Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+26
Kakmonstret
Thetaxpayer
PE Dal
Sniperace
Redfiction
KickTheRasist
x-medborgare
Susz X
GustavAnder
SiP
RedCloud
Regndrottning
lazy
Redvictory
Blåfront
råttan.
R.O.F.L
kanaljen
Stefan
blueheaven
Mona Stalin.
theward
fredrik rahm70
berralarzon
..........
MartinLindgren
30 posters

LEVE MONA SAHLIN...

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 34 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-26, 22:45

Ja så är det nog Mr.Rådis pappa upp idagen, den uslingen måste pappa ha fått för sina synder,
    Vad annars?

Suck..., Mr.Råtta, hans mamma och pappas gåva till männskligheten, ja jisses!
    DÄR SER MAN HUR FEL DET KAN GÅ!
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2009-07-26, 22:53

råttan skrev:Inte för att jag bryr mig om du är morfar eller inte. Men låt oss hoppas att dina barnbarn skaffar sig utbildning och jobb som de trivs med. Kanske vill de rentav starta eget.

martin7lindgren Today at 9:45 pm
    Ja så är det nog Mr.Rådis pappa upp idagen, den uslingen måste pappa ha fått för sina synder,
    Vad annars?

Suck..., Mr.Råtta, hans mamma och pappas gåva till männskligheten, ja jisses!
    DÄR SER MAN HUR FEL DET KAN GÅ!

De ser roligare ut så här... Laughing clown
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-07-27, 00:32

martin,

Ditt eget liv kan väl knappast betraktas som nåt annat än ett brakfiasko.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-27, 09:56

FIASKO, ditt önsketänkande Mr.Råtta!

Vem vet, kanske var någon mening med allt elände också?
    Då jag som bekant ofta inbjuds att dela med mig av mina livserfarenheter, för att förhoppningsvis kunna göra något för andra som ännu inte rest sig igen på 10?

Sen att jag har två fina döttrar som det går bra för, och hitills två livliga barnbarn och det tredje på väg?
    Gör ju inte kampen tillbaks något annat än ger nya härliga krafter?

Självklart är jag glad och tacksam över att ta avstånd från allt du och Adolf står för!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-27, 10:06

Suck..., Mr.Råtta, det vet nog dom flesta om att du inte bryr dig om andra,
    Är helt säker på att det enda som betyder något för en usling som dig är Adolf och din egen spegelbild! No

Jag vet att du kämpar med näbbar och klor för att föra Adolfs ideologi vidare.
    Ditt eviga trumpetande om att sjuka, handikappade, gammla och oliktänkande är tärande och lata har nog inte någon missat!

Men tro mig råttusling, du går mot ett svidande nederlag, helt säkert kommer du också få se sanningen och verkligheten i vitögat en vacker dag!

Då får du byta ut trumpeten och skitsprutan mot en mistlur, när du ylar ut din klagosång över att få smaka på din egen medicin!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-27, 11:06

martin7lindgren skrev:FIASKO, ditt önsketänkande Mr.Råtta!

Vem vet, kanske var någon mening med allt elände också?
    Då jag som bekant ofta inbjuds att dela med mig av mina livserfarenheter, för att förhoppningsvis kunna göra något för andra som ännu inte rest sig igen på 10?

Sen att jag har två fina döttrar som det går bra för, och hitills två livliga barnbarn och det tredje på väg?
    Gör ju inte kampen tillbaks något annat än ger nya härliga krafter?

Självklart är jag glad och tacksam över att ta avstånd från allt du och Adolf står för!

De flesta människor delar med sig av sina livsergarenheter. Allt kretsar inte kring martin. Att det skulle vara någon mening med martin's hemlöshet känns säkert bra för honom. Men faktum är att vi har ett fritt val. Vad vi väöjer idag påverkar oss imorgon.

Sen att du måste förvirrat yra om Adolf i samma inlägg som du pratar om dina barn är ju bara tragiskt.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-27, 11:08

martin7lindgren skrev:Suck..., Mr.Råtta, det vet nog dom flesta om att du inte bryr dig om andra,
    Är helt säker på att det enda som betyder något för en usling som dig är Adolf och din egen spegelbild! No

Jag vet att du kämpar med näbbar och klor för att föra Adolfs ideologi vidare.
    Ditt eviga trumpetande om att sjuka, handikappade, gammla och oliktänkande är tärande och lata har nog inte någon missat!

