Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
redalert
Regndrottning
DMustaine
Dao
F.I.S.T
Sniperace
Secrist
RedMentalCase
Thetaxpayer
RedCloud
R.O.F.L
15 posters

    'volymer' och 'flöden

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  RedMentalCase 2013-02-06, 00:42

    Stöndiga.

    Nytt ord som betyder; folk som stönar för mycket när de löser daorens inlägg.Smile
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-06, 12:47

    RedMentalCase skrev:Stöndiga.

    Nytt ord som betyder; folk som stönar för mycket när de löser daorens inlägg.Smile

    Jag skulle inte få göra annat än rätta, om jag skulle ge mig på att kommentera forumhögerns stavningsfel... men JAG avstår i allmänhet från detta
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-06, 13:06

    Thetaxpayer skrev:
    Jag skrev att jag inte vill ha högre skatt.
    Det är inte samma sak som att jag inte vill hjälpa dem.
    Det är ohållbart som det ser ut nu och ditt sätt kostar pengar. jag kan ju fråga dig samma sak som RD då du är den som mest brukar skrika om vinsterna. Borde inte det finnas mycket pengar att bygga för då invandringen är så lönande och berikande? Varför fattar inte dina kompisar byggföretagen det?

    Snälla du .... du kan inte mena allvar ?....det är klart att det kostar pengar initialt, och om du inte är redo att betala för detta, är du ju inte redo att hjälpa... det begriper ju vilken 5-åring som helst.... men inte du ?
    Pengar finns det gott om i detta land, det är en fråga om hur vi skall fördela dem, vad som är värt höga inkomster och löner, bonusar etc etc ... där skiljs våra uppfattningar åt å det grövsta... där stora klyftor och privat egendom är ditt rättesnöre....



    Thetaxpayer skrev:Ja höjer du min skatt så för att kunna ta emot flera flyktingar så tar du ju MINA pengar.
    Börja inte ditt infantila dravel om att jag inte vill betala någon skatt alls. Det stämmer ju naturligtvis inte.

    Men nu höjer inte JAG DIN skatt, utan det gör en majoritet av folket, om man får majoritet för dessa förslag.... så du famlar åter igen i dimman

    Thetaxpayer skrev:Men som du ser så blir frågan viktigare och viktigare för folket vilket betyder att folket fått nog. De vill inte betala mera nu.

    Nu gör du som Dannehof, och talar om vad folket vill, när dina idéer eller hans kring dessa frågor inte ens är i majoritet i opinion...
    Men annars är det riktigt av dig, bortsett från benämningen "folket", att använda dig av uttrycket "vill inte betala" ... det är ett ärligt sätt att hävda sin rätt att inte vilja dela med sig av sin rikedom. Men du tycks backa från det om och om igen


    Thetaxpayer skrev:Välfärden är hotad och det kommer att krävas skattehöjningar om vi skall låta dina lösningar bli verklighet.

    Välfärden är hotad pga nyliberalpolitik !

    Thetaxpayer skrev:Jag är nettoskattebetalare sedan många år. Är du? Så jag anser mig ha rätten att klaga på att skattetrycket är för högt.

    Jag tror du får svårt att föra i bevis att du skulle vara nettoskattebetalare, men låt oss bara för argumentationens skull utgå från att det skulle vara på det viset.
    Menar du då på att det gör dig till en bättre människa ?... mer bidragande ?... viktigare ?... menar du på att detta skulle göra din röst i politiska frågor till viktigare ?
    Jag menar varför skulle du annars ta upp det


    Thetaxpayer skrev:Lär dig leva med det.

    Har aldrig någonsin ifrågasatt din rätt att uttrycka dig i skattefrågor eller någon annan fråga för den delen.... vilket gör din kommentar kring detta överflödig och löjlig
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-06, 13:29

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Jag skrev att jag inte vill ha högre skatt.
    Det är inte samma sak som att jag inte vill hjälpa dem.
    Det är ohållbart som det ser ut nu och ditt sätt kostar pengar. jag kan ju fråga dig samma sak som RD då du är den som mest brukar skrika om vinsterna. Borde inte det finnas mycket pengar att bygga för då invandringen är så lönande och berikande? Varför fattar inte dina kompisar byggföretagen det?


