Om över 90% saknar ID-handlingar var tror du har hänt?
Länk/källa.....
Om över 90% saknar ID-handlingar var tror du har hänt?
RedCloud skrev:Om över 90% saknar ID-handlingar var tror du har hänt?
Länk/källa.....
Menar du på fullt allvar att du inte vet om detta?
kommer återvändande svenskar via migrationsverket med asylskäl?RedCloud skrev:Menar du på fullt allvar att du inte vet om detta?
Är det den enskilt största gruppen invandrare, svenskar som är utan ID ?
Ditt svar osar ju som vanligt att du inte har någon källa.
Så gärna en källa till: " över 90% saknar ID-handlingar "
RedCloud skrev:Menar du på fullt allvar att du inte vet om detta?
Secrist skrev:RedCloud skrev:Menar du på fullt allvar att du inte vet om detta?
Låt mig fylla dina kunskapsluckor. Läser man inget annat än Flamman och Proletären så blir det väl så. Här är ett par
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.802277-asylsokandes-brist-pa-id-handlingar-allvarligt
http://sv.wikipedia.org/wiki/Asyls%C3%B6kande
Från wiki: Migrationsverket har även försvarat sig med att omkring 90 procent av de asylsökande saknar identitetshandlingar och att arbetet med att reda ut oklara identiteter är något som i hög grad påverkar handläggningstiderna
Thetaxpayer skrev:Secrist skrev:RedCloud skrev:Menar du på fullt allvar att du inte vet om detta?
Låt mig fylla dina kunskapsluckor. Läser man inget annat än Flamman och Proletären så blir det väl så. Här är ett par
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.802277-asylsokandes-brist-pa-id-handlingar-allvarligt
Från wiki: Migrationsverket har även försvarat sig med att omkring 90 procent av de asylsökande saknar identitetshandlingar och att arbetet med att reda ut oklara identiteter är något som i hög grad påverkar handläggningstiderna
Hi hi, Inte visste jag att hemvändande svenskar var tvugna att söka asyl.
Ridå
Secrist skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:mrr troligt mena...... ex somalier syrier osv osv
rumäner kommer inte via migrationsverket med asylskäl de kommer som eumedborgare
Du vet att flyktingar som kommer hit tvingas vänta på flyktinganläggning och TVINGAS leva under socialbidrag, va? Och att vissa tvingas till detta under LÅÅÅNG tid!!
Kan man då klandra dem som tvingas till något??
Visst, det är en del väntan. Det blir gärna så när ID-handlingarna ligger på botten av Östersjön.
Secrist skrev:Thetaxpayer skrev:Secrist skrev:RedCloud skrev:Menar du på fullt allvar att du inte vet om detta?
Ridå
Detta är ju inte direkt några statshemligheter men om man inte vill veta något så antar jag att det är teoretiskt möjligt att missa det.
Av ASYLSÖKANDE däremot är det troligen som migrationsverket hävdar. Det är dock en ganska naturlig konsekvens av den svenska och europeiska invandringspolitiken. Det sista en asylsökande vill är att bli skickad tillbaka till det de en gång flytt ifrån. Att göra sig av med ID-handlingarna gör det lättare för folk att fly från sina länder. Att det sedan blir "obekvämt" för oss i Sverige är en bieffekt av detta - och det är på grund av våra minst sagt ohumana regler.
RedCloud skrev:Av ASYLSÖKANDE däremot är det troligen som migrationsverket hävdar. Det är dock en ganska naturlig konsekvens av den svenska och europeiska invandringspolitiken. Det sista en asylsökande vill är att bli skickad tillbaka till det de en gång flytt ifrån. Att göra sig av med ID-handlingarna gör det lättare för folk att fly från sina länder. Att det sedan blir "obekvämt" för oss i Sverige är en bieffekt av detta - och det är på grund av våra minst sagt ohumana regler.
En tankelek, om högertomtarna tvingades fly pga förföljelse, 0% kulle behålla sina ID handlingar pga risken att bli tillbakaskickade från landet de flydde ifrån.
Samtidigt kräver de att ANDRA asylsökande ska behålla sina.....
En tankelek som du såklart kan styrka på något sett antar jag?
Annars så blir det ju bara en idiotisk spekulation byggd på fördomar
Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Av ASYLSÖKANDE däremot är det troligen som migrationsverket hävdar. Det är dock en ganska naturlig konsekvens av den svenska och europeiska invandringspolitiken. Det sista en asylsökande vill är att bli skickad tillbaka till det de en gång flytt ifrån. Att göra sig av med ID-handlingarna gör det lättare för folk att fly från sina länder. Att det sedan blir "obekvämt" för oss i Sverige är en bieffekt av detta - och det är på grund av våra minst sagt ohumana regler.
En tankelek, om högertomtarna tvingades fly pga förföljelse, 0% kulle behålla sina ID handlingar pga risken att bli tillbakaskickade från landet de flydde ifrån.
