Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
Infra
formsvackan
RedclownIII
Sniperace
Thetaxpayer
SilverSurfer
berralarzon
RedMentalCase
Secrist
redalert
ericTheDog
Corven
Freedom
ANNA2LINK
18 posters

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen"

ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 5 Empty Sv: Läkare: ”Stoppa utförsäkringen"

Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-02, 19:05

Freedom skrev:Lägg av och trakassera Anna nu Redclown.
    Vad VET du om hennes situation och med vilken rätt går du på henne på det här viset ?

Nej verkligen inte. Men jag tar inte åt mig. Ja vad vet han som sagt och med vilken rätt går han på mig??? Jag är glad att det går åt rätt håll för mig och känner mig nyfiken på att komma ut antingen i arbete eller också i studier. Jag vill det och inget annat. Högerfolket här inne får väl tro vad dom vill...

Senast ändrad av ANNA2LINK den 2011-04-02, 19:07, ändrad totalt 1 gång
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 5 Empty Sv: Läkare: ”Stoppa utförsäkringen"

Inlägg  Freedom 2011-04-02, 19:07

Men jag tar inte åt mig.

Bra. Hans enda syfte är att såra tydligen.
    Och sedan har han mage att tala om "människosyn".
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-02, 19:08

Freedom skrev:
    Men jag tar inte åt mig.

Bra. Hans enda syfte är att såra tydligen.
    Och sedan har han mage att tala om "människosyn".

Ja det är sorgligt men det verkar så...
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-02, 19:10

Jag tycker att folk här inne borde glädja sig åt när människor är redo för arbete/studier eller vad det är men nej man ska som sagt få höra något helt annat... Men men jag bryr mig inte som sagt...

Men lycka till med era liv i alla fall!
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2011-04-02, 19:29

RedclownIII skrev:

Du vet inte hur det är att ha ett jobb, att gå upp i ottan i ur och skur att inte få tid eller pengar över trots att man jobbar fulltid och bli skattad till döds Anna du tror att du skall bli försörjd av dessa stackare hela livet utan att själv behöva bidrag med anletes svett! affraid

Vilken jäkla människosyn! affraid

Jag har ett jobb, jag går upp i ottan, (04.40) kör 77 km till jobbet.
    Jag betalar gärna min skatt, som fördelas på alla i vårt samhälle, även dom svagaste, även om alliansen försöker tränga undan dom, och utmåla dom som värdelösa parasiter.

Jag sitter inte och är bitter över att andra, som bättre behöver det, får hjälp av samhället.

Jag är tvärtom glad att jag, genom mitt arbete, som genererar skatteinkomster till samhället, kan hjälpa dom som har det sämre.

Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Inlägg  Freedom 2011-04-02, 20:49

Jag är tvärtom glad att jag, genom mitt arbete, som genererar skatteinkomster till samhället, kan hjälpa dom som har det sämre.

I love you I love you I love you
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Läkare: ”Stoppa utförsäkringen" - Sida 5 Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2011-04-03, 01:22

Jag betalar gärna min skatt, som fördelas på alla i vårt samhälle, även dom svagaste, även om alliansen försöker tränga undan dom, och utmåla dom som värdelösa parasiter.

Mig veterligen finns det inte någonstans i alliansens partiprogram som utmålar folk som "värdelösa parasiter". Trött vänsterretorik. Rolling Eyes
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-03, 11:07

Secrist skrev:

Mig veterligen finns det inte någonstans i alliansens partiprogram som utmålar folk som "värdelösa parasiter". Trött vänsterretorik. Rolling Eyes

Ungefär lika trött som högerns evinnerliga tjat om att vänstern vill att alla ska leva på bidrag....

Visa gärna var i partiprogrammet det står...

RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-04-03, 11:15

Corven skrev:
    Secrist skrev:

Ungefär lika trött som högerns evinnerliga tjat om att vänstern vill att alla ska leva på bidrag....

