För att ha skött jobbet som han så borde en månadslön vara ok,precis som för vilken annan "arbetare" som helst.Dock inte om du får sparken.Då ska man inte ha nåt alls och i fortsättningen måste våra kontraktsskrivare och förhandlare vara tuffare på den punkten.Det sticker så förbannat i ögonen och visar bara att "eliten" i samhället skiter i oss skattebetalare.Själv gör dom allt för att undgå beskattning utan att ens rodna,,,,,Svin är för snällt sagt
+6
Secrist
Sniperace
Regndrottning
Redvictory
DMustaine
captaincodd
10 posters
Vattenfalls VD får 25 millar,varför?
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 1
Vattenfalls VD får 25 millar,varför?
DMustaine- Antal inlägg : 3914
Det är bara beklaga att sossarna valde att anställa den där typen!
Redvictory- Antal inlägg : 12028
DMustaine skrev:Det är bara beklaga att sossarna valde att anställa den där typen!
Jaha så du menar att hans arvode inte skulle vara lika högt om han varit Moderat?
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
DMustaine skrev:Det är bara beklaga att sossarna valde att anställa den där typen!
Jag tycker det är mer beklagligt att sossarna har gått så ycket ifrån sina värderingar att de tillåter sådant agerande!
Vad hände med att jobba för en lön?
Regndrottning skrev:DMustaine skrev:Det är bara beklaga att sossarna valde att anställa den där typen!
Jag tycker det är mer beklagligt att sossarna har gått så ycket ifrån sina värderingar att de tillåter sådant agerande!
Vad hände med att jobba för en lön?
Detta är inte en politisk fråga utan mer en moralisk! dessa personer lyfter alltför höga arvoden oavsett vilket parti det har blivit tillsatta av! och då försvarar jag inte sossarna eller nåt annat parti!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Jag tycker det är för djävligt med dessa fallskärmar, och minns jag rätt vill nu alliansen iallafall stoppa dessa och har uttalat sig väldigt kraftigt emot dem, det ser jag som ett plus, men att de inte stoppar dem, är ett stort minus.
Inför en lag där staten drar i stort sett ALLT i skatt för att bara lämna kvar 25.000 i handen....
Inför en lag där staten drar i stort sett ALLT i skatt för att bara lämna kvar 25.000 i handen....
Sniperace skrev:Jag tycker det är för djävligt med dessa fallskärmar, och minns jag rätt vill nu alliansen iallafall stoppa dessa och har uttalat sig väldigt kraftigt emot dem, det ser jag som ett plus, men att de inte stoppar dem, är ett stort minus.
Håller med! har också läst det! nu återstår det "bara" att de inför det också! löften är bara som de heter!
- Inlägg 8
Precis
för han har fått en väl tilltagen lön och dessutom en massa andra förmåner under dessa år,så får man sparken så får man,,,
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 9
Skatt
Inför en lag där staten drar i stort sett ALLT i skatt för att bara lämna kvar 25.000 i handen.....
Det lär vi aldrig få se. 25 000 är ju bara fickpengar för tex en EU-kommisionär.
Det lär vi aldrig få se. 25 000 är ju bara fickpengar för tex en EU-kommisionär.
- Inlägg 10
Sv: Vattenfalls VD får 25 millar,varför?
Secrist skrev:Inför en lag där staten drar i stort sett ALLT i skatt för att bara lämna kvar 25.000 i handen.....
Ja, men nästan en förmögenhet för de vanliga dödliga
det är ju tyvärr det där med politikeradel osv....
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 11
Lön
Ja, men nästan en förmögenhet för de vanliga dödliga
det är ju tyvärr det där med politikeradel osv.....
Tyvärr är det så. Bara för att ett parti hävdar att de står på arbetarnas sida betyder ju inte att de själv vill leva så. Ju högre lön desto bättre!
Tyvärr är det så. Bara för att ett parti hävdar att de står på arbetarnas sida betyder ju inte att de själv vill leva så. Ju högre lön desto bättre!
- Inlägg 12
Secrist skrev:Ja, men nästan en förmögenhet för de vanliga dödliga
vilket parti de tillhör saknar betydelse när det gäller sådant
Men det tillhör ju människans inneboende girighet, ingen säger ju normalt NEJ till en högre lön, utom möjligen Gustav Fridolin som satt i MP, honom känner jag personligen, hatar hans åsikter och är inte särskilt förtjust i honom ens som person, men ÄRLIG är han, och står för vad han säger så därför högaktar jag honom på ett sätt.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 13
Jag menade aldrig påstå att sossarna startade detta. Men det påbörjades vid sossarna var vid makten och de kunde ha valt att stämma bäcken i ån.... Något de inte gjorde.