    Snälla du .... du kan inte mena allvar ?....det är klart att det kostar pengar initialt, och om du inte är redo att betala för detta, är du ju inte redo att hjälpa... det begriper ju vilken 5-åring som helst.... men inte du ?
    Pengar finns det gott om i detta land, det är en fråga om hur vi skall fördela dem, vad som är värt höga inkomster och löner, bonusar etc etc ... där skiljs våra uppfattningar åt å det grövsta... där stora klyftor och privat egendom är ditt rättesnöre....





    b]Är du trög eller? Jag betalar ju redan. Det fattar ju till och med en 4 åring men inte du tydligen.[/b][/color]


    Thetaxpayer skrev:Ja höjer du min skatt så för att kunna ta emot flera flyktingar så tar du ju MINA pengar.
    Börja inte ditt infantila dravel om att jag inte vill betala någon skatt alls. Det stämmer ju naturligtvis inte.

    Men nu höjer inte JAG DIN skatt, utan det gör en majoritet av folket, om man får majoritet för dessa förslag.... så du famlar åter igen i dimman



    ]b]Nej och det är ju tur det. Men dina idiotiska ideer kommer ju kräva skattehöjningar och det vill ju som sagt knappast svenska folket.[/b]


    Thetaxpayer skrev:Men som du ser så blir frågan viktigare och viktigare för folket vilket betyder att folket fått nog. De vill inte betala mera nu.

    Nu gör du som Dannehof, och talar om vad folket vill, när dina idéer eller hans kring dessa frågor inte ens är i majoritet i opinion...
    Men annars är det riktigt av dig, bortsett från benämningen "folket", att använda dig av uttrycket "vill inte betala" ... det är ett ärligt sätt att hävda sin rätt att inte vilja dela med sig av sin rikedom. Men du tycks backa från det om och om igen




    Ja man kan ju se på opinionen vad folket vill och där verkar ju det som om invandringsfrågan (läs flyktingfrågan) börjar bli viktigare och viktigare (undra varför). Troligen är det även därför som bla Moderaterna nu kommit med ett svar till Sds ökningar. Eller vad tror du? Tror du att folket står för din extrema blunda blunda nivå?


    Thetaxpayer skrev:Välfärden är hotad och det kommer att krävas skattehöjningar om vi skall låta dina lösningar bli verklighet.

    Välfärden är hotad pga nyliberalpolitik !



    Inte då


    Thetaxpayer skrev:Jag är nettoskattebetalare sedan många år. Är du? Så jag anser mig ha rätten att klaga på att skattetrycket är för högt.

    Jag tror du får svårt att föra i bevis att du skulle vara nettoskattebetalare, men låt oss bara för argumentationens skull utgå från att det skulle vara på det viset.
    Menar du då på att det gör dig till en bättre människa ?... mer bidragande ?... viktigare ?... menar du på att detta skulle göra din röst i politiska frågor till viktigare ?
    Jag menar varför skulle du annars ta upp det




    ]color=orange]Jag tog upp det för det är enkelt för en som aldrig betalat skatt har alltid väldigt lätt för att kräva av andra att de skall betala mer. Nu säger jag inte att du aldrig betalat skatt men du har väldigt lätt för att sätta dig själv på någon pedistel och visa upp din outsinliga godhet med andras pengar.[/color]


    Thetaxpayer skrev:Lär dig leva med det.

    Har aldrig någonsin ifrågasatt din rätt att uttrycka dig i skattefrågor eller någon annan fråga för den delen.... vilket gör din kommentar kring detta överflödig och löjlig




    Och änd så svarade du på dem. Undrar vem som är löjlig egentligen? Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-06, 14:33

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Jag skrev att jag inte vill ha högre skatt.
    Det är inte samma sak som att jag inte vill hjälpa dem.
    Det är ohållbart som det ser ut nu och ditt sätt kostar pengar. jag kan ju fråga dig samma sak som RD då du är den som mest brukar skrika om vinsterna. Borde inte det finnas mycket pengar att bygga för då invandringen är så lönande och berikande? Varför fattar inte dina kompisar byggföretagen det?


