Sniperace 2012-01-09, 12:27
ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev:Hur ska de män som utför våld mot kvinnor, hur ska deras attityd mot kvinnor ändras??? Hur ska samhället aggera här? Jag tror att det här med en del mäns attityd mot kvinnor är något förlegat ifrån förr i tiden... När kvinnor var mindre värda än män och män fick bestämma över kvinnors liv. En del män anser fortfarande att de kan styra kvinnor dit de vill...
självfallet ska allt våld bekämpas, även kvinnors, för där finns ett väldigt stort mörkertal, och ofta är ex kvinnors våld istället psykiskt vilket kan vfara riktigt illa, att skadas psykiskt borde du väl veta hur det är...
idag är en man i underläge, det kan räcka att en man försvarar sig för att åka dit för misshandel, där känner jag till ett fall, barnen i familjen berättade hur det gått till, men mannen dömdes ändå fför misshandel pga att hon var kvinna.....
Inte i mitt fall där blåmärken fanns... men någon skulle sett det som hände för ingen trodde på mig! Trotts att jag kände mig hotad till livet, ett sår som jag kommer att ha länge...
och ditt fall ärt alla fall?
i det fallet jag nämnde blev mannen anfallen av kvinnan, han fredade sig och kvinnan trillade baklänges nedför en trappa, men mannen dömdes för misshandeln trots att barnen vittnade för honom.
ofta gäller inte samma beroende på vilket kön man har idag.
Har jag sagt det??? Fan vad du hittar på hela tiden. Jag blev hotad till livet och du skriver så till mig??? I många fall Sniper så har mannen aldrig åkt dit fast han gör de kvinnor han möter till ett helvete och då är det inte mer än rätt att män åker dit när de väldfört sig mot kvinnor.
Jag kan tillägga att den mannen som gjorde mig illa har jag mått dåligt för i flera år, denna gång är det fan inte en hamster som har gjort mig dålig utan något som är ännu värre!
Blåmärken hade jag som inte försvann på flera veckor som jag såg när jag duschade varje dag till dess att de föesvann... Jag blev påmind varje tillfälle om det otäcka som hade hänt. Men mannen åkte inte dit pga brist på bevis!
men det är ju det jag säger, ditt fall är inte alla andras fall, det är inte samma för ALLA som för dig, det är inte bara svar och vitt när det gäller kvinnovåld, det är våld som våld, vem som än utövar detta så är det FEL, eller anser du att en kvinna alltid har rätt oavsett hur det är i verkligheten?
är alla män som den mannen du talar om eller är alla olika?
du verkar vilja döma alla män för vad en man gjort mot dig, eller är det flera män som misshandlat dig?