Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
Infra
formsvackan
RedclownIII
Sniperace
Thetaxpayer
SilverSurfer
berralarzon
RedMentalCase
Secrist
redalert
ericTheDog
Corven
Freedom
ANNA2LINK
18 posters

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen"

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 12 Empty Sv: Läkare: ”Stoppa utförsäkringen"

Inlägg  Infra 2011-04-13, 22:21

Secrist skrev:Du har fel ETD. Gång på gång visar det sig att de omänskliga sjukreglerna oroar de friska också ty med dagens hårt uppdrivna arbetstempo per anställd vet de intelligentaste av dem att de aldrig kommer att orka till 65 oavsett sysselsättning.[/b] .

Eh, är det sverige vi pratar om eller? Du borde nog stänga av din floskelgenerator för den håller på att bli överhettad.

Jag gissar att du har sjukpension eftersom du sitter härinne 24/7 när andan faller på. Alternativt är du nån sorts välfärdspiga med för litet att göra på jobbet.

Förmodligen var det så länge sedan du gjorde nytta att du inte har en aning om hur de hårda rationaliseringarna med neddragning av personal har slagit mot arbetskraften på svensk arbetsmarknad. Därför är det komiskt att höra dig spekulera om varför svenska folket är Europas sjukaste folk som inte tillerkänns den status som automatiskt skall tillfalla alla sjuka.
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 12 Empty Sv: Läkare: ”Stoppa utförsäkringen"

Inlägg  RedclownIII 2011-04-13, 22:38

Infra skrev:
    Secrist skrev:Du har fel ETD. Gång på gång visar det sig att de omänskliga sjukreglerna oroar de friska också ty med dagens hårt uppdrivna arbetstempo per anställd vet de intelligentaste av dem att de aldrig kommer att orka till 65 oavsett sysselsättning.[/b] .

Eh, är det sverige vi pratar om eller? Du borde nog stänga av din floskelgenerator för den håller på att bli överhettad.

Jag gissar att du har sjukpension eftersom du sitter härinne 24/7 när andan faller på. Alternativt är du nån sorts välfärdspiga med för litet att göra på jobbet.

Förmodligen var det så länge sedan du gjorde nytta att du inte har en aning om hur de hårda rationaliseringarna med neddragning av personal har slagit mot arbetskraften på svensk arbetsmarknad. Därför är det komiskt att höra dig spekulera om varför svenska folket är Europas sjukaste folk som inte tillerkänns den status som automatiskt skall tillfalla alla sjuka.

Kommer att tänka på skruvad pajas av någon anledning så fort man läser något av infra. affraid
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-13, 22:52

RedclownIII skrev:
    Infra skrev:

Kommer att tänka på skruvad pajas av någon anledning så fort man läser något av infra. affraid

Tyckte först att du skrev "sjukskriven pajas o s v". Det där var bitande och sårande, ska jag säga. Razz
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 12 Empty Gissa?

Inlägg  Secrist 2011-04-13, 23:29

He, he...dina gissningar är lika urusla som som dina "sanningar" om svensk arbetsmarknad. Nej, jag är inte sjukskriven och nej, jag är inte en välfärdspiga. Vad det nu är för något. Rolling Eyes
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Antal inlägg : 332

Inlägg  SilverSurfer 2011-04-13, 23:55

ericTheDog skrev:
    Infra skrev:Ingen av de sjuka jag har hört uttalat sig i dag har några berömmande ord att säga om regeringens omsvängning under galgen.

Man har ju fått lära sig att det är storsint och stiligt att förlåta. Men
    moderaterna kommer aldrig att förlåtas för de många hatiska handlingarna mot
    våra svagaste grupper i samband med sjukförsäkringschablet. Moderaterna kommer alltid att förknippas med det här. De blir aldrig förlåtna. Sanna
    mina ord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12865768.ab

Det du helt missat är de miljoner arbetare som är förbannat trötta på att via sin "försäkring" finansiera hundratusentals simulanter.

Hahaha Via min försäkring finansierar jag mig själv ochså om jag skulle råka bli sjuk....Men nu efter 27 år i industrin så verkar det som allt jag betalat in för att om jag skulle råka bli sjuk så får jag inget för det.....Skulle jag bli sjuk eller skadad för länge så får jag säkja allt utav värde och gå till soc och be om pengar för att överleva.....Och det är ju ok....För jag är ju sjuk......
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-13, 23:57

SilverSurfer skrev:
    ericTheDog skrev:
    Infra skrev:Ingen av de sjuka jag har hört uttalat sig i dag har några berömmande ord att säga om regeringens omsvängning under galgen.

våra svagaste grupper i samband med sjukförsäkringschablet. Moderaterna kommer alltid att förknippas med det här. De blir aldrig förlåtna. Sanna
    mina ord.

Det du helt missat är de miljoner arbetare som är förbannat trötta på att via sin "försäkring" finansiera hundratusentals simulanter.