Men det är väl ändå så dess politik syftar och leder till? affraid
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-03, 11:21

RedclownIII skrev:

Det är din tolkning av det.

Och min tolkning av alliansens politik är att man dömer ut arbetslösa och sjuka som värdelösa parasiter.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-03, 12:39

Corven skrev:
    RedclownIII skrev:

Och min tolkning av alliansens politik är att man dömer ut arbetslösa och sjuka som värdelösa parasiter.

Med tanke på hur alltfler under 80 och 90 talen blev bidragsberoende så är det väl mer än en tolkning att vänsterns politik leder till bidragsberoende , eller hur.

Det är inget värdeladdat att konst7atera det, DU däremot lägger en massa värdeladdade uttryck som parasiter , i debatten, du förlorar.Smile

RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-03, 12:41

Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:

Tidsgränserna är ju naturligtvis bra, alternativet är ju evighet med bidrag.

Du läste förstås inte vad jag skrev?

Om man sätter in rehab under sjukskrivningen, så behövs inga tidsgränser, för då kommer folk tillbaka mycket fortare, istället för som idag när dom får gå ända tills dom blir utförsäkrade, sen försöker man göra något för dom.

Inse hur många sjukdagar vi skulle slippa om insatserna sattes in tidigare.

E, jo jag läste vad du skrev??,
    får jag inte tycka att tidsgränser är bra, och att alternativet är evighet med bidrag???? Ska du ställa mig inför nån folkdomstol nu ?Smile
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-03, 12:45

RedMentalCase skrev:

får jag inte tycka att tidsgränser är bra, och att alternativet är evighet med bidrag???? Ska du ställa mig inför nån folkdomstol nu ?Smile

Alternativet borde vara att ta fram åtgärder som hjälper folk på ett tidigare stadium. Inte först när dom blir utförsäkrade.

Det skulle spara många sjukdagar.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-03, 12:52

Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:

Alternativet borde vara att ta fram åtgärder som hjälper folk på ett tidigare stadium. Inte först när dom blir utförsäkrade.

Du resonerar som om utgångsläget är att man inte vill jobba, det är väl vars och ens primära ansvar att försöka bli motiverad att jobba i grunden, vill man inte det hjälper väl inga åtgärder, det handlar om attityder.
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-04-03, 12:59

Corven skrev:
    RedclownIII skrev:

Ja det är min tolkning men det är också så det blir eller hur eller har du något exempel på motsatsen?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-03, 13:27

RedMentalCase skrev:

Du resonerar som om utgångsläget är att man inte vill jobba, det är väl vars och ens primära ansvar att försöka bli motiverad att jobba i grunden, vill man inte det hjälper väl inga åtgärder, det handlar om attityder.

Och då hjälper det när man blivit utförsäkrad? Och om problemet inte är motivationen, utan man behöver rehabilitering? Är det rätt att vänta med den tills folk blivit utförsäkrade? Vore det inte bättre att sätta in den tidigare?

Om det sen är läkarkåren eller FK som ska ansvara för att det sker, det är ju en annan fråga.

Och när det handlar om dom som fuskar, dvs motivationen du pratar om, så borde man ju kunna hitta dom mycket tidigare också, genom att sätta in rehab tidigt. Alltså borde staten kunna spara pengar både på dom som vill jobba, genom att dom kommer tillbaka fortare, och man kan avslöja dom som fuskar.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-03, 13:35

Corven, vem har påstått att rehab är förbjudet????

Vad dillar du om?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-03, 14:03

RedMentalCase skrev:Corven, vem har påstått att rehab är förbjudet????

Vad dillar du om?

Ingen har påstått att det är förbjudet.

Men jag frågar dig, vore det inte bättre att sätta in rehab tidigare, för att på så sätt få ner sjukdagarna?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-03, 17:29

Freedom skrev:

I love you I love you I love you

cheers Very Happy cheers
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-03, 17:31

RedclownIII skrev:
    Corven skrev:
    Secrist skrev:

Utanförskapet ökar och ökar, soc bidrag ökar och ökar... Allianspolitiken VET VI nu att den leder till ökade bidrag...
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-03, 17:33

Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:

Precis det är det som behövs!
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-04-03, 17:34

Corven skrev:

Vad dillar du om?

