Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
formsvackan
Dao
Sniperace
DirtyDog
Secrist
Vercingetorix
lazy
Infra
12 posters

Äntligen. En rejäl konspirationsteori!

Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Äntligen. En rejäl konspirationsteori! - Sida 3 Empty Sv: Äntligen. En rejäl konspirationsteori!

Inlägg  Vercingetorix 2013-02-13, 15:20

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Secrist skrev:Absolut, men vetenskapen är det enda verktyget med vilket man kan ta reda på tingens beskaffenhet. Bronsåldersmyter framkrystade av deliriska ökeneremiter är en hyfsat lång omväg till att uppnå detsamma med.

Det är detta öppet förakt för troende som jag har svårt att förstå. Var kommer den ifrån?

Det är ett öppet förakt gentemot religion och ingenting annat. Åtminstone från min sida.

Och om vi ska vara ärliga... Varför ska jag visa respekt gentemot religioner som önskar tortera min själ i helvetets eldar för tid och evighet för att jag inte köper dess humbug?

Att det sedan finns kretiner som köper den ondska som religion både predikar och manifesterar kan man naturligtvis också ha åsikter om. Jag önskar att folk kunde bli en smula mer pålästa om religionernas ursprung och därmed deras totalt oförtjänta utrymme i ett modernt samhälle.

Det finns inga religioner som önskar tortera din själ i helvetets eldar för tid och evighet!

Jag önskar också att folk skulle vara mer beläsat om religioner och deras ursprung, så vi alla slapp stolligheter som dina!

Apologismen flödar återigen, Dao... Tvivlar du på profetens ord såsom han fått dem dikterade av den store skäggmuftin i skyn?
    http://www.al-islam.se/Articles/ViewArticle.aspx?ArticleID=78
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Äntligen. En rejäl konspirationsteori! - Sida 3 Empty Sv: Äntligen. En rejäl konspirationsteori!

Inlägg  Vercingetorix 2013-02-13, 15:24

formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Det finns en gud och Jesus gick på vatten tills du kan bevisa motsatsen.
    Det finns tills du kan bevisa motsatsen Oden, Tor och resten av gänget i Valhall, sittandes vid långbordet tillsammans med oss rättrogna, inmundigandes fläskotletter och starkbärs i all evighet.

Den som hellre vill sitta på en molntapp och spela harpa må naturligtvis tro på det. Har dessutom hört talas om att somliga tomtar tror att 72 kärrningar på halsen skulle vara en belöning !

Hehe... Harpa vetefan, men bara jag får ta med mig guran till Valhall så är jag nöjd...

72 kärringar innebär rimligtvis också 72 svärmödrar, förutsatt att de inte är systrar...
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-02-13, 15:25

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Secrist skrev:Absolut, men vetenskapen är det enda verktyget med vilket man kan ta reda på tingens beskaffenhet. Bronsåldersmyter framkrystade av deliriska ökeneremiter är en hyfsat lång omväg till att uppnå detsamma med.

Det är detta öppet förakt för troende som jag har svårt att förstå. Var kommer den ifrån?

Jag undrar alltid varför hedningar alltid är de mest aktiva i dessa frågeställningar? Smile
    Kan det ha att göra med att man inte vill tvingas rätta sitt eget liv efter andras religiösa tro ?

Stämmer, och samma klagomål ges av kristna mot islam, av muslimer mot kristna osv osv....

tänk om alla kunde låta bli att påtvinga andra sin tro
    Det borde vara straffbart att utifrån sin egen religiösa tro, aktivt försöka påverka andra människors handlingar !!!

Även ateism som tro? Shocked
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-02-13, 15:29

R.O.F.L skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:

Jag undrar alltid varför hedningar alltid är de mest aktiva i dessa frågeställningar? Smile
    Kan det ha att göra med att man inte vill tvingas rätta sitt eget liv efter andras religiösa tro ?

Stämmer, och samma klagomål ges av kristna mot islam, av muslimer mot kristna osv osv....

Det borde vara straffbart att utifrån sin egen religiösa tro, aktivt försöka påverka andra människors handlingar !!!

Ateism är inte en tro, utan frihet från densamma.. Det hörde jag en brinnande buske säga. ...tror jag...
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-02-13, 15:33

Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Det finns en gud och Jesus gick på vatten tills du kan bevisa motsatsen.
    Det finns tills du kan bevisa motsatsen Oden, Tor och resten av gänget i Valhall, sittandes vid långbordet tillsammans med oss rättrogna, inmundigandes fläskotletter och starkbärs i all evighet.

Den som hellre vill sitta på en molntapp och spela harpa må naturligtvis tro på det. Har dessutom hört talas om att somliga tomtar tror att 72 kärrningar på halsen skulle vara en belöning !

Hehe... Harpa vetefan, men bara jag får ta med mig guran till Valhall så är jag nöjd...
    Då får du förmodligen öppna eget, både församling och elverk Very Happy
    Vercingetorix skrev:72 kärringar innebär rimligtvis också 72 svärmödrar, förutsatt att de inte är systrar...
    Somliga tänker inte så långt .....
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-13, 15:37

R.O.F.L skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:

Nej, möjligtvis som försvar. Begreppet religionsfrihet borde utökas till att gälla även laglig rätt till frihet från religion !

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-02-13, 16:27

Det kommer från intelligent tänkande. Du vet, nåt som GUD har försett oss med. Twisted Evil
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-02-13, 16:29

Gammalt ordspråk:

"I skyttegravarna finns inga ateister"
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-02-13, 16:32

Vercingetorix skrev:Apologismen flödar återigen, Dao... Tvivlar du på profetens ord såsom han fått dem dikterade av den store skäggmuftin i skyn?

