men detta innebär inte att klyftorna ska öka hela tiden, det är rakt katastrofalt för ett land om de blir FÖR STORA !!!..
Jag tror inte lillErik har kapacitet att ta in dessa enkla fakta, högerfundamentalist som han är.
men detta innebär inte att klyftorna ska öka hela tiden, det är rakt katastrofalt för ett land om de blir FÖR STORA !!!..
Freedom skrev:Det är isåfall du som skapat det samhället genom att rösta på nyliberal hysterisk marknadsekonoomi.
Och du och de andra högertomtarna glömde du visst att nämna....
F.ö hade vi 2/3-samhället redan under sosseriet.
Inte i samma utsträckning och inte som mål på den politiska agendan lillErik
Hur kan det komma sig?
SAPs högervandring
Kan det vara så att vissa saker hänger på individen.
socialDarwinism, granne med fascism bra jobbar lillErik
Vad är förresten problemet med ett 2/3-samhälle?
Är man fascist om man utbildar sig?
ANNA2LINK skrev:RedclownIII skrev:Givetvis löser man inga fattigdomsproblem genom förbud mot tiggare men jag är ändå inte motståndare till reglering av tiggeriet i städerna för tiggeriet löser inga fattigdomsproblem!
Nej man löser det genaom ha ett bra och rättvist, solidariskt,jämlikt land där ingen hamnar i utanförskap!
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:Freedom skrev:Ja eller så kommer de farandes när du stoppar för rödljus och tvättar vindrutan trots att den är nytvättad!
Det kanske kommer som en överraskning, men det är resultatet av en politik som förordar ökade klyftor i samhället och som tycker ökade klyftor är bra.
Gilla läget små nyliberaler....glöm inte låsa bildörren....
Tyvärr så är det så som högerpolitiken fungerar. Bra med ökade klyftor - Snarare så är det förödande för ett land. Ett land där rättvisa, solidaritet och jämlikhet råder är definitivt det landet som lyckas bäst som välfärldsland som land som kan vara ett föregångsland för andra länder, som Sverige håller på att rasera nu med denna högerpolitik som förs... Ett välfärdsland är till för ALLA MEDBORGARE och det landet blir bättre om alla får det så bra som möjligt och inte bara en klick!!! Skulle vi ha det så så får vi bättre ordning på arbetslösheten,fattigdomen, folkhälsan, kriminaliteten, rasism mm mm... I dagens Sverige så ökar bara problemen och vi bygger en orolig framtid för många medborgare... Är det så som vi vill ha det??? Definitivt inte jag!
Tänk dig ett samhälle med minimala klyftor. En arbetslös får lika mycket pengar som en läkare. Jag tolkar dig som att det är dit du vill. Förklara för mig varför den arbetslöse i det läget ska försöka få jobb.
Jag utmanar härmed Doggen att påvisa var någon person i hela Sverige yttrat de "önskemål" som doggen här hävdar att de har.... jag väntar
Har jobbat som en datakonsult och fått lite erfarenhet där.F.I.S.T skrev:Ja man kan faktiskt undra hur du klarar av att starta en dator.
Det ÄR alltid majoriteten som bestämmer OAVSETT vad de andra partierna tycker.F.I.S.T skrev:För det första så vad jag förstod så var det ett majoritetsbeslut, var det inte alla, eller alla utom ett parti som var för förslaget, dvs inkluderat din egoisthöger. Hursomhelst så kan jag till skillnad från forumhögern kritisera vänsterförslag, när de är tokiga, även om det nu var S och inte V som har en stor majoritet i Sala, så jag känner inte riktigt att detta är ett vänsterförslag, utan ett S-förslag.
Och VAR påstår jag detta? Jag var väl FÖR att man förbjöd ALLT offentligt oväsen som inte fått speciellt tillstånd? Tiggeri är något som de får utföra på socialkontoren och INTE på gator och torg.F.I.S.T skrev:Vidare säger du att det är dåligt att S kommit med detta förslag, men du tycks vara för det ändå ?????.... hur ska vi ha det nu då ?
Frågan är vem som gör bort sig här? Vilket öknamn syftar du på nu?F.I.S.T skrev:
Nästa punkt på vilken du gör bort dig själv om och om igen, är att du inte klarar av att diskutera utan att komma med nedsättande öknamn på vänstern, detta i sig visar på vilken liten människa du är, och hur fattigt ditt språk är samt va lite argument du har.
