Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Infra
DMustaine
ericTheDog
redalert
formsvackan
Secrist
Thetaxpayer
Freedom
12 posters

Sverige ut ur Afghanistan/Killteam "rockvideo"

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Sverige ut ur Afghanistan/Killteam "rockvideo" - Sida 2 Empty Sv: Sverige ut ur Afghanistan/Killteam "rockvideo"

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 11:24

Freedom skrev:
    vilka är värst, de som dödar 10.000 oskyldiga civila, eller de som dödar 100 oskyldiga civila?

värst är nog de som gör så morbida jämförelser

varför vägrar du fördöma andra än israeler och amerikaner?

vad VET du vilka jag fördömer eller inte ?

du har i vilket fall inte gjort det under alla dina år på detta och andra forum vi använt... varken aftonbladets, detta, freespech eller på corvens avsomnade... TROTS qalla frågor om just det har du hela tiden undvikit att svara med ett fördömande.
    inte ett enda om talibanerna, inte ett enda om hamaz eller NÅGON annan terroristgrupps som är antiväst...
    Freedom
    Freedom

Antal inlägg : 1404

Sverige ut ur Afghanistan/Killteam "rockvideo" - Sida 2 Empty Sv: Sverige ut ur Afghanistan/Killteam "rockvideo"

Inlägg  Freedom 2011-03-30, 11:46

Jag har heller inte officiellt tagit avstånd för de vänsterhänta stinsarnas övergrepp i Övre Volta. Innebär det då att jag stödjer detta ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 12:06

Freedom skrev:Jag har heller inte officiellt tagit avstånd för de vänsterhänta stinsarnas övergrepp i Övre Volta. Innebär det då att jag stödjer detta ?

nej, men på direkt fråga vad du anser om talibanernas terror eller hamaz terror så vägrar du svara, eller ger svaret "de kan inte annat"

så återigen, vad anser du om hamaz metoder, tycker du det är något som för mot fred och något som är bra, eller anser du att dessa starkt bör fördömas?
    liksom, vad anser du om talibanerns sätt att slåss och deras mördande av flickor som bara vill gå i skola, deras bomber mot civila marknader osv osv?

anser du talibanerna som bättre människor än de de slåss mot, ansewr du hamaz som en bra organisation som är bättre än israelerna?
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-03-30, 12:21

Infra skrev:

Lägg av Tax. Inget rättfärdigar sånt här systematiskt dödande av civila. Ingenting!

Och den länken rättfärdigar det var?
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-30, 12:39

vad anser du om hamaz metoder, [***], eller anser du att dessa starkt bör fördömas?

metoderna är ju som dom är eftersom de inte har råd med samma slags vapenarsenal som sina motståndare, som får miljarder is töd av storebror USA.

nej jag kan inte fördöma att de försvarar sig mot Israels övervåld, jag fördömer dock när de begår brott mot de mänskliga rättigheterna och de regler för krigföring som världssamfundet satt upp.

liksom, vad anser du om talibanerns sätt att slåss och deras mördande av flickor som bara vill gå i skola, deras bomber mot civila marknader osv osv?

de av USA tränade och beväpnade Talibanerna ?
    sammanfattningsvis är de religösa galningar, problemet är bara det att allt motstånd mot ockupationsmakten är inte talibaner.

anser du talibanerna som bättre människor än de de slåss mot

alla människar har lika värde

, ansewr du hamaz som en bra organisation som är bättre än israelerna?

få se nu du ställer en organisation mot ett folkslag...går inte att svara på
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 12:43

Freedom skrev:
    vad anser du om hamaz metoder, [***], eller anser du att dessa starkt bör fördömas?

metoderna är ju som dom är eftersom de inte har råd med samma slags vapenarsenal som sina motståndare, som får miljarder is töd av storebror USA.

nej jag kan inte fördöma att de försvarar sig mot Israels övervåld, jag fördömer dock när de begår brott mot de mänskliga rättigheterna och de regler för krigföring som världssamfundet satt upp.

de av USA tränade och beväpnade Talibanerna ?
    sammanfattningsvis är de religösa galningar, problemet är bara det att allt motstånd mot ockupationsmakten är inte talibaner.

