Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Thetaxpayer
redalert
DirtyDog
ericTheDog
RedCloud
RedMentalCase
F.I.S.T
Dao
DMustaine
13 posters

Att bli kallad rasist!

DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Att bli kallad rasist! Empty Att bli kallad rasist!

Inlägg  DMustaine 2013-02-11, 04:45

Det har aldrig hänt mig förut i det vardagliga livet att bli kallad rasist!. I mitten på åttiotalet spelade jag hockey och innebandy och jag var i mina övre tonår. Jag hade redan då lagkamrater som var färgade utifrån ett etniskt perspektiv. Ganska många faktiskt och fler följde med åren. Jag fortsatte vara aktiv inom idrotten på seriös nivå tills jag var nära 30. Jag har, törs jag säga, MÅNGA vänner av olika nationaliteter som inte skulle kalla mig rasist! Nu är jag lite äldre..bor mer norrut och har ett bonusbarn som har en thailändsk pojke som..jaa pojkvän! Han är otroligt idrottsintresserad och gillar Manchester United, som jag gör. Men även i norr har jag många vänner av utländsk härkomst! Så min fråga till Fisten är.....hur motiverar du alla dina rasistanklagelser gentemot de som ifrågasätter antalet lr summan av invandringen? Inser du inte att dina rasistanklagelser tillslut slår emot dig själv? Jag känner mig oerhört kränkt och förbannad!
    DMustaine
    DMustaine

Att bli kallad rasist! Empty Sv: Att bli kallad rasist!

Inlägg  DMustaine 2013-02-11, 04:48

Nu ska ju inte endast fisten känna sig skyldig...RC är ju minst lika skyldig om inte mer....men idiotstämpeln finns ju redan på honom...

lägg till alias berra freedom mfl..
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-02-11, 11:45

DMustaine skrev:Det har aldrig hänt mig förut i det vardagliga livet att bli kallad rasist!. I mitten på åttiotalet spelade jag hockey och innebandy och jag var i mina övre tonår. Jag hade redan då lagkamrater som var färgade utifrån ett etniskt perspektiv. Ganska många faktiskt och fler följde med åren. Jag fortsatte vara aktiv inom idrotten på seriös nivå tills jag var nära 30. Jag har, törs jag säga, MÅNGA vänner av olika nationaliteter som inte skulle kalla mig rasist! Nu är jag lite äldre..bor mer norrut och har ett bonusbarn som har en thailändsk pojke som..jaa pojkvän! Han är otroligt idrottsintresserad och gillar Manchester United, som jag gör. Men även i norr har jag många vänner av utländsk härkomst! Så min fråga till Fisten är.....hur motiverar du alla dina rasistanklagelser gentemot de som ifrågasätter antalet lr summan av invandringen? Inser du inte att dina rasistanklagelser tillslut slår emot dig själv? Jag känner mig oerhört kränkt och förbannad!

Kan bara gissa att du inte har mage till att yttrycka samma åsikter på samma sätt irl som på ett forum där du kan vara anonym!

Hade dina "vänner" hört dig säga det du uttryckt här på forumet, skulle du med stor säkerhet hört en del annorlunda reaktioner.
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2013-02-11, 12:03

Dao skrev:
    DMustaine skrev:Det har aldrig hänt mig förut i det vardagliga livet att bli kallad rasist!. I mitten på åttiotalet spelade jag hockey och innebandy och jag var i mina övre tonår. Jag hade redan då lagkamrater som var färgade utifrån ett etniskt perspektiv. Ganska många faktiskt och fler följde med åren. Jag fortsatte vara aktiv inom idrotten på seriös nivå tills jag var nära 30. Jag har, törs jag säga, MÅNGA vänner av olika nationaliteter som inte skulle kalla mig rasist! Nu är jag lite äldre..bor mer norrut och har ett bonusbarn som har en thailändsk pojke som..jaa pojkvän! Han är otroligt idrottsintresserad och gillar Manchester United, som jag gör. Men även i norr har jag många vänner av utländsk härkomst! Så min fråga till Fisten är.....hur motiverar du alla dina rasistanklagelser gentemot de som ifrågasätter antalet lr summan av invandringen? Inser du inte att dina rasistanklagelser tillslut slår emot dig själv? Jag känner mig oerhört kränkt och förbannad!

