Sniperace 2011-04-01, 09:40
SilverSurfer skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev: ericTheDog skrev: SilverSurfer skrev:Mmmm Jag måste bara skriva om detta..........
108 st läkare kräver detta..säger inte det något alls om utförsäkringarna för högern? Eller leker de bara strutsar som vanligt? Yepp lillgrabben det är en sjukförsäkring ska man inte få nåt för den då när man är sjuk? Eller hur menar du nu?
Systemet knäckte inte sig själv det var roffarn som knäckte den utan orsak...Det fanns 14 miljarder vill jag minnas i kassan för de som är sjuka och behöver en sjukersättning pga sjukdom..Vart tog de vägen? Vi och alla före oss har ju betalat för att vi ska ha en trygghet om vi råkar bli sjuka..Nu finns ingen trygghet vid sjukdom....
Nej, att 108 läkare kräver något säger inte ett smack. Mer intressant att läkarna inte reagerade när massjukskrivningarna pågick som värst.
Tanken med en sjukförsäkring är att man inte ska få något när man är frisk. Detta tycks svårt att ta in för gemene vänstermupp.
Bull Shit detta också!
108 av ca 33.000 har alltså mest att säga till om?
1080 av 330.000
10800 av 3.300.000
21600 va 6.600.00021.400 människor av sveriges 9 miljoner skulle styra över vad resten av befolkningen tycker?
skulle dessa 32.400 människor vara den partianslutna vänstern, och andras åsikter inte räknas?
DET låter nästan som den sovjetiska politbyrån som bestände över restan av folket för att de var för dumma för sitt eget bästa...
Vilket inlägg av en människa som inte har en susning om hur de sjuka har det i högerns sverige....Du har din inkomst tryggad men de som blir utförsäkrade då? Vad ska de leva på? Tycker du verkligen att sjuka människor ska leva på soc bidrag? Många har nog inte ens ork att ta sig till sitt soc kontor pga deras sjukdom.....Tänker inte höger folket alls?
Men iofs jag fattar att så länge ni har det på det toraaa så är inget nåt problem....
Som jag sagt tidigare jag önskar alla de som röstat på alliansen evig sjukdom och evig arbetslöshet.....Så får vi se vad de röstar på i nästa val...........De odödliga utan sjukdomar.....
Men nu ÄR det ju så att JAG lever på SJUKPENSION sedan 1988, och ingen har på något sätt ifrågasatt mig och först med alliansen höjdes min pension på ett bra sätt, jag känner inte heller någon som drabbats av detta som så kraftig ska belasta alliansen, och jag känner MÅNGA långtidssjuka, jag känner EN som dock har fått slut på sina daga, men fk/af löste väldigt snabbt hans problem och han arbetar nu med ett större företags bokföring som revisor och han känner sig väldigt nöjd.
men nu var detta ju inte det som ifrågassattes i min inlaga, hur ställer du dig till min frågeställning?
är 108 av 33000 en majoritet som borde har full beslutanderätt?
om 108 läkare skulle skriva en gemensam inlaga om att alkoholgränsen är för lågt satt vid bilkörning, skulle du då anse att deras ord väger tyngre än de som inte uttalat si?