Vercingetorix skrev:
Så ditt motdrag till att en eventuell kris kommer hit är att höja skatten för arbetare och ha ännu generösare socialförsäkringssystem?
Tänk att det ska vara så svårt att fatta, att ju fler som är friska, och mår bra, så kommer fler kunna jobba.... Minns du "nordanvinden och solen" ?
Vercingetorix skrev:Eftersom jobbskatteavdraget bevisligen fungerar (då arbetslösheten sjunker och skatteintäkterna aldrig varit så höga) är jag intresserad av hur du tänker nu...
Fungerar för vem ??... uppenbarligen så fungerar det för de som är rikast i bvanlig ordning, i en stigande skala, från medelinkomsttagare till miljonärer
Vercingetorix skrev:Det finns fullt med arbeten. Problemet är att folk har fel utbildning,
Där håller vi med varann, men då är det underligt att du stödjer en regering som minska på det livslånga lärandet, bla komvux.....
Vercingetorix skrev:inte vet hur man söker jobb,
Har du stöd för detta påstående ?
Vercingetorix skrev:inte är kompetenta nog eller helt enkelt för bekväma...
Har du stöd för detta påstående ?
Vercingetorix skrev:(Jag ser t ex aldrig några svenskar på våra jordgubbsfält, eller ute i skogen och plockar bär... (En alldeles utmärkt inkörsport till arbetslivet.) Hur många gånger har man inte hört arbetsgivare som skriker efter folk att anställa, vilka uppenbarligen inte ids ta arbetet.
Är du själv ute och försörjer dig på jordgubbsplockning ? .... För övrigt så finns det många svenskar som gör just detta, så det är en nidbild du presenterar här
Vercingetorix skrev:Det där "det finns inga jobb" köper jag inte för ett ögonblick...
Så att problemet är så enkelt som du presenterar det, köper jag helt enkelt inte.