Kan bara gissa att du inte har mage till att yttrycka samma åsikter på samma sätt irl som på ett forum där du kan vara anonym!

Hade dina "vänner" hört dig säga det du uttryckt här på forumet, skulle du med stor säkerhet hört en del annorlunda reaktioner.

Vilka åsikter? Du är tydligen ytterligare en som inte vet vad rasism är! Skulle möjligheten finnas för en polisanmälan skulle jag göra en!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-11, 12:10

DMustaine skrev:Vilka åsikter? Du är tydligen ytterligare en som inte vet vad rasism är! Skulle möjligheten finnas för en polisanmälan skulle jag göra en!!

Testa att visa det du skriver på forumet, till några som känner dig irl - så kanske du får svar på varför du här kan anklagas att vara något som du irl känner att du inte är!

Tycker själv inte om att skrika "rasist", inte ens till rasister - då det sällan leder till något konstruktivt. Men du gör själv detsamma med andra parafraser, antagligen för att du inte själv söker en konstruktiv debatt.

Kanske dags för lite självinsikt, måhända?
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2013-02-11, 12:14

Gott försök dåre! Men anledningen till att jag kallas rasist här är för att vänstermuppar som du har tagit för vana att missbruka ordet! En rasist skulle knappast öppet vara FÖR invandring! RIDÅ!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2013-02-11, 12:16

Förresten det är måndag, jobbar inte du? Själv har jag lagt 35 arbetstimmar inom vården i helgen så jag är ledig idag tills jag kliver på imorgon igen kl 16? Uppbär du ett arbeta dao?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-11, 12:17

DMustaine skrev:Gott försök dåre! Men anledningen till att jag kallas rasist här är för att vänstermuppar som du har tagit för vana att missbruka ordet! En rasist skulle knappast öppet vara FÖR invandring! RIDÅ!

Var har jag kallat dig för rasist?

Vilka ord missbrukar du då?
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2013-02-11, 12:26

Dao skrev:
    DMustaine skrev:Gott försök dåre! Men anledningen till att jag kallas rasist här är för att vänstermuppar som du har tagit för vana att missbruka ordet! En rasist skulle knappast öppet vara FÖR invandring! RIDÅ!

Säkert många jag är inte snövit och förmodligen ganska långt ifrån! Rasist är jag dock inte!
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2013-02-11, 12:28

DMustaine skrev:Förresten det är måndag, jobbar inte du? Själv har jag lagt 35 arbetstimmar inom vården i helgen så jag är ledig idag tills jag kliver på imorgon igen kl 16? Uppbär du ett arbeta dao?

Du 'glömde' min fråga Dao?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-11, 12:39

DMustaine skrev:
    Dao skrev:

Säkert många jag är inte snövit och förmodligen ganska långt ifrån! Rasist är jag dock inte!

Har du hört NÅGON rasist hävda att man är rasist?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-11, 12:40

DMustaine skrev:
    DMustaine skrev:Förresten det är måndag, jobbar inte du? Själv har jag lagt 35 arbetstimmar inom vården i helgen så jag är ledig idag tills jag kliver på imorgon igen kl 16? Uppbär du ett arbeta dao?

Du 'glömde' min fråga Dao?

Inte alls! Jag håller mig till sakfrågan!

En hint kan vara att du troligen är medveten om att jag inte är närvarande här 24/7...
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2013-02-11, 12:46

Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:

Har du hört NÅGON rasist hävda att man är rasist?

Så du låter underförstått mig förstå att jag är rasist? Det här rasistkortet är du likt fistäcklet ganska bra på att använda själv dåre! Och nej jag är inte rasist för jag skulle knappast vara FÖR (om än i en mindre omfattning) invandring då eller hur?

