Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

4 posters

Ska det krävas dödsfall för att folk ska reagera?

Blåfront

Antal inlägg : 5440

Ska det krävas dödsfall för att folk ska reagera? Empty Ska det krävas dödsfall för att folk ska reagera?

Inlägg  Blåfront 2009-11-15, 12:11

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.249051-brandmannen-valjer-omvagar-efter-attacken

Stenen hade träffat mitt i framrutan, borrat sig igenom instrumentbrädan, krossat en gps, studsat upp på Mårten Hultmans högerarm och landat på brandbilens mittkonsol.

- Jag hade en otrolig tur. Hade stenen träffat rutan mitt framför mig och jag fått den i bröstkorgen, då hade jag blivit krossad, konstaterar Mårten Hultman.

Detta var inget vanligt arbetspass: räddningstjänsten i Kortedala hade under torsdagen fått en varning från polisen. Innehållet i ett mass-sms hade nått ungdomsarbetare i stadsdelsförvaltningen som i sin tur larmat polisen. I sms:et stod "Hjällbo skall brinna" och det innehöll även en anspelning på oroligheterna i Rosengård i Malmö.

Ja redcloud, redvictory, martin och berra mfl

Det är väl denna mångfald ni vill ha?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Ska det krävas dödsfall för att folk ska reagera? Empty Sv: Ska det krävas dödsfall för att folk ska reagera?

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-15, 12:22

Visst är det allvarligt att ungdomar kastar stora stenar mot brandbilen!

Men vilka ungdomar som gjorde det har vi ingen aning om, du kan ju inte skylla stenen på invandrare då du inte har en aning,
    Artikeln talar bara om 3 ungdomar som är släppta i brist på bevis,ingen vet, kan lika gärna ha varit ungdomar här ifrån?

Skulle t.o.m ha kunnat varit rasister, och antingen SD eller moderatanhängare, för det kanske ligger i något av våra två största främlingsfientliga partiers intresse att utföra dådet i sina försök att skapa oreda och misstänkligöra invandrarungdomar

Vem vet,kanske också ett samarbete mellan SD och M?
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Ska det krävas dödsfall för att folk ska reagera? Empty Sv: Ska det krävas dödsfall för att folk ska reagera?

Inlägg  Redvictory 2009-11-15, 14:04

Blåfront skrev:http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.249051-brandmannen-valjer-omvagar-efter-attacken

Stenen hade träffat mitt i framrutan, borrat sig igenom instrumentbrädan, krossat en gps, studsat upp på Mårten Hultmans högerarm och landat på brandbilens mittkonsol.

- Jag hade en otrolig tur. Hade stenen träffat rutan mitt framför mig och jag fått den i bröstkorgen, då hade jag blivit krossad, konstaterar Mårten Hultman.

Ja redcloud, redvictory, martin och berra mfl

Det är väl denna mångfald ni vill ha?

Detta var inget vanligt arbetspass: räddningstjänsten i Kortedala hade under torsdagen fått en varning från polisen. Innehållet i ett mass-sms hade nått ungdomsarbetare i stadsdelsförvaltningen som i sin tur larmat polisen. I sms:et stod "Hjällbo skall brinna" och det innehöll även en anspelning på oroligheterna i Rosengård i Malmö.

Jasså är det mångfald denna tråd handlar om? jag trodde först att det handlade om någon som kastat en sten! förra veckan blev bilar beskjutna på E4 i närheten av där jag bor! här finns inga inbvandrare så vilka ska vi då misstänka Blåblöjan?
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-11-15, 14:11

Första dödsfallen ?

De kommer när du & dina partikamrater bränner ner flyktingförläggningar.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 16:51