Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
KickTheRasist
RedCloud
Thetaxpayer
Kakmonstret
DirtyDog
Sniperace
redalert
lazy
Infra
13 posters

israel - likt Titanic innan det sjönk

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 17 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

Inlägg  Infra 2012-01-29, 04:14

Lyssna till Avraham Burg, f d talmannen i Knesset, f d ledare för World Zionist Leauge. Den gamle förstår...han skriver:

"This cannot work. Even if the Arabs lower their heads and swallow their shame and anger for ever, it won't work. A structure built on human callousness will inevitably collapse in on itself. Note this moment well: Zionism's superstructure is already collapsing like a cheap Jerusalem wedding hall. Only madmen continue dancing on the top floor while the pillars below are collapsing.
    (...)
    We could kill a thousand ringleaders a day and nothing will be solved, because the leaders come up from below - from the wells of hatred and anger, from the "infrastructures" of injustice and moral corruption.
    Läs mer här

http://www.guardian.co.uk/world/2003/sep/15/comment

"The end of Zionism

Israel must shed its illusions and choose between racist oppression and democracy"
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 17 Empty Sv: israel - likt Titanic innan det sjönk

Inlägg  Sniperace 2012-03-14, 10:12

skuldbelägger genom att säga att titanicbilden föreställer hamaz kommande haveri?
    hamaz manskap försvinner en och en i snabb takt, ocu förtroendet för hamaz är i botten i alla undersökningar som görs, palestinierna har fattat at hamaz har inte deras väl och ve i sin agenda utan helt annat där de gödslar med de oskyldigas blod...
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2012-03-15, 14:24

Infra skrev:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/rapport-manga-palestinska-barn-traumatiserade

"Varje år frihetsberövas hundratals palestinska barn av israeliska myndigheter. Majoriteten av dessa
    är svårt traumatiserade när de friges, enligt en rapport från Rädda Barnen som publicerades på måndagen."

http://www.dci-palestine.org/

Straffmyndigheten i Israel är 12 år och det är nog alla medvetna om, att palestinska barn blir fängslade efter att t.ex kastat stora stenar på förbipasserande bilar med risk för förares/passagerares liv är väl inget som bekymrar dig.

Jag hittade en "kul" artikel apropå "barnen" i fängelserna, många arga kommentarer:

[3 ) mira / USA26/10/2011 18:03
    11 years old in prison, so this kid was 6 years old when they put him there, OMG israelis authorities are so cruel.. humanity doesn't exist i guess to these people.. they cant put him in a school of discipline for whatever he did.. Prison?? they are insane. let s see if palestinians people or authorities will put Israeli kids in prison , and five yrs, than we will see the US reaction and israeli. bombs on palestine.. to kill mor people, like they did in lebanon war 2006.. bunch of criminals

--------------------------------------------------------------------------------
    4 ) children's rights / Canada27/10/2011 04:45
    What a brutal and cruel regime. To put a young child in prison and for what? For being Palestinian?

--------------------------------------------------------------------------------
    8 ) Nina / UK27/10/2011 21:10
    Ish kabbible How can you possibly say that a democratic country can fairly jailed a kid for 5 months No matter what he did he's 11 for God's sake If he did something wrong he should be locked in a juvenile educative place not a jail! It's a really sad world!

Fast, hur var det nu egentligen?

Correction appended

(In a previous version of this report, Ma'an misstated Jaradat's age as 11. He is 17, according to Palestinian prisoners society records. They also show he was jailed for four months, not five. An updated headline reflects both corrections. It originally read: "Israel releases Palestinian child after 5 months".)

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=432439

Undrar hur många som läste den uppdateringen? Den här sortens "misstag" är tyvärr rätt vanligt då vissa satt i system att få ut de felaktiga uppgifterna först.

Senast ändrad av lazy den 2012-04-07, 21:13, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-03-25, 18:58

En hälsning till hela världen från alla Palestinas barn:

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-03-25, 19:34

Infra skrev:
    En hälsning till hela världen från alla Palestinas barn:

Jag tror att försvinner Hamaz och de andra militanta grupperingarna så får snart barnen det bättre och säkrared
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-03-26, 04:12

lazy skrev:
    Infra skrev:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/rapport-manga-palestinska-barn-traumatiserade

"Varje år frihetsberövas hundratals palestinska barn av israeliska myndigheter. Majoriteten av dessa
    är svårt traumatiserade när de friges, enligt en rapport från Rädda Barnen som publicerades på måndagen."

http://www.dci-palestine.org/

Straffmyndigheten i Israel är 12 år och det är nog alla medvetna om, att palestinska barn blir fängslade efter att t.ex kastat stora stenar på förbipasserande bilar med risk för förares/passagerares liv är väl inget som bekymrar dig.