Vad är det med dessa höga chefer? Har de inga som helst moral och etik?
Blåfront- Antal inlägg : 5440
- Inlägg 14
Men att Wanja Lundby Wedin stjäl 62 miljoner från AMF är ok??
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 15
Självklart är det sossarnas fel att alliansen med Maud Olofson i spetsen tappar kontrollen över statens största bolag,
Maudan och alliansen ansvarsbefriade igen, turbulensen vi ser i vattenfall idag efter alliansen tog över visar på ett dåligt ledarskap!
Maudan och alliansen ansvarsbefriade igen, turbulensen vi ser i vattenfall idag efter alliansen tog över visar på ett dåligt ledarskap!
- Inlägg 16
Regndrottning skrev:Jag menade aldrig påstå att sossarna startade detta. Men det påbörjades vid sossarna var vid makten och de kunde ha valt att stämma bäcken i ån.... Något de inte gjorde.
Nej, de anser sig VÄRDA det, dvs värda många gånger mer än andra, och som jag sagt hela tiden, det kvittar vilket politiskt parti de anser sig tillhöra, egoismen är ändå alltid störst... "because i´m WHORT it"
- Inlägg 17
martin7lindgren skrev:Självklart är det sossarnas fel att alliansen med Maud Olofson i spetsen tappar kontrollen över statens största bolag,
Allt är ju uppkommit redan under tidigare regering, men att skylla regeringarna är eg fel, skyll istället på korruptionen och egoismen, girigheten som finns ÖVERALLT, den saknas inte i något parti, inte ens i din älskade rödgröna allians, det är samma makthungriga och penninghungriga människor, med den enda skillnaden som är PARTINAMNET
GustavAnder- Antal inlägg : 2835
- Inlägg 18
avundens röda tryne...
captaincodd skrev:För att ha skött jobbet som han så borde en månadslön vara ok,precis som för vilken annan "arbetare" som helst.Dock inte om du får sparken.Då ska man inte ha nåt alls och i fortsättningen måste våra kontraktsskrivare och förhandlare vara tuffare på den punkten.Det sticker så förbannat i ögonen och visar bara att "eliten" i samhället skiter i oss skattebetalare.Själv gör dom allt för att undgå beskattning utan att ens rodna,,,,,Svin är för snällt sagt
BARA när det handlar om avund så tar vänstern fram " skattebetalaren..."
När miljarderna ska rulla i bidrag och inte minst inom pervers byråkrati och meningslösheter så bryr sig vänstern 0 om skattebetalaren, då är STATEN nr 1.
Minns vänsterförslaget att alla som tjänar över 8000 i månan ska få höjd skatt....
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 19
GustavAnder skrev:captaincodd skrev:För att ha skött jobbet som han så borde en månadslön vara ok,precis som för vilken annan "arbetare" som helst.Dock inte om du får sparken.Då ska man inte ha nåt alls och i fortsättningen måste våra kontraktsskrivare och förhandlare vara tuffare på den punkten.Det sticker så förbannat i ögonen och visar bara att "eliten" i samhället skiter i oss skattebetalare.Själv gör dom allt för att undgå beskattning utan att ens rodna,,,,,Svin är för snällt sagt
BARA när det handlar om avund så tar vänstern fram " skattebetalaren..."
När miljarderna ska rulla i bidrag och inte minst inom pervers byråkrati och meningslösheter så bryr sig vänstern 0 om skattebetalaren, då är STATEN nr 1.
Minns vänsterförslaget att alla som tjänar över 8000 i månan ska få höjd skatt....
Tjyven asfultruhten/gustavander som skattebrottsling han är tycker till =trovärdighet noll!
//berra
- Inlägg 20
JA visst är det sorgligt
att en sån som GA som anser sig förstå lite mer än andra är så otroligt lättlurad och tydligen tycker att det är helt i sin ordning att VD:n skuttar ut från vattenfall efter dåligt utfört förvärv med en summa som vi bara kan drömma(avundsjuka)drömmar om.Och kalla sociala skuddstrukturer för "bidrag".Hur kan det kännas i en sån varmbröstad persons hjärta när han är tvungen att begära vabb eller sjukförsäkringsersättning?Han måste må mycket dåligt då,fast han redan betalt till försäkringssystemet med skattepengar(dock inte lika mycket som L.G Josefsson??)och vrider sig i plågor över att utnyttja ett fullt legitimt system som gäller ALLA i landet oberoende av inkomstens storlek.Stackars jävel säger jag bara,,,,