Sniperace 2011-07-19, 16:55
Men för helvete rent ut sagt Sniper. Jag fattar inte att du och andra ifrån högern härinne missuppfattar vad man menar. Självklart så byggs samhället på att människor jobbar. Du tror att jag utgår ifrån mig, att jag anser att jag lever i en fattig familj. Det är inte mig jag pratar om då, det är andra som har det betydligt sämre.
Jag har ju i alla fall tak över huvudet och mat för dagen... Men det finns andra som knappt ens har det vilket är för jävligt rent ut sagt i Sverige i dag 2011 och då snackar ni om att ni anser att jobbskatteavdrag är viktigt!!! Det är av ren själviskhet som ni tycker det ska vara så, sen struntar ni om en del inte har mat för dagen till sina barn! Det är det här som jag anser är det värsta med högerpolitiken. Politikerna ska se till att alla har råd med mat och husrum oavsett situation, därmed menar jag inte att folk ska leva i överflöde!!! Men det ä'r ju det som ni tror att jag menar. I dessa fattiga familjer finns det barn som ex inte kan följa med på klassresor och dyligt pga föräldrarnas dåliga ekonomi. HUr tror ni att dessa barn mår? Du Sniper tror att de föräldrarna kan spara in på ciggaretter och så med menar du? Alla röker i Sverige??? Knappast!
Ingen behöver svälta i dagens sverige, alla är garanterade mat för dagen och tak över huvudet, men det är inte på deras EGNA villkor, att de själva SKA FÅ BESTÄMMA HUR ELLER VAR.
Och som jag sagt tidigare, i 99% av fallen rör det sig om att prioritera FEL saker, hur många gånger har man inte sett reportage där den klagande står med cigarett i handen, i de fallen är det väl ganska solklart eller hur?
Mina bar kunde alltid följa med påklassresor,men visst de gick inte till england eller usa, ujtan ex till liseberg med buss eller tåg, och då hade de sparat 50:- i månaden under ett par år, haft olika insamlingar och sålt hembakade buller, eller bara levererat bullar på lördags och söndagsmorgnar, där var aldrig någon som behövde stå utanför, skulle någon sakna pengar kunde detta alltid lösas med klite extra arbete av den personen.
Detta var alltspå ett ickeproblem....
värre var det med ett par barn med muslimska föräldrar som absolut INTE fick vvara med, det var ju haram för dem....