Många som i unga år roat sig som hackers och virusmakare har senare i livet fått väldigt välbetalda arbeten inom säkerhetsföretagen....
Efter avtjänade straff och några års karantän....
Efter avtjänade straff och några års karantän....
Susz X skrev:Sant Snipe- sorgligt egentligen- mest för dem själva i långa loppet.
Vet du förresten något om infra-ultraljud- eller andra ljudvågor i etern/ nätet. Vilka är de värsta ljuden??
Sniperace skrev:Susz X skrev:Sant Snipe- sorgligt egentligen- mest för dem själva i långa loppet.
Vet du förresten något om infra-ultraljud- eller andra ljudvågor i etern/ nätet. Vilka är de värsta ljuden??
det enda jag vet om detta är att de kan vara fruktansvärt irriterande även om man inte kan höra dem, de påverkar ändå eftersom det ändå går in i öronen eller ger en viss resonans i kroppen, ta ex en riktigt dov bas, den hörs inte, men man kan bil illamående som f*n och med tillräckligt hög effekt KAN det sätta tarmar osv i dallring och spräcka organ (ex spränger man njurstenar på detta sätt)
sedan ljud med frekvens över örats gräns kan påverka med olustkänslor osv.
detta är inte annorlunda än ljuspåverkan, man kan ex bli blind av starkt ljus som ligger inom våglängdsområde man INTE ser (ex lasern från en cd-spelare, det ljuse ser du INTE, men de kan bränna ögat)
Susz X skrev:Sniperace skrev:Susz X skrev:Sant Snipe- sorgligt egentligen- mest för dem själva i långa loppet.
det enda jag vet om detta är att de kan vara fruktansvärt irriterande även om man inte kan höra dem, de påverkar ändå eftersom det ändå går in i öronen eller ger en viss resonans i kroppen, ta ex en riktigt dov bas, den hörs inte, men man kan bil illamående som f*n och med tillräckligt hög effekt KAN det sätta tarmar osv i dallring och spräcka organ (ex spränger man njurstenar på detta sätt)
sedan ljud med frekvens över örats gräns kan påverka med olustkänslor osv.
detta är inte annorlunda än ljuspåverkan, man kan ex bli blind av starkt ljus som ligger inom våglängdsområde man INTE ser (ex lasern från en cd-spelare, det ljuse ser du INTE, men de kan bränna ögat)
Oj- vad mycket du vet..det där med laser man inte ser- hur ska man egentligen kunna undvika det egentligen?
Och vad händer om tex ett infraljud/ ljuslaser korsar varandra- eller strålar samman i en punkt?
Har hört att det finns folk som medvetet går in för att "störa sina grannar" med detta- kan det stämma Snipe?
Susz X skrev:Hehehe- så du hade riktigt nicee med fjällkontrollen du- din BUUS!
Intressant det du skriver Snipe- finns så himla mycket man inte vet egentligen. Är övertygad att detta spelar större roll än man tror i mycket ohälsa tex..
Finns ju även de som inte spelar högt alls- utan en näst intill ohörbar bas slår igenom ...det finns de som påverkas och får "hjärtklappning " av sådant.
Vet för några år sedan var det poppis bland en del ungdomar med just ljud
- det mms:ades ljud som hade som överskrift: "Lyssna inte på det här"..
Klart att jag blev nyfiken och lyssnade- sikken skallebank man fick! De hördes knappt- men "skar i hjärnan. Lite otäckt egentligen- om en ovetande person utsätts.
och hur påverkas de smådjur som ex humlor av dessa ljud? Fåglar?
Och- våra sinnen som ex lukt, hörsel?
Susz X skrev:Jo- det vet vi. Hur menar du att duvor påverkas?
Har hört talas om att en människa inte kan sova vid infraljud oxå
- kan det vara så? Hur funkar det egentligen Snipe? Har du en susning?
Sniperace skrev:Susz X skrev:Jo- det vet vi. Hur menar du att duvor påverkas?
Duvors "navigation" har visat sig störas av starka magnetfält och radiostrålning.
