Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
redalert
Sniperace
Regndrottning
Secrist
Susz X
PE Dal
10 posters

Opinionsläget

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Opinionsläget - Sida 2 Empty Invandring

Inlägg  Secrist 2011-01-17, 01:09

Men varför just sossarna? Jag ser inte att, t.ex, moderaterna gör någonting åt migrationen och problemen däromkring.... Alliansen har inte ändrat något, mig veterligen.

Därför att ingen vill ta i den frågan med en tång. Minsta lilla felsteg och du har en rasiststämpel som ett brev på posten.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Opinionsläget - Sida 2 Empty Sv: Opinionsläget

Inlägg  Regndrottning 2011-01-17, 01:10

Secrist skrev:Tyvärr har Reinfeldt inget motstånd, det finns inga alternativ. Reinfeldt får inte sin höga förtroende siffror för att han är så bra, utan för att det inte finns alternativ.

Nja, det var väl lite hårt. Jag skulle säga att det är en kombination. Kombinationen av skickligt ledarskap och avsaknad av ett starkt alternativ.

Ja, Reinfeldt är skicklig, inte tu tal om det.

Men du säger själv att hans höga siffror beror på brist en på alternativ.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-01-17, 01:11

Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Tyvärr har Reinfeldt inget motstånd, det finns inga alternativ. Reinfeldt får inte sin höga förtroende siffror för att han är så bra, utan för att det inte finns alternativ.

Nja, det var väl lite hårt. Jag skulle säga att det är en kombination. Kombinationen av skickligt ledarskap och avsaknad av ett starkt alternativ.

Ja, Reinfeldt är skicklig, inte tu tal om det.

Precis, och detta sätter ju vänsterns arbete i ett intressant perspektiv.
    Secrist
    Secrist

Opinionsläget - Sida 2 Empty Starkt

Inlägg  Secrist 2011-01-17, 01:11

Nej det gör jag inte. Jag säger att de mycket höga siffrorna också beror på brist på alternativ. Inte att det är den enda orsaken.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2011-01-17, 01:12

Secrist skrev:Men varför just sossarna? Jag ser inte att, t.ex, moderaterna gör någonting åt migrationen och problemen däromkring.... Alliansen har inte ändrat något, mig veterligen.

Därför att ingen vill ta i den frågan med en tång. Minsta lilla felsteg och du har en rasiststämpel som ett brev på posten.

Jamen då skall inte just sossarna väljas ut för att skuldbeläggas. Inte när alla kör samma 'race'.
    Secrist
    Secrist

Opinionsläget - Sida 2 Empty Sossar

Inlägg  Secrist 2011-01-17, 01:13

Jamen då skall inte just sossarna väljas ut för att skuldbeläggas. Inte när alla kör samma 'race'.

Vilket jag heller inte gjort. Skulden är kollektiv.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2011-01-17, 01:14

Secrist skrev:Men du säger själv att hans höga siffror beror på brist en på alternativ.

Nej det gör jag inte. Jag säger att de mycket höga siffrorna också beror på brist på alternativ. Inte att det är den enda orsaken.

Secrist, vi säger samma sak, här.... Vi använder bara olika tillvägagångssätt... Wink
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2011-01-17, 01:15

Secrist skrev:Jamen då skall inte just sossarna väljas ut för att skuldbeläggas. Inte när alla kör samma 'race'.

Nej, det gjorde du inte. Den här diskussionen började med Lazy.... Wink
    Secrist
    Secrist

Opinionsläget - Sida 2 Empty Skuld

Inlägg  Secrist 2011-01-17, 01:16

Nej, det gjorde du inte. Den här diskussionen började med Lazy....

He, he...det är så det är. Diskussionen går än hit, än dit.
    Secrist
    Secrist

Opinionsläget - Sida 2 Empty Förtroende

Inlägg  Secrist 2011-01-17, 01:17

Secrist, vi säger samma sak, här.... Vi använder bara olika tillvägagångssätt...

Det må vara hänt, men det är tveklöst så att han hade haft höga siffror även med ett starkt alternativ. Dock kanske inte så här höga.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-01-17, 01:20

Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Jamen då skall inte just sossarna väljas ut för att skuldbeläggas. Inte när alla kör samma 'race'.

Jo, jag kanske "skuldbelägger" sossarna men isåfall beror det ju på att
    de har suttit vid rodret den mesta tiden och de har fått kritik av sina
    egna men struntat högaktningsfullt i det. Wink
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2011-01-17, 01:21

Secrist skrev:Secrist, vi säger samma sak, här.... Vi använder bara olika tillvägagångssätt...

Det må vara hänt, men det är tveklöst så att han hade haft höga siffror även med ett starkt alternativ. Dock kanske inte så här höga.

Det skulle berå på HUR starkt oppositionen var...

Men, vi kan bara spekulera, det är egalt.

Alliansen vann valet, knappt. Och det mest för att en stark opposition saknades. Vid valet var sossarna fortfarande det största partiet.

Varför är du alltid här mitt i natten när jag behöver lägga mig? Det är trist, Secrist. tongue
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2011-01-17, 01:24

lazy skrev:
    Regndrottning skrev:

Jo, jag kanske "skuldbelägger" sossarna men isåfall beror det ju på att
    de har suttit vid rodret den mesta tiden och de har fått kritik av sina
    egna men struntat högaktningsfullt i det. Wink

Då skulle jag önska att alliansen ville 'ta tag' isaken. Men, det gör de heller inte. Och de har nu möjligheten. Så...varför gör de inget?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2011-01-17, 01:35

Då skulle jag önska att alliansen ville 'ta tag' isaken. Men, det gör de heller inte. Och de har nu möjligheten. Så...varför gör de inget?