anser du talibanerna som bättre människor än de de slåss mot

alla människar har lika värde

, ansewr du hamaz som en bra organisation som är bättre än israelerna?

få se nu du ställer en organisation mot ett folkslag...går inte att svara på

nej, jag förstod att du skuille smita undan med svansen mellan benen igen utyan några ordentliga svar....

bara att acceptera att du inte vill vara ärlig!
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-30, 13:38

nej, jag förstod att du skuille smita undan med svansen mellan benen igen utyan några ordentliga svar

Jag har svarat "utan svansen mellan benen", att du sedan inte kan acceptera svaren är ngt helt annat.

svaren ovan är 100% ärliga
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 13:39

Freedom skrev:
    nej, jag förstod att du skuille smita undan med svansen mellan benen igen utyan några ordentliga svar

Jag har svarat "utan svansen mellan benen", att du sedan inte kan acceptera svaren är ngt helt annat.

svaren ovan är 100% ärliga

Undflyende i allra högsta grad anser jag
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-30, 13:57

Undflyende i allra högsta grad anser jag

du är fri att tycka så, det minskar dock inte min rätt att svara som jag gjorde.
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2011-03-30, 14:40

Sniperace skrev:vilka är värst, de som dödar 10.000 oskyldiga civila, eller de som dödar 100 oskyldiga civila?

Dina vänner israelerna är just de som dödar flest oskyldiga i Israel/Palestina-konflikten. Men det har du inga problem med. Då är det rättfärdigt tycker du.

Varför anser du att det är värre när talibaner dödar oskyldiga civila i Afghanistan, än när israeler gör det i Gaza?

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 14:47

Corven skrev:
    Sniperace skrev:vilka är värst, de som dödar 10.000 oskyldiga civila, eller de som dödar 100 oskyldiga civila?

Dina vänner israelerna är just de som dödar flest oskyldiga i Israel/Palestina-konflikten. Men det har du inga problem med. Då är det rättfärdigt tycker du.

Varför anser du att det är värre när talibaner dödar oskyldiga civila i Afghanistan, än när israeler gör det i Gaza?

men det stora problemet är ju att HAMAZ beställer var de vill att motattackerna ska ske, det sker alltid till platsen där de skjuter iväg raketer, och där de har sina lager, självfallet drabbar det civila när de använder dessa platser eller hur?

Krigsbrotten är det DE som står för genom att använda förbjudna platser, och att de inriktar sig på att döda eller skada just israels civila, och märk väl, här föreligger en STOR skillnad, sraelerna har INTE de civila som mål, för målet är HAMAZ som fegt gömmer sig bak de civila.

Talibanerna har de civila som första priotiterade målen, för inte tror du väl att det är usastyrkor de vill åt när de gasar eller spränger en flickskola?
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-30, 14:50

Krigsbrotten är det DE som står för genom att använda förbjudna platser

å så blundar vi för användandet av vit fosfor mot civilbefolkningen...igen

det sker alltid till platsen där de skjuter iväg raketer, och där de har sina lager, självfallet drabbar det civila när de använder dessa platser eller hur?

I huvudsak Mossadpropaganda för att rättfärdiga sina egna brott mot mänskligheten. Såvida du inte är på plats så köper du alltid deras andrahandsuppgifter om den STORA sanningen.

Talibanerna har de civila som första priotiterade målen

Vad VET vi om Talibanernas övergripande taktik sniper ?

Angriper de militära mål ?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-03-30, 14:57

Sniperace skrev:
    Corven skrev:

men det stora problemet är ju att HAMAZ beställer var de vill att motattackerna ska ske, det sker alltid till platsen där de skjuter iväg raketer, och där de har sina lager, självfallet drabbar det civila när de använder dessa platser eller hur?

Krigsbrotten är det DE som står för genom att använda förbjudna platser, och att de inriktar sig på att döda eller skada just israels civila, och märk väl, här föreligger en STOR skillnad, sraelerna har INTE de civila som mål, för målet är HAMAZ som fegt gömmer sig bak de civila.

