Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

TRAV Åke Svanstedt/ Dödshot / hot mot vittne

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

TRAV  Åke Svanstedt/ Dödshot / hot mot vittne Empty TRAV Åke Svanstedt/ Dödshot / hot mot vittne

Inlägg  Susz X 2009-11-27, 03:40

Dödshot / hot mot vittne

Saxat:
    “Nu slår Paw Mahony tillbaka mot Svanstedts anklagelser: ”Personangrepp”
    LIDKÖPING. Ett av åklagarens huvudvittnen har velat slippa rättegången mot Åke Svanstedt.
    Travprofilens tidigare lärling Paw Mahony har utsatts för anonyma hot.
    – Efter att följt första dagen av rättegången hemifrån så kommer jag definitivt ändå – det är så mycket lögner, skitsnack och personangrepp, säger han.

Mordhot
    Mahony, som numera är tränare själv, har blivit mordhotad för sitt vittnesmål mot Åke Svanstedts rörelse gällande otillåtna träningsmetoder med eldrivna så kallade grisfösare.
    – Jag har blivit hotad flera gånger, och direkt hotad till livet, vilket jag har polisanmält. Det är något som jag tänker på varje dag och även påverkar min sambo, säger Paw Mahony.
    – Det är inte för att möta de åtalade jag som jag var tveksam till att komma, utan för att jag har mått dåligt av hoten."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article6188771.ab
    Susz X
    Susz X

TRAV  Åke Svanstedt/ Dödshot / hot mot vittne Empty Sv: TRAV Åke Svanstedt/ Dödshot / hot mot vittne

Inlägg  Susz X 2009-11-27, 03:47

”Personalen
    grät hos mig”

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article6192811.ab

Varför är det inte nån här på ac som skäller på mi nu?
    Det gjorde ju tre av er förut när ja skrev om detta..
    Sunrise

Antal inlägg : 35

TRAV  Åke Svanstedt/ Dödshot / hot mot vittne Empty Sv: TRAV Åke Svanstedt/ Dödshot / hot mot vittne

Inlägg  Sunrise 2009-11-30, 20:55

Susz X skrev:”Personalen
    grät hos mig”

Jaha vad är det för typ av skäll du vill ha då?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-11-30, 21:18

grät hos mig”

Om det är nödvändigt så .... lägger jag ut "skället" en gång till Very Happy

formsvackan skrev:Eftersom jag har en hel del kontakter med travfolket (tillhör själv den betalande delen) vill jag påstå att det är ytterst få travhästar i vårt land som inte tas om hand på allra bästa sätt. Visst förekommer det sådant som måste räknas till djurplågeri, men det tillhör undantagen. Döm inte alla tränare, och framför allt inte skötarna utifrån enstaka missförhållanden. Jag är personligen bekant med några hästägare och amatörtränare. Att dessa inte tar hästen med sig i sängen nattetid, beror bara på utrymmesbrist.

Det ligger i de aktivas intresse att hästarna mår bra. Själv föredrar jag dem på smörgås.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-11-30, 22:10

grät hos mig”

Och den personal som sades har varit där och gråtit förnekar detta i rättssalen, samma vittnar som ändå vittnar MOT Svanstedt, tydligen ljuger folk i båda lägren Mad
    Sunrise

Antal inlägg : 35

Inlägg  Sunrise 2009-12-01, 16:08

formsvackan skrev:
    grät hos mig”

Om det är nödvändigt så .... lägger jag ut "skället" en gång till Very Happy

formsvackan skrev:Eftersom jag har en hel del kontakter med travfolket (tillhör själv den betalande delen) vill jag påstå att det är ytterst få travhästar i vårt land som inte tas om hand på allra bästa sätt. Visst förekommer det sådant som måste räknas till djurplågeri, men det tillhör undantagen. Döm inte alla tränare, och framför allt inte skötarna utifrån enstaka missförhållanden. Jag är personligen bekant med några hästägare och amatörtränare. Att dessa inte tar hästen med sig i sängen nattetid, beror bara på utrymmesbrist.

Det ligger i de aktivas intresse att hästarna mår bra. Själv föredrar jag dem på smörgås.

Hmm...ja nu äter ju inte jag av princip hästkött eftersom jag spelar på travet. Tycker att det vore dubbelmoral att både spela på dem och sedan äta dem. Usch och fy på dig Formsvackan. Skämt åsido så håller jag med dig att detta är inget typiskt beteende för våra travtränare och ej heller för skötarna. Visst finns det rötägg inom alla yrkesgrupper och någon gång så händer sådant här. Dock skulle jag vilja hålla med dig om att det inte hör till vanligheterna vilket vissa tycks tro. Jag hoppas att det heller aldrig upprepas om det nu är så att det har hänt. Verkar vara lite motstridiga uppgifter från alla håll och kanter. Svårt att veta vad man ska tro i det här fallet. Förhoppningsvis så uppdagas sanningen till slut.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-12-02, 07:03

Tro? Läs media- och välj att se dem som vittnar. Ska det va så svårt?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-12-02, 10:33

Susz X skrev:Tro? Läs media- och välj att se dem som vittnar. Ska det va så svårt?

jovisst är det svårt, speciellt när man får höra ett vittne säga att andra vittnen varit hos honom och GRÅTIT över att hästarna utsatts för grisfösaren, och sedan höra dessa under ed förklara att de INTE varit där och gråtit, dock vittnar de om att sådan använts...

kan det vara så att det ljugs under ed att vi bevittnar mened från båda sidor?
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-02-20, 04:19

Och rättegången är inte slut ännu..

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 12:03