DMustaine skrev:Klart du hittar! Du hittar det du vill hitta! Som alla andra!
ALLA andra borde innefatta även kommunister? Säg mig vars hittar jag det som får liberalismen att hamna i skuggan av kommunismen? Jag är förbannat nyfiken!
Den kommunism du hänvisar till är några få grupper, esnkilda personer, som blivit diktatorer.
Om så....100 miljontals människor har levt under deras förtryck! Vill du påskina att alla varit förslavade av enskilda diktatorer utan vilja lr kraft att göra revolution? Låter osannolikt tycker jag!
Detsamma gäller majoriteten av 1900-talets diktatorer, liksom i fallet kamp mot förtryck, fattigdom och terror.
Kapitalismen och liberalismen är det som lyft människor ur fattigdom mer än någonting annat. Eller vill du hävda att kommunismen gjort ett bättre jobb?
Nästan alltid finns högern på fel sida, de som utför dåden. Oftast tjänar de pengar på slakten...
Eftersom kommunismen börjar nå randen till att utrotas kan jag förstå att du säger så...
Det fråntar ju inte fakta att liberalism och kapitalism gör en större tjänst i världen än vad kommunism någonsin gjort och eller kommer att göra!
Dream on...