Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
Infra
formsvackan
RedclownIII
Sniperace
Thetaxpayer
SilverSurfer
berralarzon
RedMentalCase
Secrist
redalert
ericTheDog
Corven
Freedom
ANNA2LINK
18 posters

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen"

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 9 Empty Sv: Läkare: ”Stoppa utförsäkringen"

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-09, 16:48

Infra skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag känner jättemånga kroniskt sjuka som jobbar..... det är uppenbarligen en fråga om karaktär.

Handlar inte lika mycket mycket om karaktär som om att olika kroniska sjukdomar är olika tunga att bära. Ta ALS t ex där du inom bara ett fåtal år knappt orkar lyfta armen.

Ta tidigare allvarliga sjukdomar som HIV där man i dag hittat effektiva bromsmediciner som plötsligt gör dig arbetsförmögen. Andra blodsmittor av kronisk karaktär har ofta dödliga förlopp och sägs vara progredierande d v s blir bara värre och värre, om de inte svarar på de otillräckliga medicinkurer som ändå finns. Med en skrumplever som skrumpnar allt mer vartefter åren går, finns det bara ett givet slut - döden. Ta Cornelius, ta Totta, ta Thor Modén samt en mängd andra som dukat under av HCV. De har alla lämnat i förtid. Kombinerad med sprit är HCV förödande.

På sin sista spelning var Totta Näslund så trött att han inte orkade ut i logen - han la sig på golvet mellan logen och scenen på väg ut. Dokumentären gick på tv. Man kan säga åt att han dog med stövlarna på - eller dog på sin post. Så litet om karaktär handlar det nog, iaf.
    Very Happy

Bra att du klarar av att hålla med.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 9 Empty Sv: Läkare: ”Stoppa utförsäkringen"

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-09, 20:19

ericTheDog skrev:
    Freedom skrev:
    Oj, vänstermupparna har hittat ännu en snyfthistoria att oja sig över.

Högern visar ännu en gång sin empati....eller brist på.

Sluta ordbajsa.

Men spärra den sinnessjuka idioten.
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-04-09, 20:30

Pattkants-fundamentalisterna triumferar i nya stupiditeter....
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-04-09, 23:36

RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:
    Freedom skrev:

Sluta ordbajsa.

Kan bara hålla med killen är ju totalt väck! geek
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-04-09, 23:40

Freedom skrev:

Pattkants-fundamentalisterna triumferar i nya stupiditeter....

Pattkanten...du är knäppare än jag trodde.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-09, 23:42

Freedom skrev:
    ericTheDog skrev:
    Freedom skrev:

Sluta ordbajsa.

Så om du eller någon i din familj drabbas av en allvarlig kanske dödlig sjukdom är det helt ok att få kalla det en "snyfthistoria" ?

Bra jobbat där, lillErik.

Tror inte familjen i en sådan tragedi skulle fokusera på några tusenlappar i bidrag.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 9 Empty Sjukt

Inlägg  Secrist 2011-04-10, 08:51

Och vänstern visar sin "empati" genom att med ett leende på läpparna exploatera tragiska öden.
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-04-10, 08:56

Secrist skrev:Högern visar ännu en gång sin empati....eller brist på.

Och vänstern visar sin "empati" genom att med ett leende på läpparna exploatera tragiska öden.

Och högern genom att blunda för dom..."dom finns inte"
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-04-10, 09:32

Tror inte familjen i en sådan tragedi skulle fokusera på några tusenlappar i bidrag.

SÅ om du blir utförsäkrad från FK, eller på annat sätt blir av med din sjukförsäkring och inte längre kan försörja dig så spelar det ingen roll lillErik ?

Tror du på det där själv ?

Du kanske inte behöver äta, betala hyra eller amorteringar ?

Ni verkar ju vaccinerade mot sjukdom, arbetslöshet och fattigdom.....
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-10, 10:44

Freedom skrev:

SÅ om du blir utförsäkrad från FK, eller på annat sätt blir av med din sjukförsäkring och inte längre kan försörja dig så spelar det ingen roll lillErik ?

Tror du på det där själv ?

Du kanske inte behöver äta, betala hyra eller amorteringar ?

Ni verkar ju vaccinerade mot sjukdom, arbetslöshet och fattigdom.....

Blir jag utförsäkrad från fk så har de bedömt att jag har arbetsförmåga. I det läget får jag helt enkelt jobba nån månad innan nästa sjukperiod kan påbörjas. I det läget kan det iallafall konstateras att sjukdomen som drabbade mig inte var dödlig (iallafall inte på medellång sikt, ska man se flera år framåt kan vad som helst hända).

Kan jag inte betala mat, hyra etc. med a-kassepengar?
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-04-10, 15:02

I det läget får jag helt enkelt jobba nån månad innan nästa sjukperiod kan påbörjas.

Med tex terminal cancer i hela kroppen, jo tjena, du är stålmannen då eller ?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-10, 19:30

Freedom skrev:
    I det läget får jag helt enkelt jobba nån månad innan nästa sjukperiod kan påbörjas.

Får jag terminalcancer i hela kroppen får det nog anses vara ett problem som överskuggar några tusenlappar i bidrag.
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-04-10, 19:36

Får jag terminalcancer i hela kroppen får det nog anses vara ett problem som överskuggar några tusenlappar i bidrag.

Nu talar vi om 0:- i ersättning från FK.