Folk får tro vad de vill!
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-13, 16:33

formsvackan skrev: Har dessutom hört talas om att somliga tomtar tror att 72 kärrningar på halsen skulle vara en belöning !
    bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-13, 16:34

formsvackan skrev: Det finns inga religioner som önskar tortera din själ i helvetets eldar för tid och evighet!

När "upptäcktes" helvetet, och av vem ?

Jag önskar också att folk skulle vara mer beläsat om religioner och deras ursprung, så vi alla slapp stolligheter som dina!

Jag önskar också att människor vore mera belästa och upplysta avseende religioners ursprung och utveckling. Det skulle kunna motverka de stolligheter som av ett självutnämnt ledarskap sprids i religioners och gudars namn.

Människan uppfann helvetet!

Och det skulle motverka de stolligheterna som religionshatare av olika kalibrer sprider!
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-13, 16:35

R.O.F.L skrev:Även ateism som tro? Shocked
    Det är ju en omöjlighet. Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-13, 16:35

DirtyDog skrev:
    formsvackan skrev: Har dessutom hört talas om att somliga tomtar tror att 72 kärrningar på halsen skulle vara en belöning !
    bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce bounce

Ingen religion hävdar att de får sådan belöning heller. Däremot vissa tokiga uttolkare...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-13, 16:36

DirtyDog skrev:

Nej, det är så för många "ateister"!
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-13, 16:37

formsvackan skrev: Begreppet religionsfrihet borde utökas till att gälla även laglig rätt till frihet från religion !
    Det gör det nog redan. Man tvingas väl inte välja?
    Fast enligt vissa religioner är det värre att inte tro på någon religion än att tro på andra religioner.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-13, 16:42

RedCloud skrev:Gammalt ordspråk:

Det stämmer säkert. Men får man välja mellan en rejäl kulspruta eller en välsignelse väljer nog de flesta kulsprutan. När man står inför döden gör man nästan vilka idiotiska saker som helst bara för att överleva. Man kanske hellre suger av sin fiende hellre än att dö. Så i skyttegravarna finns kanske heller inga rabiata heterosexuella? Twisted Evil
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-13, 16:43

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:Apologismen flödar återigen, Dao... Tvivlar du på profetens ord såsom han fått dem dikterade av den store skäggmuftin i skyn?

Folk får tro vad de vill!
    Inte enligt alla religioner. Surprised
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-13, 16:45

Dao skrev:Människan uppfann helvetet!
    Men, men, det står väl om det i Bibeln (och säkert också Koranen). Menar du att ALLT inte stämmer i dessa skrifter?
    Finns det NÅGOT i skrifterna som INTE är uppfunnet av människor? Laughing
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-13, 16:47

Dao skrev:
    DirtyDog skrev:

Nej, det är så för många "ateister"!
    Utveckla!

Ber vi böner, äter nån speciell mat, går i nån sorts kyrka?
    Exakt VAD är det som ateister gör som INTE religiösa gör (förutom att pilla oss på naveln när du knäböjer mot Mecka)?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-02-13, 16:51

Dao skrev:
    formsvackan skrev: Det finns inga religioner som önskar tortera din själ i helvetets eldar för tid och evighet!

När "upptäcktes" helvetet, och av vem ?

Jag önskar också att människor vore mera belästa och upplysta avseende religioners ursprung och utveckling. Det skulle kunna motverka de stolligheter som av ett självutnämnt ledarskap sprids i religioners och gudars namn.

Människan uppfann helvetet!

Och det skulle motverka de stolligheterna som religionshatare av olika kalibrer sprider!

ja, och människan upfann religionerna, människan skrev bibel och koran....

och i båda dessa finns helvetet nämnt.

men då är vi överens om att religionerna är uppfinningar av människor.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Inlägg  Vercingetorix 2013-02-13, 17:02

RedCloud skrev:Gammalt ordspråk:

Upplevs situationen som tillräckligt kritisk kan man ta till sig vilka stolligheter som helst. Det är riktigt.
    En klassisk försvarsmekanism...
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-13, 17:03

Sniperace skrev:men då är vi överens om att religionerna är uppfinningar av människor.
    Likheten mellan religioner och fanatiska fotbollssupportrar är slående.
    Man vill gärna med sin klädsel visa vad man håller på, ingen utomstående begriper vad fan som driver dem, tillsammans i stora flockar är de ofta gapiga och kanske även ett hot för alla som inte delar deras tro. Laughing
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-13, 17:04

Sniperace skrev:men då är vi överens om att religionerna är uppfinningar av människor.
    Vad skulle det annars kunna vara ?

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsta_konciliet_i_Nicaea

Där och då bestämdes det som du så småningom skulle komma att "drabbas av".
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2013-02-13, 17:07

DirtyDog skrev:
    Likheten mellan religioner och fanatiska fotbollssupportrar är slående.
    Man vill gärna med sin klädsel visa vad man håller på, ingen utomstående begriper vad fan som driver dem, tillsammans i stora flockar är de ofta gapiga och kanske även ett hot för alla som inte delar deras tro. Laughing
    När man tänker vidare så inser man att även politiska grupperingar kan utveckla samma sjuka tendenser. De klär sig likartat (så man skall se vilka de tillhör) och blir gärna gapiga och våldsamma i grupp. Mad
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-02-13, 17:09

formsvackan skrev:
    Vad skulle det annars kunna vara ?

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsta_konciliet_i_Nicaea

Där och då bestämdes det som du så småningom skulle komma att "drabbas av".

Men det verkar INTE som DAO anser religioner vara skapade av människor, för det finns ju enligt honom INGA fel i religioner osv...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 15:52