Talibanerna har de civila som första priotiterade målen, för inte tror du väl att det är usastyrkor de vill åt när de gasar eller spränger en flickskola?

Så när israelerna skjuter på civila, så är det alltså ok enligt dig? Dom har inget som helst ansvar för vad dom skjuter på? När man är fullt medveten om att man förmodligen kommer att döda 100 civila för varje icke civil, så anser du ändå att det är ok?

Ändamålen helgar medlen....

Och om du kan acceptera att ändamålen helgar medlen för den ena parten, då luktar det rätt illa när du fördömer andra som gör likadant.

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 15:04

Corven skrev:
    Sniperace skrev:
    Corven skrev:

Så när israelerna skjuter på civila, så är det alltså ok enligt dig? Dom har inget som helst ansvar för vad dom skjuter på? När man är fullt medveten om att man förmodligen kommer att döda 100 civila för varje icke civil, så anser du ändå att det är ok?

Ändamålen helgar medlen....

Och om du kan acceptera att ändamålen helgar medlen för den ena parten, då luktar det rätt illa när du fördömer andra som gör likadant.

Då menar du med andra ord att OM hamaz monterar en kanon och raketavskjutningslavett på ett sjukhustak, och har detta fyllt med ammunition så ska de därifrån utan risk för moteld kunna skjuta på tills ammunitionen är slut och att deras eld inte ska få besvaras eller förhindras?

Gör Hamaz rätt?
    är de oberörbara hjältar som inte får bekämpas just vför att de medvetet utsätter de civila för detta?
    Är det fin taktik att gömma sig bak barn och kjolar?
    är det rätt när de avrättar dem som protetsterar mot att de skjyuter av raketer precis utanför deras ytterdörr?

tycker det luktar väldigt illa att du försvara sådant
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 15:07

Freedom skrev:
    Krigsbrotten är det DE som står för genom att använda förbjudna platser

å så blundar vi för användandet av vit fosfor mot civilbefolkningen...igen

det sker alltid till platsen där de skjuter iväg raketer, och där de har sina lager, självfallet drabbar det civila när de använder dessa platser eller hur?

I huvudsak Mossadpropaganda för att rättfärdiga sina egna brott mot mänskligheten. Såvida du inte är på plats så köper du alltid deras andrahandsuppgifter om den STORA sanningen.

Talibanerna har de civila som första priotiterade målen

Vad VET vi om Talibanernas övergripande taktik sniper ?

Angriper de militära mål ?

och du faller tydligen för islamistpropaganda-.....

javisst angriuper de militära mål, kanske en hundradel...
    men du försvarar deras mördande av civila, bomberna mot marknaderna, mördandet av skolflickor vars enda brott är att å i skola, men det är förstås ISRAELS och SA,s fel kan jag tänka mig Twisted Evil
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-30, 15:17

och du faller tydligen för islamistpropaganda

Tja om du räknar FN, HRW, Amnesty, Läkare utan gränser dit så visst...

men du försvarar deras mördande av civila, bomberna mot marknaderna, mördandet av skolflickor

Jasså du, exakt var då ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 15:21

Freedom skrev:
    och du faller tydligen för islamistpropaganda

Tja om du räknar FN, HRW, Amnesty, Läkare utan gränser dit så visst...

men du försvarar deras mördande av civila, bomberna mot marknaderna, mördandet av skolflickor

Jasså du, exakt var då ?

vilken typ av geocoordinator efterlyser du?

räcker det inte med afghanistan och pakistan?

och de organisationernas ord om talibanernas terror räknas inte?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-03-30, 15:25

Sniperace skrev:

Då menar du med andra ord att OM hamaz monterar en kanon och raketavskjutningslavett på ett sjukhustak, och har detta fyllt med ammunition så ska de därifrån utan risk för moteld kunna skjuta på tills ammunitionen är slut och att deras eld inte ska få besvaras eller förhindras?

Gör Hamaz rätt?
    är de oberörbara hjältar som inte får bekämpas just vför att de medvetet utsätter de civila för detta?
    är det rätt när de avrättar dem som protetsterar mot att de skjyuter av raketer precis utanför deras ytterdörr?