Men föralldel fortsätt med era rasistanklagelser men kom inte och gnäll om debattklimatet sedan! Man får det man betalar för!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 14:13

fortfarande har du inte visat vart jag kallat dig för rasist.... länka till det stället, så kan vi föra diskussion utifrån va jag faktiskt har sagt.
    Nu har du ju lyckats få till att även DAO kallar dig rasist fast han uppenbarligen inte gör det ....

Jag undrar vad syftet är för dig med att kväva debatten ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-11, 14:16

F.I.S.T skrev:fortfarande har du inte visat vart jag kallat dig för rasist.... länka till det stället, så kan vi föra diskussion utifrån va jag faktiskt har sagt.
    Nu har du ju lyckats få till att även DAO kallar dig rasist fast han uppenbarligen inte gör det ....

Är du inte ens äckefist nog att stå för att du kallat folk rasist i år efter år?

Vuxen människa med ryggrad och moral som en amöba, det blir äckelfisten det!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 14:19

RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:fortfarande har du inte visat vart jag kallat dig för rasist.... länka till det stället, så kan vi föra diskussion utifrån va jag faktiskt har sagt.

Är du inte ens äckefist nog att stå för att du kallat folk rasist i år efter år?

inte heller du klara alltså av det ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-11, 14:22

F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:

inte heller du klara alltså av det ?

Klara av vad?, jag vet väl vad du kallat mig vid ett flertal ggr så fort man skrivit ett enda ord om flyktingar exempelvis.
    Har även sett dig kalla nästan alla andra högerdebattörer detsamma.

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-02-11, 14:26

Inte alls, det blir RedMentalCase.....
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 17:13

RedMentalCase skrev:
    Klara av vad?,

... att hänvisa till var jag gjort detta... det intressanta är debatten runtikring, samt exakt hur jag nu ska ha uttryckt mig...

.. seså ... kläm fram med länken nu !
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-11, 21:56

DMustaine skrev:Så du låter underförstått mig förstå att jag är rasist? Det här rasistkortet är du likt fistäcklet ganska bra på att använda själv dåre! Och nej jag är inte rasist för jag skulle knappast vara FÖR (om än i en mindre omfattning) invandring då eller hur?

Men föralldel fortsätt med era rasistanklagelser men kom inte och gnäll om debattklimatet sedan! Man får det man betalar för!

Hmmm... Kom på ett annat ord helt plötsligt... "Martyr"!

Undra varför jag kom att tänka på DET ordet helt plötsligt...

Om jag förstår dig rätt; Även när du inte blir kallad för rasist, så blir du "egentligen" kallad för detta - och du tänker ge igen!?

Med vad? Genom att INTE kalla mig för kommunist?
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-02-11, 22:13

F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Klara av vad?,

... att hänvisa till var jag gjort detta... det intressanta är debatten runtikring, samt exakt hur jag nu ska ha uttryckt mig...

Antingen står du för dina rasistanklagelser eller så låter du bli. En länk till eller från gör ingen skillnad. Alla känner till ditt beteende.

En sak kan dock få mig att leta fram länken. Det är om du här och nu lovar och försäkrar att du aldrig kallat mig, DMustaine eller RMC för rasist.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 22:57

ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Klara av vad?,

Antingen står du för dina rasistanklagelser eller så låter du bli. En länk till eller från gör ingen skillnad. Alla känner till ditt beteende.

En sak kan dock få mig att leta fram länken. Det är om du här och nu lovar och försäkrar att du aldrig kallat mig, DMustaine eller RMC för rasist.

varsegod leta på !.... Jag misstänker att orsaken till att jag inte fått någon sådan länk är för att det inte finns något sådant att länka till. Visst jag kan ha fel... och om jag uttryckligen kallat någon för rasist utöver Secrist och Seel, dvs skrivit tex "Du är en rasist" dock inte: "det är rasistiskt att.... etc etc " eftersom det är en annan sak. då ska du/ni få min skriftliga ursäkt ! ..

