Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
RedMentalCase
Sniperace
Thetaxpayer
RedclownIII
F.I.S.T
redalert
RedCloud
formsvackan
R.O.F.L
DMustaine
14 posters

Hur islamistproblemet löses bäst...Videotråden!

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Hur islamistproblemet löses bäst...Videotråden! - Sida 5 Empty Sv: Hur islamistproblemet löses bäst...Videotråden!

Inlägg  Dao 2013-09-18, 20:17

Sniperace skrev:så med andra ord finns en gud bara man tror på denna?
    skapas denne gud då på något mentalt sätt?

innebär det att om man TROR man äger en ferrari då BLIR det sanning?

det du säger är att de i sitt sinne tror på något som inte finns eller hur?
    för det kan ju omöjligt vara en sanning om det inte är det för den andre, du får nog skilja på fantasi och verklighet eller hur?

religionberna är alltså fantasier som är verkliga i utövarnas hjärna, men INTE i realiteten
    De som tror på Gud tror att han funnits hela tiden!

Nej, det innebär inte att om man tror man äger en Ferarri då blir det sanning!

Nej, de tror på något de vet finns!

Jo, det kan vara en sanning för en enskild, utan att det skulle vara en sanning för en annan enskild!

Den sista raden är DIN tro!
    Dao
    Dao

Hur islamistproblemet löses bäst...Videotråden! - Sida 5 Empty Sv: Hur islamistproblemet löses bäst...Videotråden!

Inlägg  Dao 2013-09-18, 20:18

Sniperace skrev:så om någon tror att en cykel behövs för att flyga kan denne göra det med den?
    är det en reell sanning?
    Du förstår inte liknelser va?

Vad menar du med en "reell" sanning?

DIN sanning?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-09-18, 20:18

Sniperace skrev:men åter tillmverkligheten, erkänner du nu att det finns otaliga islamistidioter som mTROR på detta med de 72 jungfrurna och det då ÄR sanning eftersom de tror det.....
    Det finns sådana som du bland muslimerna också! Javisst!

Det har jag skrivit hela tiden!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-09-18, 20:23

Dao skrev:
    Sniperace skrev:så med andra ord finns en gud bara man tror på denna?
    skapas denne gud då på något mentalt sätt?

innebär det att om man TROR man äger en ferrari då BLIR det sanning?

det du säger är att de i sitt sinne tror på något som inte finns eller hur?
    för det kan ju omöjligt vara en sanning om det inte är det för den andre, du får nog skilja på fantasi och verklighet eller hur?

religionberna är alltså fantasier som är verkliga i utövarnas hjärna, men INTE i realiteten
    De som tror på Gud tror att han funnits hela tiden!

Nej, det innebär inte att om man tror man äger en Ferarri då blir det sanning!

Nej, de tror på något de vet finns!

Jo, det kan vara en sanning för en enskild, utan att det skulle vara en sanning för en annan enskild!

Den sista raden är DIN tro!
    men hur du än vrider dig som den berömda masken på kroken kan det inte vara en sanning, för sanningen kan ju inte vara flera saker där, om en religions sanning är att det finns bara en gud, är det en osanning för de som tror annat, och tvärtom

sanningen kan inte vara två saker, antingen har man ferrarin eller också har man INTE det.

och de religiösa VET att gud finns,annars vore det inte en sanning för dem eller hur?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-18, 20:25

Dao skrev:
    Sniperace skrev:men åter tillmverkligheten, erkänner du nu att det finns otaliga islamistidioter som mTROR på detta med de 72 jungfrurna och det då ÄR sanning eftersom de tror det.....
    Det finns sådana som du bland muslimerna också! Javisst!

