Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+26
Kakmonstret
Thetaxpayer
PE Dal
Sniperace
Redfiction
KickTheRasist
x-medborgare
Susz X
GustavAnder
SiP
RedCloud
Regndrottning
lazy
Redvictory
Blåfront
råttan.
R.O.F.L
kanaljen
Stefan
blueheaven
Mona Stalin.
theward
fredrik rahm70
berralarzon
..........
MartinLindgren
30 posters

LEVE MONA SAHLIN...

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 31 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 12:36

Hur kan du försvara att någon som Mr.Råtta kallar sjuka och handikappade för tärande och lata,
    Råder inget tvivel vilka han avser då han kallar mig som handkappad lat och tärande?

Hur var det med dig då The Ward, under åren du varit varit sjuk, var du också tärande och lat?

Eller var du ett av dom berättigade undantagen, hur kan du bara bara stödja skiten, är det bara för du nu har börjat jobba, och därmed vänder du dig mot alla som inte klarar det utan förtfarande är sjuka?

TÄNK FÖRST OCH TALA SEDAN THE WARD!
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-07-25, 12:54

martin7lindgren skrev:Hur kan du försvara att någon som Mr.Råtta kallar sjuka och handikappade för tärande och lata,
    Råder inget tvivel vilka han avser då han kallar mig som handkappad lat och tärande?

Hur var det med dig då The Ward, under åren du varit varit sjuk, var du också tärande och lat?

Eller var du ett av dom berättigade undantagen, hur kan du bara bara stödja skiten, är det bara för du nu har börjat jobba, och därmed vänder du dig mot alla som inte klarar det utan förtfarande är sjuka?

Skillnaden är att TW ville och försökte komma tillbaka till ett jobb, till skillnad mot dig som använder dina svåra år som en ursäkt för att klara dig från att jobba...

Och kom nu inte ylande "men jag är handikappad", det finns hur många med svåra handikapp som helst som jobbar, varför är du ett av undantagen??
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 13:12

Nu snackar du som en kärring igen fröken SiP, du verkar trivas i den rollen?

Jag gör det bästa jag kan göra av min rådande situation,
    Med alla tår och flera fingrar amputerade vilket beräknas som ett 40% handikapp, och då är inte följdverkningarna inräknade,

Då mina skador också lett till trasiga knän och rygg, något som inte går få ogjort? För att inte tala om ballansen, att jag sen närmar mig 60 år är inte heller någon direkt fördel!

Så mitt tips till dig fröken, håll dig till det du känner till om det nu finns något,
    Sitt inte och döm ut andra för sånt du inte har en aning om?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 13:19

Sen glömmer du bort att det finns många sjuka och handikappade som inte är aktuella för jobb hur gärna man än vill?

Så jag tycker du ska högtidligt hålla truten om det du inte känner till lilla fröken SiP!

Men eftersom du inte begriper det så får du väl fortsätta med ditt okunniga och grundlösa tramsande!

Men vem vet, en dag kanske även du drabbas, då blir det nog nytt ljud i din trumpet,
    För sådana som du som ylar högst i friska och krya tider, blir också dom som ylar högst om olycka eller sjukdom kommer!
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-07-25, 13:24

martin7lindgren skrev:Nu snackar du som en kärring igen fröken SiP, du verkar trivas i den rollen?

Jag gör det bästa jag kan göra av min rådande situation,
    Med alla tår och flera fingrar amputerade vilket beräknas som ett 40% handikapp, och då är inte följdverkningarna inräknade,

Då mina skador också lett till trasiga knän och rygg, något som inte går få ogjort? För att inte tala om ballansen, att jag sen närmar mig 60 år är inte heller någon direkt fördel!

Så mitt tips till dig fröken, håll dig till det du känner till om det nu finns något,
    Sitt inte och döm ut andra för sånt du inte har en aning om?

Har du problem med "kärringar" Martin???
    Ja just det, ditt ex tog dej ju i hampan och skickade ut dig i rännstenen...Inte lätt att gilla "kärringar" när man fått pisk av dom..eller hur..fegis..
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-07-25, 13:27

martin7lindgren skrev:Sen glömmer du bort att det finns många sjuka och handikappade som inte är aktuella för jobb hur gärna man än vill?

Så jag tycker du ska högtidligt hålla truten om det du inte känner till lilla fröken SiP!

Men eftersom du inte begriper det så får du väl fortsätta med ditt okunniga och grundlösa tramsande!