Men jag såg hur lätt DAO blev anklagad för att ha kallat Dmustaine för rasist, fast cdet var uppenbart att han inte gjort detta.... grundat på att DAO ifrågasatte om aktuella forumhögerdebattörer ens anser att det finns rasism. Eller om det räcker med att påstå att man inte är rasist, för att inte vara rasist. Utifrån det sista påståendet så finns det inga rasister öht

Så det borde väl vara tändvätska nog för dig att leta rätt på det du tror existerar, och jag INTE tror existerar. Det du inte förstår är att jag VILL att du/ni ska börja leta rätt på det ni anser vara påklistrande av epitetet "rasist". På så sätt kan jag både se sammanhanget kring vad jag skrivit, och inte att förglömma VAD NI SKRIVIT "

För ni tycks tro att man kan påstå vad som helst kring invandrarfrågor, kultur, religion, beteenden kopplade till dessa" och sedan ska ha nåt slags frikort från att dessa åsikter blir kallade "rasistiska" "främlingsfientliga" eller bara rent "egoistiska/protektionistiska"
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-02-12, 02:04

Första exemplet:

ff: ...den rasistiska forumhögern...
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-02-12, 03:41

F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:Har sett hela matchen med min bonusdotters pojkvän från Thailand och kramas nu när Sverige vann juniorVM i hockey...
    Och den människan(fist) kallar mig för rasist!!! Jag är rasist mot just det han står för inget annat!

Kul att en Djurgårdare avgjorde.... Mika och Max e bara för coola killar.
    För övrigt är det fullt möjligt att vara rasist även om man kramas med Thailändare
    Inget ifrågasättande, bara ett motiverande argument alltså.

Här drar han lite slutsatser:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:
    De kommer aldrig erkänna invandring = högre kriminalitet!
    Idioterna kommer fortsatt hävda alla som påvisar problem att vara hudfärgsrasister...VAD ska de göra? Alla fakta går ju emot dem! Hudfärgsrasism och nazism är den lätta vägen ut ur en diskussion! Den lämnar oss gäspande och lite förfärade och lämnar dem tillfreds i sin villfarelse/förnekelse! Sen om de flesta, om inte alla, av högern menar att invandring är av godo för oss så kommer de ändå kalla oss nazister och rasister...det är polariserat från deras sida!

Nej .... den enkla vägen ur diskussionen, är den du här representerar, när du hävdar att "invandring = högre kriminalitet"
    Jag har för döva öron på detta forum förklarat gång på gång orsakerna till tex den marginella överrepresentation i viss typ av brottslighet, och hur det sammankopplas med deras egna upplevelser i hemlandet, hur de blir bemötta i Sverige av fördomar och rasism, hur de själva i likhet med svenskar i vissa fall kommer från rasistiska miljöer, hur klyftorna och utanförskapet är det som gör dessa människor desillusionerade och våldsamma ...

,.... det är precis tvärtom mot för vad du påstår, det är NI som inte lyckats "klämma ur" er vad ni anser denna överrepresentation beror på.... Okej ni köper inte den presentation av fakta jag här ovan gett..... då kvarstår ju att ni tror att det beror på att icke svenskar är sämre människor rent genetiskt eller ... hur tänker ni ?
    När man diskuterade att zigenare utvisas ur Frankrike (vilket fortsätter med oförminskad styrka under socialistisk president) så skrev han:
    F.I.S.T skrev:När man "rensar" människor utifrån status, produktivitet och religion som du gör då är man inget annat än en nazist !! skäms ![/size]
    Fransmännen är alltså nazister?
    F.I.S.T skrev:Men det stämmer ju inte.... brun-blå forumhögern på AC tystnar inte,brun-blå forumhögern på AC byter fokus och fortsätter vara rasister
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-02-12, 11:49

F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Klara av vad?,

Dumfisten sitter fast i skitbrunnen, nu kan hen inte ens citera korrekt längre.

Kläm du på din egen mosiga hjärna istället, där kanske kommer fram nån tanke om att du ska försörja dig själv typ, din äckliga rasist.Smile

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 11:43