Det har jag skrivit hela tiden!
    ja, också finns det sådana extremister som du som påstår att det ÄR sanning och att alla måste följa det annars srtaffasden.

och nej, JAG tror inte på de 72 jungfrurna, jag säger de är en myt och osnanning, men du påstår ju att det ÄR sanning eftersom de tror på det, och du vet de är MÅNGA, inte bara ett par stycken
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-09-18, 20:28

Sniperace skrev:men hur du än vrider dig som den berömda masken på kroken kan det inte vara en sanning, för sanningen kan ju inte vara flera saker där, om en religions sanning är att det finns bara en gud, är det en osanning för de som tror annat, och tvärtom

sanningen kan inte vara två saker, antingen har man ferrarin eller också har man INTE det.

och de religiösa VET att gud finns,annars vore det inte en sanning för dem eller hur?
    Den som vrider sig är DU, och det är ganska underhållande, på sitt sätt! Smile

Du väljer att definiera "sanning" utifrån en vetenskaplig modell. Men religion är inte vetenskap. Det är religion. Religion skall även bedömas utifrån den förutsättningen!

Och jo, det som är en sanning för mig behöver inte betyda att det är en sanning för dig, vad gäller övertygelser. Det är det som garanterar den härliga mångfalden som ni högerut verkar vara så rädda för!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-09-18, 20:30

Sniperace skrev:ja, också finns det sådana extremister som du som påstår att det ÄR sanning och att alla måste följa det annars srtaffasden.

och nej, JAG tror inte på de 72 jungfrurna, jag säger de är en myt och osnanning, men du påstår ju att det ÄR sanning eftersom de tror på det, och du vet de är MÅNGA, inte bara ett par stycken
    Har bara hört dig fantisera om dessa oskulder... Inga andra. Inga muslimer jag mött under mitt liv har brytt sig om detta, ens...

Bara extremister som du, vare sig det rör sig om muslimer eller inte!

Det finns ännu fler som vet att du har fel, så det måste väl betyda att det är sanningen - att du har fel!? Wink
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-18, 20:36

Dao skrev:
    Sniperace skrev:men hur du än vrider dig som den berömda masken på kroken kan det inte vara en sanning, för sanningen kan ju inte vara flera saker där, om en religions sanning är att det finns bara en gud, är det en osanning för de som tror annat, och tvärtom

Den som vrider sig är DU, och det är ganska underhållande, på sitt sätt! Smile

Du väljer att definiera "sanning" utifrån en vetenskaplig modell. Men religion är inte vetenskap. Det är religion. Religion skall även bedömas utifrån den förutsättningen!

Och jo, det som är en sanning för mig behöver inte betyda att det är en sanning för dig, vad gäller övertygelser. Det är det som garanterar den härliga mångfalden som ni högerut verkar vara så rädda för!
    och ändå förnekar du sanningen att väldigt många tror på detta med martyrskapet och de 72 jungfrurna och menar det är felöversättning osv, men är det som du säger så ÄR det ju en religiös sanning eller hur, du talar ju emot dig själv
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-18, 20:38

Dao skrev:
    Sniperace skrev:ja, också finns det sådana extremister som du som påstår att det ÄR sanning och att alla måste följa det annars srtaffasden.

Har bara hört dig fantisera om dessa oskulder... Inga andra. Inga muslimer jag mött under mitt liv har brytt sig om detta, ens...

Bara extremister som du, vare sig det rör sig om muslimer eller inte!

Det finns ännu fler som vet att du har fel, så det måste väl betyda att det är sanningen - att du har fel!? Wink
    fniss fniss, nu har det kört ihop sig totalt för dig, vet du var du har röven ens nu?

och då kan det du inte tror på vara sanningen för DIG eller hur, så tror du inte på allah så är han en saga för DIG eller hur?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-09-18, 20:43

Sniperace skrev:och ändå förnekar du sanningen att väldigt många tror på detta med martyrskapet och de 72 jungfrurna och menar det är felöversättning osv, men är det som du säger så ÄR det ju en religiös sanning eller hur, du talar ju emot dig själv
    Var skulle jag ha hävdat att det inte finns några som tror på detta?

Var skulle jag ha talat emot mig själv?