Men vem vet, en dag kanske även du drabbas, då blir det nog nytt ljud i din trumpet,
    För sådana som du som ylar högst i friska och krya tider, blir också dom som ylar högst om olycka eller sjukdom kommer!

Tyvärr för dig så har ja haft min beskärda del av olyckor, men med bra rehablitering och vilja så har jag kommit tillbaka...Men saknas viljan och latheten sitter djupt rotat i det som på normala kallas ryggrad, ja då är man ett "kronvrak" som du Martin..
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-07-25, 19:58

martin7lindgren skrev:Hur kan du försvara att någon som Mr.Råtta kallar sjuka och handikappade för tärande och lata,

Det är skillnad på att vara sjuk och handikappad och på att vara lat=tärande
    jag är och kommer troligtvis alltid att vara sjuk o handikappad.
    Men lat o tärande det har jag aldrig varit.
    Oavestt jag jobbat, varit sjukskriven eller arbetslös...

Vänder mot lata, det har alltid gjort.
    Lata finns även inom arbetslivet, det är sådana som låter andra göra jobbet och själva gör så lite som möjligt.
    Sen har vi de som aldrig söker jobb och göra allt för att slippa, sen har vi gruppen som gör allt för att vara "sjuka" och obotligt helst.

Det du Martin gör är att blunda för att dessa människor finns och att de är alldeles för många.

Dock har jag aldrig försvarat dagens alltför hårda regler som slår hårt mot de som vill försöka jobba och faktiskt är sjuka på riktigt

Martin får du mer skador för varje dag??
    Verkar bli mera, desto mer man ifrågasätter dig.......

jag känner en kille som klippte av ett par tår(stortån bla) med gräsklipparen, när han var typ 20 år gammal.
    han har inte bara jobbat hela tiden. han är 45 år nu, han har dessutom varit idrottsligt aktiv bla innebandy under hela den tiden....

Nog kan de allra flesta jobba 25-50% iaf(om man anpassar arbetet) och faktiskt få ett bättre liv pga av detta...
    Dessutom blir man lite rikare då, vilket inte borde vara nåt negativt..
    Socialt är det också ett stort plus...

kanske vore bättre än att göra som några på forumet gör, sitta dagarna i ända och spy galla på varandra.
    Mer konstruktivt att skapa nåt istället
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-07-25, 21:07

Jag har aldrig kallat sjuka och handikappade för lata. Att martin ljuger om detta förstärker bara bilden av honom som fån. martin är dock en lat bidragslyftare. Han arbetar ju för den rödgröna röran men säger sig vara för sjuk för att arbeta. Latare får man leta efter.

martin står fullständigt svarslös och börjar dilla om Hitler för att skrämma bort andra debattörer.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 21:23

Jasså, Mr.Råtta ute och skvätter och pinkar runt igen?

Jaha så du projekterar sanningen om dig själv på andra i vanlig ordning, hur var det nu,

Mig kallar du tärande lat bidragslyftare varenda dag Mr.Rådis?
    Men jag förstår att se verkligheten i vitögat inte är så roligt din ynkedom!

Och jag Mr.Råtta är en handikappad förtidspensionär, så hur du kan sitta och blåljuga om ditt eget skitbetende får stå för din räkning! No
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-25, 21:29

martin7lindgren skrev:Jasså, Mr.Råtta ute och skvätter och pinkar runt igen?

Jaha så du projekterar sanningen om dig själv på andra i vanlig ordning, hur var det nu,

Mig kallar du tärande lat bidragslyftare varenda dag Mr.Rådis?
    Men jag förstår att se verkligheten i vitögat inte är så roligt din ynkedom!

Det blir väldigt pinsamt - även för ett fån som martin - när du använder ord som du inte begriper vad de betyder.

Håller med martin, du är en lat bidragslyftare. Det kostar samhället stora summor att hålla dig med allt du anser dig behöva. Men inte hindrar detta dig att ta emot lite "representation" vid sidan om.

Hehe, projektera...asgarv!!! Har du projekterat något idag martin?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-07-25, 21:30

[quote="råttan"]

Nu börjar du ordbajsa igen!!

citat:
    "Jag har aldrig kallat sjuka och handikappade för lata. "

Ok !!

citat :

"martin är dock en lat bidragslyftare."

Och vad är detta ?? Martin är faktisk sjuk på ett eller annat sätt och behöver hjälp !!

