RedMentalCase 2011-04-03, 23:29
Corven skrev: RedMentalCase skrev:
Men herregud corven fattar du trögt, det är ju ingen lag på att man inte får göra rehab tidigare, du tycks tro att allt och alla är idioter som är styrda av fk och förmyndare?
Om jag skulle bli sjuk skulle jag börja med rehab tidigast möjligt,
hur skulle du göra?,
vänta på tillstånd från farbror staten?
Så du kunde inte bara svara på frågan? Nej visst ja, iden kommer ju från en vänster, så oavsett hur rätt jag har, så kommer du aldrig kunna säga det.
Och hur kommer du i åtnjutande av denna rehab? Tror du den kommer nedramlandes från himlen? Om det vore så enkelt, så skulle nog rätt många fler komma i åtnjutande av det. Men det funkar inte så. Om du inte har massor av pengar, då kan man köpa vad som helst. Men de som har massor av pengar är inte dom som drabbas av dagens regler heller.
Du måste remitteras till det, vilket du oftast själv måste begära, och sen lyckas övertyga läkaren om att skriva och skicka remissen. Därefter ska du få komma till rehab också. Beroende på sjukdom så varierar det ju vad man behöver.
Där anser jag att man från myndighetshåll borde göra något för att rehab ska kunna bli lättare att få.
När jag blev utbränd 03, så fick jag tjata mig till att få en remiss till psykiatrin, och sen fick jag tjata mig till att få träffa ens en kurator. Läkaren på psyk skrev bara ut sömnmedel, och förlängde min sjukskrivning. Samtal, som var det jag behövde, det fick jag kräva själv.
Få få och få,
men gör nåt själv istället för att bara gapa som en fågelunge.
Det kostar inte massor av pengar att gå till sin ag och kräva rehab, de har förpliktelser, det kostar inte nmassor av pengar att själv uppsöka exempelvis en sjukgymnast, det går under sjukkvården
Och du hade ingen fråga som gick att svara på.