    Snälla du .... du kan inte mena allvar ?....det är klart att det kostar pengar initialt, och om du inte är redo att betala för detta, är du ju inte redo att hjälpa... det begriper ju vilken 5-åring som helst.... men inte du ?
    Pengar finns det gott om i detta land, det är en fråga om hur vi skall fördela dem, vad som är värt höga inkomster och löner, bonusar etc etc ... där skiljs våra uppfattningar åt å det grövsta... där stora klyftor och privat egendom är ditt rättesnöre....





    b]Är du trög eller? Jag betalar ju redan. Det fattar ju till och med en 4 åring men inte du tydligen.[/b][/color]


    Thetaxpayer skrev:Ja höjer du min skatt så för att kunna ta emot flera flyktingar så tar du ju MINA pengar.
    Börja inte ditt infantila dravel om att jag inte vill betala någon skatt alls. Det stämmer ju naturligtvis inte.

    Men nu höjer inte JAG DIN skatt, utan det gör en majoritet av folket, om man får majoritet för dessa förslag.... så du famlar åter igen i dimman



    ]b]Nej och det är ju tur det. Men dina idiotiska ideer kommer ju kräva skattehöjningar och det vill ju som sagt knappast svenska folket.[/b]


    Thetaxpayer skrev:Men som du ser så blir frågan viktigare och viktigare för folket vilket betyder att folket fått nog. De vill inte betala mera nu.

    Nu gör du som Dannehof, och talar om vad folket vill, när dina idéer eller hans kring dessa frågor inte ens är i majoritet i opinion...
    Men annars är det riktigt av dig, bortsett från benämningen "folket", att använda dig av uttrycket "vill inte betala" ... det är ett ärligt sätt att hävda sin rätt att inte vilja dela med sig av sin rikedom. Men du tycks backa från det om och om igen




    Ja man kan ju se på opinionen vad folket vill och där verkar ju det som om invandringsfrågan (läs flyktingfrågan) börjar bli viktigare och viktigare (undra varför). Troligen är det även därför som bla Moderaterna nu kommit med ett svar till Sds ökningar. Eller vad tror du? Tror du att folket står för din extrema blunda blunda nivå?


    Thetaxpayer skrev:Välfärden är hotad och det kommer att krävas skattehöjningar om vi skall låta dina lösningar bli verklighet.

    Välfärden är hotad pga nyliberalpolitik !



    Inte då


    Thetaxpayer skrev:Jag är nettoskattebetalare sedan många år. Är du? Så jag anser mig ha rätten att klaga på att skattetrycket är för högt.

    Jag tror du får svårt att föra i bevis att du skulle vara nettoskattebetalare, men låt oss bara för argumentationens skull utgå från att det skulle vara på det viset.
    Menar du då på att det gör dig till en bättre människa ?... mer bidragande ?... viktigare ?... menar du på att detta skulle göra din röst i politiska frågor till viktigare ?
    Jag menar varför skulle du annars ta upp det




    ]color=orange]Jag tog upp det för det är enkelt för en som aldrig betalat skatt har alltid väldigt lätt för att kräva av andra att de skall betala mer. Nu säger jag inte att du aldrig betalat skatt men du har väldigt lätt för att sätta dig själv på någon pedistel och visa upp din outsinliga godhet med andras pengar.[/color]


    Thetaxpayer skrev:Lär dig leva med det.

    Har aldrig någonsin ifrågasatt din rätt att uttrycka dig i skattefrågor eller någon annan fråga för den delen.... vilket gör din kommentar kring detta överflödig och löjlig




    Och änd så svarade du på dem. Undrar vem som är löjlig egentligen? Rolling Eyes

    Ja det kan du ju undra Rolling Eyes
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  RedMentalCase 2013-02-06, 17:51

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Stöndiga.

    Nytt ord som betyder; folk som stönar för mycket när de löser daorens inlägg.Smile

    Jag skulle inte få göra annat än rätta, om jag skulle ge mig på att kommentera forumhögerns stavningsfel... men JAG avstår i allmänhet från detta

    Ja du gör bäst i att avstå från det mesta, daoren skrev nämligen ordet stöndiga, jag bara undrade om hen hittat på ett nytt uttryck.

