RedMentalCase skrev:Sniperace skrev:RedMentalCase skrev:freedom frågar hela tiden vad som är rimligt.
Det var inte rimligt som det fungerade tidigare med ett allt större antal som var sjukskrivna och , vad som då kallades förtidspensionerade, trenden måste brytas annars hade hela skiten gått ikull.
Där faller ett mycket stort ansvar på de rödgröna.
Så vem som beter sig som en struts är ju uppenbart.
Fattar man inte det är man dummare än den dummaste Bagdad Bob.
skriver du egentligen om FÖRTIDSPENSIONERADE, eller om SJUKPENSIONERADE, det är stor skillnad på detta, sjukpensionerade kunde 19-åringar bli, förtidspensionerade låg någ lägsta åldern på ca 55 år och aqtt bli drabbad av arbetslöshet, och då fanns inga krav på sjukdom, utasn istället att de ansågs för gamla att ha en chans till att få ett nytt jobb
Du förväxlar nog "vanlig " pension med det som idag kallas sjukbidrag, tidigare förtidspension, man bytte nog namn bland annat för risk för förväxling.
nej,m jag förxväxlar INTE, för det avr såm att FÖRR hette det SJUKPESION, och byte sedan namn till sjukersättning, och för fanns även detta med förtiodspension, där just ÄLDRE utan sjukdomar som ansågs vara för gamla att få nytt jobbplascerades, och kallades då förtidspenisonärert, tror mig, jag VET efetersom jag var en av dem som fick SJUKPENSION 1988...