ANNA2LINK 2011-06-19, 14:37
Thetaxpayer skrev: ANNA2LINK skrev: Thetaxpayer skrev: ANNA2LINK skrev: ericTheDog skrev: F.I.S.T skrev: ericTheDog skrev:Jag påstod: De som utbildat sig, arbetat hårt i många år och nu har en hyfsad lön ska inte behöva anpassa sin levnadsstandard till en masssa lallare som skitit i allt och förstört för andra sen de gick i småskolan.Du undrar vilka dessa är, hur många de är och vad de röstar på
Ja du påstår detta, och det föreligger brist på fakta kring dina påståenden, och underliggande en massa sociala fördomar utan grund, det är därför jag ber dig styrka dina påståenden.Har inte påstått någonting angående hur många de är, vad de röstar på eller vilka de är. Detta är frågor som du ställer rakt ut i luften och sedan ylar över att jag inte har lust att svara på. Vill du jag bevisa något av det jag påstått så är det inga problem, det är en annan sak. Men det har du inte efterfrågat. ericTheDog skrev:Du glömde fråfa om deras hudfärg, skostorlek, vilken skola de gått i, hur de bor, vad de har för bil, om de sjunger i duschen o.s.v o.s.v. Du förstår fist, jag skriver det jag tycker är relevant och vill du veta mer får du nog läsa på.
Nej Erik Dog, jag glömde inte fråga om detta, detta har framställts som ett intresse område i din vilda fantasi och tillika fantasigenerator
Det var ett exempel för att påvisa hur befängda dina frågor är. ericTheDog skrev:De som arbetar hårt är en ganska bred grupp. ca 4,6 miljoner invånre sägs ingå i arbetskraften. Vet inte exakt hur många av dem som röstade på moderaterna, men undersökningar pekar mot en rätt så stor andel. Speciellt i storstäder.
Precis du vet inte,,,.... men ändå påstår du
Vet jag inte att arbetskraften består av ca 4,6 miljoner människor? Jag vet inte hur många av dem som röstar på m, vet bara att allt fler arbetare röstar på m, speciellt i storstäder. Och återigen, det jag påstått kan jag enkelt bevisa, men jag har ingen skyldighet att bevisa saker som du fantiserat ihop. ericTheDog skrev:De som skiter i allt är de som ser det som självklart att andra ska finansiera deras uppehälle. Hittar ingen undersökning som visar vad de röstar på, men jag har ett tips: vänsterpartiet.
Ja det är ju detta som gör att du inte är något annat än en högerpropagandamaskin som medvetet kastar omkring dig lögner utan bevisföring.
Sedan kan det hända att du förväxlar människor som bryr sig om sjuka, istället för att utförsäkra dom, med det du väljer att sätta epitet på dom med Om du påstår att jag ljuger så är du nog skyldig att bevisa det. Men det kan du inte. Vi kan ta ett exempel från detta forum: varenda vänstermupp tycker staten ska satsa 15 miljarder på en påhittad barnfattigdom istället för att sänka skatterna för de arbetare som försörjer bl.a de sjuka. ericTheDog skrev:En del av dessa förstör för andra genom stöld, snatterier, vandalisering, inbrott, skadegörelse, misshandel etc. Andra förstör bara genom att själva vägra att bidra till det samhälle som försörjer dem.
Ditt påstående här är att vänsterpartister i större utsträckning är brottsliga, har du ingen som helst skam i kroppen över hur mycket du kan fantisera ihop utan att komma med bevis ?
Först fantiserar du ihop att jag påstått något som jag inte påstått, sen låtsas du bli förgärad över detta. Min fråga är om du är så pantad på riktigt, eller spelar du? ericTheDog skrev:Det är inte speciellt många som flyttats till socialen.
Och ditt belägg för detta ?.... sifrorna på hur många som är sjuka och tvingas ta socialbidrag är 20 %.... om jag vore politiker, skulle jag knappast vara nöjd med en sån situationDu tycker 20% är mycket? 20% av Sveriges befolkning? Eller 20% av socialbidragstagare som anser sig sjuka? Det är väl ingen som är nöjd med att folk får försörjningsstöd, men det är inte alltid politikernas fel. ericTheDog skrev:Hehe, hur många blir sjuka av att få "en otryggare" tillvaro?
Var de friskare förut (när sjuktalen skenade) ? Och framförallt, hur många av dessa röstar på vänsterpartiet?
Här märks det tydligt hur ovetande du är när det gäller sjukdomar, och konsekvensen för osäkerhet och ekonomi medför. Människor med svåra sjukdomar, värk, canser, depressioner mm..... lider alla helvetes kval enkom pga sjukdomen (men förståelse för detta har med empati och ödmjukhet att göra, så jag förstår att du inte förstår)...... och ALL energi och lite till (hjälp utifrån) går åt till att bekämpa och överleva sjukdomen.....
Det är tom så att anhöriga som måste slåss med myndigheter för att få inkomst via sjukskrivning, samt slåss för rätt dignoser och rättvist behandlande,...... går ner sig i humöret och blir deprimerade ....
Att du då sen inte förstår att den som lägger ALL sin energi på att bekämpa och överleva sjukdomen, blir sjukare av att få på sig oron och bördan som en frisk anhörig knappt orkar med ..... ja det är förvånande tom i ditt fall av ignorans och cynism
Du fattade alltså inte att jag ironiskt ställde samma typ av fråga som du ständigt gör?
Håller med dig angående hur hemskt det är att drabbas av en svår sjukdom. Tyvärr tycks du leva i en vänsterbubbla i vilken din världsbild skulle rasa om en empatisk person röstade på moderaterna. Därför kan du aldrig ta in att en sjukdom är lika hemsk för en moderat som en kommunist.
Ej heller tycks du förmögen att erkänna de erfarenheter som vi andra berättar om där systemet fungerar alldeles utmärkt vid sjukdom.
I slutänden kan du alltså inte bevisa att folk skulle bli sjukare av de nya reglerna. Det är helt enkelt bara taget ur luften.
Tyvärr så är det inte taget ur luften, fler och fler mår dåligt i dag...
Kanske fler och fler i din bekantskapskrets. Inte i min. Eller har du någonnting som kan styrka detta?
Jag har mycket kontakt med vården fortfarande och de säger det, derressioner ökar mycket bland ungdomar etc...
Så inga länkar eller källor till detta alltså?. Med andra ord rent hittepå.
Skulle vården ha fel menar du som lever och jobbar i verkligheten?Senast ändrad av ANNA2LINK den 2011-06-19, 14:42, ändrad totalt 1 gång