Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

'volymer' och 'flöden

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

'volymer' och 'flöden - Sida 2 Empty Sv: 'volymer' och 'flöden

Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 02:03

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:

Gillar man inte fri invandring är man rasist. Har du inte lärt dig det?

Eller så skulle du kunna stå för dina åsikter och våga debattera VARFÖR du vill strypa eller minska invandringen. Det är dock ganska typiskt för rasister och främlingsfientliga att de anser sig ha rätten att tycka som de tycker utan att behöva motivera det Cool

Därför att det inte är rimligt att lilla sverige tar emot så många som vi gör när det varken finns jobb eller bostäder.

bygga bostäder ? ... skapar jobb och infrastruktur, skapar jobbdugliga svenska medborgare efter ett tag, medmänsklighet ?

Vem skall betala bostäderna? Vem skall betala hyran för de som skall bo i bostäderna? Vad skall de arbeta med? Varför är det mera medmänskligt att ta hit folk till utanförskap än att hjälpa folk på plats?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 02:12

Thetaxpayer skrev:

Vem skall betala bostäderna?

Bostadsbolag av olika slag, du vet byggande genererar oxå i arbeten, trodde n i var intresserade av att skapa fler ... har jag fel ?

Thetaxpayer skrev:Vem skall betala hyran för de som skall bo i bostäderna?

Folket till en början

Thetaxpayer skrev:Vad skall de arbeta med?

Till en början bör de väl tas väl om hand, få hjälp med eventuella trauman, sedan skapas ju massor av arbeten under Alliansens styre påstår ni ju, "arbetslinjen" stämmer inte det ?

Thetaxpayer skrev:Varför är det mera medmänskligt att ta hit folk till utanförskap

Utanförskapet skapas till stor del av främlingsfientligt inställda människor i Sverige, så det går ju att ändra på om man vill, men viljan tycks inte finnas överallt

Thetaxpayer skrev:än att hjälpa folk på plats?

I Syrien tex blir det svårt just nu va ?

Sådär nu har jag svarat på dina frågor, har du svarat på mina ?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-02-05, 02:12

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:

Eller så skulle du kunna stå för dina åsikter och våga debattera VARFÖR du vill strypa eller minska invandringen. Det är dock ganska typiskt för rasister och främlingsfientliga att de anser sig ha rätten att tycka som de tycker utan att behöva motivera det Cool

Därför att det inte är rimligt att lilla sverige tar emot så många som vi gör när det varken finns jobb eller bostäder.

bygga bostäder ? ... skapar jobb och infrastruktur, skapar jobbdugliga svenska medborgare efter ett tag, medmänsklighet ?

skapar jobbdugliga svenska medborgare efter ett tag

Snittet är 8 år.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 02:13

Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:

Snittet är 8 år.

OK !... då kan man satsa på att förbättra det snittet ! Cool
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-05, 02:15

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:

Snittet är 8 år.

OK !... då kan man satsa på att förbättra det snittet ! Cool

Mmm....det gör man ju i en handvändning. Dina argument är ju inte direkt blytunga.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 02:16

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Vem skall betala bostäderna?

Bostadsbolag av olika slag, du vet byggande genererar oxå i arbeten, trodde n i var intresserade av att skapa fler ... har jag fel ?

Thetaxpayer skrev:Vem skall betala hyran för de som skall bo i bostäderna?

Folket till en början

Thetaxpayer skrev:Vad skall de arbeta med?

Till en början bör de väl tas väl om hand, få hjälp med eventuella trauman, sedan skapas ju massor av arbeten under Alliansens styre påstår ni ju, "arbetslinjen" stämmer inte det ?

Thetaxpayer skrev:Varför är det mera medmänskligt att ta hit folk till utanförskap

Utanförskapet skapas till stor del av främlingsfientligt inställda människor i Sverige, så det går ju att ändra på om man vill, men viljan tycks inte finnas överallt

Thetaxpayer skrev:än att hjälpa folk på plats?

I Syrien tex blir det svårt just nu va ?

Sådär nu har jag svarat på dina frågor, har du svarat på mina ?

Det enda jag ser i dina svar är höjda skatter och utopi. Det vill inte jag.
    Att hjälpa syrier i syrien är kanske inte så lätt. Men man kanske kan hjälpa de syrier som flytt till i Turkiet, Jordanien osv.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 02:18

Secrist skrev:
    Mmm....det gör man ju i en handvändning.

Nej det är möjligt, desto viktigare att sätta igång då, INGENTING politiskt görs i en handvändning, ja utom då Alliansen nedmontering av välfärden, det går som bekant fortare att vara destruktiv, än att bygga upp nånting

Secrist skrev:Dina argument är ju inte direkt blytunga.

