat har pågått i ca 7 år. Nu ser det ut som världen återigen hanterat en ekonomisk nedgång. Vad ska foliet göra nu? Tidigare fanns det alltid några sinnesslöa som lyssnade på foliet och hans anhang. Nu är detta över. Folieekonomerna kommer aldrig mer ens orka engagera sig.
Inte heller kan du gärna ha missat den s.k. Eurokrisen som egentligen är ett resultat av en sekunda konstruktion som redan kollapsat.
Hur många tusentals miljarder har västvärldens skattebetalare hittills tvingats ställa upp med för att hålla bankerna under armarna en stund till ? Sista siffran jag lade på minnet var 70.000 miljarder och det var något år sedan.
Hur stor nedskärning av välfärden ska vi acceptera, kanske enbart i syfte att förlänga plågan ?
What´s the problem råttan ? Får du inte dina teorier om lån från pensionskontot att stämma ?
- Inlägg 8
formsvackan skrev:Det haveri i banksystemet som jag och andra varnade för inträffade också 2008. Det märktes mest i USA men du kan fasiken inte ha missat det.ericTheDog skrev:Gång på gång har folie-ekonomer deklarerat världsekonomins kollaps. Den ekonomiska kartan som vi känner den skulle upphöra att existera. Detta dumprat har pågått i ca 7 år. Nu ser det ut som världen återigen hanterat en ekonomisk nedgång. Vad ska foliet göra nu? Tidigare fanns det alltid några sinnesslöa som lyssnade på foliet och hans anhang. Nu är detta över. Folieekonomerna kommer aldrig mer ens orka engagera sig.
Inte heller kan du gärna ha missat den s.k. Eurokrisen som egentligen är ett resultat av en sekunda konstruktion som redan kollapsat.
Hur många tusentals miljarder har västvärldens skattebetalare hittills tvingats ställa upp med för att hålla bankerna under armarna en stund till ? Sista siffran jag lade på minnet var 70.000 miljarder och det var något år sedan.
Hur stor nedskärning av välfärden ska vi acceptera, kanske enbart i syfte att förlänga plågan ?
What´s the problem råttan ? Får du inte dina teorier om lån från pensionskontot att stämma ?
Jag undrar varför han har så bråttom, anktrions ekonomiska talesman ?
Kraschen kommer, som ett brev på posten, men vem har bråttom ?
- Inlägg 9
En lång dags färd mot natt, börjar redan på morgonen.RedCloud skrev:Jag undrar varför han har så bråttom, anktrions ekonomiska talesman ?
- Inlägg 10
Svaret, det dröjer......
- Inlägg 11
RedMentalCase skrev:Svaret, det dröjer......
psykfallet skrev:Varför ska de förklara sig, de är ju en samling pajaser och knäppgökar, ingen kräver att familjen roffafoliet ska kunna förklara sig.
Konsekvens är ju inte anktrions starkaste sida....(heller)
- Inlägg 12
Vilket svar efterfrågar du ?RedMentalCase skrev:Svaret, det dröjer......
Vore det inte bättre att ta av dig dina ideologiska filter och försöka se världen som den egentligen är ?
De enorma skuldberg som dagens skitsystem automatiskt bygger upp, kommer också med automatik att få hela skiten att rasa samman den dag som vi skattebetalare inte längre accepterar eller orkar att springa runt i ekorrhjulet, enbart för bankirernas bästa.
Bara så du inte ska känna dig alltför lugn, raset har redan börjat. Egendomsöveröringen från fattiga till rika går allt fortare. Hur länge tror du att "offren" sitter still i båten och bara tittar på ? Vad händer den dag de inte längre gör det ? Mot vilka tror du att t.ex. Kinas enorma arme är ett skydd ?
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 13
formsvackan skrev:Vilket svar efterfrågar du ?RedMentalCase skrev:Svaret, det dröjer......
Vore det inte bättre att ta av dig dina ideologiska filter och försöka se världen som den egentligen är ?
De enorma skuldberg som dagens skitsystem automatiskt bygger upp, kommer också med automatik att få hela skiten att rasa samman den dag som vi skattebetalare inte längre accepterar eller orkar att springa runt i ekorrhjulet, enbart för bankirernas bästa.
Bara så du inte ska känna dig alltför lugn, raset har redan börjat. Egendomsöveröringen från fattiga till rika går allt fortare. Hur länge tror du att "offren" sitter still i båten och bara tittar på ? Vad händer den dag de inte längre gör det ? Mot vilka tror du att t.ex. Kinas enorma arme är ett skydd ?
Fy fan vilken sur och grinig gammal gubbjävel du är folieassholet passa dig snart kommer männen med de vita rockarna och hämtar dig!
- Inlägg 14
formsvackan skrev:Vilket svar efterfrågar du ?RedMentalCase skrev:Svaret, det dröjer......