Jag hittade en "kul" artikel apropå "barnen" i fängelserna, många arga kommentarer:

[3 ) mira / USA26/10/2011 18:03
    11 years old in prison, so this kid was 6 years old when they put him there, OMG israelis authorities are so cruel.. humanity doesn't exist i guess to these people.. they cant put him in a school of discipline for whatever he did.. Prison?? they are insane. let s see if palestinians people or authorities will put Israeli kids in prison , and five yrs, than we will see the US reaction and israeli. bombs on palestine.. to kill mor people, like they did in lebanon war 2006.. bunch of criminals

4 ) children's rights / Canada27/10/2011 04:45
    What a brutal and cruel regime. To put a young child in prison and for what? For being Palestinian?

8 ) Nina / UK27/10/2011 21:10
    Ish kabbible How can you possibly say that a democratic country can fairly jailed a kid for 5 months No matter what he did he's 11 for God's sake If he did something wrong he should be locked in a juvenile educative place not a jail! It's a really sad world!

Fast, hur var det nu egentligen?

Correction appended

(In a previous version of this report, Ma'an misstated Jaradat's age as 11. He is 17, according to Palestinian prisoners society records. They also show he was jailed for four months, not five. An updated headline reflects both corrections. It originally read: "Israel releases Palestinian child after 5 months".)

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=432439

Undrar hur många som läste den uppdateringen? Den här sortens "misstag" är tyvärr rätt vanliga då vissa satt i system att få ut de felaktiga uppgifterna först.

Misstag? Att ställa barn inför rätta och därmed traumatisera småttingarna för livet är israelisk rättsstandard - rättsstandard i en skurkstat utan rättssäkerhet för dessa våra minsta.

http://www.imemc.org/index.php?obj_id=53&story_id=58094

Så tar israeliska myndigheter sitt vuxenansvar. Vilka gemena svin.

[img]israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 17 Judastam[/img]

http://www.alba.nu/Alba7_04/hammad.html
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-04-07, 09:40

Så här behandlar Herrefolket sina grannars barn.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/rapport-manga-palestinska-barn-traumatiserade?rm=print

"Ingen annanstans ställs barn inför rätta i militärdomstolar så systematiskt........"
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-04-07, 17:40

Infra skrev:Så här behandlar Herrefolket sina grannars barn.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/rapport-manga-palestinska-barn-traumatiserade?rm=print

"Ingen annanstans ställs barn inför rätta i militärdomstolar så systematiskt........"
    Men det är ju bättre att de ställs inför rätta än vad som sker i gaza därde avrättas utan någon rättegång...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-04-07, 21:18

Infra skrev:Så här behandlar Herrefolket sina grannars barn.

Ingen annanstans har man så många barn som kastar sten mot förbipasserande bilar som där men vi kanske snart kommer ikapp?

Vad protesterar de stenkastande "barnen" i Rosengård, Hjällbo, Hisingen m.fl områden emot? Knappast en "ockupation", eller?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-04-07, 23:06

Lazy:

Ingen annanstans har man så många barn som kastar sten mot förbipasserande bilar som där
    Jamen bäst vi sätter dem i fängelse då - helst under tortyr som i apartheidstaten israel. Eller hur?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-04-07, 23:12

Infra skrev:
    Lazy:

Ingen annanstans har man så många barn som kastar sten mot förbipasserande bilar som där
    Jamen bäst vi sätter dem i fängelse då - helst under tortyr som i apartheidstaten israel. Eller hur?

Jag skulle vilja se dig den dagen när du blir attackerad och håller på att köra ihjäl dig själv p.g.a stenkastande idioter, vad gör du då? Säger att det är ditt eget fel p.g.a bla, bla, bla?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-04-07, 23:37

lazy skrev:
    Infra skrev:
    Lazy:

Jag skulle vilja se dig den dagen när du blir attackerad och håller på att köra ihjäl dig själv p.g.a stenkastande idioter, vad gör du då? Säger att det är ditt eget fel p.g.a bla, bla, bla?
    Du gör åtminstone ett tankefel; jag är ingen ockupant, jag håller inte 5000 barn i tortyrfängelser utan rannsakan och dom och på obestämd tid, jag stjäl ingen mark, jag håller inte mina grannar som gisslan utan låter dem växa på lika villkor, jag anställer inte slakt på civila, jag driver inget apartheidprojekt, jag bombar inte skolor, sjukhus och ambulanser, jag bygger inga vägspärrar, jag hatar inte enskilda folkslag som bödlarna från Telaviv......Så - vilken anledning har ungarna och kasta sten på mig, tror du?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-04-07, 23:45