Det kanske beror på att "forumhögern" alltid trott att tiggeri och brottslighet berodde på fattigdom och inte på att grannen fått en löneförhöjning?F.I.S.T skrev:
Sedan att forumhögern inte förstår sambandet mellan ökade klyftor, ökat utanförskap å ena sidan, ....och tiggeri, sjukdom och brottslighet å andra sidan, förvånar mig föga.
F.I.S.T skrev:Och sedan resonerar du som forumhögern gör som oftast, angående den organiserade brottsligheten, och de som faktisk är fattiga, och behöver social hjälp..... ni resonerar lika dant vad gäller sjukförsäkringen, och det "utbredda fusket" (0.4%) .... att för att komma åt en liten klick fuskare, så sätter ni åt större delen av de utsatta i samma veva .... detta mina vänner är "Blå solidaritet"
F.I.S.T skrev:Ja man kan faktiskt undra hur du klarar av att starta en dator.
DirtyDog skrev:Har jobbat som en datakonsult och fått lite erfarenhet där.
F.I.S.T skrev:För det första så vad jag förstod så var det ett majoritetsbeslut, var det inte alla, eller alla utom ett parti som var för förslaget, dvs inkluderat din egoisthöger. Hursomhelst så kan jag till skillnad från forumhögern kritisera vänsterförslag, när de är tokiga, även om det nu var S och inte V som har en stor majoritet i Sala, så jag känner inte riktigt att detta är ett vänsterförslag, utan ett S-förslag.
DirtyDog skrev:Det ÄR alltid majoriteten som bestämmer OAVSETT vad de andra partierna tycker.
F.I.S.T skrev:Vidare säger du att det är dåligt att S kommit med detta förslag, men du tycks vara för det ändå ?????.... hur ska vi ha det nu då ?
DirtyDog skrev:Och VAR påstår jag detta? Jag var väl FÖR att man förbjöd ALLT offentligt oväsen som inte fått speciellt tillstånd? Tiggeri är något som de får utföra på socialkontoren och INTE på gator och torg.
F.I.S.T skrev:
Nästa punkt på vilken du gör bort dig själv om och om igen, är att du inte klarar av att diskutera utan att komma med nedsättande öknamn på vänstern, detta i sig visar på vilken liten människa du är, och hur fattigt ditt språk är samt va lite argument du har.
DirtyDog skrev:Frågan är vem som gör bort sig här? Vilket öknamn syftar du på nu?
Annars är jag inte direkt känd för att vara fattig vare sig det gäller språk eller argument, men att DU anser det är knappast något som förvånar någon.
F.I.S.T skrev:Sedan att forumhögern inte förstår sambandet mellan ökade klyftor, ökat utanförskap å ena sidan, ....och tiggeri, sjukdom och brottslighet å andra sidan, förvånar mig föga.
DirtyDog skrev:Det kanske beror på att "forumhögern" alltid trott att tiggeri och brottslighet berodde på fattigdom och inte på att grannen fått en löneförhöjning?
DirtyDog skrev:Sjukdom kan bero på MÅNGA faktorer men ännu har jag inte hört någon läkare ställa diagnosen att orsaken beror på för hög inkomst hos andra medmänniskor?
F.I.S.T skrev:Och sedan resonerar du som forumhögern gör som oftast, angående den organiserade brottsligheten, och de som faktisk är fattiga, och behöver social hjälp..... ni resonerar lika dant vad gäller sjukförsäkringen, och det "utbredda fusket" (0.4%) .... att för att komma åt en liten klick fuskare, så sätter ni åt större delen av de utsatta i samma veva .... detta mina vänner är "Blå solidaritet"
DirtyDog skrev:Och vilket av mina resonemang föranleder denna märkliga textsamling?
Man kan väl bara "sätta dit" de som fuskar?
En hastighetsövervakningskamera övervakar alla men kan väl endast fälla de som BEVISLIGEN gjort något olagligt?
Om fusket endast består av 0,4% (baserat på hur många som fälls i domstol) så är skattefusket i Sverige alltså endast på 1 miljard (och inte 133 miljarder som många påstår) vid samma beräkningsgrund?
F.I.S.T skrev:Men eru på riktigt ?..... Världen är ett pyramidspel, och varje land är ett pyramidspel, där det är de fräckaste och mest gnidna personerna som roffar åt sig mest..... således påverkar det dom i botten på pyramiden att få mindre eller ingenting,.... Högern gör ofta gällande att det är upp till en själv vad man hamnar i för livssituation, men det är bara delvis sant, och dessutom är det så att högern ofta säger det i ett kontenta som om det vore möjligt att alla i världen kunde vara framgångsrika och ha det lika bra ekonomiskt som vi i Sverige..... detta är givetvis inte sant, eftersom vi är rika på andras bekostnad.... så är det i ett marknadsekonomiskt samhälle utan politisk styrning av medlena, och utan inkomstfördelning.
