marxisten 2009-09-23, 23:17
blueheaven skrev: marxisten skrev:
Nej, knappast. Jag har bara oturen att ta studenten i den värsta lågkonjunkturen sen 30-talet, vara ung (19 år), liten arbetslivserfarenhet, inte precis kanon kontakter för att få jobb och bo i en industrikommun där det varslas istället för att anställas. Kallar du dessa omständigheter för att jag är lat?
Som om inte det vore nog så är du med i sekten ung vänster och skyller allt på Reinfeldt också!
Aldrig skyllt allt på Reinfeldt. Däremot så anser jag att det han gör är åt helvete och att det som han gör inte hjälper unga och arbetssökandes situation i samhället i stort och speciellt på arbetsmarknaden. Det är en betydande skillnad. Jag skyller inte allt på Reinfeldt. Jag håller inte med han för 5 öre i hans politik och hans åtgärder. Jag anser att de saker han gjort snarare förvärrat för arbetslösa och ungas situation. Men för det beskyller jag han inte för allt, däremot en hel del.
PS: Om du tror att Ung Vänster är en sekt bör du läsa på vad är en sekt är. En av de grundläggande sakerna inom en sekt religiös som politisk är att det är en sluten rörelse med låg insyn i. Ung Vänster är långt ifrån sluten!
Senast ändrad av marxisten den 2009-09-23, 23:25, ändrad totalt 1 gång