    Stöndiga, det läte som hörs när forumvänster skriver inlägg.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  DirtyDog 2013-02-06, 20:42

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Om marknaden inte klarar av att varje individ är fri och självständig, som ju en egen bostad faktiskt handlar om - varför är då marknaden bra, så som den ser ut idag?
    Enkelt, att bygga bra bostäder klarar marknaden. Dock inte att göra det om hyresgästföreningen bestämmer hyresnivån.
    Om de även bestämde priset på bilar så skulle förmodligen inga bilar byggas heller (enligt gällande normer och kvalitétskrav åtminstone). Laughing

    Hyresgästföreningen bestämmer inga hyror!

    Är det "marknaden" som skall lösa allt, eller? Den som gett oss stöndiga ekonomiska kriser?

    Kom igen nu...
    Vem skulle annars göra det menar du?
    Bestämmer politikerna priset på mat, på elektronikprylar, på bilar, på sommarstugor, på bostadsrätter eller villor?

    Nej, det är tillgång och efterfrågan som beslutar dessa priser (marknaden).
    Är en produkt för dyr så går den inte att sälja. Säljaren måste sätta ett pris som marknaden (kunderna) accepterar.

    Skall politiker subventionera boende för vissa men inte för andra?

    Om Vänsterpartiet beslutar att de skall låta bygga ett stort hyreshus i Vasaparken (det är väl ett lämpligt ställe, eller hur?) och de tar ett stort lån för att förverkliga detta så kommer de att få göra ränteavdrag och allt sånt som alla andra.
    De räknar ut hur mycket de kommer att få betala i räntor och underhåll och kalkylerar utifrån detta vilken hyra per kvm som de måste ta ut för att få det hela att gå runt.
    Det är inga problem med att hitta hyresgäster till dessa lägenheter trots hyran men man måste ändå förhandla med hyresnämnden så att man inte överskrider det som kallas för bruksvärdesregeln. Hyresnämnden ska bestämma bruksvärdet utan att ta hänsyn till produktionskostnader, driftskostnader och förvaltningskostnader.

    Inte heller i det enskilda fallet har kostnaderna någon betydelse. En hyresvärd kan alltså inte få högre hyra än vad som följer av hyressättningsreglerna genom att visa på att han eller hon har haft extra höga kostnader för det standardhöjande ingrepp som ligger till grund för den begärda hyreshöjningen.

    Man tittar lite på dessa regler förvisso.
    http://www.fastighetstidningen.se/bostadsutredningen-foreslar-fri-hyressattning/
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Dao 2013-02-06, 20:48

    Just nu är det alltså inte "marknaden" som styr...

    Varför arrogansen inte vill att det skall byggas nya hyreslägenheter, vet jag inte. Men MARKNADEN tjänar inte på mer lägenheter!

    Politiker, regelverk i kombination med marknad, är det som ligger bakom. En gång i tiden hade vi en arbetarrörelse som genom att skapa HSB gjorde det möjligt att förändra levnadsstandarden för den vanlige svensken.

    Något motsvarande går att göra igen. Hur vet jag inte - men jag vet att det går, om viljan finns. Nu finns inte den - och släpps marknaden fri, så lär den inte komma heller!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  DirtyDog 2013-02-06, 21:18

    Dao skrev:Just nu är det alltså inte "marknaden" som styr...

    Varför arrogansen inte vill att det skall byggas nya hyreslägenheter, vet jag inte. Men MARKNADEN tjänar inte på mer lägenheter!

    Politiker, regelverk i kombination med marknad, är det som ligger bakom. En gång i tiden hade vi en arbetarrörelse som genom att skapa HSB gjorde det möjligt att förändra levnadsstandarden för den vanlige svensken.

    Något motsvarande går att göra igen. Hur vet jag inte - men jag vet att det går, om viljan finns. Nu finns inte den - och släpps marknaden fri, så lär den inte komma heller!
    Hur tänkte du nu? HSB finns ju kvar, men de har väl inga hyreslägenheter? De får ju in sina utgifter så fort folk flyttat in?

    På vilket sätt motverkar alliansen hyresrätter? De vill väl bara att de som skall bo där själva betalar kostnaden (och inte övriga skattebetalare)?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Dao 2013-02-06, 21:35

    DirtyDog skrev:Hur tänkte du nu? HSB finns ju kvar, men de har väl inga hyreslägenheter? De får ju in sina utgifter så fort folk flyttat in?

