Freedom skrev:ericTheDog skrev:Så vad tycker du är rimliga skillnader?
Högsta a.kassa? Lagerarbetare? Läkare?
Säga vad man vill om de små högerglina, energiska är dom.....
+11
Secrist
Gandalf
Vercingetorix
Sniperace
F.I.S.T
ANNA2LINK
Freedom
RedclownIII
ericTheDog
lazy
DirtyDog
15 posters
Sala förbjuder tiggeri
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 151
Sv: Sala förbjuder tiggeri
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 152
Freedom skrev:ericTheDog skrev:Så vad tycker du är rimliga skillnader?
När man inte trodde det gick bli mer muppig så dyker rc-skrället upp...
- Inlägg 153
F.I.S.T skrev:Freedom skrev:ericTheDog skrev:Så vad tycker du är rimliga skillnader?
Går bra att gnälla, men klent med egna idéer..
Freedom- Antal inlägg : 1404
- Inlägg 154
Sittandes i tonårsrummet och är såååå frustrerad....ingen vill leka med lillErik
- Inlägg 155
Freedom skrev:
Sittandes i tonårsrummet och är såååå frustrerad....ingen vill leka med lillErik
Rätt länge sen du hade ett argument va?
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
- Inlägg 156
F.I.S.T skrev:
... trist att du måste använda dom ordvalen du gör för att klara av att debattera, men, men det är ditt val att framställa dig själv som du gör.
Vidare så är det INGEN vänster som har sagt att det inte ska finnas skillnader, dock påstår många av oss att de nu är för stora för att ett samhälle totalt sett ska fungera bra...... för svårt ??
Hur blir det med tillkännagivandet av skattesatserna?
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 157
Höger
Japp, vi åt höger ser till att saker blir gjorda. Vi lägger oss inte på soffan och väntar på att staten ska lösa allt.
Japp, vi åt höger ser till att saker blir gjorda. Vi lägger oss inte på soffan och väntar på att staten ska lösa allt.
- Inlägg 158
RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:
... trist att du måste använda dom ordvalen du gör för att klara av att debattera, men, men det är ditt val att framställa dig själv som du gör.
Vidare så är det INGEN vänster som har sagt att det inte ska finnas skillnader, dock påstår många av oss att de nu är för stora för att ett samhälle totalt sett ska fungera bra...... för svårt ??
Det är svårt att försöka få dig, utan öron, utan ögon, utan kopplingsförmåga att förstå...... skulle vilja säga mission impossible där
- Inlägg 159
Secrist skrev:Säga vad man vill om de små högerglina, energiska är dom.....
Nä det är iofs sant, ni lägger er i soffan och väntar på att staten avvecklar sig själva, och frånsäger sig allt ansvar för riket Sverige
- Inlägg 160
F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:
Det är svårt att försöka få dig, utan öron, utan ögon, utan kopplingsförmåga att förstå...... skulle vilja säga mission impossible där
Blev det jobbigt nu vänstermuppen? Du accepterar skillnader, men vågar inte tala om hur stora. Kanske kommer du då för nära de skillnader vi har idag...
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 161
Det INTRESSANTA är väl hur stora skillnader som du anser att det skall vara EFTER skatt?ANNA2LINK skrev:
Att en hjärnkiriurg har en hög lön har jag inget emot, men lönerna måste ändå vara rimliga och likaså lägsta nivån på socialen måste vara just en rimlig nivå...
Siffrorna tycker jag skulle se ut så här:
Hjärnkirurg: 60 000
lagerarbetare: 30 000
Arbetslös: 17000 är ok (långt ifrån alla har det, alla borde minst ha det).
Svårt detta med löneskillnader men onödigt stora behöver de inte vara...
Inkomst FÖRE skatt är väl fullständigt ointressant?
- Inlägg 162
ericTheDog skrev:F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:
Blev det jobbigt nu vänstermuppen? Du accepterar skillnader, men vågar inte tala om hur stora. Kanske kommer du då för nära de skillnader vi har idag...
