Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
F.I.S.T
DirtyDog
RedMentalCase
Vercingetorix
formsvackan
DMustaine
Secrist
PE Dal
ericTheDog
berralarzon
Sniperace
R.O.F.L
redalert
RedCloud
Infra
19 posters

På måndag går USA i konkurs

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

På måndag går USA i konkurs - Sida 5 Empty Sv: På måndag går USA i konkurs

Inlägg  Infra 2011-07-23, 16:07

Sniperace skrev:nu på måndag?
    vill du slå vad?

Ok. Jag slår vad om den där dollarbunten. Vad sätter du emot?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 16:22

Infra skrev:
    Sniperace skrev:nu på måndag?
    vill du slå vad?

Ok. Jag slår vad om den där dollarbunten. Vad sätter du emot?

hellre ett lita annorlunda, om usa går i kk på måndag så ska jag aldrig logga in här mer, gör det inte det så loggar du ut och återkommer aldrig, det är väl ett bra vad?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-07-23, 17:14

Då har vi ingen deal.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-07-23, 17:25

för stor risk att du har fel? Very Happy
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-07-23, 18:52

Nä - jag känner mig tämligen viss. De kan inte sitta och förhandla
    fram till augusti. Senast i morgon måste de lägga fram en gemensam överenskommelse om de ska hinna undvika statskonkursen.

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2011-07-23, 19:13

Infra skrev:Jo. Man kan göra som du.
    Tjaffsa om petistesser in absurdum.
    Jag bemöter bara dina pinsamma undanflykter. Mina svar är ju inte fler än dina inlägg så vem är det som tjaffsar vidare? Smile

Infra skrev:Jag var inte pappa till detta missförstånd.
    Det spreds av personer som blandade in mitt namn i sina snedvridna resonemang. Men som vanligt har du svårt att placera ansvaret där det hör hemma.

Att gå till roten med saker är inte din starka sida.
    Jo, att gå till roten med saker ÄR min starkaste sida, men det visste du väl redan? Smile
    "Pappa" till missförståndet var din obefintliga logik. Alla andra förstod dialogen om bilden utom DU.
    Ditt namn förekom inte i något snevridet resonemang utan i en dialog där man diskuterade vem personen på en bild kunde tänkas vara.
    Infra skrev:
    Man går väl inte in mitt i ett missförstånd och sprider anklagelser. Man går väl till botten med det hela och försöker hitta källan.
    EXAKT! Och när du så tydligt inte klarade av detta så PÅPEKADE jag för dig hur dumt det var av dig att börja sprida anklagelser mot secrist istället för att försöka koppla in din enda hjärncell och gå till botten med vad han EGENTLIGEN skrev. Wink
    Infra skrev:
    Orsaken står att finna hos den som oriktigt använde mitt namn i ett sammanhang där det absolut inte hörde hemma. Hänger du med, Einstein?
    Den ENDA som inte tycks hänga med är du. Själv heter jag inte Einstein och är ej heller som han någon jude. Dock har jag (till skillnad mot dig) lärt mig att använda hjärnan INNAN jag låter fingrarna hamra på tangentbordet. Smile
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-07-23, 19:30

DirtyDog skrev:
    Jag bemöter bara dina pinsamma undanflykter. Mina svar är ju inte fler än dina inlägg så vem är det som tjaffsar vidare? Smile

Det spreds av personer som blandade in mitt namn i sina snedvridna resonemang. Men som vanligt har du svårt att placera ansvaret där det hör hemma.