Men det ÄR argument, det är ju svårt att anklaga det du presterar för
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 02:22

Thetaxpayer skrev:
    Det enda jag ser i dina svar är höjda skatter och utopi.
    Det vill inte jag.

Nä men det är ett argument som åtminstone är ärligt, du VILL INTE hjälpa dessa flyktingar, det köper jag så länge du är ärlig om detta

Thetaxpayer skrev:Att hjälpa syrier i syrien är kanske inte så lätt.

Det är omöjligt, om vi inte ska ge oss in i kriget, vilket inte är speciellt smart

Thetaxpayer skrev:Men man kanske kan hjälpa de syrier som flytt till i Turkiet, Jordanien osv.

Det görs redan
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-05, 02:30

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    Mmm....det gör man ju i en handvändning.

Nej det är möjligt, desto viktigare att sätta igång då, INGENTING politiskt görs i en handvändning, ja utom då Alliansen nedmontering av välfärden, det går som bekant fortare att vara destruktiv, än att bygga upp nånting

Secrist skrev:Dina argument är ju inte direkt blytunga.

Men det ÄR argument, det är ju svårt att anklaga det du presterar för

Mmm...ungefär som att man skulle diskutera CO2-utsläppen och fossila bränslen. Och argumentet skulle vara att man får väl se till att inte släppa ut CO2. Rolling Eyes
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 03:16

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Det vill inte jag.

Nä men det är ett argument som åtminstone är ärligt, du VILL INTE hjälpa dessa flyktingar, det köper jag så länge du är ärlig om detta

Vilket jag ju inte skrev. Superdebattören Rolling Eyes

Thetaxpayer skrev:Att hjälpa syrier i syrien är kanske inte så lätt.

Det är omöjligt, om vi inte ska ge oss in i kriget, vilket inte är speciellt smart

men du svarade inte på min fråga varför det var mera medmänsligt att ta hit dem till utanförskap. Alla flyktingar kommer inte från Syrien.

Thetaxpayer skrev:Men man kanske kan hjälpa de syrier som flytt till i Turkiet, Jordanien osv.

Det görs redan

Men så bra då behöver de ju inte komma hit.

Fisten tycker helt uppenbart att andra (som byggföretag) skall göra ordna dettaa. Helt ok också att ta andras pengar så hen kan få känna sig god. Puke
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-02-05, 08:28

Extremhögern har svårt för det här med byggandet i Sverige.

Det är ingen hemlighet i att det råder bostadsbrist, men några förslag för att få igång byggandet existerar inte.
    Det första alliansregeringen gjorde 2006 var att avskaffa subventionerna för bostadsbyggen.
    Eftersom den heliga marknaden inte klarar av efterfrågan MÅSTE ju staten träda in.

Men det blir väl för svårt för högerglina att begripa.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-05, 10:07

RedCloud skrev:Extremhögern har svårt för det här med byggandet i Sverige.

Det är ingen hemlighet i att det råder bostadsbrist, men några förslag för att få igång byggandet existerar inte.
    Det första alliansregeringen gjorde 2006 var att avskaffa subventionerna för bostadsbyggen.
    Eftersom den heliga marknaden inte klarar av efterfrågan MÅSTE ju staten träda in.

Säger mannen med bottenlösa budgeten.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-02-05, 10:27

Tunga, genomtänkta argument från forumets tama hobbyrasse [fniss]
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2013-02-05, 10:33

Secrist skrev:

Det finns säkert inga pengar för att byggna behövliga bostäder. Regeringen har lagt alla pengar till att få rent hus i befintliga byggnader samt på restaurangerna. Det finns ju inga pengar kvar till behövligheter.

Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 11:13

Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:

Det finns säkert inga pengar för att byggna behövliga bostäder. Regeringen har lagt alla pengar till att få rent hus i befintliga byggnader samt på restaurangerna. Det finns ju inga pengar kvar till behövligheter.

En skattehöjjare till. Borde det inte finnas massa pengar till bostäder eftersom invandringen är så lönande och berikande? scratch
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-02-05, 11:25

En skattehöjjare till

Mer pengar till ett fåtal, eller bostäder till alla....enkelt val enl. mig.

Borde det inte finnas massa pengar till bostäder eftersom invandringen är så lönande och berikande?

kolla Avpixlat....
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 11:41

RedCloud skrev:
    En skattehöjjare till

Mer pengar till ett fåtal, eller bostäder till alla....enkelt val enl. mig.

även om pengarna fanns så tar det ju tid att bygga. Det borde väl även ni i extremvänstern fatta?

Borde det inte finnas massa pengar till bostäder eftersom invandringen är så lönande och berikande?

kolla Avpixlat....

?