Nej det blev inte det minsta jobbigt, jag har bara insett det omöjliga i att förklara för en som inte vill veta
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 163
Frågan om skattesatsnivåer är totalt ointressant så länge det inte råder någon som helst konsensus om vad det är tänkt att skatteintäkterna ska räcka till.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 164
Jag missade också när du skrev det inlägget,
vilka skattesatser är önskvärda, sa du??
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 165
Vercingetorix skrev:Frågan om skattesatsnivåer är totalt ointressant så länge det inte råder någon som helst konsensus om vad det är tänkt att skatteintäkterna ska räcka till.
Men nånstans måste man ju börja, det är ju helt omöjligt att få ett enda klart besked från våra kära vänsterdebattörer, de är bara fulla av svammel och politiska floskler.
Inte ett enda klart besked, inte en enda klar tanke, bara svammel och flum.
- Inlägg 166
Nej så lättlurad som du och dina partikamrater är torde för mig vara omöjligt!
- Inlägg 167
Vercingetorix skrev:Frågan om skattesatsnivåer är totalt ointressant så länge det inte råder någon som helst konsensus om vad det är tänkt att skatteintäkterna ska räcka till.
Skattesatserna är givetvis inte ointressanta men måste givetvis speglas i storleken på den offentliga sektorn det ser jag som tämligen elementärt!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 168
Att bestämma priset utan att känna varan är dumt, mycket dumt.RedMentalCase skrev:Men nånstans måste man ju börja, det är ju helt omöjligt att få ett enda klart besked från våra kära vänsterdebattörer, de är bara fulla av svammel och politiska floskler.
- Inlägg 169
formsvackan skrev:Att bestämma priset utan att känna varan är dumt, mycket dumt.RedMentalCase skrev:Men nånstans måste man ju börja, det är ju helt omöjligt att få ett enda klart besked från våra kära vänsterdebattörer, de är bara fulla av svammel och politiska floskler.
- Inlägg 170
F.I.S.T skrev:formsvackan skrev:Att bestämma priset utan att känna varan är dumt, mycket dumt.RedMentalCase skrev:Men nånstans måste man ju börja, det är ju helt omöjligt att få ett enda klart besked från våra kära vänsterdebattörer, de är bara fulla av svammel och politiska floskler.
Att varken du eller form har en aning om vad vi talar om är det någonting att sitta och skylta med tycker du?
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 171
Jag betalar skatt, gör du ?RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:formsvackan skrev:Att bestämma priset utan att känna varan är dumt, mycket dumt.RedMentalCase skrev:Men nånstans måste man ju börja, det är ju helt omöjligt att få ett enda klart besked från våra kära vänsterdebattörer, de är bara fulla av svammel och politiska floskler.
Att varken du eller form har en aning om vad vi talar om är det någonting att sitta och skylta med tycker du?
- Inlägg 172
formsvackan skrev:Jag betalar skatt, gör du ?RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:formsvackan skrev:Att bestämma priset utan att känna varan är dumt, mycket dumt.RedMentalCase skrev:Men nånstans måste man ju börja, det är ju helt omöjligt att få ett enda klart besked från våra kära vänsterdebattörer, de är bara fulla av svammel och politiska floskler.
Givetvis betalar jag skatt men hur är det själv hur känns det att sitta på dubbla stolar, företagens värsta fiende är vänsterpartiet och vänsterpartiets värsta fiende är företagaren hur får du ihop det?
- Inlägg 173
RedclownIII skrev:formsvackan skrev:Jag betalar skatt, gör du ?RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:formsvackan skrev:Att bestämma priset utan att känna varan är dumt, mycket dumt.RedMentalCase skrev:Men nånstans måste man ju börja, det är ju helt omöjligt att få ett enda klart besked från våra kära vänsterdebattörer, de är bara fulla av svammel och politiska floskler.
