Själv har jag gått ur den svenska kyrkan och därmed betalar jag inte för sk andlig förmedling! däremot kan jag gå på bröllop och begravningar. jag har också rätt att jordfästas den dag jag dör! efter att nu även svenska kyrkan börjat alliera sig med SD känner jag att det var helt rätt att lämna denna ruttna kristenhet! hur tänker ni?
+4
Sniperace
Thetaxpayer
R.O.F.L
Redvictory
8 posters
Vad händer inom den svenska kyrkan?
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 1
Vad händer inom den svenska kyrkan?
Själv har jag gått ur den svenska kyrkan och därmed betalar jag inte för sk andlig förmedling! däremot kan jag gå på bröllop och begravningar. jag har också rätt att jordfästas den dag jag dör! efter att nu även svenska kyrkan börjat alliera sig med SD känner jag att det var helt rätt att lämna denna ruttna kristenhet! hur tänker ni?
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 2
hmm
Mannen i fråga är inte ens anställd av Svenska kyrkan.
Ridå!
Ridå!
R.O.F.L skrev:Mannen i fråga är inte ens anställd av Svenska kyrkan.
Ridå!
Han är iaf vigd till präst inom den svenska kyrkan!
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Jag väljer den svenska kyrkan. Så snål är inte jag att jag inte kan betala den avgiften.
Kan vara bra tt flera är med som motvikt till Islam också.
Ja du kan gå på bröllop men du kan inte ha ditt eget där om jag minns rätt och till begravningen betalar du en årlig avgift till.
http://www.kammarkollegiet.se/ovriga/begravavg.html
Kan vara bra tt flera är med som motvikt till Islam också.
Ja du kan gå på bröllop men du kan inte ha ditt eget där om jag minns rätt och till begravningen betalar du en årlig avgift till.
http://www.kammarkollegiet.se/ovriga/begravavg.html
Sniperace- Antal inlägg : 32948
JAg har också gått ur, för ett antal år sedan, jag gick ur pga deras förljugenhet och att de mera är en kommersiell rörelse idag, plus att jag anser det vara hyckleri att vara med som icke troende.
Angående det med bröllop och begravning....
Är du inte medlem så KOSTAR det att gifta sig i kyrkan, samma sak med begravning, OM en präst ska vara med eller de ska spela orgel osv så kostar det...
det du betalar i den avgiften, är att få tillgång till en grav, här kan du grävas ner helt utan kyrkans medverkan gratis dvs utan präst som håller ett tal och gudstjänst, inget orgelspel osv, men graven gräver de och fyller igen.....
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
Redvictory skrev:R.O.F.L skrev:Mannen i fråga är inte ens anställd av Svenska kyrkan.
Ridå!
Han är iaf vigd till präst inom den svenska kyrkan!
Men han är inte anställd av Svenska kyrkan,så din topic är irrelevant.
Infra- Antal inlägg : 29644
Jag gick ur häromdagen. Känns förbannat skönt. Tydlligen skall jag betalakyrkoskatt för i år också. Men skitisamma. Det var inte pengarna. Till slut blev jag trött på deras velande i massor av dagsaktuella frågor, deras hyckleri, deras iver att vara pk, att vara sekulära.
De är numera bara en av de andra månglarna i Templet. Herren Jesus skulle ta sig för pannan om han damp ned i svenska kyrkan, i dag. En riktigt genomdegenererad institution. Skall man vara kyrklig är det bättre att gå med i vilken frikyrka som helst.
Svenska kyrkan har ställt all sin makt, all sin rikedom i mammons tjänst.
De är numera bara en av de andra månglarna i Templet. Herren Jesus skulle ta sig för pannan om han damp ned i svenska kyrkan, i dag. En riktigt genomdegenererad institution. Skall man vara kyrklig är det bättre att gå med i vilken frikyrka som helst.
Svenska kyrkan har ställt all sin makt, all sin rikedom i mammons tjänst.
Sniperace skrev:Själv har jag gått ur den svenska kyrkan och därmed betalar jag inte för sk andlig förmedling! däremot kan jag gå på bröllop och begravningar. jag har också rätt att jordfästas den dag jag dör! efter att nu även svenska kyrkan börjat alliera sig med SD känner jag att det var helt rätt att lämna denna ruttna kristenhet! hur tänker ni?