En typs till dig om du skall ordbajsa gör det med Stilen !!

Comprende ??
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 21:30

Vadå dilla om Hitler?
    Du förespråkar precis samma ideoligi och budskap som Hitler och nazisterna gjorde i Tyskland under kriget!

Precis som du ylar varje dag sen flera år tillbaks om dom tärande och lata bidragslyftarna när du talar om sjuka, handikappade och gammla gjorde Hitler också!

Så är det någon som dillar så är det du din pajasråtta!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-07-25, 21:35

martin7lindgren skrev:Vadå dilla om Hitler?
    Du förespråkar precis samma ideoligi och budskap som Hitler och nazisterna gjorde i Tyskland under kriget!

Precis som du ylar varje dag sen flera år tillbaks om dom tärande och lata bidragslyftarna när du talar om sjuka, handikappade och gammla gjorde Hitler också!

Så är det någon som dillar så är det du din pajasråtta!

Enligt Godwins lag har du förlorat debatten iom att du började dilla om Hitler. Man har nämligen kommit fram till att den som gör så saknar argument.

Jag har aldrig kallat sjuka eller handikappade för lata bidragslyftare.

martin arbetar är vare sig sjuk eller skadad i nämnvärd omfattning. Han åker land och rike runt på menlösa semenarier. Går på representationsmiddagar. Besöker menlösa jippon på stan. Åker tunnelbana. Besöker badplatser. Skriver på forum flera timar per dag. Det klarar man inte om man är sjuk.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 21:38

Martin svarslös? No Way!
    Vad har du sagt en endaste gång på flera år som gjort mig svarslös Mr.Råtta?

DU ÄR FÖR TUSAN BARA ETT DÅLIGT SKÄMT, DU ÄR ALLDELES FÖR YNKLIG FÖR ATT FÅ MIG TYST ELLER I GUNGNING RÅTTUSLING!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-07-25, 21:42

råttan skrev:martin arbetar är vare sig sjuk eller skadad i nämnvärd omfattning. Han åker land och rike runt på menlösa semenarier. Går på representationsmiddagar. Besöker menlösa jippon på stan. Åker tunnelbana. Besöker badplatser. Skriver på forum flera timar per dag. Det klarar man inte om man är sjuk.

Däri har du fel, råttan. Det beror helt och hållet på hur man är sjuk. T.ex.... har jag ett ms-skov som gör att jag inte kan gå, hålla i något, inte kan tala..(detta har hänt), så skulle jag vara kapabel till att skriva på forum.

Fysiska handikapp begränsar inte intellektet trots att man inte kan betraktas som arbetsför.

queen
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-07-25, 21:48

citat:
    "Enligt Godwins lag har du förlorat debatten iom att du började dilla om Hitler. Man har nämligen kommit fram till att den som gör så saknar argument.

Du får först och främst har lite bättre koll på Godwins lag!!

Men om vi säger så här eftersom du verkar vara så duktig på denna , Vart finns sammankoppling mellan Martin och Godwins law , och i så fall varför ??

Sen skall du förklara även sammankoppling med din svar med min föregående frågan tack !!

Svarar du rätt då tycker jag att du har rätt i det mesta !!!

citat:
    "Jag har aldrig kallat sjuka eller handikappade för lata bidragslyftare."

Ja det har du gjort !!

citat:
    "martin arbetar är vare sig sjuk eller skadad i nämnvärd omfattning. Han åker land och rike runt på menlösa semenarier. Går på representationsmiddagar. Besöker menlösa jippon på stan. Åker tunnelbana. Besöker badplatser. Skriver på forum flera timar per dag. Det klarar man inte om man är sjuk."

Du får helt enkelt sluta ordbajsa !!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-07-25, 21:52

Regndrottning skrev:
    råttan skrev:martin arbetar är vare sig sjuk eller skadad i nämnvärd omfattning. Han åker land och rike runt på menlösa semenarier. Går på representationsmiddagar. Besöker menlösa jippon på stan. Åker tunnelbana. Besöker badplatser. Skriver på forum flera timar per dag. Det klarar man inte om man är sjuk.

Däri har du fel, råttan. Det beror helt och hållet på hur man är sjuk. T.ex.... har jag ett ms-skov som gör att jag inte kan gå, hålla i något, inte kan tala..(detta har hänt), så skulle jag vara kapabel till att skriva på forum.