Men tro mig råttusling, du går mot ett svidande nederlag, helt säkert kommer du också få se sanningen och verkligheten i vitögat en vacker dag!

Då får du byta ut trumpeten och skitsprutan mot en mistlur, när du ylar ut din klagosång över att få smaka på din egen medicin!

Hoppsan, martin försöker ta sitt ljugande till en ny nivå.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-27, 13:31

Ljugande säger Mr.Råtta, sanningen svider för dig säger jag, att du sen är för feg och ynklig för och stå upp för det du själv står bakom är inte mitt problem,

För det budskap du trumpetar ut varje dag råder det inga som helst tvivel om,
    Så se upp din råttusling så ditt undanslingrande inte slutar med att du slår en knut på dig själv!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-27, 14:30

martin lille,

Du påstår en massa dumheter som du naturligtvis inte kan bevisa. Det beror på att du ljuger hejdlöst. Jag ifrågasätter hela din historia. Tveksamt om du någonsin varit hemlös i ordets rätta nemärkelse.
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2009-07-27, 14:31

martin7lindgren skrev:Ljugande säger Mr.Råtta, sanningen svider för dig säger jag, att du sen är för feg och ynklig för och stå upp för det du själv står bakom är inte mitt problem,

För det budskap du trumpetar ut varje dag råder det inga som helst tvivel om,
    Så se upp din råttusling så ditt undanslingrande inte slutar med att du slår en knut på dig själv!

Änu en som smittats av sussens nazzesjuka...den sprider sig snabbt..finns de inget vaccin? clown
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 10:09

Smittats av nazzesjuka?
    Du menar alltså att jag har fel, när jag säger att Hitler och nazisterna under kriget såg sjuka, handikappade, gamla och oliktänkande som tärande och lata, och därmed satte i gång med sin slutgiltiga lösning vilket ledde till gasning av miljontals människor?

Mr. Mimra menar alltså att nänniskor som idag 2009 talar samma språk att sjuka, handikappade och gamla är tärande och lata inte förespråkar samma ideologi?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 10:15

Mr.Råtta ifrågasätter hela min historia, min historia är väldokumenterad,
    Sen vet ju jag hur du har fullt upp med och slingra dig oich projektera ditt skit på andra?

Du är inget annat än en feg skitsprutande och ynklig råttusling!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 11:07

martin7lindgren skrev:Smittats av nazzesjuka?
    Du menar alltså att jag har fel, när jag säger att Hitler och nazisterna under kriget såg sjuka, handikappade, gamla och oliktänkande som tärande och lata, och därmed satte i gång med sin slutgiltiga lösning vilket ledde till gasning av miljontals människor?

Mr. Mimra menar alltså att nänniskor som idag 2009 talar samma språk att sjuka, handikappade och gamla är tärande och lata inte förespråkar samma ideologi?

martin lille,

V.v sluta sparka på sex miljoner mördade människor. Du försöker nämligen utnyttja judarna till att sprida ditt ruttna budskap. Vidrigt är vad det är.

När det gäller pensionärer som jobbat hela sitt liv och förtjänat sin pension så borde du martin sluta upp med att placera dessa i samma fack som de lata bidragslyftare du representerar. Detsamma gäller de sjuka och handikappade som gör sitt bästa för att komma tillbaka.

martin har kastat skit på de riktigt sjuka och handikappade länge nog nu. Han påstår indirekt att de är lika lata som han själv. Om martin skaffade sig en hjärna till så skulle den känna sig ensam.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 11:08

martin7lindgren skrev:Mr.Råtta ifrågasätter hela min historia, min historia är väldokumenterad,
    Sen vet ju jag hur du har fullt upp med och slingra dig oich projektera ditt skit på andra?

Du är inget annat än en feg skitsprutande och ynklig råttusling!

Hur kommer det sig då att du efter 20 års hemlöshet inte ens vet hur man får tag på vatten inne i stan?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 11:46

Öppna upp dina öron nu Mr.Råtta, just mina alla år som hemlös utan någonting gör att jag vet vilket problem och kamp just vanligt vatten är varje dag,

Vad grundar du ditt påstående att vatten inte är något problem?
    Att du är en av dom som alltid haft den där vattenkranen!