JAg har också gått ur, för ett antal år sedan, jag gick ur pga deras förljugenhet och att de mera är en kommersiell rörelse idag, plus att jag anser det vara hyckleri att vara med som icke troende.
Är du inte medlem så KOSTAR det att gifta sig i kyrkan, samma sak med begravning, OM en präst ska vara med eller de ska spela orgel osv så kostar det...
det du betalar i den avgiften, är att få tillgång till en grav, här kan du grävas ner helt utan kyrkans medverkan gratis dvs utan präst som håller ett tal och gudstjänst, inget orgelspel osv, men graven gräver de och fyller igen.....
Jag vet att jag måste betala om jag vill gifta mig i kyrkan men det vill jag inte! jag viger mig hellre borgligt eller så får en kapten på ett kryssningsfartyg viga! och orgelmusik!! jag ska skriva vilken musik det skall vara i mitt testamente och då blir det inte orgelmusik! det blir hårdrock!
Redvictory skrev:Sniperace skrev:Själv har jag gått ur den svenska kyrkan och därmed betalar jag inte för sk andlig förmedling! däremot kan jag gå på bröllop och begravningar. jag har också rätt att jordfästas den dag jag dör! efter att nu även svenska kyrkan börjat alliera sig med SD känner jag att det var helt rätt att lämna denna ruttna kristenhet! hur tänker ni?
Jag vet att jag måste betala om jag vill gifta mig i kyrkan men det vill jag inte! jag viger mig hellre borgligt eller så får en kapten på ett kryssningsfartyg viga! och orgelmusik!! jag ska skriva vilken musik det skall vara i mitt testamente och då blir det inte orgelmusik! det blir hårdrock!
Helt rätt, jag ser det som hyckleri i allra högsta grad att stå och ge äktenskapslöften inför en gud man inte tror på, att döpa sina barn till en religion man inte tror är sann, och att bli nedgrävd och läst över till samma sak....
Susz X- Antal inlägg : 6327
- Inlägg 10
Sv: Vad händer inom den svenska kyrkan?
Redvictory skrev:
Diktaturen har inte i VÅR i kyrka att göra,
ta ert ansvar- uteslut diktaturen - görs inte det går jag ur för all framtid!
Att skriva att mannen inte är anställd i kyrkan är väl rätt- men ändå helt knäppt/ okunniVad viktigt är här är att sätta ljuset på sd och en de kallar präst i sin valmanifestation
som vänder sig till 16- åringar i syfte att få mandat i svenska kyrkan..
SD: kampanj ger vibbar om att det ÄR en präst i en kyrka som är deras ledare-
men så är icke fallet.Den valbare gubben studerar religion/ teologi.
Denne sd: s förespråkare använder EXAKT den arumentation som är typisk
för nazisekters- i enlighet med Aarons hemsida om nazism..(se länk ovan)
Plus att han blandar in amnesty- med egna falska förvridna fakta...
Vilker även framår av ovanstående intervju på youtube!
På youtube står att läsa i dessas sd propaganda att man behöver inte vara kyrklig för att rösta- bara vara emot den "enorma ivandringen"- det vanlia propagandalögnerna alltså-de uppmanar 16-åringar att rösta på nazisektens inkörsport sd....
Är det rätt att nazisekter använder sig av kyrkan som redskap?
Är det rätt att kyrkan tillåter det?
Är inte så kyrklig- men tycker att många i kyrkan gör mycket gott
för medmänniskor- bygger broar och finns där när de behövts.
Därför har jag tidigare valt att inte gå ur kyrkan..utan stödja medmänskliga
gärningar emot alla dem som behövt det..
Vad viktigt är här är att sätta ljuset på sd och en de kallar präst i sin valmanifestation
som vänder sig till 16- åringar i syfte att få mandat i svenska kyrkan..
SD: kampanj ger vibbar om att det ÄR en präst i en kyrka som är deras ledare-
men så är icke fallet.Den valbare gubben studerar religion/ teologi.
