Secrist skrev:Vad är hans inställning till kvinnans rättigheter och pappaledigt tror du?
Senast det begav sig framställdes fienden så här.
Secrist skrev:Vad är hans inställning till kvinnans rättigheter och pappaledigt tror du?
formsvackan skrev:Sniperace skrev:Jag kallar inte dig islamistkramare, men tycker du är undfallen mot just islam och har svårt att utala kritik och fördömande mot de vidrigheter som idag sker i dess namn.Jag vet inte hur förbaskat många gånger du yrat om mitt älskade Hamas m.m., men många är det. Att du upplever mig som undfallen beror bara på att jag inte vill acceptera dina formuleringar, din enögdhet och ditt blinda hat. Enögd och blind, hmmm... nåt blev fel.
Att kalla dig hamazkramare behöver inte betyda att du gillar deras religiösa del, utan bara deras kamp mot israel...Sniperace skrev:självfallet m¨åste islamismen bekämpas, liksom att man ska bekämpa andra religioner där de påtvingar sina regler, och straffa folk som inte följer deras lära.Jag har kraftigt fördömt katolicismens inkvisition, men den sker inte idag, jag har krafigt vfördömt deras antikondomkampanj osvg osvDu ylar dock endast över islam och glömmer helt bort övriga.
men katolicismen IDAG mördar inte människor för deras tro eller sexuella läggningDet är vad du ser och tror. I vårt land har under mer än ett årtusende människorna drabbats mer av absurda varianter av kristendom. Så är det än idag. Trosrörelsen t.ex. fördärvar tillvaron för betydligt fler än vad islam gör. Den dag du inser och ger uttryck för detta ska jag kanske kunna ta dig och dina synpunkter avseende islam på allvar.Sniperace skrev:IDAG är den värsta syndaren dock just islam, och vissa menautövare av andra religioner, bla kristendom.
I Sverige ?Sniperace skrev:de ligger nog inte bak samma våld och terror som sker i den muslimska världen med deras religiösa förtecken, deras 1400 år gamla krig mellan sunni och shia där många tusen mörda´ts just för att den ene är sunni och den andre shia
Sniperace skrev:inget prästerskap, vad kallar du ayatollorna, och andra religiösa ledare som piskar upp hat och driver hårda sharialagar osv.
formsvackan skrev:I Sverige ?Sniperace skrev:de ligger nog inte bak samma våld och terror som sker i den muslimska världen med deras religiösa förtecken, deras 1400 år gamla krig mellan sunni och shia där många tusen mörda´ts just för att den ene är sunni och den andre shia
Dao skrev:Sniperace skrev:inget prästerskap, vad kallar du ayatollorna, och andra religiösa ledare som piskar upp hat och driver hårda sharialagar osv.
Absolut inte präster!
Här är lite KUNSKAP i detta:
http://religionsvetenskapligakommentarer.blogspot.se/2013/02/en-muslimsk-prast.html
Sniperace skrev:Ingen av dessa avrättar av religiösa skäl homosexuella, de avrättar inte avfällingar, eller äktenskapsbryterskor osv
Och nej, trosrörelsen, är det något med undelivet på kvinnor?
de ligger nog inte bak samma våld och terror som sker i den muslimska världen med deras religiösa förtecken, deras 1400 år gamla krig mellan sunni och shia där många tusen mörda´ts just för att den ene är sunni och den andre shia
men som sagt, jag avskyr ändå alla religioner som förtrycker sina medlemmar och andra av annan tro, skulle gärna se JV försvinna eller förändras radikalt till en mjukare version, att se livets ord förändras till en sekt som inte längre fördömer osv osv
Dao skrev:Sniperace skrev:Ingen av dessa avrättar av religiösa skäl homosexuella, de avrättar inte avfällingar, eller äktenskapsbryterskor osv
de ligger nog inte bak samma våld och terror som sker i den muslimska världen med deras religiösa förtecken, deras 1400 år gamla krig mellan sunni och shia där många tusen mörda´ts just för att den ene är sunni och den andre shia
men som sagt, jag avskyr ändå alla religioner som förtrycker sina medlemmar och andra av annan tro, skulle gärna se JV försvinna eller förändras radikalt till en mjukare version, att se livets ord förändras till en sekt som inte längre fördömer osv osv
Jag skulle gärna vilja att du klargjorde vilka "religiösa skäl" det finns för att mörda homosexuella, avfällingar eller äktenskapsbryterskor!!!
