Dao skrev:Vercingetorix skrev:Secrist skrev:Absolut, men vetenskapen är det enda verktyget med vilket man kan ta reda på tingens beskaffenhet. Bronsåldersmyter framkrystade av deliriska ökeneremiter är en hyfsat lång omväg till att uppnå detsamma med.
Det är detta öppet förakt för troende som jag har svårt att förstå. Var kommer den ifrån?
Det är ett öppet förakt gentemot religion och ingenting annat. Åtminstone från min sida.
Och om vi ska vara ärliga... Varför ska jag visa respekt gentemot religioner som önskar tortera min själ i helvetets eldar för tid och evighet för att jag inte köper dess humbug?
Att det sedan finns kretiner som köper den ondska som religion både predikar och manifesterar kan man naturligtvis också ha åsikter om. Jag önskar att folk kunde bli en smula mer pålästa om religionernas ursprung och därmed deras totalt oförtjänta utrymme i ett modernt samhälle.
Det finns inga religioner som önskar tortera din själ i helvetets eldar för tid och evighet!
Jag önskar också att folk skulle vara mer beläsat om religioner och deras ursprung, så vi alla slapp stolligheter som dina!
Nej, men de HOTAR, att är man inte rättrogen väntar ett evigt liv i helvetet med allehanda plågor.....