Men nu börjar det kännas som spel mot ett mål igen, när man beblandar sig med dig Mr.Råtta!

Därför säger jag igen, det som är självklart för många, är det inte för andra!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 11:51

martin7lindgren skrev:Öppna upp dina öron nu Mr.Råtta, just mina alla år som hemlös utan någonting gör att jag vet vilket problem och kamp just vanligt vatten är varje dag,

Vad grundar du ditt påstående att vatten inte är något problem?
    Att du är en av dom som alltid haft den där vattenkranen!

Men nu börjar det kännas som spel mot ett mål igen, när man beblandar sig med dig Mr.Råtta!

Därför säger jag igen, det som är självklart för många, är det inte för andra!

Du får det att låta som att de hemlösa har problem med att du och jag har en vattenkran. Faktum kvarstår. Det är väldigt lätt at få tag på ett glas vatten inne i stan. Ännu lättare i förorten, men de hemlösa vill ju hellre vara i stan. Vatten är bara att hämta på t.ex en bensinmack eller offentlig toalett. Ett av de minsta problemen för en hemlös. Man kan verkligen ifrågasätta om du varit hemlös då inte inte tycks känna till detta.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 13:47

Faktum kvartstår att jag påstår att sånt som dom allra flesta tar för givet vatten, duschar, toaletter möjlighet till tvätta kläder o.s.v, jag det finns hur mycket som helst som inte är självklart för många?

Som jag sa, spel mot ett mål, vad har du och lära mig om vilka problem utsatta och hemlösa människor ställs inför varje dag! No

Men yla på du med ditt grundlösa skit, du vet ingenting, som tur är så får väl utsatta och hemlösa människor trots allt vara glada för att du bara är en ylande usling som det mesta är snack och ingen verkstad på, så dig är det inte mycket att bry sig om,

För inte behöver man gå på cirkus för att få se clowner när man vet att du kutar runt på forumet, Mr.Råtta!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-07-28, 16:53

martin7lindgren skrev:Faktum kvartstår att jag påstår att sånt som dom allra flesta tar för givet vatten, duschar, toaletter möjlighet till tvätta kläder o.s.v, jag det finns hur mycket som helst som inte är självklart för många?

Som jag sa, spel mot ett mål, vad har du och lära mig om vilka problem utsatta och hemlösa människor ställs inför varje dag! No

Men yla på du med ditt grundlösa skit, du vet ingenting, som tur är så får väl utsatta och hemlösa människor trots allt vara glada för att du bara är en ylande usling som det mesta är snack och ingen verkstad på, så dig är det inte mycket att bry sig om,

För inte behöver man gå på cirkus för att få se clowner när man vet att du kutar runt på forumet, Mr.Råtta!

Ja jävlar hur gjorde folk förr, tror du..?
    tvätta kläder kan man göra i sjön eller nåt vattendrag... Sthlm är fullt av vatten....
    Går säkert att hitta nåt att tvätta kläderna med också.
    Det slängs så mkt hela saker och saker som är halvfulla.
    Så är man helös i Sverige kan man leva gott.... Med hemlösas mått mätt

Fast är man så drifigt...o påhittig, så lär man iofs aldrig bli hemlös eller uteliggare och skulle man mot förmodan bli det. tar man sig ur det fort.

pudels kärna i allt, är ju att de flesta uteliggare är helt väck pga missbruk.
    Därför är de handlingsförlamade... och klarar sig dåligt.
    Svårt att erkänna detta martin??

För vill man överleva, dock än med enkla medel.
    Så behövs inte så värst mkt ansträngning....
    Det hela handlar om planering och att ha huvudet på skaft helt enkelt....

ps jag har faktiskt räknat på detta,, hur många timmar det skulle ta per vecka för att överleva som hemlös.
    Det skulle iaf var mindre än en normal arbetsvecka, troligtvis hälften
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 18:37

martin7lindgren skrev:Faktum kvartstår att jag påstår att sånt som dom allra flesta tar för givet vatten, duschar, toaletter möjlighet till tvätta kläder o.s.v, jag det finns hur mycket som helst som inte är självklart för många?

