Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

4 posters

Mordmisstänkte mats är häktad... Linda är död.

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Mordmisstänkte mats är häktad... Linda är död. Empty Mordmisstänkte mats är häktad... Linda är död.

Inlägg  Susz X 2009-10-02, 12:48

Mats Alm, 34, greps den 18 september misstänkt för mord på sin fästmö Linda Chen, 32.

Vad händer sen och nu?
    Läs mer här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5887942.ab

Mats Alm kan få pengarna även om han döms
    Kort före Linda Chens försvinnande tecknade Mats Alm en livförsäkring på henne.

Nu kan den ge honom mer än en miljon kronor, uppger Falu-Kuriren.

Enligt en expert kan Mats Alm få pengarna även om han döms för mord

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5884851.ab
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Mordmisstänkte mats är häktad... Linda är död. Empty Sv: Mordmisstänkte mats är häktad... Linda är död.

Inlägg  Infra 2009-10-02, 15:29

Han gjorde det nog. Men osvuret är bäst. Om han är skyldig så har han en jäkligt kraftig fantasi och ett krav på att bli trodd som slår det mesta. Kan han ha ett sånt stadigt pokerfejs? Tyskan nekade in i det sista. Mats är nog lika seg att knäcka.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Mordmisstänkte mats är häktad... Linda är död. Empty Sv: Mordmisstänkte mats är häktad... Linda är död.

Inlägg  Sniperace 2009-10-02, 18:35

Infra skrev:Han gjorde det nog. Men osvuret är bäst. Om han är skyldig så har han en jäkligt kraftig fantasi och ett krav på att bli trodd som slår det mesta. Kan han ha ett sånt stadigt pokerfejs? Tyskan nekade in i det sista. Mats är nog lika seg att knäcka.

Jag lutar också att tro på hans skuld, men precis som du skrev så är ju osvuret bäst, för konstigare saker har ju hänt.

Tills han är dömd ska han ses som oskyldig!!
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-10-02, 20:12

Tills han är dömd ska han ses som oskyldig!
    !

Absolut.

Fast det hindrar en ju inte att göra en sannolikhetskalkyl för att kinesisk maffia skulle mörda och droga ner två vanliga svenssons från Falun.

Fast konstigare saker har ju hänt....
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-04, 01:18

Infra skrev:Han gjorde det nog. Men osvuret är bäst. Om han är skyldig så har han en jäkligt kraftig fantasi och ett krav på att bli trodd som slår det mesta. Kan han ha ett sånt stadigt pokerfejs? Tyskan nekade in i det sista. Mats är nog lika seg att knäcka.

Tror du verkligen på att tyskan var ensam?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-10-04, 01:48

Susz X skrev:

Tja, tyskan ja.
    Jag försvarade inne i det sista att
    det saknades tillräckliga bevis.
    Nu är hon dömd. Nekar fortfarande
    vad jag vet. Var hon ensam? Jag kan
    verkligen inte säga. Hon hade motiv.
    Hade någon annan motiv?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-04, 08:42

Susz X skrev:

Varför skulle hon INTE varit ensam?
    Tror du det är lätt att få någon med sig att saklöst MÖRDA två barn och försöka mörda även modern?

Det vill ju till verkligt sjuka individer till att göra sådant!
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-04, 18:38

Infra skrev:
    Susz X skrev:

Tror du verklien på att tyskan var ensam?
    Tja, tyskan ja.
    Jag försvarade inne i det sista att
    det saknades tillräckliga bevis.
    Nu är hon dömd. Nekar fortfarande
    vad jag vet. Var hon ensam? Jag kan
    verkligen inte säga. Hon hade motiv.
    Hade någon annan motiv?
    Inte vet jag- men det synliggjordes INTE vem hon hälsade på i Sverige-
    hon behandlades uppseendeväckande hedersamt av VISS polis- så uppseendeväckande att dennes kollegor reagerade ..
    Inte en rad om vad hennes fd bloggade om -
    eller varför han alls varit i Tyskland..
    Inte en rad om varför de inte kollade upp de tre främmande
    skoavtrycken som oxå hittades i parets hall- eller skon som saknades.
    Inte heller hammaren som hittades lades möda på att checka upp ordentligt...

INgEN visade på om tyskan varit drogad eller ej ...
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-05, 22:07

Foto på misstänkte mördaren mats i media- det gör ja tumme upp för!
    Är det rätt eller fel att mordmisstänkte Mats foto visas i media?
    Vad tycker du?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-10-05, 23:37

Jag tycker det är ok eftersom det verkar som om han själv gärna hållit sig framme och berättat om hur han upplevt det hela. Han har säkert inte vart svårtrugad. Inte som jag upplevt det iaf.

Om han är skyldig kan det ha varit en medveten taktik av Mats att framträda för att presentera motbilder som pekar åt annat håll än mot honom. Han är nog inte dum iaf.

Enligt den måttligt intelligente polisprofessorn så borde han - om han är oskyldig - ha trätt tillbaks in i det privata och sörjt i tysthet och ensamhet. Han har gjort motsatsen. jag vet inte om man kan dra slutsatser utifrån det?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-06, 02:55

Känslan finns att det kan man...oxå i fler fall än detta.
    (kanske ett ex:Pettersson var ju rätt stursk och mediakåt typ...)

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 10:20