Du får gärna plocka fram något inlägg jag gjort som stödjer dina påståenden om att jag försvarar Hamas taktik.

Och inlägg där jag hyllar vad Hamas gör.

Lycka till!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 15:29

Corven skrev:
    Sniperace skrev:

Gör Hamaz rätt?

Du får gärna plocka fram något inlägg jag gjort som stödjer dina påståenden om att jag försvarar Hamas taktik.

Och inlägg där jag hyllar vad Hamas gör.

Lycka till!

men tyvärr ger du ju dem frisedel genom att bara framhäva israels övervåld, och förtiga hamaz brott och stora skuld i detta
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-30, 15:34

men tyvärr ger du ju dem frisedel genom att bara framhäva israels övervåld

Vem som ger vem frisedel för slakt på civila i den här tråden är ganska tydligt för alla läskunniga.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 15:36

Freedom skrev:
    men tyvärr ger du ju dem frisedel genom att bara framhäva israels övervåld

Vem som ger vem frisedel för slakt på civil i den här tråden är ganska tydligt för alla läskunniga.

jasså, frisedel för HAMAZ att BESTÄLLA en attack....
    UTAN deras raketer skulle inga motattacker ske, så om dessa försvann så skulle det inte behöva dör några i GAZA förutom dem som hamaz ändå mördar
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2011-03-30, 15:43

Sniperace skrev:
    men tyvärr ger du ju dem frisedel genom att bara framhäva israels övervåld, och förtiga hamaz brott och stora skuld i detta

Fast det har jag ju inte gjort. Det är bara i din fantasi.

Jag har flera gånger fördömt Hamas metoder. Men eftersom jag även fördömer Israel, så lyckas du alltid få det till att jag hyllar Hamas. För i din värld verkar det som om man inte kan anse att båda sidor gör fel.

Skillnaden mellan Hamas fel och Israels fel är att det Israel gör dödar fler civila.

Israel borde, vilket jag skrivit många gånger försöka sig på något annat sätt att lösa konflikten. Att år ut och år in hålla på som man gjort leder ju bevisligen ingenstans. Och det är Israel som har de största möjligheterna att prova något annat.

Problemet är att viljan saknas.

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 15:46

Corven skrev:
    Sniperace skrev:

Fast det har jag ju inte gjort. Det är bara i din fantasi.

Jag har flera gånger fördömt Hamas metoder. Men eftersom jag även fördömer Israel, så lyckas du alltid få det till att jag hyllar Hamas. För i din värld verkar det som om man inte kan anse att båda sidor gör fel.

Skillnaden mellan Hamas fel och Israels fel är att det Israel gör dödar fler civila.

Israel borde, vilket jag skrivit många gånger försöka sig på något annat sätt att lösa konflikten. Att år ut och år in hålla på som man gjort leder ju bevisligen ingenstans. Och det är Israel som har de största möjligheterna att prova något annat.

Problemet är att viljan saknas.

Men anser du då inte att Hamaz borde sluta med sina attacker mot israels civila, det ger ju effekten att israel inte behöver slå tillbaka, finns det en enda anledning att de bara ska ta emot utan motreaktion, det är ju så att i alla krig så ger en eldgivning moteld, och väljer man då som HAMAZ att välja sådana platser dör civila SKA drabbas, vilkas är då det största felet?

Israel SKULLE lätt kunna pröva annat, ex att slå ut gaza totalt, men det vill vi väl inte?
    Freedom
    Freedom

Inlägg  Freedom 2011-03-30, 15:49

Israel SKULLE lätt kunna pröva annat, ex att slå ut gaza totalt

Israel BEHÖVER en yttre fiende för att ena det splittrande landet, så inte vill de utplåna Hamaz.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-03-30, 15:55

Freedom skrev:
    Israel SKULLE lätt kunna pröva annat, ex att slå ut gaza totalt

Israel BEHÖVER en yttre fiende för att ena det splittrande landet, så inte vill de utplåna Hamaz.

en enkel bortförklaring.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 14:40