Jag gav 275.000
Här får man nästan en hel by för den summan....
Jag gav 275.000
RedCloud skrev:Jag gav 275.000
Här får man nästan en hel by för den summan....
men de finns inte där jag kan tänka mig att bo, jag är född och uppvuxen här, liksom min fru, visserligen bodde jag fem år i GBG, men jag längtar inte tillbaka dit, och INTE till någon större ort, jag vill bo i enn liten ort, och helst UTANFÖR tätortenRegndrottning skrev:[b]Sniperace skrev:Här är det inte fråga om miljoner, det finns BRA hus till salu från under 500.000 och då är det inflyttningsfärdigt utan problem...
Jag gav 275.000 för mitt 1991.
visst fynd finns alltid.... Men, finns dessa billiga hus där du behöver en? Det är gott om man kan själv välja där man skall bo men om man måste flytta/bo för att ta hänsyn till arbete så finns inte alltid den valmöjligheten.
Och det jag tidigare sade om bostadsrätter i storstäderna... Du kan aldrig beta dem. Det finns topplån, bottenlån och det enda man betalar är räntorna, aldrig amortering. tillsammans då med avgiften till bostadsrätten. Vill folk verkligen sätta sig i skuld när de att de aldrig kommer bli skuldfria?
Men, det ingår i det libela tänket att bostäder skall vara investeringsobjekt...../b]
Sniperace skrev:men de finns inte där jag kan tänka mig att bo, jag är född och uppvuxen här, liksom min fru, visserligen bodde jag fem år i GBG, men jag längtar inte tillbaka dit, och INTE till någon större ort, jag vill bo i enn liten ort, och helst UTANFÖR tätortenRegndrottning skrev:[b]Sniperace skrev:Här är det inte fråga om miljoner, det finns BRA hus till salu från under 500.000 och då är det inflyttningsfärdigt utan problem...
visst fynd finns alltid.... Men, finns dessa billiga hus där du behöver en? Det är gott om man kan själv välja där man skall bo men om man måste flytta/bo för att ta hänsyn till arbete så finns inte alltid den valmöjligheten.
Och det jag tidigare sade om bostadsrätter i storstäderna... Du kan aldrig beta dem. Det finns topplån, bottenlån och det enda man betalar är räntorna, aldrig amortering. tillsammans då med avgiften till bostadsrätten. Vill folk verkligen sätta sig i skuld när de att de aldrig kommer bli skuldfria?
Men, det ingår i det libela tänket att bostäder skall vara investeringsobjekt...../b]
Sossar-e-lata skrev:275.000:-!! det får du ca 110 kvm tomt för i min omnejd.......förstår att man kan leva på bidrag då!! men att sen gnälla är ju sjukt, men så är ju Red C en mkt sjuk och avundsjuk kommunist....
Redvictory skrev:Sniperace skrev:men de finns inte där jag kan tänka mig att bo, jag är född och uppvuxen här, liksom min fru, visserligen bodde jag fem år i GBG, men jag längtar inte tillbaka dit, och INTE till någon större ort, jag vill bo i enn liten ort, och helst UTANFÖR tätortenRegndrottning skrev:[b]Sniperace skrev:Här är det inte fråga om miljoner, det finns BRA hus till salu från under 500.000 och då är det inflyttningsfärdigt utan problem...
Det är det många som vill men inte kan pga jobben! det skall flyttas till ett jobb 60 mil ifrån annars kan man bli avstängd från a-kassan! som tur är finns det många jobb där jag bor. nära havet och underbar natur men samtidigt 20 min till närmaste stad
Blåfront skrev:
Ska du svara på fakta då?
200.000 flyktingar
130.000 unga saknar bostad
Din lösning?
Sniperace skrev:Här är det inte fråga om miljoner, det finns BRA hus till salu från under 500.000 och då är det inflyttningsfärdigt utan problem...
marxisten skrev:Sniperace skrev:Här är det inte fråga om miljoner, det finns BRA hus till salu från under 500.000 och då är det inflyttningsfärdigt utan problem...
275 000, vilken 20 åring har råd med det?
Det är ungdomar som saknar bostad, och ungdomar har sällan ekonomi för att låna 275 000.
Sossar-e-lata skrev:du är ju dum i skallen på riktigt, men du blir nog visare med åren din lilla spoling
Vercingetorix skrev:marxisten skrev:Sniperace skrev:Här är det inte fråga om miljoner, det finns BRA hus till salu från under 500.000 och då är det inflyttningsfärdigt utan problem...
