Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+19
råttan III
MartinLindgren
R.O.F.L
theward
Sniperace
ANNA2LINK
Dao
Redclown
Secrist
Regndrottning
Infra
lazy
patriot
RedCloud
Redvictory
berralarzon
GustavAnder
formsvackan
F.I.S.T
23 posters

Medborgarplats

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

medborgarplats - Medborgarplats - Sida 6 Empty Sv: Medborgarplats

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-13, 18:02

RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren Gustav Ander skrev:försök debattera frågorna istället för att försöka göra dig till ett offer

Gör som jag:

Det är gött att pissa på sig , det värmer i början men sen blir det kallt.
    Är alla bidragsparasiter medvetna om att de spelar roulette med våra barns framtida välfärd, allt för att de inte anser sig behöva bidra, bara lyfta bidrag.
    Du tror väl inte på allvar att jag skulle jobba 2 timmar extra om dan för att för några lata bidragstagare skulle kunna leva flottare ?
    då tolererades inte folk som bara satt på röven och lyfte bidrag,
    Nu gör jag ibland, som flera miljoner andra, vissa prioriteringar.
    spyr ut sin galla mot kapitalismen och marknadsekonomin, den som gett dem mat i deras lata magar.
    Men det förstår du väl, de har ju röstat på vänstern hela sitt liv, nu vill de ha " betalt" för sitt " arbete", nu vill de ha bidrag resten av livet.
    Förbannade idioter, rent ut sagt , är vad ni är !!!
    vidlyftiga tal om högre bidrag och livslång sjukpeng och akassa till alla som vill
    Ja, var köper du ditt konstiga röka ?
    du är bara en i den oändliga raden av vänster med förmodad lobotomi
    En STOR fråga, har din nerknarkade hjärna någonsin haft andra supporters än en galen foliehatt
    Ibland tror man folket i Sverige fortfarande är en samling obildade lappar som inte har förstånd mer än sin ren...
    Skitsnack, din urblåste kommunist , med vetande som en amöba!

ha ha redcloud ..... ja det är väl detta som GA anser vara god debattnivå ?!
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

medborgarplats - Medborgarplats - Sida 6 Empty öööö

Inlägg  GustavAnder 2009-12-13, 18:09

F.I.S.T skrev:Gustav Ander kära du !

Om min fråga huruvida du vill att sjukskrivna ska få överleva har upprört dig på något sätt... så är jag hemskt ledsen. det var aldrig meningen att såra din känsliga humana själ, och ditt solidariska hjärta....

.... Tyvärr så tyder varken dina inlägg på humanism, eller solidaritet, och ej heller den borgerliga regeringens politik.
    Gång på gång rackas det ner på sjukskrivna, i inlägg på inlägg. det kastas ut fula ord, och fula benämningar på folk, Det påstås att folk är kommunister... fast ingen av er kan definiera vad ni menar med det...
    Det enda av mitt debatterande du kan åberopa som varit i gränslandet av att vara oetisk debatteknik, är detta om vad du påstår att jag påstår... när det i själva verket är en fråga som går att besvara. Du har helt enkelt kunnat svara "nej jag tycker inte att folk som är sjuka skall vara utan ersättning"

... det är det enda medan du själv vräker ur dig nedsättande kommentarer på forumet.

Men tyvärr är din debatteknik liknande tjeckernas taktik i hockey.... dvs spela fult, när domarnn inte ser på, men ramla och skrik av smärta så fort nån kommer inom två meters radie från dig själv....

Det enda du lyckas bevisa med dina tillkortakomanden är att du med all sannolikhet bara är ytterligare ett i raden av alla trippelnickande vänstermuppar.

Och du har alltså gjort annat än frågat om att jag önskar livet ur folk
    , du är bara så patetisk, vilket bevisas när du får stöd av forums sinnessjuka obehörige lärare.

I Ishockey är du Danmark som just förlorat mot Canada med 47-1.