Denne sd: s förespråkare använder EXAKT den arumentation som är typisk
för nazisekters- i enlighet med Aarons hemsida om nazism..(se länk ovan)
Plus att han blandar in amnesty- med egna falska förvridna fakta...
Vilker även framår av ovanstående intervju på youtube- länken!
Tvärtom tar svenska kyrkan avstånd från sd- eftersom dessas värdegrund år stick i stäv med
kyrkans grundvärderingar.
Tydligt att sekten försöker TA makten över vår svenska kyrka här- och tillskansa sig
förmåner inför valet 2010!
Ska vi acceptera detta unkna rävspel bara för att man inte är kyrkligt aktiv??
Eller har vi som svenska medborgare en plikt att se helheten med ditos konsekvensanalys?
Senast ändrad av Susz X den 2009-08-10, 21:42, ändrad totalt 2 gånger
- Inlägg 11
det äör inte diktaturen som ska in eller bort, det är POLITIKEN som borde bort, kyrka och politik hör INTE ihop, sedan är det människor som har en personligt TRO på en levande GUD som ska finnas i kyrkofullmäktige, INGA andra eftersom kyrkan är en religionsinstitution....
DVS tror du INTE på en levande gud är det hyckleri att ens tänka sig vara med och styra kyrkan!
DVS tror du INTE på en levande gud är det hyckleri att ens tänka sig vara med och styra kyrkan!
- Inlägg 12
Nu är det dock inte så lätt snipe- eftersom alla som är medlemmar i kyrkan har sin fulla rätt attSniperace skrev:det äör inte diktaturen som ska in eller bort, det är POLITIKEN som borde bort, kyrka och politik hör INTE ihop, sedan är det människor som har en personligt TRO på en levande GUD som ska finnas i kyrkofullmäktige, INGA andra eftersom kyrkan är en religionsinstitution....
ställa upp som valbar inför kyrkovalet.
Då får man liksom ta sitt ansvar här- och se till att dessa inte kommer in.
Dock kan j hålle med di- men dit hän har vi inte nått ida.
Så självklart kommer ja att rösta i det valet första gången i mitt liv- av den orsaken att inte nazisekten ska få makt där.
Efter det KANSKE ja går ur- det ger sig...beror på om det hycklas utan insyn eller om kyrkan sätter focus på att få bort sådant och ägnar sig åt godhjärtade behövliga insatser med en öppen organisation där vem som så önskar har full insyn...
Sådant som är gott stödjer jag gärna- det måste man inte tro på just en gud för..
Senast ändrad av Susz X den 2009-08-10, 21:41, ändrad totalt 3 gånger
- Inlägg 13
Susz X skrev:Nu är det dock inte så lätt snipe- eftersom alla som är medlemmar i kyrkan har sin fulla rätt attSniperace skrev:det äör inte diktaturen som ska in eller bort, det är POLITIKEN som borde bort, kyrka och politik hör INTE ihop, sedan är det människor som har en personligt TRO på en levande GUD som ska finnas i kyrkofullmäktige, INGA andra eftersom kyrkan är en religionsinstitution....
ställa upp som valbar inför kyrkovalet.
Då får man liksom ta sitt ansvar här- och se till att dessa inte kommer in.
Dock kan j hålle med di- men dit hän har vi inte nått ida.
Så självklart kommer ja att rösta i det valet första gången i mitt liv- av den orsaken att inte nazisekten ska få makt där.
DET gör du rätt i, så hade jag också gjort om jag varit medlem i svenska kyrkan...
Men jag ansåg att jag inte ville hyckla och vara med i ett trossamfund utan att ha den tron.
Sedan är det ju faktiskt så att så länge det är ett demokratiskt val, så kan ingen vägras att försöka bli vald, det är medlemmarna som sedan väljer, och förhoppningsvis stöder de inte fel personer.
Men tänk lite, om kravet var att man måste ha en tro på en levande gud osv för att vara valbar, hur många politiker tror du skulle finnas kvar att väljas... väldigt mång sd,are skulle nog avstå....
- Inlägg 14
De som använder si av Kristendomen som redskap för rasism är intet nytt under solen...