Det är ungdomar som saknar bostad, och ungdomar har sällan ekonomi för att låna 275 000.
Varför flytta hemifrån innan "vingarna bär" och man har en stadig inkomst?
Vercingetorix skrev:marxisten skrev:Sniperace skrev:Här är det inte fråga om miljoner, det finns BRA hus till salu från under 500.000 och då är det inflyttningsfärdigt utan problem...
Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:marxisten skrev:Sniperace skrev:Här är det inte fråga om miljoner, det finns BRA hus till salu från under 500.000 och då är det inflyttningsfärdigt utan problem...
En stadig inkomst innebär inte man får låna pengar... Låglöneanställningar är vanligt bland undomar, t.ex. McD. Inkomst finns men den räcker inte till några storsatsningar. Ungdomar vill bo billigt och det skall vara lätt att flytta. Många människor flyttar ett flertal gånger innan de 'rotar' sig.
Och flyttar inte ungdomarna hemmifrån får de aldrig chans att prova sina vingar.
Vercingetorix skrev:Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:marxisten skrev:Sniperace skrev:Här är det inte fråga om miljoner, det finns BRA hus till salu från under 500.000 och då är det inflyttningsfärdigt utan problem...
En stadig inkomst innebär inte man får låna pengar... Låglöneanställningar är vanligt bland undomar, t.ex. McD. Inkomst finns men den räcker inte till några storsatsningar. Ungdomar vill bo billigt och det skall vara lätt att flytta. Många människor flyttar ett flertal gånger innan de 'rotar' sig.
Och flyttar inte ungdomarna hemmifrån får de aldrig chans att prova sina vingar.
Det finns väl ingenting som säger att man i lugn o ro inte kan pröva vingarna medan man fortfarande sitter i sitt gamla bo?
Är man sedan några stycken ungdomar och delar på en lägenhet kan man komma undan riktigt billigt.
Vercingetorix skrev:Regndrottning skrev:Vercingetorix skrev:marxisten skrev:Sniperace skrev:Här är det inte fråga om miljoner, det finns BRA hus till salu från under 500.000 och då är det inflyttningsfärdigt utan problem...
Det finns väl ingenting som säger att man i lugn o ro inte kan pröva vingarna medan man fortfarande sitter i sitt gamla bo?
Är man sedan några stycken ungdomar och delar på en lägenhet kan man komma undan riktigt billigt.
marxisten skrev:Vercingetorix skrev:marxisten skrev:Sniperace skrev:Här är det inte fråga om miljoner, det finns BRA hus till salu från under 500.000 och då är det inflyttningsfärdigt utan problem...
Jag kan ätnka mig en del saker:
- Studenter som är tvungna att flytta, om det inte finns lägenheter, var ska de bo?
Gå ihop några studenter och dela på en större "normal" lägenhet. Det gjorde jag när jag pluggade i Boston. Funkade skitbra.
- Det finns de som får jobb på annan ort och ska prova på det, ska de då först köpa en svindyr lägenhet för att upptäcka att jobbet inte passade och sedan sälja den?
Hyr ut den första lyan i andra hand. På det viset har du ryggen fri. Med ett anställningskontrakt i näven är det alltid lättare att hitta bostad.
- Föräldrarna kan omkomma i en olycka eller sjukdom och huset/lägenheten blir för stor ensam.
Hur ofta händer det? Låt studenter hyra in sig.. Att ha inneboende kan definitivt löna sig.
- Man kanske ska flytta ihop med någon, och ingen har inkomst. Hur kul skulle det vara för träffa tjejen hemma hos hennes föräldrar eller hos sina egna och de ska visa bilder från barndomen?
Har man inga inkomster ska man inte flytta. Det vore ju rätt korkat att skaffa sig utgifter man inte har råd till... Man får väl hångla i pojk/flickrummet tills det ekonomiska har löst sig. Förhoppningsvis har man förstående föräldrar.
Osv osv...
Secrist skrev:Man kan inte byta jobb, man kan inte flytta, man kan inte köpa hus etc etc.. Låter som tråkiga liv att allt är så fruktansvärt jobbigt!
Secrist skrev:Om jag ska få en provanställning någonstans då och saknar inkomst nu, bor hemma. Hur ska jag våga testa att ta provanställningen om jag samtidigt tvingas köpa ett hus för att kunna ta det?
Och varför ska du tvunget köpa hus då? Hyr något istället. Hus eller lägenhet. Eller ett rum eller vad som helst. Se lite möjligheter istället för bara problem hela tiden.