Men visst ja, du behöver ju bara gå och jobba "några månader" lillErik.
    Gandalf
    Gandalf

Antal inlägg : 473

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 9 Empty Försäkringsfiasko

Inlägg  Gandalf 2011-04-10, 20:49

Sjukförsäkringen är under all kritik, jämfört med andra slags försäkringar, bil, hem ,barn etc, så betalar Vi en skyhög försäkringsavgift, men osäkerheten och den tydligt godtyckliga bedömningen av rätten till försäkringsskydd, saknar all form av koppling till den höga premie Vi faktiskt förser Försäkringskassans konto med.
    Här i nuet är Socialdemokraten Anna Hedborg den förste att försämra villkoren för sjuka.

http://www.aftonbladet.se/ekonomi/article11877729.ab

RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-10, 20:53

ericTheDog skrev:
    Freedom skrev:

Terminalcancer?, är det vad rc fått när han suttit framför datorterminalen hela dagarna istället för att sköta sitt jobb som obehörig?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-10, 21:22

ANNA2LINK skrev:
    RedMentalCase skrev:Jag känner jättemånga kroniskt sjuka som jobbar..... det är uppenbarligen en fråga om karaktär.

Inte när det gäller alla sjukdomar.

Har jag aldrig påstått heller, men för de allra flesta.

Karaktär som sagt, nåt vänsterfolk i allmänhet saknar men gärna raljerar över.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-04-10, 21:52

(Vet ifan vad RMC bvråkar om)

Gandalf: "Sjukförsäkringen är under all kritik, jämfört med andra slags försäkringar, bil, hem ,barn etc, så betalar Vi en skyhög försäkringsavgift, men osäkerheten och den tydligt godtyckliga bedömningen av rätten till försäkringsskydd, saknar all form av koppling till den höga premie Vi faktiskt förser Försäkringskassans konto med."

Så här långt håller jag med dig. Det är nåt sjukt med en försäkring som hela tiden tar ut lika hög premie samtidigt som den försvagar försäkringsskyddet tiofallt.

Sedan förvånas väl ingen längre av att de besuttna smörjer sig på vår bekostnad, vi vanliga dödliga. Anslut dig till oss revulotionärer Gandalf, så ska vi ändra på saker och ting.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-10, 22:13

Freedom skrev:

Ska det vara så j-a svårt att begripa att dessa tusenlappar torde vara minst sagt ointressanta om man hade terminalcancer i hela kroppen, med svåra smärtor och ypperligt kort tid kvar att leva.
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Antal inlägg : 332

Inlägg  SilverSurfer 2011-04-10, 23:38

Jösses lillgrabben så du menar med fullaste allvar att de som är döende ska inte ha sjukbidrag alltså?

Det är ju fan det du menar din idiot....Tror du att de döende inte har nåt de måste betala medans de dör?

Hur fan kan du vara så dum så du ens skriver som du gör? Är du en fullständig idiot? (Ja jag har ju redan fattat det iofs)

Satan i gatan nu har allt blivit gratis medans man är döende i högerns sverige...................
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-11, 00:14

SilverSurfer skrev:Jösses lillgrabben så du menar med fullaste allvar att de som är döende ska inte ha sjukbidrag alltså?

Det är ju fan det du menar din idiot....Tror du att de döende inte har nåt de måste betala medans de dör?

Hur fan kan du vara så dum så du ens skriver som du gör? Är du en fullständig idiot? (Ja jag har ju redan fattat det iofs)

Satan i gatan nu har allt blivit gratis medans man är döende i högerns sverige...................

Och var i h.e har jag påstått att döende inte ska ha sjukpeng? Du begriper ju inte ens skriven text på pekboksnivå.
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2011-04-11, 00:17

ericTheDog skrev:
    Freedom skrev:

Ska det vara så j-a svårt att begripa att dessa tusenlappar torde vara minst sagt ointressanta om man hade terminalcancer i hela kroppen, med svåra smärtor och ypperligt kort tid kvar att leva.

Dessa tusenlappar torde vara minst sagt vara ointressanta???????????????????????????????????????????????

Hur menar du då?
    Gandalf
    Gandalf

Antal inlägg : 473

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 9 Empty Kanske

Inlägg  Gandalf 2011-04-11, 00:20

"""Så här långt håller jag med dig"""
    Infra, när slutar Du hålla med mig?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-11, 00:22

SilverSurfer skrev:
    ericTheDog skrev:
    Freedom skrev:

Dessa tusenlappar torde vara minst sagt vara ointressanta???????????????????????????????????????????????

Hur menar du då?

Fattar du inte det är du mer retardad än jag trodde.

Ligger jag för döden i en svår sjukdom torde några tusenlappar vara ungefär mitt minst prioriterade bekymmer.
    SilverSurfer
    SilverSurfer

Inlägg  SilverSurfer 2011-04-11, 00:27

Och eftersom du inget vet så kan jag tala om för dig att min far när han dog i cancer så tänkte han på ekonomin de få månaderna han hade kvar..Bara så du vet man dör inte gratis i detta land......Idiot.

Hur fan kan man vara så dum så man tror att nån som ligger för döden inte bryr sig om ekonomin? Är det höger tänk eller är det bara lillgrabbens idioti?

När man får en dödsdom så brukar döden inte inträffa nästa sekund..........inte så ofta iaf om ingen håller ett skjutvapen mot ditt huvud och säger hejdå.

Innan du upplever det som jag gjort så kalla mig fan inte för retard din fan.......Fan om jag hade dig här nu din jävel.....

Senast ändrad av SilverSurfer den 2011-04-11, 00:33, ändrad totalt 1 gång
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2011-04-11, 00:32

Som synes i tråden så har din far inte varit föremål för debatt överhuvudtaget. Ditt inlägg innehåller enbart fria fantasier som ej förtjänar bemötas.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 16:13