ANNA2LINK skrev:Freedom skrev:Ja eller så kommer de farandes när du stoppar för rödljus och tvättar vindrutan trots att den är nytvättad!
Det kanske kommer som en överraskning, men det är resultatet av en politik som förordar ökade klyftor i samhället och som tycker ökade klyftor är bra.
Gilla läget små nyliberaler....glöm inte låsa bildörren....
Tyvärr så är det så som högerpolitiken fungerar. Bra med ökade klyftor - Snarare så är det förödande för ett land. Ett land där rättvisa, solidaritet och jämlikhet råder är definitivt det landet som lyckas bäst som välfärldsland som land som kan vara ett föregångsland för andra länder, som Sverige håller på att rasera nu med denna högerpolitik som förs... Ett välfärdsland är till för ALLA MEDBORGARE och det landet blir bättre om alla får det så bra som möjligt och inte bara en klick!!! Skulle vi ha det så så får vi bättre ordning på arbetslösheten,fattigdomen, folkhälsan, kriminaliteten, rasism mm mm... I dagens Sverige så ökar bara problemen och vi bygger en orolig framtid för många medborgare... Är det så som vi vill ha det??? Definitivt inte jag!
Tänk dig ett samhälle med minimala klyftor. En arbetslös får lika mycket pengar som en läkare. Jag tolkar dig som att det är dit du vill. Förklara för mig varför den arbetslöse i det läget ska försöka få jobb.