Gå på träningsläger, eller försök debattera somn du dig påstår vilja göra , du har flera argument i debatten om medborgarlön som du inte bemött,
    istället så söker du tröst hos forums dårar, rc folie och dao.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-13, 18:19

GustavAnder skrev:

Om min fråga huruvida du vill att sjukskrivna ska få överleva har upprört dig på något sätt... så är jag hemskt ledsen. det var aldrig meningen att såra din känsliga humana själ, och ditt solidariska hjärta....

.... Tyvärr så tyder varken dina inlägg på humanism, eller solidaritet, och ej heller den borgerliga regeringens politik.
    Gång på gång rackas det ner på sjukskrivna, i inlägg på inlägg. det kastas ut fula ord, och fula benämningar på folk, Det påstås att folk är kommunister... fast ingen av er kan definiera vad ni menar med det...
    Det enda av mitt debatterande du kan åberopa som varit i gränslandet av att vara oetisk debatteknik, är detta om vad du påstår att jag påstår... när det i själva verket är en fråga som går att besvara. Du har helt enkelt kunnat svara "nej jag tycker inte att folk som är sjuka skall vara utan ersättning"

... det är det enda medan du själv vräker ur dig nedsättande kommentarer på forumet.

Men tyvärr är din debatteknik liknande tjeckernas taktik i hockey.... dvs spela fult, när domarnn inte ser på, men ramla och skrik av smärta så fort nån kommer inom två meters radie från dig själv....

Det enda du lyckas bevisa med dina tillkortakomanden är att du med all sannolikhet bara är ytterligare ett i raden av alla trippelnickande vänstermuppar.

, du är bara så patetisk, vilket bevisas när du får stöd av forums sinnessjuka obehörige lärare.

Gå på träningsläger, eller försök debattera somn du dig påstår vilja göra , du har flera argument i debatten om medborgarlön som du inte bemött,

Detta är ytterligare ett exempel på hur du vill föra debatt eller ?

"ytterligare ett i raden av alla trippelnickande vänstermuppar".....
    "du är bara så patetisk"
    "när du får stöd av forums sinnessjuka obehörige lärare"
    "söker du tröst hos forums dårar, rc folie och dao"

Inte någonstans ser du mig vräka ur mig på det viset Bäste Herr Gustav Ander !
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

medborgarplats - Medborgarplats - Sida 6 Empty värre..

Inlägg  GustavAnder 2009-12-13, 18:54

Inte någonstans ser du mig vräka ur mig på det viset Bäste Herr Gustav Ander !...

Nä, du är mycket mycket värre, genom att ett flertal ggr insinuerat påstått och frågat om jag vill att alla sjuka och bidragstagare ska dö.
    och sen söker du stöd hos folk som kallar mig tjuv och kvinnomisshandlare.
    Som sagt, du är värre.Smile

Men du får gärna fortsätta debattera medborgarlön, trots dina insinuationer om död ät folk, är du en av de vettigare vänsterdebattörerna, vilket i sig är tragiskt.
    patriot
    patriot

Antal inlägg : 340

Inlägg  patriot 2009-12-13, 19:52

Gustavander äger commisarna lol!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-12-13, 20:34

patriot skrev:Gustavander äger commisarna lol!

Vilken gustavander menar du det finns ju inget sådant nick, det enda som tillnärmelsevis liknar är tjyven, skattebrottslingen, kvinnomisshandlaren,homfoben asAPANfultruhten/gustavnander.
    Om det är honom som menar äger comissarna härinne då är du inte riktigt navlad patriot eller så har du inte en komplett "bestickslåda" att använda dig av!
    //berra
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-12-13, 22:16

GustavAnder skrev:

Du är ett rötägg, vad du än försöker att dölja det med...
    Dina åsikter är allt annat än trevliga

ps inte vet du nåt om hockey HELLER...Danmark är bra mkt bättre än att de förlorar med 47-1 mot Kanada....