Hahaha Via min försäkring finansierar jag mig själv ochså om jag skulle råka bli sjuk....Men nu efter 27 år i industrin så verkar det som allt jag betalat in för att om jag skulle råka bli sjuk så får jag inget för det.....Skulle jag bli sjuk eller skadad för länge så får jag säkja allt utav värde och gå till soc och be om pengar för att överleva.....Och det är ju ok....För jag är ju sjuk......

Hur många vrickade vänster finns det? en smiter ut bakvägen till en "flygresa" efter att ha blivit krossad och förnedrad , genast kommer en ny och påstår att det inte finns en sjukförsäkring?
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2011-04-14, 00:15

RedMentalCase skrev:
    SilverSurfer skrev:
    ericTheDog skrev:

mina ord.

Hur många vrickade vänster finns det? en smiter ut bakvägen till en "flygresa" efter att ha blivit krossad och förnedrad , genast kommer en ny och påstår att det inte finns en sjukförsäkring?

Hahahahahahahahahahahahahahahaha.....Vaddå sjukförsäkring? Ni sa och SÄGER ju att det är ett bidrag...Hur ska ni ha det egentligen? Nu får ni väl bestämma er vad är det vi betalar för försäkring eller bidrag?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-14, 00:16

Secrist skrev:Jag gissar att du har sjukpension eftersom du sitter härinne 24/7 när andan faller på. Alternativt är du nån sorts välfärdspiga med för litet att göra på jobbet.

He, he...dina gissningar är lika urusla som som dina "sanningar" om svensk arbetsmarknad. Nej, jag är inte sjukskriven och nej, jag är inte en välfärdspiga. Vad det nu är för något. Rolling Eyes

En välfärdspiga är en underbetald kommunalanställd kvinna (oftast kvinna) arbetande nånstans inom en underbemannad vårdsektor. Social"vården" inbegripen. Ofta nog medlem i FI.
    Secrist
    Secrist

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 12 Empty Under

Inlägg  Secrist 2011-04-14, 07:39

En välfärdspiga är en underbetald kommunalanställd kvinna (oftast kvinna) arbetande nånstans inom en underbemannad vårdsektor. Social"vården" inbegripen. Ofta nog medlem i FI.

Ja, då kan de inte vara så många i sverige med tanke på hur få som är med i det knäppiga partiet. Såvida inte du menar Finansinspektionen.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-04-14, 09:11

SilverSurfer skrev:
    ericTheDog skrev:

mina ord.

Om du via din s.k sjukförsäkring sluppit finansiera alla simulanter genom åren hade du kunnat bygga upp ett kapital för dessa pengar som du skulle kunna klara dig länge på.

Blir du sjuk eller skadad torde sjukförsäkringen gälla dig också.
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-04-14, 10:04

finansiera hundratusentals simulanter.

Källa: timbro.se
    alt. Beckomberga slutna

Exakt när slutade du tänka självständigt lillErik ?
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-04-14, 11:10

Egoistiska vänsterpopulister göre sig ej besvär! affraid
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-14, 11:20

[/quote]Hahahahahahahahahahahahahahahaha.....Vaddå sjukförsäkring? Ni sa och SÄGER ju att det är ett bidrag...Hur ska ni ha det egentligen? Nu får ni väl bestämma er vad är det vi betalar för försäkring eller bidrag?[/quote]

Tja, jag tänkte ju mer att du själv kallar det sjukförsäkring, men nu sitter du och påstår att det inte finns nån?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-14, 12:28

RedMentalCase skrev:
    Hahahahahahahahahahahahahahahaha.....Vaddå sjukförsäkring? Ni sa och SÄGER ju att det är ett bidrag...Hur ska ni ha det egentligen? Nu får ni väl bestämma er vad är det vi betalar för försäkring eller bidrag?[/quote]

Tja, jag tänkte ju mer att du själv kallar det sjukförsäkring, men nu sitter du och påstår att det inte finns nån?[/quote]

Det är ju ni ifrån högern som ALLTD säger att sjukförsäkringen är just: BIDRAG!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2011-04-14, 13:39

Sjukförsäkringen är en blandning mellan försäkring och bidrag, för en småföretagare har den aldrig varit till större nytta. Avgiften betalas in utan tak på avgiften, ersättningen ... ja de första veckorna får man själv stå för kostnaderna.Det är ett skattebaserat bidragssystem med starkt utjämnande effekt, inget fel i det men en traditionell försäkring är det inte.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-14, 13:43

ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Hahahahahahahahahahahahahahahaha.....Vaddå sjukförsäkring? Ni sa och SÄGER ju att det är ett bidrag...Hur ska ni ha det egentligen? Nu får ni väl bestämma er vad är det vi betalar för försäkring eller bidrag?

