formsvackan skrev:Premiedelen gör du själv vad du vill med. Kan inte denna gå back? Bortsett från detta, vari återfinns bluffen? Du har inte ens åstadkommit något i närheten av ett svar.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Det allvarliga är väl att du slänger ur dig något som du tydligen inte har en aning om. Du får en chans till.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Pensionsbluffen. På vilket sätt är pensionssystemet en bluff ?ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Förklara gärna.ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Nu väntar jag bara på era synpunkter. Vilka är de största scams som folket dagligen utsätts för och som alla partier är överens om?
Inkomstskatt?
Skämt åsido, pensionerna är väl en.
Japp, pensionsbluffen finns med på min topp-4-lista över de största blåsningarna svenska folket är utsatta för. Helt utan debatt.
Vad är det nu du inte förstår?
Allvarligt, vet du inte det?
HALLÅ råttan, har du någon förklaring till ditt påstående?
Det finns flera delpunkter på pensionsblufflistan, jag börjar med en av dem:
Individen har ingen möjlighet att kontrollera sina pengar. Trots att många har möjlighet att skaffa sig en säker avkastning om ca 4% så tvingas man ha pengarna låsta där de t.o.m kan gå back.
Det är individens pensionspengar, då bör individen kontrollera dem. Fullt ut. Premiedelen är den lilla del som får alldeles för stort utrymme i media. Inte ens denna kan individen själv kontrollera. Vill man t.ex köpa Ericsson aktier borde man få göra det.