Kinas arme? lol
Jag visste inte att jag jobbade för "bankirernas bästa.." tack för att du upplyste mig, din galne rödmupp.
- Inlägg 15
Det är mycket du behöver lära digRedMentalCase skrev:Jag visste inte att jag jobbade för "bankirernas bästa.." tack för att du upplyste mig, din galne rödmupp.
- Inlägg 16
Fy fan vilken sur och grinig gammal gubbjävel du är folieassholet passa dig snart kommer männen med de vita rockarna och hämtar dig
Anktrions version av "debatt"....
- Inlägg 17
Han behov av att få gensvar och uppmärksamhet gör honom allt desperatareRedCloud skrev:Fy fan vilken sur och grinig gammal gubbjävel du är folieassholet passa dig snart kommer männen med de vita rockarna och hämtar dig
Anktrions version av "debatt"....
- Inlägg 18
Det minst lika mycket debatt som det ni sysslar med, men skillnaden är att ni är så inkrökta i ert mupperi att ni inte begriper det.
När skulle världen gå under sa ni?
När skulle världen gå under sa ni?
- Inlägg 19
formsvackan skrev:Det är mycket du behöver lära digRedMentalCase skrev:Jag visste inte att jag jobbade för "bankirernas bästa.." tack för att du upplyste mig, din galne rödmupp.
Ja det är skrämmande att de kan leva under "eight bells and all is well", och TRO på det....makalöst
- Inlägg 20
Det är litet som med religion, djävulens största trick är enligt de insatta att lura oss människor att han inte finnsRedCloud skrev:formsvackan skrev:Det är mycket du behöver lära digRedMentalCase skrev:Jag visste inte att jag jobbade för "bankirernas bästa.." tack för att du upplyste mig, din galne rödmupp.
Ja det är skrämmande att de kan leva under "eight bells and all is well", och TRO på det....makalöst
- Inlägg 21
formsvackan skrev:En lång dags färd mot natt, börjar redan på morgonen.RedCloud skrev:Jag undrar varför han har så bråttom, anktrions ekonomiska talesman ?
Nu får ni bestämma er. Har kollapsen kommit, eller är den förbi? Har jag missat den? Vad gäller vår välfärd så är den typ densamma som innan 2008. Skattetrycket har sänkts. Vad är problemet foliet? 70000 miljarder påstår du att något kostat oss, men i stort sett ingenting märks av detta. Lite krigsrubriker, inte så mycket bakom dessa.
- Inlägg 22
Din textpåminner mest om en religös fanatiker som försöker skrämma folk till stora misstag. Vinnarna har hittills varit de som tagit den goja för vad den är: dårskap.
- Inlägg 23
Har kollapsen kommit, eller är den förbi?
Den har börjat lillErik...att du inte ser tecknen innebär inte att den inte finns.
Har jag missat den?
Det är MYCKET du verkar missat om man säger...
70000 miljarder påstår du att något kostat oss,
ehhh, du har missat regeringarna i väst panikinsatser för att stötta bankerna 6 finansisntitut, och du ska vara anktrions ekonomiske talesman ?
men i stort sett ingenting märks av detta.
Förmodligen inte, om man blundar...
- Inlägg 24
Ni blir allt färre som nonchalerar skuldbergens betydelse. Snart det bara är forumets tre vise ankor som inte begriper. Att ni snart skulle vara ensamma om sanningen känns besynnerligt, men undrens tid kanske inte alls är förbi .....ericTheDog skrev: Vinnarna har hittills varit de som tagit den goja för vad den är: dårskap.
Någon av er borde åka till Washington och förklara för kongressen att det är nonsens att strida om ett lånetak som inte har någon betydelse. I Bryssel skulle säkert också många bli glada om de fick ta del av er outgrundliga visdom.
När du rett ut problematiken bolån och pensioner kanske du själv har tid att ta tag i detta
- Inlägg 25
formsvackan skrev:Ni blir allt färre som nonchalerar skuldbergens betydelse. Snart det bara är forumets tre vise ankor som inte begriper. Att ni snart skulle vara ensamma om sanningen känns besynnerligt, men undrens tid kanske inte alls är förbi .....ericTheDog skrev: Vinnarna har hittills varit de som tagit den goja för vad den är: dårskap.
Någon av er borde åka till Washington och förklara för kongressen att det är nonsens att strida om ett lånetak som inte har någon betydelse. I Bryssel skulle säkert också många bli glada om de fick ta del av er outgrundliga visdom.
När du rett ut problematiken bolån och pensioner kanske du själv har tid att ta tag i detta
Vilka skuldberg är det du nu ylar över?
Lånetak i Washington får väl betydelse först om de efterlevs. Fram till dess är de lika betydelselösa som foliet och kackerlackan.
Vad gäller bolån och pensioner så blev du ännu en gång tillintetgjort. Din pajas.