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-02-05, 12:12

Om marknaden inte klarar av att varje individ är fri och självständig, som ju en egen bostad faktiskt handlar om - varför är då marknaden bra, så som den ser ut idag?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32946

Inlägg  Sniperace 2013-02-05, 12:28

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    RedCloud skrev:För att hålla sig fast vid maktens köttgrytor kommer allianspartierna kopiera SDs politik i stort o smått.

Vilket ju betyder att demokratin fungerar. De skall jobba för oss. Om folket vill detta så skall det ju naturligtvis bli så.

hur många procent av folket vill det då ?.... och vad innebär i praktiken "ändrad invandringspolitik" ?... och på vilka grunder vill man ändra invandringspolitiken ?

enligt aftonbladets undersökning ville ca 70% strama åt invandringen betydligt...

Okej .... nu använder ju inte JAG aftonbladets radioknappsundersökningar som statisk bevisföring, men det kan hända att det räcker i din värld.
    Så om du kunde presentera en seriös undersökning som specificerar vad det handlar om, och har ett representativt underlag så kan vi diskutera dessa siffror

Men nu verkar det inte som det görs en riktig sådan statistikundersökning från de organiserade statistikbolagen, kan det vara så att det inte bör göras pga vad resultatet kan bli?
    Skulle du välkomna en riktig sådan där ex 50.000 slumpvis tillfrågades?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 15:03

Thetaxpayer skrev:
    Det vill inte jag.

F.I.S.T skrev:Nä men det är ett argument som åtminstone är ärligt, du VILL INTE hjälpa dessa flyktingar, det köper jag så länge du är ärlig om detta

Thetaxpayer skrev:Vilket jag ju inte skrev. Superdebattören Rolling Eyes

Du vill inte betala skatt för människor som behöver hjälp, det var vad du skrev

Thetaxpayer skrev:Att hjälpa syrier i Syrien är kanske inte så lätt.

F.I.S.T skrev:Det är omöjligt, om vi inte ska ge oss in i kriget, vilket inte är speciellt smart

Thetaxpayer skrev:men du svarade inte på min fråga varför det var mera medmänskligt att ta hit dem till utanförskap. Alla flyktingar kommer inte från Syrien.[/b][/color]

Jo jag svarade, men det var inte det svar du ville ha. Jag menar på att det inte alls behöver vara dåligt mottagande och utanförskap, om vi tar bättre hand om de som kommer, förbättrar politiken kring integrationen, samt som medmänniskor beter oss bättre, och inte skapar ett vi och dom- samhälle, genom falsk propaganda om hur "dom är" och hur "dom beter sig"

F.I.S.T skrev:Det görs redan

Thetaxpayer skrev:Men så bra då behöver de ju inte komma hit.

Om vi då återanknyter till ditt första "svar" i röd text där du förnekar att du inte vill hjälpa dem, så kan man ju undra vad du vill säga med detta ?.... du vill att de ska få hjälp, bara du slipper bidra på något sätt med att dela med dig av ditt land och dina pengar ?... kan du tala i klartext i denna fråga nån gång ?

F.I.S.T skrev:Fisten tycker helt uppenbart att andra (som byggföretag) skall göra ordna detta. Helt ok också att ta andras pengar så hen kan få känna sig god. Puke

Jag tycker det är intressant på vilket sätt taxpayer uttrycker sig: "andras pengar"
    Detta är ett mycket förvridet och konstigt och egoistiskt sätt att se på vår gemensamma välfärd, men helt i linje med Borgerligheten genom historien. De pratar gärna om "andras pengar" i syftet att försöka göra gällande att skattemedel är en slags stöld, samtidigt som dessa borgarherrar tagit del av allt vad denna välfärd inneburit genom hela deras barndom och vuxna liv.

Jag ser det som en ynnest att få bidra till samhället med nödvändiga skattepengar, och ser min del av skattebetalandet som VÅRA pengar.... ja precis, även dina, eftersom du är en del av samhället. tråkigt att du har fått vinterkräksjuka förresten, krya på dig !

Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 15:20

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Det vill inte jag.

F.I.S.T skrev:Nä men det är ett argument som åtminstone är ärligt, du VILL INTE hjälpa dessa flyktingar, det köper jag så länge du är ärlig om detta

Thetaxpayer skrev:Vilket jag ju inte skrev. Superdebattören Rolling Eyes

Du vill inte betala skatt för människor som behöver hjälp, det var vad du skrev

Thetaxpayer skrev:Att hjälpa syrier i Syrien är kanske inte så lätt.