Jo, att gå till roten med saker ÄR min starkaste sida, men det visste du väl redan? Smile
    "Pappa" till missförståndet var din obefintliga logik. Alla andra förstod dialogen om bilden utom DU.
    Ditt namn förekom inte i något snevridet resonemang utan i en dialog där man diskuterade vem personen på en bild kunde tänkas vara.
    Infra skrev:
    Man går väl inte in mitt i ett missförstånd och sprider anklagelser. Man går väl till botten med det hela och försöker hitta källan.
    EXAKT! Och när du så tydligt inte klarade av detta så PÅPEKADE jag för dig hur dumt det var av dig att börja sprida anklagelser mot secrist istället för att försöka koppla in din enda hjärncell och gå till botten med vad han EGENTLIGEN skrev. Wink
    Infra skrev:
    Orsaken står att finna hos den som oriktigt använde mitt namn i ett sammanhang där det absolut inte hörde hemma. Hänger du med, Einstein?
    Den ENDA som inte tycks hänga med är du. Själv heter jag inte Einstein och är ej heller som han någon jude. Dock har jag (till skillnad mot dig) lärt mig att använda hjärnan INNAN jag låter fingrarna hamra på tangentbordet. Smile

Det har jag aldrig märkt.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-07-23, 19:41

"Jo, att gå till roten med saker ÄR min starkaste sida, men det visste du väl redan?
    Ditt namn förekom inte i något snevridet resonemang utan i en dialog där man diskuterade vem personen på en bild kunde tänkas vara."

Du tror väl inte att jag, likt en hund, sitter och lusläser allt skit som skrivs i alla sorters skittrådar här. Precis som jag citerar dig här ovan upplevde jag att secrist citerade mig.

Eftersom jag inte är samma petimeter som du brydde jag mig inte så mycket om att han glömt citattecknen.

Tror du när jag läser nåt som Secrist skriver sitter och letar igenom varenda tidigare inlägg för att se var han får allt skit ifrån? Gör du så?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-07-23, 20:39

Infra skrev:"Jo, att gå till roten med saker ÄR min starkaste sida, men det visste du väl redan?
    Ditt namn förekom inte i något snevridet resonemang utan i en dialog där man diskuterade vem personen på en bild kunde tänkas vara."

Du tror väl inte att jag, likt en hund, sitter och lusläser allt skit som skrivs i alla sorters skittrådar här. Precis som jag citerar dig här ovan upplevde jag att secrist citerade mig.

Eftersom jag inte är samma petimeter som du brydde jag mig inte så mycket om att han glömt citattecknen.

Tror du när jag läser nåt som Secrist skriver sitter och letar igenom varenda tidigare inlägg för att se var han får allt skit ifrån? Gör du så?
    Jag har aldrig hört talas om hundar som läser och visserligen så använde inte Secrist några citattecken men vilken skillnad hade de gjort? Laughing

Om jag har för avsikt att bemöta någons inlägg med Idiot! Det är inte mig du citerar. Det där läste jag också så skulle jag nog bemödat mig att även HA läst det (och inte bara påstå det). cyclops
    OM du hade läst inlägget precis OVANFÖR så hade du insett det som alla andra insåg och det fanns ingen anledning att "leta igenom varenda tidigare inlägg".

Det spelar ingen roll hur du slingrar dig. Din dumhet lyser igenom ändå. Twisted Evil
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-07-23, 21:46

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:"Jo, att gå till roten med saker ÄR min starkaste sida, men det visste du väl redan?

Jag har aldrig hört talas om hundar som läser och visserligen så använde inte Secrist några citattecken men vilken skillnad hade de gjort? Laughing

Om jag har för avsikt att bemöta någons inlägg med Idiot! Det är inte mig du citerar. Det där läste jag också så skulle jag nog bemödat mig att även HA läst det (och inte bara påstå det). cyclops
    OM du hade läst inlägget precis OVANFÖR så hade du insett det som alla andra insåg och det fanns ingen anledning att "leta igenom varenda tidigare inlägg".

Det spelar ingen roll hur du slingrar dig. Din dumhet lyser igenom ändå. Twisted Evil

Jag förnekar ihärdigt allt du anklagar mig för. Jag gjorde rätt.
    Min upprörda reaktion var fullt motiverad och jag tror t o m
    Secrist förstår mig. Jag tror Secrist menade sig citera något
    han trodde att jag har sagt.

