Thetaxpayer 2013-02-05, 15:20
F.I.S.T skrev: Thetaxpayer skrev:
Det enda jag ser i dina svar är höjda skatter och utopi.
Det vill inte jag.
F.I.S.T skrev:Nä men det är ett argument som åtminstone är ärligt, du VILL INTE hjälpa dessa flyktingar, det köper jag så länge du är ärlig om detta
Thetaxpayer skrev:Vilket jag ju inte skrev. Superdebattören
Du vill inte betala skatt för människor som behöver hjälp, det var vad du skrev Thetaxpayer skrev:Att hjälpa syrier i Syrien är kanske inte så lätt.
F.I.S.T skrev:Det är omöjligt, om vi inte ska ge oss in i kriget, vilket inte är speciellt smart
Thetaxpayer skrev:men du svarade inte på min fråga varför det var mera medmänskligt att ta hit dem till utanförskap. Alla flyktingar kommer inte från Syrien.[/b][/color]
Jo jag svarade, men det var inte det svar du ville ha. Jag menar på att det inte alls behöver vara dåligt mottagande och utanförskap, om vi tar bättre hand om de som kommer, förbättrar politiken kring integrationen, samt som medmänniskor beter oss bättre, och inte skapar ett vi och dom- samhälle, genom falsk propaganda om hur "dom är" och hur "dom beter sig" Thetaxpayer skrev:Men man kanske kan hjälpa de syrier som flytt till i Turkiet, Jordanien osv.
F.I.S.T skrev:Det görs redan
Thetaxpayer skrev:Men så bra då behöver de ju inte komma hit.
Om vi då återanknyter till ditt första "svar" i röd text där du förnekar att du inte vill hjälpa dem, så kan man ju undra vad du vill säga med detta ?.... du vill att de ska få hjälp, bara du slipper bidra på något sätt med att dela med dig av ditt land och dina pengar ?... kan du tala i klartext i denna fråga nån gång ? F.I.S.T skrev:Fisten tycker helt uppenbart att andra (som byggföretag) skall göra ordna detta. Helt ok också att ta andras pengar så hen kan få känna sig god. Puke
Jag tycker det är intressant på vilket sätt taxpayer uttrycker sig: "andras pengar"
Detta är ett mycket förvridet och konstigt och egoistiskt sätt att se på vår gemensamma välfärd, men helt i linje med Borgerligheten genom historien. De pratar gärna om "andras pengar" i syftet att försöka göra gällande att skattemedel är en slags stöld, samtidigt som dessa borgarherrar tagit del av allt vad denna välfärd inneburit genom hela deras barndom och vuxna liv.
Jag ser det som en ynnest att få bidra till samhället med nödvändiga skattepengar, och ser min del av skattebetalandet som VÅRA pengar.... ja precis, även dina, eftersom du är en del av samhället. tråkigt att du har fått vinterkräksjuka förresten, krya på dig !
Jag skrev att jag inte vill ha
högre skatt.
Det är inte samma sak som att jag inte vill hjälpa dem. Det är ohållbart som det ser ut nu och ditt sätt kostar pengar. jag kan ju fråga dig samma sak som RD då du är den som mest brukar skrika om vinsterna. Borde inte det finnas mycket pengar att bygga för då invandringen är så lönande och berikande? Varför fattar inte dina kompisar byggföretagen det?
Ja höjer du min skatt så för att kunna ta emot flera flyktingar så tar du ju MINA pengar.
Börja inte ditt infantila dravel om att jag inte vill betala någon skatt alls. Det stämmer ju naturligtvis inte. Men som du ser så blir frågan viktigare och viktigare för folket vilket betyder att folket fått nog. De vill inte betala mera nu. Välfärden är hotad och det kommer att krävas skattehöjningar om vi skall låta dina lösningar bli verklighet.
Jag är nettoskattebetalare sedan många år. Är du? Så jag anser mig ha rätten att klaga på att skattetrycket är för högt. Lär dig leva med det.