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:Freedom skrev:Ja eller så kommer de farandes när du stoppar för rödljus och tvättar vindrutan trots att den är nytvättad!
Det kanske kommer som en överraskning, men det är resultatet av en politik som förordar ökade klyftor i samhället och som tycker ökade klyftor är bra.
Tyvärr så är det så som högerpolitiken fungerar. Bra med ökade klyftor - Snarare så är det förödande för ett land. Ett land där rättvisa, solidaritet och jämlikhet råder är definitivt det landet som lyckas bäst som välfärldsland som land som kan vara ett föregångsland för andra länder, som Sverige håller på att rasera nu med denna högerpolitik som förs... Ett välfärdsland är till för ALLA MEDBORGARE och det landet blir bättre om alla får det så bra som möjligt och inte bara en klick!!! Skulle vi ha det så så får vi bättre ordning på arbetslösheten,fattigdomen, folkhälsan, kriminaliteten, rasism mm mm... I dagens Sverige så ökar bara problemen och vi bygger en orolig framtid för många medborgare... Är det så som vi vill ha det??? Definitivt inte jag!
Tänk dig ett samhälle med minimala klyftor. En arbetslös får lika mycket pengar som en läkare. Jag tolkar dig som att det är dit du vill. Förklara för mig varför den arbetslöse i det läget ska försöka få jobb.
Jag utmanar härmed Doggen att påvisa var någon person i hela Sverige yttrat de "önskemål" som doggen här hävdar att de har.... jag väntar
F.I.S.T skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:Freedom skrev:Ja eller så kommer de farandes när du stoppar för rödljus och tvättar vindrutan trots att den är nytvättad!
Det menar jag inte alls men denna utveckling som sker i dag är horribel och verkligen inte bra för någon!
Men det innebär ju att du vill ha stora ekonomiska klyftor mellan arbetslös och läkare. Varför vill du ha ekonomiska klyftor mellan människor?
Alltså ...är du på riktigt ??... det finns något som heter balans, och självklart ska det vara olika lön, men detta innebär inte att klyftorna ska öka hela tiden, det är rakt katastrofalt för ett land om de blir FÖR STORA !!!... det får konsekvenser som intye försvinner för att du blundar !!!
Freedom skrev:Vad är förresten problemet med ett 2/3-samhälle?
Och du påstår att du är fullt frisk ?
[wikipedia]
Tvåtredjedelssamhälle är ett politiskt begrepp som betyder att två tredjedelar av invånarna har det gott ställt och en tredjedel är politiskt och ekonomiskt marginaliserade. Eftersom de välbeställda är i majoritet kan de fortsätta rösta fram partier som gynnar dem. I politisk debatt händer det att man beskyller högerorienterade partier för att vilja införa, eller ha infört, ett tvåtredjedelssamhälle
Är det detta samhälle du strävar efter lillErik ?
Är man fascist om man utbildar sig?
Nej men om man bär din vidriga människosyn.
Självfallet är det bra att klyftorna ökat eftersom de varit för små.
Är man enligt dig fascist om man utbildat sig och därefter gör ett fantastiskt jobb och har fräckheten att ta betalt för det?
Freedom skrev:kanske skulle vi avskaffa soc osv och låta dessa tigga istället?
Kanske Alliansens nya vallöfte ?
Gör samtidigt välgörenheten avdragsgill.......
Det finns ett annat "tiggeri" som kommer i skymundan här.
När det skattefinansierade sociala skyddsnätet brister pga skattesänkarfundamentalisternas framfart så har trycket på icke-statliga institutioner ökat dramatiskt, Diakonia, Frälsningsarmen mfl har tvingats mång och flerdubblat sina hjälpinsatser till människor som inte längre klarar ens de vardagliga utgifterna.
Barnfattigdomen ökar i Sverige......ska vi inte sänka skatterna l-i-t-e till ?
9% är importerade slaver...
Du är ju riktigt komisk.F.I.S.T skrev:jag uttryckte bara min förvåning över att du lyckas med detta, utifrån ditt eget sätt att "debattera"
Nej, varför skulle jag vilja det? S har väl inte patent på bra idéer?F.I.S.T skrev:Ja så är det , men i detta fall var borgarna ense med S, ... nåt du vill förneka ?
F.I.S.T skrev:Vidare säger du att det är dåligt att S kommit med detta förslag, men du tycks vara för det ändå ?????.... hur ska vi ha det nu då ?