Det jag VET är att det inte finns något om 72 oskulder i de religiösa urkunderna till islam. Sedan får stollar tro att Muhammed var blå om de vill...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-09-18, 20:44

Sniperace skrev:fniss fniss, nu har det kört ihop sig totalt för dig, vet du var du har röven ens nu?

och då kan det du inte tror på vara sanningen för DIG eller hur, så tror du inte på allah så är han en saga för DIG eller hur?
    Jag tror inte på Gud, det stämmer! Men jag hävdar ändå inte att Gud är ett sagoväsen!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-18, 20:46

Dao skrev:
    Sniperace skrev:fniss fniss, nu har det kört ihop sig totalt för dig, vet du var du har röven ens nu?

Jag tror inte på Gud, det stämmer! Men jag hävdar ändå inte att Gud är ett sagoväsen!
    du tror inte gud finns, men ändå tror du inte han är ett sagoväsen?
    finns han eller finns han INTE i din tro?

http://www.answering-islam.org/svenska/islam/allah-och-islam/paradisetiislam.html
    fler med fantasier eller är det sanningar?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-09-18, 20:49

Jag tror Dumstein försöker hitta den slutgiltiga lösningen på muslimfrågan.      
    By The Way Dumstein:  Det vaar Sarin. Hörde du det?

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-09-18, 20:49

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

http://www.answering-islam.org/svenska/islam/allah-och-islam/paradisetiislam.html
    Eftersom jag inte vet vad DU menar med "Gud" i din fråga, är det omöjligt att svara på detta. Jag tror inte på någon skapargud, men jag hävdar inte att han inte finns!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-18, 20:52

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Eftersom jag inte vet vad DU menar med "Gud" i din fråga, är det omöjligt att svara på detta. Jag tror inte på någon skapargud, men jag hävdar inte att han inte finns!
    du bara tvivlar, tänker att kanske finns han då?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-09-18, 20:55

Sniperace skrev:du bara tvivlar, tänker att kanske finns han då?
    Varför skulle jag tvivla?

Jag bryr mig inte om Gud finns eller inte...

Nu har du fått även denna tråd att spåra ur fullständigt, för att du inte klarar av att hålla dig till sakämnet.

Återvänder du inte dit, utan väljer att fortsätta att flumma runt i neurotisk låtsasexistentialism, så får denna tråd rinna ut i sanden...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-18, 20:57

Dao skrev:
    Sniperace skrev:du bara tvivlar, tänker att kanske finns han då?
    Varför skulle jag tvivla?

Jag bryr mig inte om Gud finns eller inte...

Nu har du fått även denna tråd att spåra ur fullständigt, för att du inte klarar av att hålla dig till sakämnet.

Återvänder du inte dit, utan väljer att fortsätta att flumma runt i neurotisk låtsasexistentialism, så får denna tråd rinna ut i sanden...
    Jasedär, du vägrar ta ställning och lägger ner din röst för att inte stödja någon sida, fy på dig *asg*

Men återigen Islamister som vill påtvinga andra sin tro och sin syn på hur man ska leva ska bekämpas med alla tillgängliga medel, och som sagt, det väntar inga jungfrur eller ett paradis för dessa
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-09-18, 21:06

Sniperace skrev:Jasedär, du vägrar ta ställning och lägger ner din röst för att inte stödja någon sida, fy på dig *asg*

Men återigen Islamister som vill påtvinga andra sin tro och sin syn på hur man ska leva ska bekämpas med alla tillgängliga medel, och som sagt, det väntar inga jungfrur eller ett paradis för dessa
    Så jag får inte tro vad jag vill, bara för att du inte begriper min tro!?

Ja, den var ju go...

Nej, islamister vill inte påtvinga några andra sin tro. VISSA islamister vill kanske detta, möjligen.

Du lär aldrig hitta dina jungfrur...

Dream on...

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-18, 21:13

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jasedär, du vägrar ta ställning och lägger ner din röst för att inte stödja någon sida, fy på dig *asg*

Så jag får inte tro vad jag vill, bara för att du inte begriper min tro!?

Ja, den var ju go...

