ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:SiP skrev:Anna en fråga, varför anser du att det inte ska löna sig att jobba?
Varför anser du att jobbavdraget är orättvist?
Jag som jobbar har ju mer utgifter än dig, soppa, bilskatt, bilförsäkring som blir ca: 1300:- i månaden, varför ska vi betala mer för att vi jobbar? Är det så hemskt att det lilla skatteavdraget vi får täcker delar av dessa utgifter, du framstår bara som avundsjuk och bitter över att inte du får avdrag på skatten medan vi som jobbar får det...
detta ingår inte i vissas medvetenhet...
det ÄR kostar mer att jobba än att gå hemma.
Ja och jag kommer snart att jobba var så säker Sniper! Jag gillar inte era förutfattade meningar om mig.
Men föresten: Är det gratis att gå hemma?
nej, man behöver fortfarande mat kläder och husrum, MEN man har kanske inte kostnaderna att lägga ut 3000:- varje månad i reskostnader, man har inte extrakostnader för den mat man behöver på middagsrasten, man har inte slitagekostnaderna på fordonet man behöver för att åka till jobbet, man har inte kostnaderna för arbetskläder som arbetsgivaren inte står för.
tror du att det är gratis att jobba, att man inte får fler kostnader än när man går hemma?
går man hemma får man oftast ha barnen hemma, då spar man barnomsorgsavgiften,m så en sak är säker, det finns de som tjänar MINDRE på att arbeta än att gå sjukskriven eller arbetslös just pga alla kostnader som ofta är förenade med ett arbete... och du vill förmena dessa detta lilla skatteavdrag?