De kan tom skaka de stora lagen bra dagar... Å där är de helt olika dig, som inte kan skaka någon öht...annat äm att få motdebattörernas magar att skaka av skratt
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-12-13, 22:41

theward skrev:
    Regndrottning skrev:För att återgå till ett tidigare påstående 'människan är född lat' vill jag gärna påstå motsatsen.

Visst, människan kanske inte vill arbeta åt andra hela sin tid men det är inget tecken på lättja.

En människa skaffar sig alltid något att göra när den inte är på jobbet. Tänk så mycket tid, pengar och ansträngning det läggs på diverse fritidsprojekt. Det är ytterst få människor som skulle trivas med att ligga på soffan och pilla sig i naveln. Har man inget konkret att göra så skaffar man sig det!!

queen

i Holland har man medborgarlön...
    Där jobbade 90% av de som fick detta bidrag med något...
    Alltså var det bara 10% som valde att ägna tiden åt annat

Varför skulle Svenskar vara latare än Holländare??

De flesta jobbade för att få riktigt jobb, i slutändan
    Samma skulle ske här....

Skrota allt vad olika myndigheter heter och ha en ersättning oavett om man är sjuk eller arbetslös

man kunde sätta taket på tex 680kr om dagen och lägsta beloppet på 500..
    inomststyrt sas

på så sätt kan man klara sig på "lönen" men aldrig bygga en existens med någon "lyx "

dvs de flests skulle sträva efter att tjäna mera och ha råd med annat än bara mat och boende

Det låter jätteintressant detta med Holland. Det visste jag inte. Var kan man få reda på mer?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-12-13, 22:47

GustavAnder skrev:
    F.I.S.T skrev:REdclown argumenterar:"Vilket skämt du är fistfucker! F.U.C.K you!"

I rest my case Cool

Men han är bättre än dig och ärligare, du sitter ju och anklagar folk för att vilja alla arbetslösas sjukas och bidragstagares död... och folievänstern och dao undrar VARFÖR det inte debatteras om frågan...
    inget har förändrats ?

Jag undrar fortfarande varför du inte debatterar??? Skulle dina fantasier om vad andra skulle ha uttalat sig mot dig vara värre än de verbala och övertydliga angrepp under bältet som bl.a. du använder dig av???

På vilket sätt anser DU dig ha rätt att kalla folk vad du vill, som inte andra skall få ha???
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-12-13, 22:50

patriot skrev:Gustavander äger commisarna lol!

Nä, han leker bara med sin låtsaskompis Mollgan...

Den enda tröst för honom när alla andra är så elaka mot honom, för att de inte tycker om hans mobbingmentalitet...
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

medborgarplats - Medborgarplats - Sida 6 Empty hmmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-12-13, 22:51

"man kunde sätta taket på tex 680kr om dagen och lägsta beloppet på 500."

Vilket dravel, skulle säga upp mig direkt från mitt jobb och köpa en plattteve och lägga mig med fjärrsändaren på magen.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-12-13, 22:53

R.O.F.L skrev:"man kunde sätta taket på tex 680kr om dagen och lägsta beloppet på 500."

Vilket dravel, skulle säga upp mig direkt från mitt jobb och köpa en plattteve och lägga mig med fjärrsändaren på magen.

Om detta skulle ge dig ett värde i livet - så kan du göra detta också! Om folk får välja, är detta en rättighet! Nu vet jag att inte många tycker att det finns något värde i att slappa framför TV:n, direkt...
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-12-13, 23:03

Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:"man kunde sätta taket på tex 680kr om dagen och lägsta beloppet på 500."

Om detta skulle ge dig ett värde i livet - så kan du göra detta också! Om folk får välja, är detta en rättighet! Nu vet jag att inte många tycker att det finns något värde i att slappa framför TV:n, direkt...