    På vilket sätt motverkar alliansen hyresrätter? De vill väl bara att de som skall bo där själva betalar kostnaden (och inte övriga skattebetalare)?

    Nu pratade jag om HSB då, inte idag - med sitt "turning torso"...

    Det finns behov av små billiga lägenheter, det finns pengar, och det finns kunskap.

    Men det finns ingen vilja!

    Arrogansen har ingen bostadspolitik, för att avhjälpa den rådande situationen!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Sniperace 2013-02-06, 21:38

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Hur tänkte du nu? HSB finns ju kvar, men de har väl inga hyreslägenheter? De får ju in sina utgifter så fort folk flyttat in?

    På vilket sätt motverkar alliansen hyresrätter? De vill väl bara att de som skall bo där själva betalar kostnaden (och inte övriga skattebetalare)?

    Nu pratade jag om HSB då, inte idag - med sitt "turning torso"...

    Det finns behov av små billiga lägenheter, det finns pengar, och det finns kunskap.

    Men det finns ingen vilja!

    Arrogansen har ingen bostadspolitik, för att avhjälpa den rådande situationen!

    Hur gör man små billiga lägenheter med de byggnormer och regler som gäller för byggande idag, och de löner som svensk arbetskraft kostar, tar in från låglöneländerna? MEN det gillar ni ju inte heller.....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Dao 2013-02-06, 21:46

    Sniperace skrev:Hur gör man små billiga lägenheter med de byggnormer och regler som gäller för byggande idag, och de löner som svensk arbetskraft kostar, tar in från låglöneländerna? MEN det gillar ni ju inte heller.....

    Man får ha en POLITISK vilja att underltta byggandet av billiga lägenheter idag.

    Det finns numera hotell som är extremt billiga, då de inte har personal på plats och byggda i moduler. Det kan vara en väg. Det finns säkert andra vägar att gå. Man studerar hur andra länder har löst situationen och sedan ser man vad som går att utnyttja för vårt samhälle.

    Det är vanligt och normalt politiskt arbete - om man är intresserad vill säga.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  formsvackan 2013-02-06, 22:00

    DirtyDog skrev:Hur tänkte du nu? HSB finns ju kvar, men de har väl inga hyreslägenheter?
    Inte ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Sniperace 2013-02-06, 22:38

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Hur gör man små billiga lägenheter med de byggnormer och regler som gäller för byggande idag, och de löner som svensk arbetskraft kostar, tar in från låglöneländerna? MEN det gillar ni ju inte heller.....

    Man får ha en POLITISK vilja att underltta byggandet av billiga lägenheter idag.

    Det finns numera hotell som är extremt billiga, då de inte har personal på plats och byggda i moduler. Det kan vara en väg. Det finns säkert andra vägar att gå. Man studerar hur andra länder har löst situationen och sedan ser man vad som går att utnyttja för vårt samhälle.

    Det är vanligt och normalt politiskt arbete - om man är intresserad vill säga.

    Hur uppnår man detta, drar ner på byggnormerna? tunnare isolering, inte så fina kök med vitvaror? sämre byggmateriel importerat från låglöneländer?
    och som jag tidigare skrev arbetskraft från låglöneländer, ärt det sättet du tror vi löser de höga byggkostnaderna?

    Att vi kraftigt drar ner på byggstandard och boendestandard kan göra det billigare, men blir allt detta plötsligt acceptabelt?

    Du måste ju ändå fatta att hyrorna måste kunna betala byggkostnader och drift.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Sniperace 2013-02-06, 22:40

    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Hur tänkte du nu? HSB finns ju kvar, men de har väl inga hyreslägenheter?
    Inte ?
    HSB idag har i stort sett bara bostadsrätter som de förvaltar år bostadsrättsföreningar idag.
    De har mycket lämnat den gamla stilen för att bli väldigt affärsdrivande med skyhöga löner till topparna, cheferna och småpåvarna samt en massa administration osv som äter upp pengar som bostadsrättsföreningarna betalar in.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  formsvackan 2013-02-06, 22:47