Infra skrev:
    lazy skrev:
    Infra skrev:
    Lazy:

Du gör åtminstone ett tankefel; jag är ingen ockupant, jag håller inte 5000 barn i tortyrfängelser utan rannsakan och dom och på obestämd tid, jag stjäl ingen mark, jag håller inte mina grannar som gisslan utan låter dem växa på lika villkor, jag anställer inte slakt på civila, jag driver inget apartheidprojekt, jag bombar inte skolor, sjukhus och ambulanser, jag bygger inga vägspärrar, jag hatar inte enskilda folkslag som bödlarna från Telaviv......Så - vilken anledning har ungarna och kasta sten på mig, tror du?

Om allt det du skriver är sant och riktigt, varför kastar idioterna sten i Rosengård, Hjällbo, Hisingen m.fl platser?

Ser du inte att vi är på väg att få ett M.Ö här i Sverige?

Varför kan man verkligen fråga sig.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-04-07, 23:56

lazy skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:
    Infra skrev:
    Lazy:

Om allt det du skriver är sant och riktigt, varför kastar idioterna sten i Rosengård, Hjällbo, Hisingen m.fl platser?

Fråga på du, Lazy. Vi är många som säger jag hatar orättvisa, "I hate Israel," inte utan orsak kan tilläggas. Kanke har du svaret där.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-04-08, 00:26

Infra skrev:
    lazy skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:
    Infra skrev:
    Lazy:

Fråga på du, Lazy. Vi är många som säger jag hatar orättvisa, "I hate Israel," inte utan orsak kan tilläggas. Kanke har du svaret där.

Du svarade inte på min fråga eller kanske gjorde du det?

Ska vi ha ett nytt MÖ här i Sverige?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-04-08, 02:11

– När vi kom dit började de som försökte komma in kasta sten mot poliserna. En patrull var så trängd att de sköt ett varningsskott, säger Mats Almquist, inspektör vid Stockholmspolisens länskommunikationscentral.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14647141.ab

Har visst med Eritrea att göra.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-04-08, 13:04

Svensk polis skulle inte vara så hatad som den är om den
    förmådde sig uppamma litet ödmjukhet. Breda invandrargrupper
    har kommit att uppfatta dom som maktfullkomliga, rasistiska
    och arroganta. Det är delvis polisens eget fel.

[img]israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 17 Stackarspoliser[/img]

"Han berättar att han inte sett någon stenkastning mot polisen och uppger att det varningsskott som polisen avlossade inte var kopplat till deras protest.

– Det var något bråk med några ungdomar som inte tillhör oss"
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-04-08, 13:08

javisst ska de väl vara ödmjuka mot stenkastarna och be dem om ursäkt för att de tvunget måste ingripa mot brottslingar, och be om ursäkt att de tar på stenkastarnas krafter osv...
    tycker du att de ska bjuda detta pack på halalkorv istället?

Nej, ta i med hårdhandskarna istället, och utvisa dem som kastar sten med omedelbar verkan så slutar de snart
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-04-08, 13:20

Infra skrev:Svensk polis skulle inte vara så hatad som den är om den
    förmådde sig uppamma litet ödmjukhet. Breda invandrargrupper
    har kommit att uppfatta dom som maktfullkomliga, rasistiska
    och arroganta. Det är delvis polisens eget fel.

[img]israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 17 Stackarspoliser[/img]

"Han berättar att han inte sett någon stenkastning mot polisen och uppger att det varningsskott som polisen avlossade inte var kopplat till deras protest.

– Det var något bråk med några ungdomar som inte tillhör oss"

Jag vet att du tillhör den hårda linjens män. Helst vill du väl utrota invandrarna också,
    trots att dom i stor utsträckning förasörjer dig.
    Det här passar nog dig som hand i handske vad gäller behandling av
    invandrade.

"......gästarbetare har hittats av sin arbetsgivare, misshandlad, bunden och hängd upp och ner......"

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5056250
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-04-09, 01:44

Infra skrev:"......gästarbetare har hittats av sin arbetsgivare, misshandlad, bunden och hängd upp och ner......"

