martin7lindgren skrev:Hur kan du försvara att någon som Mr.Råtta kallar sjuka och handikappade för tärande och lata,
Råder inget tvivel vilka han avser då han kallar mig som handkappad lat och tärande?
Hur var det med dig då The Ward, under åren du varit varit sjuk, var du också tärande och lat?
Eller var du ett av dom berättigade undantagen, hur kan du bara bara stödja skiten, är det bara för du nu har börjat jobba, och därmed vänder du dig mot alla som inte klarar det utan förtfarande är sjuka?
TÄNK FÖRST OCH TALA SEDAN THE WARD!
Det är skillnad på att vara sjuk och handikappad och på att vara lat=tärande
jag är och kommer troligtvis alltid att vara sjuk o handikappad.
Men lat o tärande det har jag aldrig varit.
Oavestt jag jobbat, varit sjukskriven eller arbetslös...
Vänder mot lata, det har alltid gjort.
Lata finns även inom arbetslivet, det är sådana som låter andra göra jobbet och själva gör så lite som möjligt.
Sen har vi de som aldrig söker jobb och göra allt för att slippa, sen har vi gruppen som gör allt för att vara "sjuka" och obotligt helst.
Det du Martin gör är att blunda för att dessa människor finns och att de är alldeles för många.
Dock har jag aldrig försvarat dagens alltför hårda regler som slår hårt mot de som vill försöka jobba och faktiskt är sjuka på riktigt
Martin får du mer skador för varje dag??
Verkar bli mera, desto mer man ifrågasätter dig.......
jag känner en kille som klippte av ett par tår(stortån bla) med gräsklipparen, när han var typ 20 år gammal.
han har inte bara jobbat hela tiden. han är 45 år nu, han har dessutom varit idrottsligt aktiv bla innebandy under hela den tiden....
Nog kan de allra flesta jobba 25-50% iaf(om man anpassar arbetet) och faktiskt få ett bättre liv pga av detta...
Dessutom blir man lite rikare då, vilket inte borde vara nåt negativt..
Socialt är det också ett stort plus...
kanske vore bättre än att göra som några på forumet gör, sitta dagarna i ända och spy galla på varandra.
Mer konstruktivt att skapa nåt istället