Givetvis betalar jag skatt men hur är det själv hur känns det att sitta på dubbla stolar, företagens värsta fiende är vänsterpartiet och vänsterpartiets värsta fiende är företagaren hur får du ihop det?
frågan är väl hur du får ihop att företagaren är vänsterpartiets värsta fiende, i min omedelbara omgivning har jag 10 st egna företagare som är just vänsterpartister, och ännu har jag inte träffat en småföretagare som anser att det blivit lättare att driva företag under alliansen
- Inlägg 174
F.I.S.T skrev:RedclownIII skrev:formsvackan skrev:Jag betalar skatt, gör du ?RedclownIII skrev:F.I.S.T skrev:formsvackan skrev:Att bestämma priset utan att känna varan är dumt, mycket dumt.RedMentalCase skrev:Men nånstans måste man ju börja, det är ju helt omöjligt att få ett enda klart besked från våra kära vänsterdebattörer, de är bara fulla av svammel och politiska floskler.
frågan är väl hur du får ihop att företagaren är vänsterpartiets värsta fiende, i min omedelbara omgivning har jag 10 st egna företagare som är just vänsterpartister, och ännu har jag inte träffat en småföretagare som anser att det blivit lättare att driva företag under alliansen
Är de självplågare och fakirer hela bunten eller är de bara empatiska solidariska människor som driver företag för den goda sakens skull eller ljuger du?
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 175
ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:Freedom skrev:Ja eller så kommer de farandes när du stoppar för rödljus och tvättar vindrutan trots att den är nytvättad!
Det kanske kommer som en överraskning, men det är resultatet av en politik som förordar ökade klyftor i samhället och som tycker ökade klyftor är bra.
Gilla läget små nyliberaler....glöm inte låsa bildörren....
Tyvärr så är det så som högerpolitiken fungerar. Bra med ökade klyftor - Snarare så är det förödande för ett land. Ett land där rättvisa, solidaritet och jämlikhet råder är definitivt det landet som lyckas bäst som välfärldsland som land som kan vara ett föregångsland för andra länder, som Sverige håller på att rasera nu med denna högerpolitik som förs... Ett välfärdsland är till för ALLA MEDBORGARE och det landet blir bättre om alla får det så bra som möjligt och inte bara en klick!!! Skulle vi ha det så så får vi bättre ordning på arbetslösheten,fattigdomen, folkhälsan, kriminaliteten, rasism mm mm... I dagens Sverige så ökar bara problemen och vi bygger en orolig framtid för många medborgare... Är det så som vi vill ha det??? Definitivt inte jag!
Tänk dig ett samhälle med minimala klyftor. En arbetslös får lika mycket pengar som en läkare. Jag tolkar dig som att det är dit du vill. Förklara för mig varför den arbetslöse i det läget ska försöka få jobb.
Det menar jag inte alls men denna utveckling som sker i dag är horribel och verkligen inte bra för någon!
Men det innebär ju att du vill ha stora ekonomiska klyftor mellan arbetslös och läkare. Varför vill du ha ekonomiska klyftor mellan människor?
Jag vill inte ha för stora klyftor, har aldrig skrivit det!
Säg att en hjärnkirurg tjänar 70000/mån, en lagerarbetare 25000 och en arbetslös 17000, allt detta före inkomstskatt. Hur skulle dessa siffror se ut i din rättvisa värld?
Att en hjärnkiriurg har en hög lön har jag inget emot, men lönerna måste ändå vara rimliga och likaså lägsta nivån på socialen måste vara just en rimlig nivå...
Siffrorna tycker jag skulle se ut så här:
Hjärnkirurg: 60 000
lagerarbetare: 30 000
Arbetslös: 17000 är ok (långt ifrån alla har det, alla borde minst ha det).
Svårt detta med löneskillnader men onödigt stora behöver de inte vara...
OK, då tycker du således att lönerna är rätt okej som de är idag.
Nej långt ifrån...