Sniperace 2009-09-25, 17:27
Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev:Ja...men...
Det enda hittils jag hört vara bra är
att Obama vill att Hillary skall kolla
upp fredsprocessen en gång i månaden.
Annars är det litet konstigt med freds
förhandlingar mellan israel och al Fatah.
De håller ju fred ända sedan Hamas vann
det demokratiska valet. Det är ju försvars
armen man skall förhandlas med????
Under EU:s beskydd har de ju till och med
ingått överenskommelser. Att fredförhandla
med icke-krigförande-part? Hur fruktbart
kan det vara. Man måste få tillåta sig en
undring.
Ser du till Västbanken där Al Fatah har makten så är det ju en enorm skillnad, självklart så är det inte Hamas förtjänst att de har det bättre på VB, eller hur? DÄR är det ju AF som har makten och naturligtvis ska de förhandla med dem där. Kan detta innebära ytterligare förbättringar på VB ser jag det som bra, men kanske är det så att du INTE VILL att det ska bli bättre där, utan att alla ska ha det lika illa som i Gaza?
"Ytterligare förbättrimngazr på VB??? Kallar du ytterligare förbättringar för fredsförhandlingar??? Det är ju bara ett spel för galleriet. Stöder man det så vill man inte fred.
En förbättring kan åstadkommas: att bosättningarna rivs och att bosättarna åker hem. Det vet du också. Fortsatt ockupation = fortsatt krig. Skrymtare!
Var har de det bäst, på Västbanken eller i Gaza?
vilka är det som verkar mest för freden, Al Fatah eller Hamaz?
jag för min del tror VB har större chanser att få en varaktig fred än vad Gaza har, försök komma underfund med VARFÖR!
Och JA, jag anser också att bosättningarna ska bort, och att allt ska återgå till 1948 års gränser.....
men det kommer inte ske förrän Hamaz går tillmötes och slutar med sina dåd riktade enbart mot Israels Civila....