RedCloud skrev:ericTheDog skrev:Tror du på en "försäkring" som bara betalar ut pengar?
En försäkring som inte gör det skulle jag aldrig teckna, i din värld kanske det är ok...
Exaktemente !
RedCloud skrev:ericTheDog skrev:Tror du på en "försäkring" som bara betalar ut pengar?
En försäkring som inte gör det skulle jag aldrig teckna, i din värld kanske det är ok...
F.I.S.T skrev:RedCloud skrev:ericTheDog skrev:Tror du på en "försäkring" som bara betalar ut pengar?
Exaktemente !
så jag tror nog att alla försäkringsbolag MÅSTE neka betalning när det inte finns giltiga grunder för utbetalning, eller tror du annat?
RedCloud skrev:så jag tror nog att alla försäkringsbolag MÅSTE neka betalning när det inte finns giltiga grunder för utbetalning, eller tror du annat?
Så formulerade inte lillEric sin fråga....
Tror du på en "försäkring" som bara betalar ut pengar?
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:RedCloud skrev:ericTheDog skrev:Tror du på en "försäkring" som bara betalar ut pengar?
Exaktemente !
et försäkringsbolag som bara delar ut pengar utan at det fastsälls at det liger regementsenliga skäl tll utbetalningen går snabt i konkurs, och alla som köpt försäkring i dessa mister sina betalade avgifter.
så jag tror nog att alla försäkringsbolag MÅSTE neka betalning när det inte finns giltiga grunder för utbetalning, eller tror du annat?
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:RedCloud skrev:ericTheDog skrev:Tror du på en "försäkring" som bara betalar ut pengar?
Exaktemente !
et försäkringsbolag som bara delar ut pengar utan at det fastsälls at det liger regementsenliga skäl tll utbetalningen går snabt i konkurs, och alla som köpt försäkring i dessa mister sina betalade avgifter.
Nu pratar vi om sjukförsäkringen , där det betalats in försäkringspengar via skatt av alla kapabla arbetande människor. En gemensam försäkring som bäddade för ett tryggt samhälle innan Alliansen började ändra spelreglerna så att det krävs att man är framgångsrik för att ha råd att bli sjuk. Det betalades in massor av pengar via skatt... men när folk behövde dem vid sjukdom så har mångas förvägrats dem och tvingas till Socialbidrag ... eh host, host ursäkta det heter ju "försörjningsstöd" under Alliansen, så att det inte kommer fram att bidragen ökat under deras regim.....
Betalas pengar IN, till försäkringen, så skall pengar betalas UT när folk blir sjuka. Så har inte skett för alla försäkringstagare
Sniperace skrev: det ska mao inte bara betalas ut eller hur?
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev: det ska mao inte bara betalas ut eller hur?
ehhh och vem har sagt det ?
läste du denna tråd borde du sett det.F.I.S.T skrev:Sniperace skrev: det ska mao inte bara betalas ut eller hur?
Sniperace skrev:läste du denna tråd borde du sett det.F.I.S.T skrev:Sniperace skrev: det ska mao inte bara betalas ut eller hur?
men jag svarade på just detta om ett försäkringsbolag som bara betalar ut.
har du problem med läsförståelse vännen?
ericTheDog skrev:
Har du problem med att sjukförsäkringen är till för de sjuka?
ericTheDog skrev:Och vad inbillar du dig att sjukdom har med rikedom att göra? Pajas.
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:läste du denna tråd borde du sett det.F.I.S.T skrev:Sniperace skrev: det ska mao inte bara betalas ut eller hur?
svarslös igen ser jag... annars är det bara för dig att svara på frågan
Sniperace skrev:Snacka om att vara blåst, att skylla andra för din egen okunskap, jag tycker synd om dig lille vän.
Läs igen vad jag skrev igen, fattar du inte, be någon att hjälpa dig.
jag besvarade att ett försäkringsbolag som bara betalar ut, hamnar på kk, det är nämligen inte bara att betala ut, man måste kolla så att det verkligen är skäl att betala ut, att du inte förstår detta förvånar mig inte ett dugg.
Men du anser kanske att det är så det ska vara? *asg*
Dao skrev:Sniperace skrev:Snacka om att vara blåst, att skylla andra för din egen okunskap, jag tycker synd om dig lille vän.
jag besvarade att ett försäkringsbolag som bara betalar ut, hamnar på kk, det är nämligen inte bara att betala ut, man måste kolla så att det verkligen är skäl att betala ut, att du inte förstår detta förvånar mig inte ett dugg.
Kasta inte sten i glashus, Sniper. Du är EXPERT på att förvränga enkla inlägg och vägra svara på enkla frågor!!!
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:läste du denna tråd borde du sett det.F.I.S.T skrev:Sniperace skrev: det ska mao inte bara betalas ut eller hur?
Snacka om att vara blåst, att skylla andra för din egen okunskap, jag tycker synd om dig lille vän.
F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:läste du denna tråd borde du sett det.F.I.S.T skrev:Sniperace skrev: det ska mao inte bara betalas ut eller hur?
Snacka om att vara blåst, att skylla andra för din egen okunskap, jag tycker synd om dig lille vän.
Men snälla du, nu tror jag det brunnit fullständigt för dig. Du sitter nu mer och diskuterar med dig själv och struntar i vad för frågeställningar du får, vänder och vrider upp till 360 grader på motståndarnas påståenden så att det skall passa dig att attackera dem.
Det är DU och ingen annan som snurrar till att försäkringsbolag bara skulle betala ut.
Det är helt och hållet skapat i din fantasi. Sjukförsäkringen är precis vad det heter en försäkring, och när överenskommet behov som man betalat in för uppstår. >Då skall det betalas ut. Därav kritiken till er högerextremister som försvarar Alliansens utförsä-kringar TROTS ATT FOLK BETALAT IN PENGAR GENOM SKATT ... ALLTSÅ BÅDE INBETALNINGAR OCH UTBETALNINGAR !!!!!!! .... VAD FAN ÄR DET DU INTE FATTAR ??????
Sedan kan du ju offentligt grina över att det är en gemensam försäkring om du vill, men det ska du kanske vara försiktig med eftersom du nu verkar ha nytta av att ha haft just en gemensam försäkring
Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:läste du denna tråd borde du sett det.F.I.S.T skrev:Sniperace skrev: det ska mao inte bara betalas ut eller hur?
Sniperace skrev:Jag tror du precis beskrev dig själv, men där kan tilläggas att du även ljuger friskt
Thetaxpayer skrev:
Men om det ät folksom inte betalat in skatt? Skall de inte få utbetalningar då?
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
Men om det ät folksom inte betalat in skatt? Skall de inte få utbetalningar då?
vilken del av "GEMENSAM sjukförsäkring" är det du inte förstår?