Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
MartinLindgren
Sniperace
Dao
Blåfront
8 posters

Hur många invandrare per kommun?

Blåfront

Antal inlägg : 5440

Hur många invandrare per kommun? - Sida 2 Empty Sv: Hur många invandrare per kommun?

Inlägg  Blåfront 2009-11-16, 12:51

Redvictory skrev:
    lazy skrev:
    Redvictory Today at 8:55 pm
    Vad tror du själv?

I mina ögon är hon en modig person som vågar ta upp de problem som
    faktiskt finns, det är ganska sorgligt att rasiststämpeln kommer
    som ett brev på posten.

För två år sedan hade jag många diskussioner där jag gick emot Duffis
    för att jag inte kände ngn som hade råkat ut för hot o påtryckningar
    men idag är det tvärtom och det verkar tyvärr bli värre.

Tyvärr blir det rasistiskt när bl,a Blåfront skriver sina inlägg lazy! jag tror de flesta här är medvetna om att det finns problem men de hinner aldrig komma upp till ytan innan Blåfront sänker dem som sjunkbomber! jag har själv hamnat i knivslagsmål med zigenare på högstadiet men jag dömer inte alla för det! det fanns inte många andra invandrare när jag växte upp!
    Jag har sett både dåliga och bra invandrare precis som med svenskar

Var dömmer jag alla?
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Hur många invandrare per kommun? - Sida 2 Empty Sv: Hur många invandrare per kommun?

Inlägg  x-medborgare 2009-11-16, 12:53

Blåfront skrev:
    Redvictory skrev:
    lazy skrev:
    Redvictory Today at 8:55 pm
    Vad tror du själv?

I mina ögon är hon en modig person som vågar ta upp de problem som
    faktiskt finns, det är ganska sorgligt att rasiststämpeln kommer
    som ett brev på posten.

För två år sedan hade jag många diskussioner där jag gick emot Duffis
    för att jag inte kände ngn som hade råkat ut för hot o påtryckningar
    men idag är det tvärtom och det verkar tyvärr bli värre.

Tyvärr blir det rasistiskt när bl,a Blåfront skriver sina inlägg lazy! jag tror de flesta här är medvetna om att det finns problem men de hinner aldrig komma upp till ytan innan Blåfront sänker dem som sjunkbomber! jag har själv hamnat i knivslagsmål med zigenare på högstadiet men jag dömer inte alla för det! det fanns inte många andra invandrare när jag växte upp!
    Jag har sett både dåliga och bra invandrare precis som med svenskar

Var dömmer jag alla?
    Tja att du inte läser svaren du får i dina trådar det har jag vetat länge. Men att du inte vet/läser vad du själv skriver det var en överraskning Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-11-16, 14:57

Så har en liknande händelse skett i Landskrona, där invandrare vägrades fira bröllop i folkets hus

Landskrona. När en man från Kosovo ville hyra Folkets hus i Landskrona till sin sons bröllopsfest fick han nobben. Detta trots att han erbjöd deposition, att anlita en städfirma och att betala för två kvällar, skriver Helsingborgs Dagblad.

Det var Folkets hus föreståndare Lars Svensson, även ledamot i kommunstyrelsen för Socialdemokraterna, som satte stopp för uthyrningen. Som skäl anger han att det räcker med ett "invandrarbröllop" per månad och hänvisar bland annat till ljudnivån och städningen.

– Det är rätt mycket kurder och palestinier som gifter sig. Det är något med orientaliskt ursprung, man kan ha 400-500 gäster, säger han när tidningen ber honom förklara vad ett "invandrarbröllop" är.

Per Holfve, jurist vid diskrimineringsombudsmannen tycker att det låter olagligt och diskriminerande att ha ordningsföreskrifter för lokalen som gäller vissa, beroende på etnicitet:

– Jag tycker att det låter som om de är ute på hal is, säger han.

Aftonbladet

ska reaktionen från dennes parti bli stark, kommer dess ledare fördöma honom och ta honom i örat?

tyvärr ser det ut som om politiker i skåne utmärker sig negativt...
    Vi skåningar få se till att sådana inte får makt....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 02:11