Regndrottning skrev: KickTheRasist skrev: Regndrottning skrev: Där har du rätt !! Judarna som en religiös gruppering har alltid haft sitt plats "där" samma som vi Kristna och även Muslimer , men problemet är att denna skall inte utropas till något s.k Israel .. detta är den värsta felet som Människa har gjort och konsekvenser av detta ser vi idag överallt .
Det med Bayern var ju coolt ...
Tack för gött skratt ...
MVH
//KTR
Nej, judarnas 'claim' på Israel är flera tusen år äldre än både kristendomen och islam.... Det går tillbaka till Abraham, minst 2000 år innan Kristus!Glad jag kan roa...
"Yes they have claimed" men det ger inget rättighet att skapa något enbart för sig själva , och ja jag vet att Moses har utlovat dem ett land men så funkar inte tyvärr ..
Kom ihåg att Jerusalem är den heliga staden för alla tre religioner men Juden accepterar inte det vi är "goym " för dem och helst skall vi inte existera detta är den dystra sanningen ...
MVH
//KTR
citat:
"Faktum kvarstår att judarna har första 'claim' till regionen."
Yes they have , men dem var inte där när Palestinen bodde där alltså du måste vara medveten att detta handlar om någon tusen år dem spridde sig överallt ... enligt dig då skulle Mongolerna kunna kräva Ungern , Rumänien etc..
Det är helt och håller ologisk !!
citat:
"Däremot så måste de acceptera att andra människor också har rättigheter i 'deras' land...vilket de inte gör med palestinerna. "
Det är "icke " deras "land" !!! dem bodde enbart där mellan alla Palestinier och ja dem har ju rätt att vistas där men dem har inte "rätt" att "kräva " att Palestina skall vara s.k Israel !!
citat:
"Jag håller med att dagens Israel är ett politisk beslut och inte en naturlig utveckling som de flesta andra länder är...."
Tack!! där kommer vi fram och har gemensamma åsikter om detta problemet !!
citat:
"Och Jerusalem är muslimernas tredje heliga stad, vill jag minnas. Mecca, Medina och därefter Jerusalem."
Detta är ju säkerligen men även Kristens där har vi till och med Jesus Kristus gräv och även platsen vart denne har korsfästs !!
MVH
//KTR