Jag hade faktiskt förväntat mig lite bättre här när det gäller Alliansen, alla
    förväntades att söka jobb och få lite mer av både piska och morot ngt som
    även omfattade invandrare men det blev inte riktigt så och delvis kan man väl
    skylla på finanskrisen men förutsättningarna måste finnas, annars går det inte.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2011-01-17, 01:48

Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Men varför just sossarna? Jag ser inte att, t.ex, moderaterna gör någonting åt migrationen och problemen däromkring.... Alliansen har inte ändrat något, mig veterligen.

Det är ju sossarna som behöver förnyas. Så varför inte dem?
    Secrist
    Secrist

Opinionsläget - Sida 2 Empty Val

Inlägg  Secrist 2011-01-17, 08:52

Alliansen vann valet, knappt. Och det mest för att en stark opposition saknades. Vid valet var sossarna fortfarande det största partiet.

Visst var de det ävom om vi snackar några tiondels procent. Hursomhelst så vann alliansen större denna gången än 2010. Och det som jag (och många med mig) misstänkte så rasade de rödgröna ju längre tiden gick eftersom de uppenbarligen inte hade ett välsmort samarbete med gemensamma mål och en samordnad politik.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2011-01-17, 09:35

Secrist skrev:Alliansen vann valet, knappt. Och det mest för att en stark opposition saknades. Vid valet var sossarna fortfarande det största partiet.

Visst var de det ävom om vi snackar några tiondels procent. Hursomhelst så vann alliansen större denna gången än 2010. Och det som jag (och många med mig) misstänkte så rasade de rödgröna ju längre tiden gick eftersom de uppenbarligen inte hade ett välsmort samarbete med gemensamma mål och en samordnad politik.

Nej, det hade de inte. Det var ett misstag av oppositionen att leka allians. Det hade gått bättre för dem om de hade gått till val på egna meriter.

Något som kanske också kan sägas om alliansprtierna. Både C och Kd håller på att försvinna helt. De har ingen egen politik som självständiga partier längre. Åtminstone ingen egen politik som märks.....
    Secrist
    Secrist

Opinionsläget - Sida 2 Empty Politik

Inlägg  Secrist 2011-01-17, 13:43

Nej, det hade de inte. Det var ett misstag av oppositionen att leka allians. Det hade gått bättre för dem om de hade gått till val på egna meriter.

Är böjd att hålla med. De rödgröna var/är alldeles för olika för att vara ett realistiskt alternativ.

Vad gäller småpartierna inom alliansen så är det uppenbart så att de har en del jobb framför sig för att hitta en fungerande identitet inom alliansblocket. Centern har blivit alldeles för storstadsorienterat i sin kamp för att utmana miljöpartiet i detta segement. Tror de förlorar på det. Sverige behöver ett parti som värnar annat än de tre storstäderna.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2011-01-17, 18:10

Secrist skrev:Nej, det hade de inte. Det var ett misstag av oppositionen att leka allians. Det hade gått bättre för dem om de hade gått till val på egna meriter.

Är böjd att hålla med. De rödgröna var/är alldeles för olika för att vara ett realistiskt alternativ.

Vad gäller småpartierna inom alliansen så är det uppenbart så att de har en del jobb framför sig för att hitta en fungerande identitet inom alliansblocket. Centern har blivit alldeles för storstadsorienterat i sin kamp för att utmana miljöpartiet i detta segement. Tror de förlorar på det. Sverige behöver ett parti som värnar annat än de tre storstäderna.

Absolut är det så. Centern har helt glömt bort rötter i landsbygden. Vilket är syn då det behövs ett parti som värnar för den Sverige som finns utanför storstäderna. Den befolkningen är bortglömd i politiken.

Även Kd måste hitta en fungerande politik inom sina rötter. En politik som får gehör hos väljarna, dessutom. Vilket torde vara en svår balansgång för dem.
    Secrist
    Secrist

Opinionsläget - Sida 2 Empty Svårt

Inlägg  Secrist 2011-01-18, 00:36

Även Kd måste hitta en fungerande politik inom sina rötter. En politik som får gehör hos väljarna, dessutom. Vilket torde vara en svår balansgång för dem.

Visst är det så. Kd står ju för väldigt värdekonservativa idéer med vilket man inte skördar de stora framgångarna idag. Nu är ju de vana vid att ligga på rätt små nivåer till skillnad från sossarna som har en syn på regeringsmakten som något som de är självskrivna till. Ännu en anledning till den djupa kris de befinner sig i idag.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2011-01-18, 00:47

Secrist skrev:Även Kd måste hitta en fungerande politik inom sina rötter. En politik som får gehör hos väljarna, dessutom. Vilket torde vara en svår balansgång för dem.

Visst är det så. Kd står ju för väldigt värdekonservativa idéer med vilket man inte skördar de stora framgångarna idag. Nu är ju de vana vid att ligga på rätt små nivåer till skillnad från sossarna som har en syn på regeringsmakten som något som de är självskrivna till. Ännu en anledning till den djupa kris de befinner sig i idag.

Jag tycker läget liknar 2007. Fast tvärtom. Hoppas analogin sltar där.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 19:19