Säger väl ganska mkt om hur forumhögern egentligen tänker och ser på arbete...
    Det säger också ganska mkt om deras nuvarande lönenivå, som tydligen befinner sig på ren träsknivå
    Det säger mig också att de måste vara ensamstående eller kräva att deras respektive ska dra in de "stora" pengarna till hushållskassan

För vem vill leva någon längre stund på 7000-10 000 efter skatt..
    ingen som har någon större mening med livet och vill bygga en framtid iaf..

kvar blir de som är för sjuka för att jobba och de som har små krav i livet, samt de som är så pass lata att de faktiskt hellre ligger i soffan och glor på tv, än faktiskt har råd att leva
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-12-13, 23:04

Dao skrev:

Men vore det RÄTT att en frisk människa skulle parasitera på alla andras arbete just för att denne INTE vill dra sitt strå till stacken?

VAd jag sett så tycker de flesta VÄLDIGT illa om skattesmitare, och en som lever enbart på andras skatter är väl också en smitare i allra högsta grad?

Ska det vara så att det ska vara varje människas rättighet att låta sig FÖRSÖRJAS av de arbetande, enbart av orsaken att "jag har iNTE lust att jobba"?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-12-13, 23:09

[quote="Sniperace"]
    Dao skrev:

Men vore det RÄTT att en frisk människa skulle parasitera på alla andras arbete just för att denne INTE vill dra sitt strå till stacken?

VAd jag sett så tycker de flesta VÄLDIGT illa om skattesmitare, och en som lever enbart på andras skatter är väl också en smitare i allra högsta grad?

Ska det vara så att det ska vara varje människas rättighet att låta sig FÖRSÖRJAS av de arbetande, enbart av orsaken att "jag har iNTE lust att jobba"?[/quote

Anser väl nästan att man måste lida av någon sorts sjukdom om man väljer att lata sig o leva på andra hela livet....

Sen har vi sådana som lever så idag redan och det kommer vi alltid ha..tyvärr

Så jag ser ingen anledning till att skrota ide´n om varken medborgarlön eller att ha ett bra försäkringsskydd för sjuka o arbetslösa
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-12-13, 23:14

Anser väl nästan att man måste lida av någon sorts sjukdom om man väljer att lata sig o leva på andra hela livet....

Så jag ser ingen anledning till att skrota ide´n om varken medborgarlön eller att ha ett bra försäkringsskydd för sjuka o arbetslösa

jo, den sjukdomen kan nog kallas lathet, arbetsovilja, att det är roligare att hitta på egna saker osv...

Jag har sett ganska många ungdomar som INTE VILL jobba, som inte ens ställer upp och hjälper sina föräldrar, ungdomar som bara stannar hemma från sitt arbete, just för att de inte känner för att jobba...

och detta existerar även bland äldre.

Men att vi ska ha ett BRA försäkringssystem för sjuka och ofrivilligt arbetslösa ser jag som ett måste.... men att ge en sådan sak som att säga vill du INTE jobba ska du ändå få så du får en dräglig lön.... det vill ibte jag ställa upp på
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-12-13, 23:18

Sniperace skrev:

jo, den sjukdomen kan nog kallas lathet, arbetsovilja, att det är roligare att hitta på egna saker osv...

Jag har sett ganska många ungdomar som INTE VILL jobba, som inte ens ställer upp och hjälper sina föräldrar, ungdomar som bara stannar hemma från sitt arbete, just för att de inte känner för att jobba...

och detta existerar även bland äldre.

ja och detta beror på att de är bortskämda av sina föräldrar...

men fortfarande är inte lösningen att straffa alla...
    givetvis hamnar ju dessa ständigt lata på lägsta medborgarlönen då de inte kommit upp i lönenivå

Dvs de hamnar marginellt över nivån för aktivitetsersättning/sjukersättning

vill de leva på den ynka summan..så är det som sagt nåt fel i huvudet på dessa människor

90% av befolkning vill definitivt inte det ..någon längre stund
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

medborgarplats - Medborgarplats - Sida 6 Empty hmmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-12-13, 23:40

Innan jag fortsätter raljera i denna tråd vill jag ställa en fråga,
    Är det lika fult att nyttja svart arbetskraft [städ, service på bil, snickeriarbeten mm) som att jobba svart?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-12-13, 23:53

R.O.F.L skrev:Innan jag fortsätter raljera i denna tråd vill jag ställa en fråga,
    Är det lika fult att nyttja svart arbetskraft [städ, service på bil, snickeriarbeten mm) som att jobba svart?

