Sniperace 2011-06-19, 19:28
ericTheDog skrev: ANNA2LINK skrev: redalert skrev: F.I.S.T skrev:Du förstår Anna att det bekommer inte högern, att fler och fler mår sämre, så att fler kan må ännu bättre än de tidigare gjorde.....
kallas allianspolitik, ökar klyftor, tar från de fattiga och ger till de rika.
Hur går det till när man tar från de fattiga och ger till de rika rent praktiskt?
När man försämrar i försäkringssystemen och samtidigt ger skatteavdrag till de som jobbar är ett ex...
Varför skulle den som råkar vara sjuk eller arbetslös några månader vara fattigare än någon annan?
jag har 125.000 som årsinkomst, jag har under 8000:- ut i månaden, men jag är RIK, jag har en familj som älskar mig som jag är,jag har vänner som stöder mig, en förening som sägs vila helt på mig, så jag känner mig betydelsefull i den aspekten.
jag har tak över huvudet, mat för dagen, behöver aldrig svälta, visst jag kan inte resa utomlands på "semester" jag går inte på krog eller bio, jag röker inte, dricker väldigt lite, och det är whisky som jag FÅR av vänner för att jag ställer upp för dem och fixar datorer osv....
men jag klagar INTE, jag vet att ANNA anser at det är en inkomst hon INTE accepterar, vad skiljer?
och som sagtr, aldrig har jag fått så stor höjning som nu under allianstiden, min levnadsstandard har ökat betydligt sedan sosarna förlorade regewringsmakten, ändå ska det gnällas på alliansen, skulle jag gnälla NU när jag inte gnällde tidigare?
jg hasr full förståelse att jag inte kan ha samma standard som en vanlig arbetare och att jag är tacksa<m at jag får så jag klarar mig, och skulle skämmas att begära mer!!!
JAg har varit utanför arbetsmarknaden sedan den 8 februari 1988, då de räddade mitt liv genom operartion i halskotpelaren.
Senast ändrad av Sniperace den 2011-06-19, 19:29, ändrad totalt 1 gång