DirtyDog skrev:Och VAR påstår jag detta? Jag var väl FÖR att man förbjöd ALLT offentligt oväsen som inte fått speciellt tillstånd? Tiggeri är något som de får utföra på socialkontoren och INTE på gator och torg.
F.I.S.T skrev:
Eh .... det är nästan roligt när du stoppar huvudet i sanden som en struts, över vad du själv skriver... det står ju gång på gång i dina inlägg vad du kallar vänsterdebattörer för...... du får en chans till att gissa, du som är datakonsult och allt[/quote]DirtyDog skrev:Frågan är vem som gör bort sig här? Vilket öknamn syftar du på nu?
Annars är jag inte direkt känd för att vara fattig vare sig det gäller språk eller argument, men att DU anser det är knappast något som förvånar någon.
F.I.S.T skrev:Sedan att forumhögern inte förstår sambandet mellan ökade klyftor, ökat utanförskap å ena sidan, ....och tiggeri, sjukdom och brottslighet å andra sidan, förvånar mig föga.
Ha ha årets motsägelse.....och vad tror du fattigdom uppstår i då ???....är det under "skyll-dig-själv-kontot" om du är fattig ?[/quote]DirtyDog skrev:Det kanske beror på att "forumhögern" alltid trott att tiggeri och brottslighet berodde på fattigdom och inte på att grannen fått en löneförhöjning?
Vad skall man säga om detta? Det klassiska "RIDÅ!" ?F.I.S.T skrev:DirtyDog skrev:Sjukdom kan bero på MÅNGA faktorer men ännu har jag inte hört någon läkare ställa diagnosen att orsaken beror på för hög inkomst hos andra medmänniskor?
Men eru på riktigt ?..... Världen är ett pyramidspel, och varje land är ett pyramidspel
DirtyDog skrev:Och vilket av mina resonemang föranleder denna märkliga textsamling?
Man kan väl bara "sätta dit" de som fuskar?
En hastighetsövervakningskamera övervakar alla men kan väl endast fälla de som BEVISLIGEN gjort något olagligt?
Om fusket endast består av 0,4% (baserat på hur många som fälls i domstol) så är skattefusket i Sverige alltså endast på 1 miljard (och inte 133 miljarder som många påstår) vid samma beräkningsgrund?
F.I.S.T skrev:Men eru på riktigt ?..... Världen är ett pyramidspel, och varje land är ett pyramidspel, där det är de fräckaste och mest gnidna personerna som roffar åt sig mest..... således påverkar det dom i botten på pyramiden att få mindre eller ingenting,.... Högern gör ofta gällande att det är upp till en själv vad man hamnar i för livssituation, men det är bara delvis sant, och dessutom är det så att högern ofta säger det i ett kontenta som om det vore möjligt att alla i världen kunde vara framgångsrika och ha det lika bra ekonomiskt som vi i Sverige..... detta är givetvis inte sant, eftersom vi är rika på andras bekostnad.... så är det i ett marknadsekonomiskt samhälle utan politisk styrning av medlena, och utan inkomstfördelning.
Problemet för de som "drabbats" har väl varit att någon tjänsteman ansett att de INTE är sjuka, eller har jag missförstått något?
Är procentsatsen relevant?Freedom skrev:9% är importerade slaver...
och de övriga 81% ?
Så du menar att regelverket bestämmer vem som är sjuk?Freedom skrev:Problemet för de som "drabbats" har väl varit att någon tjänsteman ansett att de INTE är sjuka, eller har jag missförstått något?
En hel del verkar det som, vem skriver regelverket ?
oppositionen ?
Är procentsatsen relevant?
Frågan är väl ifall vi skall tillåta svarta inkomster i detta land, för tiggare betalar väl inte skatt på sina inkomster?
Så du menar att regelverket bestämmer vem som är sjuk?
Har du nåt exempel på hur det regelverket definierar sjukdom?
Freedom skrev:9% är importerade slaver...
och de övriga 81% ?
Sniperace skrev:ska vi tillåta all narkotika på samma sätt?
låta alla få knarka bäst der vill för att "någon" kanske klarar det "bra" och anser sig behöva det?
Normalt behöver ingen tigga i dagens sverige, vår välfärd täcker i stort sett alla, utom just de där du tydligen så månar om, slavhandlarna som tvingar sina landsmän att tigga här, med deras pass i beslag och hot och våld...
med förbud skulle ingen av dessa tvingas till slavarbete här, tycker det är tråkigt att du stöder sådant