Jzavisst är det, det möjliggör ju svartarbete och undandrar statens skatteinkomster...

att man sedan pga att man kanske utnyttjar en svartjobbare för jobb man annars aldrig skullehar råd med är fel, men kanske ack så nödvändigt om man inte har gott om pengar
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-12-14, 00:18

Studerar man människan ur en biologisk synvinkel, så finns det inget sm skulle visa att människan skulle vara så villiga att lata sig att de skulle acceptera att samhället skulle gå under.

I själva verket har det visat sig att naturfolk har en arbetstid på ca 2 timmar om dagen, och det de arbetar med är det som behövs för att det skall fungera för flertalet! Olkheter i status och handikapp och lknande accepteras, och man tar hand om de svaga.

Varför skulle inte vi klara av att bygga upp ett samhälle, där människan är fri att välja hur man vill leva? Alltså, närmast total frihet!

Inget tyder på att frihet skulle vara farligt!!
    Redclown
    Redclown

Antal inlägg : 312

Inlägg  Redclown 2009-12-14, 02:08

Dao skrev:Studerar man människan ur en biologisk synvinkel, så finns det inget sm skulle visa att människan skulle vara så villiga att lata sig att de skulle acceptera att samhället skulle gå under.

I själva verket har det visat sig att naturfolk har en arbetstid på ca 2 timmar om dagen, och det de arbetar med är det som behövs för att det skall fungera för flertalet! Olkheter i status och handikapp och lknande accepteras, och man tar hand om de svaga.

Varför skulle inte vi klara av att bygga upp ett samhälle, där människan är fri att välja hur man vill leva? Alltså, närmast total frihet!

Ordvrängaren tror att vanligt folk skall gå på populisten dao's utfästelser ändå har han inte annat än elände att visa upp där hans ideologi har härjat! affraid
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-12-14, 02:23

Redclown skrev:
    Dao skrev:Studerar man människan ur en biologisk synvinkel, så finns det inget sm skulle visa att människan skulle vara så villiga att lata sig att de skulle acceptera att samhället skulle gå under.

Ordvrängaren tror att vanligt folk skall gå på populisten dao's utfästelser ändå har han inte annat än elände att visa upp där hans ideologi har härjat! affraid

Har du nån gång testat detta med motargument???

Kanske dags att göra det snart...
    Redclown
    Redclown

Antal inlägg : 312

Inlägg  Redclown 2009-12-14, 02:35

Dao skrev:
    Redclown skrev:

Jo jag testade med det men se det gick inte alls fram för då kom ordvrängaren och förvanskade och förnekade! Laughing
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-12-14, 02:58

Redclown skrev:
    Dao skrev:
    Redclown skrev:

Jo jag testade med det men se det gick inte alls fram för då kom ordvrängaren och förvanskade och förnekade! Laughing

http://upprop.nu/SVKZ

Alla ni som ännu inte bidragit till Reinfeldt och Husmarks julklapp
    Gör det nu!

Och ni Alliansanhängare! bli inte förvånade när detta upprop dyker upp på er Facebook! det ligger nämligen där sen en tid och många av era vänner har skrivit på!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-12-14, 03:15

Clown

"Jo jag testade med det men se det gick inte alls fram för då kom ordvrängaren och förvanskade och förnekade!"

Var har du testat det någonstans?

Nu syftar jag på detta forumet... liksom...

Sedan skall en debattmotståndare ha en annan åsikt än dig... Det är liksom grejen med debatter...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 10:45