"Ingen kunde ta hand om mig och ge mig säkerhet"
läs mer här:
http://sydsvenskan.se/malmo/article566368/Ingen-kunde-ta-hand-om-mig-och-ge-mig-sakerhet.html
Susz X skrev:saxat:
"Ingen kunde ta hand om mig och ge mig säkerhet"
läs mer här:
http://sydsvenskan.se/malmo/article566368/Ingen-kunde-ta-hand-om-mig-och-ge-mig-sakerhet.html
”Min favoritmat är en typ av soppa på grönsaker och potatis. Det låter inte så märkvärdigt, men min mamma tillagar den på ett speciellt sätt som gör den god. Jag är 15 år, har inte hört någonting från min familj på tre månader. Jag har två bröder och en syster som bor med min mamma i Afghanistan. Min pappa är försvunnen.
martin7lindgren skrev:Du blir fan bara mindre och punchigare för varje dag Mr.Blaufront!
Man undrar ju hur du står ut med dig själv?
Skulle du gjort resan den här 15 åringen gjort fick man välbära dig på bår!
Du är en skam som missunnar den här utsatta grabben chansen till en framtid!
Blåfront skrev:martin7lindgren skrev:Du blir fan bara mindre och punchigare för varje dag Mr.Blaufront!
Man undrar ju hur du står ut med dig själv?
Skulle du gjort resan den här 15 åringen gjort fick man välbära dig på bår!
Du är en skam som missunnar den här utsatta grabben chansen till en framtid!
Varför valde han just sverige, varför passade ingen av de andra länderna honom?
Varför det när det finns cemethäckar / maktgalna att avsättaBlåfront skrev:Ska vi skära ner 1-3 platser på äldreomsorgen så vi kan försörja denna familj på 5 i stället?
martin7lindgren skrev:Grabben har gjort en resa som dom flesta jämnåriga inte ens sett på film,
Men nu är han här, och han förtjänar ett värdigt mottagande och tak över huvudet så han kan gå vidare i livet stärkt av eländet han fått uppleva?
Och så utsatta flyktingbarn hetsar Larsingvar Ljungman upp vellingeborna mot?
Susz X skrev:[Min familj är jordbrukare, för det mesta odlar vi ris.
Resan hit tog nästan ett halvår och jag reste gömd i olika lastbilar, det kostade 4 000–5 000 dollar.[/i]
SiP skrev:Susz X skrev:[Min familj är jordbrukare, för det mesta odlar vi ris.
Resan hit tog nästan ett halvår och jag reste gömd i olika lastbilar, det kostade 4 000–5 000 dollar.[/i]
Det måste ha varit ett lönsamt jordbruk de hade, 4000-5000$ blir alltså 196833-246042 Afghani....
Dao skrev:Det är oftast de som har resurser som kommer till väst. De riktigt fattiga och utsatta blir flyktingar i sitt eget land, eller i närmsta grannland!
De riktigt förmögna brukar hamna i USA, medelklassen i Europa!
Sniperace skrev:Dao skrev:Det är oftast de som har resurser som kommer till väst. De riktigt fattiga och utsatta blir flyktingar i sitt eget land, eller i närmsta grannland!
och om de inte är fattiga så ska de inte få skydd?
Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Det är oftast de som har resurser som kommer till väst. De riktigt fattiga och utsatta blir flyktingar i sitt eget land, eller i närmsta grannland!
Varför frågar du det till mig?
Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Det är oftast de som har resurser som kommer till väst. De riktigt fattiga och utsatta blir flyktingar i sitt eget land, eller i närmsta grannland!
för att jag undrar var du personligen står i frågan....
Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Det är oftast de som har resurser som kommer till väst. De riktigt fattiga och utsatta blir flyktingar i sitt eget land, eller i närmsta grannland!
Alla som behöver skydd skall få det, på ett eller annat sätt!
Men jag förstår fortfarande inte varför du ställer frågan till mig, Sniper... Jag har varit tydlig med var jag står i flyktingfrågan...
Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Det är oftast de som har resurser som kommer till väst. De riktigt fattiga och utsatta blir flyktingar i sitt eget land, eller i närmsta grannland!
Alla som behöver skydd skall få det, på ett eller annat sätt!
Men jag förstår fortfarande inte varför du ställer frågan till mig, Sniper... Jag har varit tydlig med var jag står i flyktingfrågan...