Jag såg även V-torixs eller om det var Taxpayers kommentar
    men denna reagerade jag likadant på d v s jag ansåg att de
    uppgav vad de trodde
    att jag sagt. Höger här på forat är inte alltid så tydliga. Ofta
    korthuggna - ofta korta oneliners. Ibland kan de betyda vad som helst.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-07-23, 21:50

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

På måndag går USA i konkurs - Sida 5 Empty Wow!

Inlägg  Secrist 2011-07-24, 01:16

Stackars Infra blir så upphetsad av USA:s ekonomiska problem att hon har svårt att hålla tätt. Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2011-07-24, 09:32

Stackars Infra blir så upphetsad av USA:s ekonomiska problem att hon har svårt att hålla tätt.

Medan forumhögern stoppar huvudet i sanden och frågar "Vad är problemet ?"
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-07-24, 09:58

RedCloud skrev:
    Stackars Infra blir så upphetsad av USA:s ekonomiska problem att hon har svårt att hålla tätt.

Laughing
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-07-24, 12:44

DirtyDog skrev:

Infra skrev:
    Infra skrev:

Ok. Då gör vi så här: jag lägger ut det exempel från Secrest som du anser att jag svarade fel på därför att jag trodde hon citerade mig. Sedan tar jag ett exempel från tråden Ojdå-Oops, där Secrist (enligt den gängse stil hon använder) först anger ett citat av mig (utan citattecken) och på nästa rad kommenterar det sagda.

Om du sen inte finner det naturligt att jag missförstod henne som jag gjorde, då sticker du huvet i sanden. Jag plockar fram exemplen och återkommer. Jag fodrar upprättelse!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-07-24, 12:53

Först alltså originalcitatet (det du tycker att jag missuppfattade):

Secrist on 2011-07-21, 23:37
    Infra.... RC är faktiskt en go gubbe och hedersknyffel... Tro't eller ej...

Kanske det. Man får ju inte det intrycket men jag kan ju ha fel.

---------------------------------------------------------------------

Sedan ett liknande citat från Secrist, identiskt lika till sin utformning:

Secrist Yesterday at 23:31
    Och du; polisen gör fel varje dag.

Så det är polisens fel att han körde som en idiot? Ska vi kanske sluta med fartkontroller?

-----------------------------------------------------------------

Med detta vill jag att du erkänner att jag inte överreagerade på det första citatet som inte var nåt citat från nåt jag sagt.

DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-07-24, 15:43

Infra skrev:Ok. Då gör vi så här: jag lägger ut det exempel från Secrest som du anser att jag svarade fel på därför att jag trodde hon citerade mig. Sedan tar jag ett exempel från tråden Ojdå-Oops, där Secrist (enligt den gängse stil hon använder) först anger ett citat av mig (utan citattecken) och på nästa rad kommenterar det sagda.

Om du sen inte finner det naturligt att jag missförstod henne som jag gjorde, då sticker du huvet i sanden. Jag plockar fram exemplen och återkommer. Jag fodrar upprättelse!
    Du borde fodra ett ordentligt lobotomi-ingrepp i din hjärna! Laughing

Det ENDA som ditt exempel visar är HUR Secrist normalt "citerar" (varför han inte använder quote-funktionen är för mig okänt).
    Det visar hur han sätter texten han besvarar kursiv UTAN att ange VEM som skrivit det.
    VEM han citerar framgår dock väldigt tydligt om man läser inläggen INNAN de han skriver.
    Som regel går de att finna några mm ovanför det han själv skrev. Så var t.ex. fallet när han citerade VT.

Tack för att du pekade mig på tråden "Ojdå-Oops" där du återigen briljerar med att presentera faktafel. Smile
    Secrist
    Secrist

På måndag går USA i konkurs - Sida 5 Empty Gömma

Inlägg  Secrist 2011-07-25, 00:22

Att erkänna ett problem och att jubla över det är inte samma sak. Jag blir inte lyrisk över Greklands problem som Infra blir över USA:s.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-07-25, 11:56

nu är det måndag, när kommer konkursen?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-07-25, 12:45