F.I.S.T skrev:Det är omöjligt, om vi inte ska ge oss in i kriget, vilket inte är speciellt smart

Thetaxpayer skrev:men du svarade inte på min fråga varför det var mera medmänskligt att ta hit dem till utanförskap. Alla flyktingar kommer inte från Syrien.[/b][/color]

Jo jag svarade, men det var inte det svar du ville ha. Jag menar på att det inte alls behöver vara dåligt mottagande och utanförskap, om vi tar bättre hand om de som kommer, förbättrar politiken kring integrationen, samt som medmänniskor beter oss bättre, och inte skapar ett vi och dom- samhälle, genom falsk propaganda om hur "dom är" och hur "dom beter sig"

F.I.S.T skrev:Det görs redan

Thetaxpayer skrev:Men så bra då behöver de ju inte komma hit.

Om vi då återanknyter till ditt första "svar" i röd text där du förnekar att du inte vill hjälpa dem, så kan man ju undra vad du vill säga med detta ?.... du vill att de ska få hjälp, bara du slipper bidra på något sätt med att dela med dig av ditt land och dina pengar ?... kan du tala i klartext i denna fråga nån gång ?

F.I.S.T skrev:Fisten tycker helt uppenbart att andra (som byggföretag) skall göra ordna detta. Helt ok också att ta andras pengar så hen kan få känna sig god. Puke

Jag tycker det är intressant på vilket sätt taxpayer uttrycker sig: "andras pengar"
    Detta är ett mycket förvridet och konstigt och egoistiskt sätt att se på vår gemensamma välfärd, men helt i linje med Borgerligheten genom historien. De pratar gärna om "andras pengar" i syftet att försöka göra gällande att skattemedel är en slags stöld, samtidigt som dessa borgarherrar tagit del av allt vad denna välfärd inneburit genom hela deras barndom och vuxna liv.

Jag ser det som en ynnest att få bidra till samhället med nödvändiga skattepengar, och ser min del av skattebetalandet som VÅRA pengar.... ja precis, även dina, eftersom du är en del av samhället. tråkigt att du har fått vinterkräksjuka förresten, krya på dig !

Jag skrev att jag inte vill ha högre skatt.
    Det är inte samma sak som att jag inte vill hjälpa dem. Det är ohållbart som det ser ut nu och ditt sätt kostar pengar. jag kan ju fråga dig samma sak som RD då du är den som mest brukar skrika om vinsterna. Borde inte det finnas mycket pengar att bygga för då invandringen är så lönande och berikande? Varför fattar inte dina kompisar byggföretagen det?

Ja höjer du min skatt så för att kunna ta emot flera flyktingar så tar du ju MINA pengar.
    Börja inte ditt infantila dravel om att jag inte vill betala någon skatt alls. Det stämmer ju naturligtvis inte. Men som du ser så blir frågan viktigare och viktigare för folket vilket betyder att folket fått nog. De vill inte betala mera nu. Välfärden är hotad och det kommer att krävas skattehöjningar om vi skall låta dina lösningar bli verklighet.
    Jag är nettoskattebetalare sedan många år. Är du? Så jag anser mig ha rätten att klaga på att skattetrycket är för högt. Lär dig leva med det.

Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-05, 21:58

Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:

Då skulle det inte finnas pengar från någon av de politiska alternativen eftersom sänkt restaurangmoms stöds av både S och Mp. Bara V är emot (som vanligt).
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13972

Inlägg  redalert 2013-02-05, 22:36

Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:

Då skulle det inte finnas pengar från någon av de politiska alternativen eftersom sänkt restaurangmoms stöds av både S och Mp. Bara V är emot (som vanligt).

Vem tar pengarna från regndrottningen så att hon skall behöva vara beroende av politikers välvilja och prioriteringar?

Som jag ser det finns det ingen anledning att klaga på vart pengarna används om man är för höga skatter för det är ju precis så det blir när man ger politikerna för mycket makt genom höga skatter! affraid
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-02-05, 22:37

Dao skrev:Om marknaden inte klarar av att varje individ är fri och självständig, som ju en egen bostad faktiskt handlar om - varför är då marknaden bra, så som den ser ut idag?
    Enkelt, att bygga bra bostäder klarar marknaden. Dock inte att göra det om hyresgästföreningen bestämmer hyresnivån.
    Om de även bestämde priset på bilar så skulle förmodligen inga bilar byggas heller (enligt gällande normer och kvalitétskrav åtminstone). Laughing
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-02-06, 00:34

DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Om marknaden inte klarar av att varje individ är fri och självständig, som ju en egen bostad faktiskt handlar om - varför är då marknaden bra, så som den ser ut idag?
    Enkelt, att bygga bra bostäder klarar marknaden. Dock inte att göra det om hyresgästföreningen bestämmer hyresnivån.
    Om de även bestämde priset på bilar så skulle förmodligen inga bilar byggas heller (enligt gällande normer och kvalitétskrav åtminstone). Laughing

Hyresgästföreningen bestämmer inga hyror!

Är det "marknaden" som skall lösa allt, eller? Den som gett oss stöndiga ekonomiska kriser?

Kom igen nu...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2021-02-28, 16:25