Fysiska handikapp begränsar inte intellektet trots att man inte kan betraktas som arbetsför.

queen

Delvis hämmar det även intellektet, iaf ser jag att det gör det på mig själv.
    just sjukdommar med skov är extra lömska, då formen varierar otroligt mkt.
    Visst kan man göra det Martin gör och vara sjuk...
    Man kan göra mer än Martin gör också Wink

Men att arbetsförmågan är så låg som noll, tror jag inte på.
    Dock finns det ju andra orsaker till att man get folk förtidspension och sammmantaget, handikapp, ålder och hur stor möjlighet man har till att få arbete.
    Gör att FK gett folk sjukpension.... dock beviljar de inga nya med de premisserna

Vilket jag tycker inte är fel om man närmar sig pensiosåldern iaf
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 21:57

Så är det Mr.Råtta, den samlade läkarexpertisen, och jag lovar att det är många som intresserat sig över mina skador,
    Har tillsammans med FK bedömt mina skador som så pass allvarliga så det finns inget man kan göra,
    Därav anses jag vara berättigad till pension livet ut!

I mitt pensionsbeslut finns inga restriktioner, jag tillåts prata, samt käka mat varje dag, Thats It!

Jag får också gå ut och röra mig fritt när jag behöver, finns inget som hindrar att käka ute på lokal med vem jag vill heller,

Vill jag så tillåts jag också skölja ner käket med snaps och bira om så önskas!
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-07-25, 22:00

martin7lindgren skrev:Så är det Mr.Råtta, den samlade läkarexpertisen, och jag lovar att det är många som intresserat sig över mina skador,
    Har tillsammans med FK bedömt mina skador som så pass allvarliga så det finns inget man kan göra,

I mitt pensionsbeslut finns inga restriktioner, jag tillåts prata, samt käka mat varje dag, Thats It!

Jag får också gå ut och röra mig fritt när jag behöver, finns inget som hindrar att käka ute på lokal med vem jag vill heller,

Var glad att du fick det godkänt, när du fick det Martin Smile
    För nu hade du med 99% säkerhet nekats sjukersättning.

joo det stämmer jag klagar på de nya hårda reglerna..precis som jag alltid gjort
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 22:05

Menlösa seminarium, menar Mr.Råtta att det är menlöst att om man bjuds på möjligheten att tala av egna erfarenheter för utsatta människor i ett försök att tillföra något?

Men det stämmer bra ihop med min bild av råttuslingen, skit i andra, det är bara råttan som gäller i hans värld!

Men rådisen får löpa fritt och skvätta hur mycket han vill, synd bara för hans egen skull att han dumförklarar sig själv genom att visa upp sitt rätta nylle! No
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2009-07-25, 22:07

martin7lindgren skrev:Så är det Mr.Råtta, den samlade läkarexpertisen, och jag lovar att det är många som intresserat sig över mina skador,

Efter att ha läst dina inlägg härinne så är de lätt att förstå varför dom tycker att du ska vara arbetsbefriad resten av livet...för ärligt Martin..vem faan skulle stå ut me att att vara arbetskompis me dig?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 22:15

Vadå var glad? Ingen hade varit gladare än jag om jag sluppit undan och fått vara hel och frisk?

Glad kan man vara om man vinner stort på lotto, men vem blir glad över och bli stympad och skadad för resten av livet?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2009-07-25, 22:16

mimra skrev:

Efter att ha läst dina inlägg härinne så är de lätt att förstå varför dom tycker att du ska vara arbetsbefriad resten av livet...för ärligt Martin..vem faan skulle stå ut me att att vara arbetskompis me dig?

"Knulla min Kusin (Är bästa som jag vet )"... har uttalat sig !!

*asgarv*
    mimra
    mimra

Antal inlägg : 495

Inlägg  mimra 2009-07-25, 22:22

mimra skrev:

MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-25, 22:27

Ärligt tala Mr.Mimra så tror jag inte du vill veta vilka många av mina polare är,
    Men jag kan säga att backupen är minst 100% om det behövs, det är en av djungel lagarna som gäller för mig och många av mina polare!

Och sådana fårskallar som du Mimra har aldrig förorsakat några som helst problem tidigare och kommer inte göra i framtiden heller, det har du inte täckning för,

Så att hoppa runt som en varulv och trampa vatten på forumet är väl vad du duger till som bäst,
    Ylande med full kraft vid fullmåne?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 18:05