Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

3 posters

Funderar över det där med rädslan.Hur den förlamar och gör oss blinda..

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Funderar över det där med rädslan.Hur den förlamar och gör oss blinda.. Empty Funderar över det där med rädslan.Hur den förlamar och gör oss blinda..

Inlägg  Susz X 2009-10-24, 01:10

Funderar över det där med rädslan.Hur den förlamar och gör oss blinda...Ett resonemang som har med rädsla att göra, låter helt annorlunda än när rädslan inte finns där...och när man erkänner sin osäkerhet...
    Funderar över det där med rädslan.Hur den förlamar och gör oss blinda.. Rdsla

Jag har länge funderat över vem som kan tjäna på att människor är rädda. Och jag har kommit fram till att det är många. Motivet är så klart pengar och / eller makt.

Det parti , den sekt den säljare eller person som använder känsloargument och visar en hel del siffror som kan skrämma vem som helst..den som sprider oriktiga hotbilder om verkligheten eller hot om våld........

Hur som helst. Rädslan är ingen bra grogrund för sunda beslut. Tvärtom är min övertygelse att det vi behöver är att bli fri från vår rädsla. Både när det gäller våra nära relationer, vårt arbetsliv och samhället vi lever i.

Varför?

Rädsla förlamar.
    Rädsla är grogrund för hat.
    Rädsla är en dålig grund för beslut.
    Beslut som bygger på rädsla föder rädsla och osäkerhet.

Låt oss börja med oss själva - varför kallar vi det för fel att vara rädd/ osäker?
    Är det inte mänskligt att känna rädsla/ osäkerhet ??? Är det inte bättre att känna igen - erkänna sin egen rädsla/ osäkerhet när den kommer.. Våga se och namnge känslan?

-För att alls kunna hantera den - få makt över den själv för att alls övervinna sin egen rädsla?
    - För att alls kunna hindra föraktet att gro...?
    -Är det rentutav nödvändig för att tillåta sig själv och sina medmänniskor att erkänna sin osäkerhet???
    Kan det vara så att den erkända osäkerheten föder fram förhandlinssituationer , viljan att diskutera och förstå varandra bättre?

"Rage against the machine har en textrad i en låt som heter "Vietnow" som sammanfattar det du skriver "Fear is your only god". Kan man kombinera religion/ideologi med rädsla har man verktygen att göra människor till slavar...
    Ett otäckt faktum som många "stora ledare" använder sig av"

Är vår egen rädsla förutsättninen för ondskan att ta makten?
    Att vara rädd är det mänsklit att vara- det är inte samma sak som att inte bry sig alls. / osäkerhet
    Vågar du välja att se din egen rädsla/ osäkerhet?
    Funderar över det där med rädslan.Hur den förlamar och gör oss blinda.. Radsla_fobi

Funderar över det där med rädslan.Hur den förlamar och gör oss blinda.. Nofear
    Susz X
    Susz X

Funderar över det där med rädslan.Hur den förlamar och gör oss blinda.. Empty Sv: Funderar över det där med rädslan.Hur den förlamar och gör oss blinda..

Inlägg  Susz X 2009-10-24, 13:58

Så- genom att skapa negativ stress bland folk tror ni att ni ska lyckas? glöm det!ASÄTARE!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Funderar över det där med rädslan.Hur den förlamar och gör oss blinda.. Empty Sv: Funderar över det där med rädslan.Hur den förlamar och gör oss blinda..

Inlägg  Sniperace 2009-10-24, 14:06

Jag funderar lite på just rädsla, undrar hur många Iranier som är rädda att erkänna att de inte tror på Allah, jag undrar hur stor rädslan är hon Irans Homosexuella är att komma ut och visa sin sexualitet
    Rädlan hos kvinnor som tvingas leva med en mycket äldre man som KÖPT henne av hennes föräldrar, rädlan att bli dödad om hon vill lämna honom, rädslan att dömas till döden för äktenskapsbrott osv...
    Det gäller förvisso bara deras liv, men denna rädsla stöder ju du Susz

Att stödja dessa som bär sig åt så ser jag som verkligt äckligt och sektnazistiskt, det DU tillhör SUSZ
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-24, 14:12

Ta du och fundera på dig själv i första hand din hetsare!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-24, 14:15

Susz X skrev:Ta du och fundera på dig själv i första hand din hetsare!

men vad tycker du om det iranska folkets rädsla för sin regim och mullorna?

Tycker du att de inte ska vara rädda eller skylla sig själva om de inte följer det sätt att leva som regimen kräver?

Tycker du att det är en BRA rädsla hos dem?

Jag stöder heller frihet och demokrati, både religiös och politisk sådan
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-25, 16:16

Börja du med att analysera di själv. Kan du inte det så har du inte nån kompetens att analysera andra heller snipp. Wink
    Har du förresten slutat kolla vilka portar ja har öppna på min data på beställnin av nån annan?
    Pfftt.. alien
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 18:24

Susz X skrev:Börja du med att analysera di själv. Kan du inte det så har du inte nån kompetens att analysera andra heller snipp. Wink
    Har du förresten slutat kolla vilka portar ja har öppna på min data på beställnin av nån annan?
    Pfftt.. alien

du har fortfarande inte svarat på frågan, och nej, jag kollar INTE dina portar längre, jag gav istället en utförlig information om vilka verktyg man använder och hur man använder dem....

Tycker du att de inte ska vara rädda eller skylla sig själva om de inte följer det sätt att leva som regimen kräver?

Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-25, 20:07

Så- du påstår att du lär andra hacka ...okej- som om det vore så svårt?
    Om du ställer sådana frågor till mig snipe- som du sedan gör har du inte ens begripit mitt syfte med innehållet/ budskapet i
    trådstarten alls. Tänka får du välja att göra själv- eller väljer du att avstå?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 20:13

Susz X skrev:Så- du påstår att du lär andra hacka ...okej- som om det vore så svårt?
    Om du ställer sådana frågor till mig snipe- som du sedan gör har du inte ens begripit mitt syfte med innehållet/ budskapet i
    trådstarten alls. Tänka får du välja att göra själv- eller väljer du att avstå?

Det jag lärde honom är inte ens i närheten av att hacka, det är ganska basala kunskaper i nätverk och liknande, svårt är det inte, mer än möjligen för dig, det har vi ju tidigare konstaterat när du jämför Windows Vista med Firefox Very Happy

Men fortfarande undviker du frågorna som ett skållat troll! Very Happy

ser du denna typ av rädsla som inte värt att kommentera?

kan du vara rak och ärlig nog att ge DIN egen åsikt om sådana?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-25, 20:32

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 13:34