Det finns heller inte 1400 år långt krig mellan sunna och shia.
Jag avskyr okunskap och intolerans - så jag kommer alltid att vara på andra sidan barrikaderna gentemot dig!
Dao skrev:Sniperace skrev:Ingen av dessa avrättar av religiösa skäl homosexuella, de avrättar inte avfällingar, eller äktenskapsbryterskor osv
Jag skulle gärna vilja att du klargjorde vilka "religiösa skäl" det finns för att mörda homosexuella, avfällingar eller äktenskapsbryterskor!!!
Det finns heller inte 1400 år långt krig mellan sunna och shia.
Jag avskyr okunskap och intolerans - så jag kommer alltid att vara på andra sidan barrikaderna gentemot dig!
Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:inget prästerskap, vad kallar du ayatollorna, och andra religiösa ledare som piskar upp hat och driver hårda sharialagar osv.
Absolut inte präster!
Här är lite KUNSKAP i detta:
http://religionsvetenskapligakommentarer.blogspot.se/2013/02/en-muslimsk-prast.html
hårklyverier, jag tror de flesta fattar detta.
Sniperace skrev:Jodå, att avrätta avfällingar för tappad tro är en realtitet i islamskt styrad länder, ochg de med stöd av koran och hadither osv
och jo, krig mellan sunni och shia har i större eller mindre grad pågått i ca 1400 år, men början av att Mohammed dog och striden gäller vem som skulle vara den rätta efterträdaren till mohammed.
JAg avskyr när människor försökr ljuga bort sådant och finns på barrikderna för att lura och bedra människor
Dao skrev:Sniperace skrev:Jodå, att avrätta avfällingar för tappad tro är en realtitet i islamskt styrad länder, ochg de med stöd av koran och hadither osv
och jo, krig mellan sunni och shia har i större eller mindre grad pågått i ca 1400 år, men början av att Mohammed dog och striden gäller vem som skulle vara den rätta efterträdaren till mohammed.
JAg avskyr när människor försökr ljuga bort sådant och finns på barrikderna för att lura och bedra människor
Det är nog DU som ljuger här!
Här är lite KUNSKAPER om detta med homosexualitet och islam:
http://religionsvetenskapligakommentarer.blogspot.se/2012/12/hbtq-islam.html
"Under 2000-talet har man kunnat ana vissa resultat av dess organisationers arbete, och allt fler muslimer kommer ut som öppet homosexuella och tar öppet kampen för homosexuella muslimers rättigheter..."
Secrist skrev:Räknas de som flyr från Hamas till Israel?
Dao skrev:Secrist skrev:Räknas de som flyr från Hamas till Israel?
Räknas till vad? Homosexuella?
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Räknas de som flyr från Hamas till Israel?
Modiga homosexuella i en islamistisk miljö.
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Räknas de som flyr från Hamas till Israel?
Finns ett sådant förtryck skall de givetvis fly!
Och?
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Räknas de som flyr från Hamas till Israel?
Och?
Ja, det är ju rätt vanligt i muslimska stater.
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Räknas de som flyr från Hamas till Israel?
Och?
Ja, det är ju rätt vanligt i muslimska stater.
Ja, diktatur brukar innebära förtryck. Det är därför muslimer i stort idag kämpar för demokrati!
Secrist skrev:Fast de ligger några hundra år efter västvärlden men de kanske kommer ikapp till slut.
Dao skrev:Secrist skrev:Fast de ligger några hundra år efter västvärlden men de kanske kommer ikapp till slut.
Är innehållslösa plattityder det enda du bemäktar?
Förstår att du blir orolig varje gång "källkritik" kommer på tal!
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Fast de ligger några hundra år efter västvärlden men de kanske kommer ikapp till slut.
Så de är inte efter västvärlden?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Fast de ligger några hundra år efter västvärlden men de kanske kommer ikapp till slut.
Nej!
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Fast de ligger några hundra år efter västvärlden men de kanske kommer ikapp till slut.