Infra skrev:Jag förnekar ihärdigt allt du anklagar mig för. Jag gjorde rätt.
    Min upprörda reaktion var fullt motiverad och jag tror t o m Secrist förstår mig. Jag tror Secrist menade sig citera något han trodde att jag har sagt.
    Du tror det?
    1. V-T postade en bild UTAN någon kommentar överhuvudtaget.
    2. Eftersom V-T inte skrev någon kommentar till sin bild så frågar Secrist vem av dig eller RC den föreställer.
    3. V-T svarar att det är du eftersom RC inte är lika pantad som dig.
    4. Secrist ifrågasätter då det positiva omdömmet om RC.
    5. Du tror att Secrist inte förstår vem han svarar och kallar honom för idiot.

Den här bilden innehåller allt man behöver veta för att komma fram till vem idioten är. Smile
    På måndag går USA i konkurs - Sida 5 Secrist
    Infra skrev:
    Jag såg även V-torixs eller om det var Taxpayers kommentar men denna reagerade jag likadant på d v s jag ansåg att de uppgav vad de trodde
    att jag sagt. Höger här på forat är inte alltid så tydliga. Ofta korthuggna - ofta korta oneliners. Ibland kan de betyda vad som helst.
    Detta visar tydligt hur långt ditt sjukdomstillstånd har gått. Sök hjälp, SNARAST!!!
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2011-07-25, 12:47

DirtyDog skrev:
    Min upprörda reaktion var fullt motiverad och jag tror t o m Secrist förstår mig. Jag tror Secrist menade sig citera något han trodde att jag har sagt.
    Du tror det?
    2. Eftersom V-T inte skrev någon kommentar till sin bild så frågar Secrist vem av dig eller RC den föreställer.

Den här bilden innehåller allt man behöver veta för att komma fram till vem idioten är. Smile
    Infra skrev:
    Jag såg även V-torixs eller om det var Taxpayers kommentar men denna reagerade jag likadant på d v s jag ansåg att de uppgav vad de trodde
    att jag sagt. Höger här på forat är inte alltid så tydliga. Ofta korthuggna - ofta korta oneliners. Ibland kan de betyda vad som helst.
    Detta visar tydligt hur långt ditt sjukdomstillstånd har gått. Sök hjälp, SNARAST!!!

Tror du någon skulle kunna hjälpa honom??
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2011-07-25, 13:09

SiP skrev:
    Jag håller med om att det är ett svårt fall, men inget är väl omöjligt? Laughing
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2011-07-25, 13:13

DirtyDog skrev:
    SiP skrev:
    Jag håller med om att det är ett svårt fall, men inget är väl omöjligt? Laughing

Visserligen har läkarvetenskapen gått framåt de senaste 20-30 åren, men hur blir det om de nu ska byta hjärna på honom, måste de gå in rektalt för att hitta hjärncellen som gömmer sig då??

Att läkarvetenskapen gått framåt bevisas också genom att de tydligen lyckats medicinera bort hans alter ego "lost in space" Susz, bara en sån sak Smile

Senast ändrad av SiP den 2011-07-25, 13:16, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-07-25, 13:14

DirtyDog skrev:
    Du tror det?

Infra skrev:

Det sjuka är ditt krav på rätt och räfsarting för en sån här skitsak.
    Du kan ju inte va som du ska va, i själva huvet.

Vill du riva upp himmel och jord för den här skitsakens skull så gör
    det. Varsågod!

För min del tar diskutionen om det här slut här. Eventuella fortsatta anklagelser kommer jag att bemöta på samma taskiga sätt. Men den här skitsaken är utagerad för min del. Jag nöjer mig med att veta att du hade fel hela tiden.

Att SIPP håller sig framme och piper som den råtta han är förlöjligar bara din sak ytterligare. lol!
    Secrist
    Secrist

På måndag går USA i konkurs - Sida 5 Empty Hjälp

Inlägg  Secrist 2011-07-25, 13:18

Jag håller med om att det är ett svårt fall, men inget är väl omöjligt?

Samtalsterapi, elchocker och tung medicinering kanske får Infra på rätt bana? Razz

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 21:44