Självklart stör infraljud människans välmående, tänk här på det infraljud VINDKRAFTVERK står för, människor klagar över dess påverkan men "miljömuppar" dömer ut dem som "dumma" och fientliga mot ekologi osv, på samma sätt döms elöverkänsliga ut som psyksjuka.
FAKTA är att även om man INTE HÖR ljuden så påverkas man av dem, precis som man inte ser ljus under och ovanför det seende spektrat men ÄNDÅ får ögon irritationer av det.
Och infraljud är troligen en långt större fara än ultraljudet eftersom detta ger en helt annan resonans i öret/kroppen
Susz X skrev:Sniperace skrev:Susz X skrev:Jo- det vet vi. Hur menar du att duvor påverkas?
Duvors "navigation" har visat sig störas av starka magnetfält och radiostrålning.
Självklart stör infraljud människans välmående, tänk här på det infraljud VINDKRAFTVERK står för, människor klagar över dess påverkan men "miljömuppar" dömer ut dem som "dumma" och fientliga mot ekologi osv, på samma sätt döms elöverkänsliga ut som psyksjuka.
FAKTA är att även om man INTE HÖR ljuden så påverkas man av dem, precis som man inte ser ljus under och ovanför det seende spektrat men ÄNDÅ får ögon irritationer av det.
Och infraljud är troligen en långt större fara än ultraljudet eftersom detta ger en helt annan resonans i öret/kroppen
Jo självklart påverkas våra sinnen även av det vi inte uppmärksammar
egentligen..för det finns ju där.
Infraljud ger en annan resonans skriver du..vad är resonans och på
vilket sätt skiljer sig de åt?
Går det att fånga dessa ljud- typ spela in dem månde tro?
Susz X skrev:Yepp- har läst lite lätt om det du beskriver Snipe- och det är spännande att få det bekräftat..av dig som verkligen har kunskap i ämnet.
Har du exempel på infraljud som ligger på 7Hz eller annat under 20Hz som man kan höra om man ex är ljudkänslig- eller som vissa djur faktiskt hör..
Hur påverkar de egentligen? Kan de skapa negativ stress oxå?
Så längesedan de var så stora högtalare- de är väl mindre nuförtiden kan jag tro?
Minnns en artikel om en snubbe som åkte fast för han hade högtalare i sin trädgård med hemska ljud och terrade sina grannar.. Dennes motivation var att ljuden skulle "skrämma bort råttor"..kommer inte ihåg vilken del av Sverige det handlade om då.
Susz X skrev:Knepigt att de inte finns som hjälpmedel- det borde de göra kan jag tycka.
Så du hör så höga ljud- kan det vara möjligt att höra radiovågor eller vad det nu kan vara som piper frekventiskt och ofta- men inte alltid...? Kan fö hålla med om att ljuden KÄNNS som du skriver..
Är själv ljudkänslig pga en skada efter en påkörning bakifrån..med bil alltså..
Bra att det finns - dessa hörapparater. Verkar vara ganska vanligt med nedsatt hörsel i dag..Har en bloggkompis på space som hela sitt liv haft hörsel skador
- men som förra sommaren genomgick en operation som gav henne hörseln tebax.
Hon bloggade varenda dag om händelseförloppet-
intressant - kanske vore det något av intresse för dig framöver? Tjejjen är
oerhört kunnig- eftersom hon gått igenom en hel del. Och jättesnälll människa
- som gärna ger råd kan jag tänka mig..
Corven skrev:De första fjärrkontroller som kom till tv använde ljudvågor. Vet inte om det var infra eller ultraljud dock. Min katt blev helt hysterisk varje gång man skulle byta kanal eller ändra volymen. Som tur var fanns det ju bara två kanaler på den tiden, så det var ju inte så ofta man använde fjärren....
Men den var bra att ha när hon gjorde något hon inte fick.... Man nådde henne överallt med den....
Sniperace skrev:Corven skrev:De första fjärrkontroller som kom till tv använde ljudvågor. Vet inte om det var infra eller ultraljud dock. Min katt blev helt hysterisk varje gång man skulle byta kanal eller ändra volymen. Som tur var fanns det ju bara två kanaler på den tiden, så det var ju inte så ofta man använde fjärren....
Men den var bra att ha när hon gjorde något hon inte fick.... Man nådde henne överallt med den....