Men jag frågar dig, vore det inte bättre att sätta in rehab tidigare, för att på så sätt få ner sjukdagarna?

Hoppsan det tar tid att besvara en så lätt fråga...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-03, 20:25

Corven skrev:

Vad dillar du om?

Men herregud corven fattar du trögt, det är ju ingen lag på att man inte får göra rehab tidigare, du tycks tro att allt och alla är idioter som är styrda av fk och förmyndare?
    Om jag skulle bli sjuk skulle jag börja med rehab tidigast möjligt,
    hur skulle du göra?,
    vänta på tillstånd från farbror staten?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-04-03, 21:17

RedMentalCase skrev:
    Men herregud corven fattar du trögt, det är ju ingen lag på att man inte får göra rehab tidigare, du tycks tro att allt och alla är idioter som är styrda av fk och förmyndare?
    hur skulle du göra?,

Så du kunde inte bara svara på frågan? Nej visst ja, iden kommer ju från en vänster, så oavsett hur rätt jag har, så kommer du aldrig kunna säga det.

Och hur kommer du i åtnjutande av denna rehab? Tror du den kommer nedramlandes från himlen? Om det vore så enkelt, så skulle nog rätt många fler komma i åtnjutande av det. Men det funkar inte så. Om du inte har massor av pengar, då kan man köpa vad som helst. Men de som har massor av pengar är inte dom som drabbas av dagens regler heller.

Du måste remitteras till det, vilket du oftast själv måste begära, och sen lyckas övertyga läkaren om att skriva och skicka remissen. Därefter ska du få komma till rehab också. Beroende på sjukdom så varierar det ju vad man behöver.

Där anser jag att man från myndighetshåll borde göra något för att rehab ska kunna bli lättare att få.

När jag blev utbränd 03, så fick jag tjata mig till att få en remiss till psykiatrin, och sen fick jag tjata mig till att få träffa ens en kurator. Läkaren på psyk skrev bara ut sömnmedel, och förlängde min sjukskrivning. Samtal, som var det jag behövde, det fick jag kräva själv.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-04-03, 23:29

Corven skrev:
    RedMentalCase skrev:
    hur skulle du göra?,

Så du kunde inte bara svara på frågan? Nej visst ja, iden kommer ju från en vänster, så oavsett hur rätt jag har, så kommer du aldrig kunna säga det.

Och hur kommer du i åtnjutande av denna rehab? Tror du den kommer nedramlandes från himlen? Om det vore så enkelt, så skulle nog rätt många fler komma i åtnjutande av det. Men det funkar inte så. Om du inte har massor av pengar, då kan man köpa vad som helst. Men de som har massor av pengar är inte dom som drabbas av dagens regler heller.

Du måste remitteras till det, vilket du oftast själv måste begära, och sen lyckas övertyga läkaren om att skriva och skicka remissen. Därefter ska du få komma till rehab också. Beroende på sjukdom så varierar det ju vad man behöver.

Där anser jag att man från myndighetshåll borde göra något för att rehab ska kunna bli lättare att få.

När jag blev utbränd 03, så fick jag tjata mig till att få en remiss till psykiatrin, och sen fick jag tjata mig till att få träffa ens en kurator. Läkaren på psyk skrev bara ut sömnmedel, och förlängde min sjukskrivning. Samtal, som var det jag behövde, det fick jag kräva själv.

Få få och få,
    men gör nåt själv istället för att bara gapa som en fågelunge.

Det kostar inte massor av pengar att gå till sin ag och kräva rehab, de har förpliktelser, det kostar inte nmassor av pengar att själv uppsöka exempelvis en sjukgymnast, det går under sjukkvården

Och du hade ingen fråga som gick att svara på.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 16:08