Tja, jag tänkte ju mer att du själv kallar det sjukförsäkring, men nu sitter du och påstår att det inte finns nån?[/quote]

Det är ju ni ifrån högern som ALLTD säger att sjukförsäkringen är just: BIDRAG![/quote]

Och ? ,
    vad har det att göra med silversurfers dravel att det inte finns nån försäkring/bidrag öht?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2011-04-14, 17:52

Secrist skrev:En välfärdspiga är en underbetald kommunalanställd kvinna (oftast kvinna) arbetande nånstans inom en underbemannad vårdsektor. Social"vården" inbegripen. Ofta nog medlem i FI.

Ja, då kan de inte vara så många i sverige med tanke på hur få som är med i det knäppiga partiet. Såvida inte du menar Finansinspektionen.

Nyansen sa ofta. Inte alltid.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-14, 21:15

Freedom skrev:
    finansiera hundratusentals simulanter.

Källa: timbro.se
    alt. Beckomberga slutna

Exakt när slutade du tänka självständigt lillErik ?

Det behöver inte komma från Timbro bara för att du inte gillar det. Hur länge har du förresten inbillat dig att du "tänker" självständigt? Det verkar som du haft otur med de som präglat dig.
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-04-14, 21:28

Det behöver inte komma från Timbro bara för att du inte gillar det.

Det blir ju inte mer sant för att det kommer från en fantasigenerator.

Med enkel statistik och dina egna siffror ska vi se hur illa ute du är.

2002 hade Sverige som allra flest sjukskrivna. 298 000 personer.

Du påstår att det finns/funnits citat "hundratusentals simulanter" slut citat.

Med andra ord skulle minst var tredje person, kanske varannan simulera.

Tror du på det själv ?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-14, 23:11

Freedom skrev:
    Det behöver inte komma från Timbro bara för att du inte gillar det.

Det blir ju inte mer sant för att det kommer från en fantasigenerator.

Med enkel statistik och dina egna siffror ska vi se hur illa ute du är.

2002 hade Sverige som allra flest sjukskrivna. 298 000 personer.

Du påstår att det finns/funnits citat "hundratusentals simulanter" slut citat.

Med andra ord skulle minst var tredje person, kanske varannan simulera.

Tror du på det själv ?

Det blir ju inte mindre sant för att en vänstermupp går i taket.

År 2002 hade Sverige sisådär 600 000 ytterligare bidragslyftare i form av s.k förtidspensionärer? M.a.o räcker det med att ca var tionde simulerar för att det jag skrev ska stämma.
    Secrist
    Secrist

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 12 Empty FI

Inlägg  Secrist 2011-04-14, 23:12

Nyansen sa ofta. Inte alltid.

Och du kan backa upp detta med hårda fakta antar jag....?
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2011-04-14, 23:59

Undrar hur många skulle teckna en försäkring som man betalar för hela sitt arbets liv för.....Men endast får ersättning för tills "någon" säger du får inte mer fast du är sjuk. Vi gör ju det nu men har inte inget val vi betalr men får inte ut dte vi ska ha om vi råkar bli sjuka. Det är ju bevisat gång efter gång fast vissa leker strutsar och kör huvudet i sanden och vet inget vill inget veta och bryr sig inte för de är ju odödliga och kommer aldrig bli långtids sjukrivna.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-15, 00:12

Skulle med glädje byta dagens försäkring mot en där bara de som är sjuka kan få ersättning.
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2011-04-15, 00:35

ericTheDog skrev:Skulle med glädje byta dagens försäkring mot en där bara de som är sjuka kan få ersättning.

Och vem skulle försäkra de som är sjuka och vad skulle det kosta de sjuka? Vad är det för fel på det som varit och alltid gått + ? Nu går det plus desto mera iofs. Men nu är ingen sjuk fast de är döende...I vissa fall får de ju ersättning i graven...Men säkert inte alla.

Läs och lär brukar du ju heta. Men om man blundar och säger att alla är enskilda fall så blir det ju iofs enkelt att säga att inget är fel eller hur?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-15, 00:43

SilverSurfer skrev:
    ericTheDog skrev:Skulle med glädje byta dagens försäkring mot en där bara de som är sjuka kan få ersättning.

Och vem skulle försäkra de som är sjuka och vad skulle det kosta de sjuka? Vad är det för fel på det som varit och alltid gått + ? Nu går det plus desto mera iofs. Men nu är ingen sjuk fast de är döende...I vissa fall får de ju ersättning i graven...Men säkert inte alla.

Läs och lär brukar du ju heta. Men om man blundar och säger att alla är enskilda fall så blir det ju iofs enkelt att säga att inget är fel eller hur?

Jag skulle ju kunna presentera enskilda fall där de som är sjuka faktiskt får ersättning. Menar du att dessa enskilda fall inte finns?

Felet med det gamla systemet var att det skapade världens sjukaste folk. Tycker du det är rimligt?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 16:26