Jo, det är välkänt, både katter och hundar reagerade på dessa, det är ULTRALJUD dvs med frekvens över människans normala gräns, under skulle bli svårt pga bandbredd i modulationen eftersom det inte bara är en ren ton utan en varierande sådan, med infraljud är frekvensen så låg att det skulle inte fungera och om man skulle få det att funka skulle det röra sig om LÅNGA signaler.
man kan jämföra med ex dataöverföring via radio, ju högre frekvens man har ju högre överföringshastighet kan man få, och ju lägre blir automatiskt ägre överföringshastighet, vi har inom amatörradion använt detta på ex 144mhz, med tillgänglig gräns för bandbredd begränsades vi till 1200 Baud där, men uppe på 1296 MHz var det 9600 Baud som gällde idag har dessa gränser ökat genom olika typer av kompression och metod, men fortfarande styr naturlagarna så att det det ändå är så att ju högre bärvågsfrekvens ju högre överföringshastighet
Susz X skrev:Sniperace skrev:Corven skrev:De första fjärrkontroller som kom till tv använde ljudvågor. Vet inte om det var infra eller ultraljud dock. Min katt blev helt hysterisk varje gång man skulle byta kanal eller ändra volymen. Som tur var fanns det ju bara två kanaler på den tiden, så det var ju inte så ofta man använde fjärren....
Jo, det är välkänt, både katter och hundar reagerade på dessa, det är ULTRALJUD dvs med frekvens över människans normala gräns, under skulle bli svårt pga bandbredd i modulationen eftersom det inte bara är en ren ton utan en varierande sådan, med infraljud är frekvensen så låg att det skulle inte fungera och om man skulle få det att funka skulle det röra sig om LÅNGA signaler.
man kan jämföra med ex dataöverföring via radio, ju högre frekvens man har ju högre överföringshastighet kan man få, och ju lägre blir automatiskt ägre överföringshastighet, vi har inom amatörradion använt detta på ex 144mhz, med tillgänglig gräns för bandbredd begränsades vi till 1200 Baud där, men uppe på 1296 MHz var det 9600 Baud som gällde idag har dessa gränser ökat genom olika typer av kompression och metod, men fortfarande styr naturlagarna så att det det ändå är så att ju högre bärvågsfrekvens ju högre överföringshastighet
Hur påverkade det katten egentligen? Hur blev hon?
Vad är "Baud" och "bärvågsfrekvens" för något egentligen?
Det är ju en djungel att hitta rätt i om man googlar och inte vet såå
himla mycket..
Susz X skrev:Kan en privatperson göra sådant med egna valda "texter" och tal/ musik?
Sniperace skrev:Susz X skrev:Kan en privatperson göra sådant med egna valda "texter" och tal/ musik?
Självklart, har du inte hört talas om amatörradio, och CB-radio (kommunikationsaradio, walkie talkie osv?
alla dessa kan överföra tal och musik i olika modulationsformer som FM, AM, SSB, FSK osv, och dessutom kan alla utan modifikationer utnyttjas tillsammans med MODEM för att överföra DATATRAFIK, däri ingår streamad audio eller video på högre frekvenser....
mycket skoj, amatörradio har jag hållit på med sedan 1974 (legalt) och innan dess illegalt med hembyggd sändare där jag sände musik
Susz X skrev:Sniperace skrev:Susz X skrev:Kan en privatperson göra sådant med egna valda "texter" och tal/ musik?
Självklart, har du inte hört talas om amatörradio, och CB-radio (kommunikationsaradio, walkie talkie osv?
alla dessa kan överföra tal och musik i olika modulationsformer som FM, AM, SSB, FSK osv, och dessutom kan alla utan modifikationer utnyttjas tillsammans med MODEM för att överföra DATATRAFIK, däri ingår streamad audio eller video på högre frekvenser....
mycket skoj, amatörradio har jag hållit på med sedan 1974 (legalt) och innan dess illegalt med hembyggd sändare där jag sände musik
Ja - det har du rätt i- klart jag vet vad walkietalkie är..men hur går det till när modifikationerna utnyttjas med modem för att överföra datatrafik? Fattar inte- hörs det? Litegrann?..