Saxat :
"I Sverige har nynazister florerat i KDS och Nationaldemokraterna vurmar – idag – för en kristen värdegrund, precis som Sverigedemokraterna och deras satsning på kyrkomötet. Några av ND-ledarna är sedevakantister (som facsisten Mel Gibson), liksom den nyligen omdebatterade sekten SSPX.
Det går att finna stöd för rasism, homofobi, slaveri, kvinnoförtryck, folkmord och hat mot det sexuella i Bibeln. Och den som påstår att vissa har fel, har uppenbarligen tillgång till information som ingen annan har. Naturligtvis är Karlsson inte unik i Sverige, men han är en av de få präster som står för sin bigotta och religiöst snedvridna världssyn."
källa:
http://religiovakt.wordpress.com/2009/07/23/kommentar-kristen-rasism-inget-nytt/
Dessutom var det väl så nazityskland växte fram?
Tyst organiserade de sig med kyrkan som "täckmantel"...
Dessutom ser jag vad KDS:aren i Borås står för- inte är det mänskliga rättigheter
och "den lilla" människan denne Björn Wallöfs hjärta slår för precis...
Inte sd :s Petzäll heller.
Saxat :
"I Sverige har nynazister florerat i KDS och Nationaldemokraterna vurmar – idag – för en kristen värdegrund, precis som Sverigedemokraterna och deras satsning på kyrkomötet. Några av ND-ledarna är sedevakantister (som facsisten Mel Gibson), liksom den nyligen omdebatterade sekten SSPX.
Det går att finna stöd för rasism, homofobi, slaveri, kvinnoförtryck, folkmord och hat mot det sexuella i Bibeln. Och den som påstår att vissa har fel, har uppenbarligen tillgång till information som ingen annan har. Naturligtvis är Karlsson inte unik i Sverige, men han är en av de få präster som står för sin bigotta och religiöst snedvridna världssyn."
källa:
http://religiovakt.wordpress.com/2009/07/23/kommentar-kristen-rasism-inget-nytt/
Dessutom ser jag vad KDS:aren i Borås står för- inte är det mänskliga rättigheter
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 15
Susz X skrev:De som använder si av Kristendomen som redskap för rasism är intet nytt under solen...
Saxat :
källa:
Jämför du på allvar Nazitysklands framväxt med Sverige?
- Inlägg 16
Hur en nazisekt organiserar sig även parlamentariskt skadar väl inte att minnas och välja att se? Eller?
Dessutom har vi redan en del av den sekten som etablerade personer/ partier med en oppbyggande verksamhet pga bidrag av våra skattepenar.
Dum är den som inte väljer att se en helhet här.
givetvis gör en handfull propagerare allt för att det inte skall synas givetvis.Att uppmuntra undomar att lägga sin röst på dito- även om de inte tror på en gud/ gillar kyrkan -kan det bli klarare än så?
Allt för att sd ska få pengar o makt inför valet 2010..Vad är det om inte hyckleri och uppbyggande av en hatisk oranisation med andras pengar?
Kan inte bli klarare än så!
Dessutom har vi redan en del av den sekten som etablerade personer/ partier med en oppbyggande verksamhet pga bidrag av våra skattepenar.
givetvis gör en handfull propagerare allt för att det inte skall synas givetvis.Att uppmuntra undomar att lägga sin röst på dito- även om de inte tror på en gud/ gillar kyrkan -kan det bli klarare än så?
Allt för att sd ska få pengar o makt inför valet 2010..Vad är det om inte hyckleri och uppbyggande av en hatisk oranisation med andras pengar?
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 17
O-fan så nazisterna är inne och härjar i svenska kyrkan nu också?
mimra- Antal inlägg : 495
- Inlägg 18
Susz X skrev:Hur en nazisekt organiserar sig även parlamentariskt skadar väl inte att minnas och välja att se? Eller?
Vad är ditt problem sussen, nazzar under sängen?
- Inlägg 19
Svårt att läsa mimra? Rökt rohypnol nu igen?
mimra- Antal inlägg : 495
- Inlägg 20
Susz X skrev:Svårt att läsa mimra? Rökt rohypnol nu igen?
Nää, jag går precis som du på opium och heroin... kan man verkligen röka rohypnol? jag trodde att man blandade de i vatten och drack heller sköt det rätt in i ådern?