Nej, islamister vill inte påtvinga några andra sin tro. VISSA islamister vill kanske detta, möjligen.

Du lär aldrig hitta dina jungfrur...

Dream on...

Jag letar inte efter jungfrurna, jag vet att de är en saga för att locka muslimer.... Smile
    och jag är absolut inte muslim Smile

Tja, islamisterna i egyptens fallna regim ville det, det visade de klart ock tydligt, islamisterna i syrienkriget vill absolut påtvinga detta det har de tidigt klargjort, islamisterna in Iran gör det otvivelaktigt, talibanerna likaså osv osv
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-09-18, 22:58

Sniperace skrev:Jag letar inte efter jungfrurna, jag vet att de är en saga för att locka muslimer.... Smile

Tja, islamisterna i egyptens fallna regim ville det, det visade de klart ock tydligt, islamisterna i syrienkriget vill absolut påtvinga detta det har de tidigt klargjort, islamisterna in Iran gör det otvivelaktigt, talibanerna likaså osv osv
    Jungfruarna är ett påhitt för dårar. Inte muslimer!

Du hittar dina kompisar, hör jag!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-19, 10:42

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jag letar inte efter jungfrurna, jag vet att de är en saga för att locka muslimer.... Smile

då kallar du alltså alle de muslimer som tror på detta för dårar och de som predikar drtta för galningar? Skulle du vilja hävda denna synpunkt i några pakistsnska m8skeer eller för islamisterna som slåss i Syrirn?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-09-28, 00:00

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-09-28, 00:16

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

då kallar du alltså alle de muslimer som tror på detta för dårar och de som predikar drtta för galningar? Skulle du vilja hävda denna synpunkt i några pakistsnska m8skeer eller för islamisterna som slåss i Syrirn?
    Varför skulle jag göra något sådant?

Ja, de muslimer som tror på sådant är dårar och de som predikar detta är galningar.

Ni finns representerade även bland "de Andra", liksom...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-09-28, 11:34

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Varför skulle jag göra något sådant?

Ja, de muslimer som tror på sådant är dårar och de som predikar detta är galningar.

Ni finns representerade även bland "de Andra", liksom...
    Men vad BRA att du anser ALLA muslimer som tror på "martyrdöden" och de 72 jungfrurna son dårar, anser du de muslimer som tror på dödsstraff för avfall från islam också vara dårar?
    Är de muslimer som propagerar för att straffa homosexuella är dårar?
    är de muslimer som anser att sex utanför äktenskapet ska stenas vara dårar?

är alla mslimer som tar till vapen för sin tro på allah dårar?

är de muslimerna som tar till våld för en tecknings skull dårar?
    är de muslimern som tog till våld för satansverserna dårar?

Varför du skulle göra det?
    kanske för att DU påstår dig stå för sanningen och vet så mycket om detta, då borde DU väl kunna övertyga dem, men du kanske inte VÅGAR?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-09-28, 12:12

Sniperace skrev:Men vad BRA att du anser ALLA muslimer som tror på "martyrdöden" och de 72 jungfrurna son dårar, anser du de muslimer som tror på dödsstraff för avfall från islam också vara dårar?
    Är de muslimer som propagerar för att straffa homosexuella är dårar?
    är de muslimer som anser att sex utanför äktenskapet ska stenas vara dårar?

är alla mslimer som tar till vapen för sin tro på allah dårar?

är de muslimerna som tar till våld för en tecknings skull dårar?
    är de muslimern som tog till våld för satansverserna dårar?

Varför du skulle göra det?
    kanske för att DU påstår dig stå för sanningen och vet så mycket om detta, då borde DU väl kunna övertyga dem, men du kanske inte VÅGAR?
    Har du brytt dig om vad jag skrivit i alla våra trådar i detta ämne, så borde du veta vad jag tycker om de som utnyttjar NÅGON religion för att sprida terror och skräck!

Jag diskuterar gärna med de som vill! Men jag har ALDRIG hävdat att jag står för någon "sanning"! Sådant trams är det du och dina kumpaner håller på med!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 12:19