Självklart är livet som hemlös ingen höjdare. Är man inte missbrukare eller psykiskt sjuk så är det också väldigt ovanligt att man är hemlös. Det finns säkert undantag, men då krävs det verkligen att man är ett riktigt rikspucko som inte ens fattar hur man skaffar sig vatten.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 19:58

Ärligt talat Mr.Råtta, är det någon som har psykiska problem tycks det vara du!
    Du är bara en nolla som skrammlar med dina tomma tunnor?

STOR I ORDEN OCH LITEN PÅ JORDEN, EN USLING SOM KUTAR RUNT MED SIN SKITSPRUTA OCH SKVÄTTER OCH PINKAR IN REVIRET!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 20:03

Du menar att utsatta och hemlösa ska hålla käften och vara glada att få hålla fattig 1800 tals standard?

Hämta vatten på toaletter, eller i förorenade sjöar, tvätta ute på isen på vintern, hur många byten kläder tror du man har, hur ska man torka kläderna där ute på isen?

Du snackar så mycket skit The Ward, du är verkligen en tönt!

Är du verkligen så totalt korkad som du låter The Ward?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-28, 20:13

martin,

Är det inte dags du erkänner att du är överbevisad. Att få tag på ett glas vatten är inte en "kamp". Inte ens för en hemlös. Sen att hemlösa inte har flera uppsättningar märkeskläder visste vi ju innan, eller hur?

Hemlös blir den som inte vill ta emot samhällets hjälp. Ska man ha hjälp får man ställa upp på vissa villkor. Konstigare än så är det inte. Att bara ropa efter en massa bidrag är patetiskt.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-07-28, 21:18

martin7lindgren skrev:Du menar att utsatta och hemlösa ska hålla käften och vara glada att få hålla fattig 1800 tals standard?

Hämta vatten på toaletter, eller i förorenade sjöar, tvätta ute på isen på vintern, hur många byten kläder tror du man har, hur ska man torka kläderna där ute på isen?

Du snackar så mycket skit The Ward, du är verkligen en tönt!

Är du verkligen så totalt korkad som du låter The Ward?

Jag vet inte vad du förväntar dig? är man hemlös så är man och då får ju vänja sig vid 1800-talsstandard om man förblir hemlös...

Vet inte vad jag tror.... jag vet därempot vad jag vet.
    även om jag blir hemlös, blir jag inte av med alla prylar jag äger...
    och saker går alltid att hitta om man vet vart man ska leta

skulle jag tex tvingas lämna hus o hem. Skulle jag ju se till att ta med det nödvändigaste och försöka skaffa det növändigaste även i fortsättning.
    Mat, vatten o värme, är inte så svårt att få tag i som man klarar livhanken även på vintern..

Ven har sagt att det är enkelt eller en dans på rosor?. Men det går och på sommarhalvåret kan man tom kalla det naturromantik att leva så enkelt.

Nåt som jag gjort en hel del i min ungdom

Den hemlöse som svälter på sommarhalvåret, den är det nåt fel på...
    Vinter är givetvis svårare men det går det med. Det gället bara att vara ännu påhittigare

nää Martin dina brister på kunskaper gör dig snarare till tönt, när du försöker påstå att du vet så mkt Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 22:46

Vad snackar du för strunt The Ward, är man utsatt och hemlös får man hålla till godo med 1800 tals standard?

Du kan ju inte vara vid dina sinnens fulla bruk, självklart ska inte människor som är utsatta och hemlösa tvingas hålla till godo med 1800 tals standard i sverige 2009!

Det är ju precis det kampen handlar om, så länge det finns nollor som du med den attityden kommer kampen fortsätta,

DU ÄR VERKLIGEN EN KAPPVÄNDARE VÄRSTA SORTEN, livet handlar om mer än sitta och tala om hur stora fiskar man får, det förvånar mig att en 37 åring inte är torr bakom öronen än?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-28, 22:52

Du låter som ett litet barn The Ward,
    Du hör verkligen hemma i dreamteamet the Ward,

JAG TYCKER DU ÄR TOTALT OKUNNIG, en tönt helt enkelt!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 20:39