Med 99% säkerhet så kan vi nog sluta oss till att det var landsmän som hängt upp honom. Laughing
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-04-09, 11:59

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:"......gästarbetare har hittats av sin arbetsgivare, misshandlad, bunden och hängd upp och ner......"

Med 99% säkerhet så kan vi nog sluta oss till att det var landsmän som hängt upp honom. Laughing
    Ånä! Det är rasister av Sniperns sort som har gjort det här.

http://www.expressen.se/nyheter/upp-och-ned-hangda-mannen-halls-nedsovd/
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-04-09, 14:37

Infra skrev:
    DirtyDog skrev:

Kanske är någon ur din nassegrupp Infra, har du koll på era medlemmar i Norge, gick ju så där med er medlem Breivik, måste vara surt att bli avslöjade så där..
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-04-09, 18:58

SiP skrev:
    Infra skrev:
    DirtyDog skrev:

Kanske är någon ur din nassegrupp Infra, har du koll på era medlemmar i Norge, gick ju så där med er medlem Breivik, måste vara surt att bli avslöjade så där..

En mycket allvarlig anklagelse du kommer med här, Lillhitler. Är du
    medveten om att du anklagar en av forats främste rasistbekämpare för
    rasism?

Nåja - en del har alldeles förbannat dåligt omdöme och är fyllda av
    oresonligt hat. För Terrorstaten är inte SIPP mer än en nyttig idiot.
    Nåt tack hinner han emellertid aldrig få. (OBS: detta är inget hot, det är ett löfte).

http://www.palestinagrupperna.se/fn-israels-agerande-i-gaza-r-ett-brott-mot-m-nskligheten

"Enligt Richard Falk utgör Israels kollektiva bestraffning av den palestinska befolkningen i Gaza ett pågående och massivt brott mot internationell humanitär rätt. Han kräver att FN skall vidta åtgärder för att skydda den palestinska civilbefolkningen och beskriver Israels agerande i Gaza som ett brott mot mänskligheten (Crime Against Humanity).

Situationen för de drygt 1,4 miljoner palestinier som hålls isolerade i Gaza är akut. Cirka 98% av det privata näringslivet är utslaget och minst 76% av befolkningen i Gaza är helt beroende av humanitär nödhjälp."

[img]israel - likt Titanic innan det sjönk - Sida 17 Israelssannaansikte[/img]
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-04-09, 19:26

Infra skrev:]En mycket allvarlig anklagelse du kommer med här, Lillhitler. Är du
    medveten om att du anklagar en av forats främste rasistbekämpare för
    rasism?

Nåja - en del har alldeles förbannat dåligt omdöme och är fyllda av
    oresonligt hat. För Terrorstaten är inte SIPP mer än en nyttig idiot.
    Nåt tack hinner han emellertid aldrig få. (OBS: detta är inget hot, det är ett löfte).

HOHOHOHOHO, forumet störste rasistbekämpare drar nazisten till med, för fan Infra, forumets störste idiot är du, därom råder ingen tvekan, forumets mest troliga självmordsbombare är du också, men när du skriver "deportera judarna till nevadaöken, där kan de placeras i ett kärnvapentest område så att de dör en långsam och plågsam död", då är man så långt ifrån antirasism och normalt vett som det går, då är man en simpel liten nazist som springer runt och sprider sin rasism på olika forum, och eftersom du är begåvad med en otroligt stor feghet så är det på den anonyma scenen du trivs bäst...
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-04-09, 19:56

Återigen Tack SIPP! För att du så tydligt erkänt flera gånger att
    ordet "deportera" första gången föll ur din mun. Hjärtligt tack.
    Laughing

lol!

Under ww2 hade zionismen aktivt stöd av Tysklands Nazister inklussive Fuhrern. Detta patrask är du själv en förkämpe för.
    Så vem är Nazisten?

"Sionismen stöddes av den tyska SS och Gestapo. [3] [4] [5] [6] Hitler själv stödde personligen sionismen. [7] [8] Under 1930-talet, i samarbete med de tyska myndigheterna organiserade sionistiska grupper i ett nätverk av vissa 40 läger i hela Tyskland där blivande nybyggare tränades för sina nya liv i Palestina. Så sent som 1942 sionister manövreras minst en av dessa officiellt godkända "Kibbutz" träningsläger [9] över vilka flög den blå och vita fana som en dag skulle kunna antas som nationell flagg "Israel".

http://www.jewsagainstzionism.com/antisemitism/nazisupport.cfm

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 23:06