En tankelek som du såklart kan styrka på något sett antar jag? . Annars så blir det ju bara en idiotisk spekulation byggd på fördomar och sånt sysslar väl inte vänstern med?
Secrist skrev:Thetaxpayer skrev:Secrist skrev:RedCloud skrev:Menar du på fullt allvar att du inte vet om detta?
Ridå
Detta är ju inte direkt några statshemligheter men om man inte vill veta något så antar jag att det är teoretiskt möjligt att missa det.
RedCloud skrev:En tankelek som du såklart kan styrka på något sett antar jag?
ehhh hur styrker man en tankelek ?
Annars så blir det ju bara en idiotisk spekulation byggd på fördomar
du menar precis som rassehögern härinne argumenterar mot id-lösa asylsökande ?
Du kunde alltså inte?
Vilka är rassehögern?
Dao skrev:Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Av ASYLSÖKANDE däremot är det troligen som migrationsverket hävdar. Det är dock en ganska naturlig konsekvens av den svenska och europeiska invandringspolitiken. Det sista en asylsökande vill är att bli skickad tillbaka till det de en gång flytt ifrån. Att göra sig av med ID-handlingarna gör det lättare för folk att fly från sina länder. Att det sedan blir "obekvämt" för oss i Sverige är en bieffekt av detta - och det är på grund av våra minst sagt ohumana regler.
En tankelek som du såklart kan styrka på något sett antar jag? . Annars så blir det ju bara en idiotisk spekulation byggd på fördomar och sånt sysslar väl inte vänstern med?
Att fly från en diktatur, till ett land med hårda och krångliga regler för att ta emot flyktingar, är inte detsamma som att ta en semesterresa till Kanarieöarna, liksom...
kan de inte redogöra för hur de tagit sig hit, visa pass och resehandlingar så, inte en meter innanför svensk gräns.
RedCloud skrev:Du kunde alltså inte?
en hypotetisk tankelek, hur tänkte du nu
Vilka är rassehögern?
Tex sådana idioter som avfärdar hot mot oliktänkande med ett *ASG*
RedCloud skrev:kan de inte redogöra för hur de tagit sig hit, visa pass och resehandlingar så, inte en meter innanför svensk gräns.
smaklöst....
Tycker du, är det inte värre med dett smusslande och slängande av resehandlingar?
RedCloud skrev:
Tycker du, är det inte värre med dett smusslande och slängande av resehandlingar?
Nej, eftersom rädslan att bli tillbakaskickad till landet man flyr på är större än obehaget att inte ha några IDhandlingar....
Sniperace skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Av ASYLSÖKANDE däremot är det troligen som migrationsverket hävdar. Det är dock en ganska naturlig konsekvens av den svenska och europeiska invandringspolitiken. Det sista en asylsökande vill är att bli skickad tillbaka till det de en gång flytt ifrån. Att göra sig av med ID-handlingarna gör det lättare för folk att fly från sina länder. Att det sedan blir "obekvämt" för oss i Sverige är en bieffekt av detta - och det är på grund av våra minst sagt ohumana regler.
Att fly från en diktatur, till ett land med hårda och krångliga regler för att ta emot flyktingar, är inte detsamma som att ta en semesterresa till Kanarieöarna, liksom...
Nej, man kan ju då glömma semestern om man slängt sitt pass o resehandlingar, man blir resolut hemskickad....
Samma sak bör gälla våra azylsökande, kan de inte redogöra för hur de tagit sig hit, visa pass och resehandlingar så, inte en meter innanför svensk gräns.
Tror inte det skulle dröja förrän 100% åter hade dessa handlingar
Sniperace skrev:RedCloud skrev:
Nej, eftersom rädslan att bli tillbakaskickad till landet man flyr på är större än obehaget att inte ha några IDhandlingar....
men om avskanad av dessa medför att de inte ens släpps in så kan denna rädlsa inte göra att de slänger dessa.
jag tror sanningen är bättre än lögnen, eller förordar du lögner för att få asylskäl?
Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Av ASYLSÖKANDE däremot är det troligen som migrationsverket hävdar. Det är dock en ganska naturlig konsekvens av den svenska och europeiska invandringspolitiken. Det sista en asylsökande vill är att bli skickad tillbaka till det de en gång flytt ifrån. Att göra sig av med ID-handlingarna gör det lättare för folk att fly från sina länder. Att det sedan blir "obekvämt" för oss i Sverige är en bieffekt av detta - och det är på grund av våra minst sagt ohumana regler.
Nej, man kan ju då glömma semestern om man slängt sitt pass o resehandlingar, man blir resolut hemskickad....
Samma sak bör gälla våra azylsökande, kan de inte redogöra för hur de tagit sig hit, visa pass och resehandlingar så, inte en meter innanför svensk gräns.
Tror inte det skulle dröja förrän 100% åter hade dessa handlingar
Problemet med ditt resonemang är att du då skickar folk till döden, enbart på grund av byråkratiska teknikaliteter.
Vill du vara den som har detta jobbet?