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Hur tänkte du nu? HSB finns ju kvar, men de har väl inga hyreslägenheter?
    Inte ?
    HSB idag har i stort sett bara bostadsrätter som de förvaltar år bostadsrättsföreningar idag.
    De har mycket lämnat den gamla stilen för att bli väldigt affärsdrivande med skyhöga löner till topparna, cheferna och småpåvarna samt en massa administration osv som äter upp pengar som bostadsrättsföreningarna betalar in.
    Googla gärna på "hsb hyresrätt"


    http://www.hsb.se/stockholm/vara-hyresfastigheter

    Inga hyresrätter ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Sniperace 2013-02-06, 22:52

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Hur tänkte du nu? HSB finns ju kvar, men de har väl inga hyreslägenheter?
    Inte ?
    HSB idag har i stort sett bara bostadsrätter som de förvaltar år bostadsrättsföreningar idag.
    De har mycket lämnat den gamla stilen för att bli väldigt affärsdrivande med skyhöga löner till topparna, cheferna och småpåvarna samt en massa administration osv som äter upp pengar som bostadsrättsföreningarna betalar in.
    Googla gärna på "hsb hyresrätt"


    http://www.hsb.se/stockholm/vara-hyresfastigheter

    Inga hyresrätter ?

    Jo på några ställen, men de har avvecklat väldigt många hyresrätter över hela landet, så idag har de nog väldigt mycket mer bostadsräter än hyresrätter
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  RedMentalCase 2013-02-06, 22:52

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Hur tänkte du nu? HSB finns ju kvar, men de har väl inga hyreslägenheter?
    Inte ?
    HSB idag har i stort sett bara bostadsrätter som de förvaltar år bostadsrättsföreningar idag.
    De har mycket lämnat den gamla stilen för att bli väldigt affärsdrivande med skyhöga löner till topparna, cheferna och småpåvarna samt en massa administration osv som äter upp pengar som bostadsrättsföreningarna betalar in.
    Googla gärna på "hsb hyresrätt"


    http://www.hsb.se/stockholm/vara-hyresfastigheter

    Inga hyresrätter ?

    Mn nu får du väl ge dig, du är ju dummare än roffan, sniper skriver ju "i stor sett bara bostadsrätter", ditt superfjån.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  formsvackan 2013-02-06, 22:56

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Hur tänkte du nu? HSB finns ju kvar, men de har väl inga hyreslägenheter?
    Inte ?
    HSB idag har i stort sett bara bostadsrätter som de förvaltar år bostadsrättsföreningar idag.
    De har mycket lämnat den gamla stilen för att bli väldigt affärsdrivande med skyhöga löner till topparna, cheferna och småpåvarna samt en massa administration osv som äter upp pengar som bostadsrättsföreningarna betalar in.
    Googla gärna på "hsb hyresrätt"


    http://www.hsb.se/stockholm/vara-hyresfastigheter

    Inga hyresrätter ?

    Mn nu får du väl ge dig, du är ju dummare än roffan, sniper skriver ju "i stor sett bara bostadsrätter", ditt superfjån.
    Att Snipern skyndade till DD:s försvar var dumt av honom. Trots att du ser hur illa det gick, gör du nu med facit framför ögonen ändå samma dumhet Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Sniperace 2013-02-06, 22:58

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Hur tänkte du nu? HSB finns ju kvar, men de har väl inga hyreslägenheter?
    Inte ?
    HSB idag har i stort sett bara bostadsrätter som de förvaltar år bostadsrättsföreningar idag.
    De har mycket lämnat den gamla stilen för att bli väldigt affärsdrivande med skyhöga löner till topparna, cheferna och småpåvarna samt en massa administration osv som äter upp pengar som bostadsrättsföreningarna betalar in.
    Googla gärna på "hsb hyresrätt"


    http://www.hsb.se/stockholm/vara-hyresfastigheter

    Inga hyresrätter ?

    Mn nu får du väl ge dig, du är ju dummare än roffan, sniper skriver ju "i stor sett bara bostadsrätter", ditt superfjån.
    Att Snipern skyndade till DD:s försvar var dumt av honom. Trots att du ser hur illa det gick, gör du nu med facit framför ögonen ändå samma dumhet Very Happy

    jasså, är de i stockholm allt då? är det inte som jag skrev att idag är det främst bostadsrätter dessa äger, eller förvaltar

    fina hyresrätter förresten på sidan läser man om insats på 336.000kr

    Idag 2013-01-07 har vi publicerat 1 av våra nya kooperativa hyeslägenheter på hemsidan som alla ni bosparande medlemmar kan söka. Den ligger i Sköndal, 3 rok 84 m². Det krävs en insats på 336 000:- innan inflytt. Månadshyran är 9779:-. Mer info finns i vänsterspalten under kooperativ hyresrätt.

