Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
SiP
fredrik rahm70
Corven
7 posters

    Trafiknötter

    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Trafiknötter Empty Trafiknötter

    Inlägg  Corven 2009-03-11, 10:50

    Jag blir så less på alla idioter i trafiken.

    Massor av avåkningar i Stockholm och Uppsala igår, den 9 mars. Bärgarna säger att många har bytt till sommardäck redan. Hur fan kan man lägga på sommardäcken när det fortfarande ligger snö på backen???? Vad tänker man med då???

    Och taxin som Caroline af Ugglas åkte med, den chauffören borde aldrig mer få sätta sig bakom en ratt. Vem fan kör i 140 km hastighet när det är fullt med snömodd på vägen? Och med ansvar för en annan människas liv??? Totalt vansinnigt. Visst, riskera gärna ditt eget liv, men så fort det finns andra människor inblandade, så är det ansvarsfull körning som gäller. Och 140 i snömodd är allt annat än ansvarsfullt.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Trafiknötter Empty Sv: Trafiknötter

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-11, 11:00

    det är KOMISKT (om det ej var så tragiskt med olyckor)

    hur ÖVERRASKADE vi Svenskar blir vid varje snöfall.


    liksom hallå vi lever uppe i lilla norden men verkar tro att det är soliga Spanien=)

    Jag tex lät cykeln stå..och tog t-banan/buss och nästan bara nästan garvade åt nötterna som livsfarligt körde cyklar i slasket och isen...
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Trafiknötter Empty Sv: Trafiknötter

    Inlägg  Corven 2009-03-11, 11:10

    På vägen hem igår, så gick det i ca 10 km hastighet på Svinrakan mellan Väsby och Märsta. Varför? Jo, dom håller på och bygger upp en reklamgrej vid svinfarmen, en reklam för flygbussarna, som består av en massa bilar.... Då måste folk glo... Sorgligt är bara förnamnet.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Trafiknötter Empty Sv: Trafiknötter

    Inlägg  SiP 2009-03-11, 15:20

    Är i Stockholm varje dag i jobbet, det jag blir faschinerad av är att det liksom inte spelar någon roll om det är 20 grader varmt och fina vägar eller 20 grader kallt med isgata, det är 120 km med en meters lucka hela essingen, och sen står dom och ser förvånade ut när de krockat!!! Djävla nötter Rolling Eyes
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Trafiknötter Empty Sv: Trafiknötter

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-11, 17:02

    Nu bor jag inte i Stockholm...

    Men en sak jag retar ihjäl mig på är cyklister!!

    Får inte cyklister läsa sig trafikkunskap??? Jag är såååå trött på att inte kunna gå säker på en trottoar, alltid är det nån cyklist som kommer farande och tror de äger trottoaren.

    Jag vek mig inte för en cyklist vid ett tillfälle som menade på fullt allvar att hon inte kunde cykla på vägen för då kunde hon bli påkörd! Samtidigt som hon krävde att jag skulle hoppa ut på vägen för att släppa förbi henne! Otroligt! Evil or Very Mad

    Jag kan säga att jag gjorde varken eller utan skällde ut henne för att hon begick brott genom att cykla på trottoaren! Samtidigt som jag pekade ut skylten för cykelbanan...


    queen
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trafiknötter Empty ja trafiken avspeglar väl resten

    Inlägg  theward 2009-03-11, 17:47

    Samhället är stressig, hetsig och utan vare sig eftertanke eller en enda tanke på vad som kan hända.

    Det ska var 120 blås jämnt typ.

    Sthlm o Göteborg är extrema.
    Jag är förvånad att det inte sker mkt mera olyckor, än det gör

    Egentligen finns det inga dåliga väglag, varken för bil/cykel eller apostlahästarna. Allt handlar om att ha koll på vad man och andra pysslar med, helt enkelt
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Trafiknötter Empty Sv: Trafiknötter

    Inlägg  cleopatra 2009-03-12, 13:05

    Med tanke på att sådana här lirare befolkar våra vägar är det inte konstigt att det ser ut som det gör.

    http://www.gt.se/nyheter/1.1478287/kvinnan-godkande-35-korkort-med-mutor

    Detta är säkert inte en isolerad företeelse utan ren praxis hos en del i dessa kretsar. Undrar hur många tickande bomber som kör omkring på våra vägar?? affraid

    Jag kan ärligt säga att jag utökat mina barns svordomsförråd drastiskt när de åkt med mig i bilen Twisted Evil
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Trafiknötter Empty Sv: Trafiknötter

    Inlägg  Susz X 2009-03-12, 15:24

    En olycka händer så lätt egentligen..det behöver inte nödvändigtvis bero på att någon mutat till sig körkort...vilket är en sak som jag tycker borde vara straffbart
    - bara en sådan grejj visar ju på ett oansvarigt beteende..
    Det finns mer- ta mobilen tex- och de som sms:ar..eller de som gasar på pga stress inte i stan när snön fallit.
    Vad jag reagerar över ytterligare är att det inte tas för vana att drogtesta personer vid olyckor- som det är i dag är det enbart alkotest som gäller - drogtester görs bara om polisen misstänker det...
    Det är inte såå nicee att få skador / men för livet på grund av olyckor i trafiken- så man kan tycka att det borde läggas större vikt vid ovanstående nämnda aspekter
    - för att få ned sådana orsaker- en olycka händer så lätt ändå lixom...Inte alltid är det de olyckor som SER störst ut som ger de största skadorna heller- menar på en människa nu..
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Trafiknötter Empty Sv: Trafiknötter

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-12, 16:32

    En självklar sak vore att varje bil utrustas med alkolås. Det borde vara lika självklart som bilbälte.

    Visst det finns sätt att fuska med detta men jag tror att rattonykterheten skulle minska radikalt.

    Varför är det sånt motstånd till säkerhetsutrustning?


    queen

    Sponsored content


    Trafiknötter Empty Sv: Trafiknötter

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-03-29, 02:28