    Kanske något för de som har det dåligt ställt, eller vad tror du?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  formsvackan 2013-02-06, 23:02

    Sniperace skrev:jasså, är de i stockholm allt då? är det inte som jag skrev att idag är det främst bostadsrätter dessa äger, eller förvaltar
    För h-vete, googla på "hsb hyresrätt" och bläddra dig runt i landet !

    Be också någon förklara för dig att "främst bostadsrätter" inte är samma sak som "inga hyresrätter". Hur förbaskat svårt kan det vara ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  RedMentalCase 2013-02-06, 23:03

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Hur tänkte du nu? HSB finns ju kvar, men de har väl inga hyreslägenheter?
    Inte ?
    HSB idag har i stort sett bara bostadsrätter som de förvaltar år bostadsrättsföreningar idag.
    De har mycket lämnat den gamla stilen för att bli väldigt affärsdrivande med skyhöga löner till topparna, cheferna och småpåvarna samt en massa administration osv som äter upp pengar som bostadsrättsföreningarna betalar in.
    Googla gärna på "hsb hyresrätt"


    http://www.hsb.se/stockholm/vara-hyresfastigheter

    Inga hyresrätter ?

    Mn nu får du väl ge dig, du är ju dummare än roffan, sniper skriver ju "i stor sett bara bostadsrätter", ditt superfjån.
    Att Snipern skyndade till DD:s försvar var dumt av honom. Trots att du ser hur illa det gick, gör du nu med facit framför ögonen ändå samma dumhet Very Happy

    ?? Du är ett fjån, som inte ens kan läsa ett inlägg på korrekt sätt. Varför går det illa för mig när DU intye lyckas läsa inlägg korrekt?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Sniperace 2013-02-06, 23:03

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:jasså, är de i stockholm allt då? är det inte som jag skrev att idag är det främst bostadsrätter dessa äger, eller förvaltar
    För h-vete, googla på "hsb hyresrätt" och bläddra dig runt i landet !

    Be också någon förklara för dig att "främst bostadsrätter" inte är samma sak som "inga hyresrätter". Hur förbaskat svårt kan det vara ?

    Du kan inte skylla mig att JAG skrivit INGA hyresrätter, det var DINA ord
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  formsvackan 2013-02-06, 23:08

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:jasså, är de i stockholm allt då? är det inte som jag skrev att idag är det främst bostadsrätter dessa äger, eller förvaltar
    För h-vete, googla på "hsb hyresrätt" och bläddra dig runt i landet !

    Be också någon förklara för dig att "främst bostadsrätter" inte är samma sak som "inga hyresrätter". Hur förbaskat svårt kan det vara ?

    Du kan inte skylla mig att JAG skrivit INGA hyresrätter, det var DINA ord
    Nej ! Det var just detta påstående jag motsatte mig. Att du i vanlig ordning kände dig manad att hoppa in och åka teflonlapp är ingen överraskning.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Sniperace 2013-02-06, 23:11

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:jasså, är de i stockholm allt då? är det inte som jag skrev att idag är det främst bostadsrätter dessa äger, eller förvaltar
    För h-vete, googla på "hsb hyresrätt" och bläddra dig runt i landet !

    Be också någon förklara för dig att "främst bostadsrätter" inte är samma sak som "inga hyresrätter". Hur förbaskat svårt kan det vara ?

    Du kan inte skylla mig att JAG skrivit INGA hyresrätter, det var DINA ord
    Nej ! Det var just detta påstående jag motsatte mig. Att du i vanlig ordning kände dig manad att hoppa in och åka teflonlapp är ingen överraskning.

    Så du klarade inte av att svara baserat på vad jag skrev då?
    sedan har vi ju hos hsb kravet på bosparpoäng för att få en lägenhet, max 36p per år, och att man då spar pengar som sitter bundna hos hsb, det gör det säkert lätt för både ungdomar och invandrare att snabbt skaffa bostad hos dem

    Sponsored content


    'volymer' och 'flöden - Sida 3 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-03-28, 18:54