Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Jag har nästan tappat intresset

    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 56
    Ort : Öland

    Jag har nästan tappat intresset Empty Jag har nästan tappat intresset

    Inlägg  womanlover 2009-02-27, 16:53

    Tappat intresse !
    Sitter just nu och ser på herrstafetten på skidor.
    Tittar utan glöd . .
    Jag har verkligen gillat skidor och friidrott tidigare - men numera vet man ju inte vilka som är dopade.
    Synd - för idrott var kul förr.
    Vore det inte bäst för alla att släppa dopingen helt fri ?
    Då fick ju i alla fall alla tävla på lika villkor.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag har nästan tappat intresset Empty Sv: Jag har nästan tappat intresset

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-06, 20:45

    Tycker jag inte, alla vill inte dopa sig, och då blir det ju bara fel! No
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag har nästan tappat intresset Empty Helt ärligt

    Inlägg  theward 2009-03-06, 23:21

    tror jag dopingen är mkt mindre utbredd nu än den varit tex på 60,70 och åttiotalet.

    Sen att alla ska dopa sig blir ju knepigt för de som inte vill.
    Nää enda sättet är att ligga steget före och avskräcka folk från att fuska helt enkelt.

    De flesta som fuskar åker för eller senare fast Twisted Evil

    Sen är det många sporter där doping saknar positiva effekter öht
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 56
    Ort : Öland

    Jag har nästan tappat intresset Empty Sv: Jag har nästan tappat intresset

    Inlägg  womanlover 2009-03-07, 13:31

    theward skrev:tror jag dopingen är mkt mindre utbredd nu än den varit tex på 60,70 och åttiotalet.

    Sen att alla ska dopa sig blir ju knepigt för de som inte vill.
    Nää enda sättet är att ligga steget före och avskräcka folk från att fuska helt enkelt.

    De flesta som fuskar åker för eller senare fast Twisted Evil

    Sen är det många sporter där doping saknar positiva effekter öht

    Jag tror att doparna alltid ligger steget före. Kommer på nya metoder hela tiden.
    Sen några år efter "AHA - kunde man göra så oxo".
    Vad inte jag kan begripa - om man vinner en medalj som man vet att man har fuskat sig till - den kan man väl inte vara stolt över . . eller . .
    Möjligen att pengar och girighet kan förklara en del.
    Men jag begriper inte poängen . .
    PS: Om en finländare vinner t.ex på skidor - kan det vara så kul för honom eller henne. Dom flesta åskådare tar ju inte segern allvarligt. Jag tänker givetvis på tävlingen i Lahti och det som hände där.
    Samma sak om en ryss vinner en skidtävling ..
    Vilka sporter menar du skulle vara befriade från detta fuskande ?
    [b]
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag har nästan tappat intresset Empty De åker ju fast

    Inlägg  theward 2009-03-08, 09:07

    Vad mer kan man begära??

    Doping i lagsporter kanske inte är helt ovanliga, men där spelar de liksom mindre roll. Eftersom det är laget som är vikigast.

    Så svaret på din fråga är.lagsporter,motorsport,skytte(av olika slag), tekniksporter(kan inte dopa sig til bra teknik) mm

    Så inte tycker jag det känns så himla hopplöst inte, många av de som åker fast är ju inte ens i toppsakiktet.
    Från det kan man dra slutsatsen att man kan bli världstopp, utan doping.
    De som dopar sig har helt enkelt inte tid eller ork att träna så mlt som de måste eller vänta de år det tar att komma till toppen naturligt.

    Visst har pengar en stor roll i det hela..........men även det inte var pengar inblandade skulle det finnas fuskare
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Jag har nästan tappat intresset Empty Sv: Jag har nästan tappat intresset

    Inlägg  marxisten 2009-03-11, 15:23

    theward skrev:Vad mer kan man begära??

    Doping i lagsporter kanske inte är helt ovanliga, men där spelar de liksom mindre roll. Eftersom det är laget som är vikigast.

    Så svaret på din fråga är.lagsporter,motorsport,skytte(av olika slag), tekniksporter(kan inte dopa sig til bra teknik)

    Fel theward. Skytte är iaf. en sport som man kan dopa sig i. Inte teknik mässigt men det finns olika preparat som gör så att man inte får de där små skakningarna vilket gör det lättare.

    Liksom man kan ta nervlugnande och koncentrationshöjande medel i de flesta sporter och ha nytta av det. Så de är nog ingen sport som är helt befriad från doping. Tyvärr. Twisted Evil Sad

    Kom att tänka på en sak nu. Om man vill bli fri från doping. Varför inte två tävlingar. En med stenhård koll på där alal testas och en tävling där man får dopa sig bäst man vill. Då får de som inte vill fuska en och de som vill fuska en tävling. Alla nöjda. Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag har nästan tappat intresset Empty Sådan "doping"

    Inlägg  theward 2009-03-11, 18:00

    Är väldigt inviduellt.
    Det som gör den ena stadig på handen, gör den andra fumlig och vice versa.
    Så där ser jag inte problem med att folt tex tar en öl eller två innan skytte.
    Det är ju ingen doping som är farlig direkt.

    För mig är det viktig att förbjuda all doping som är skadlig.
    "doping" som ger bättre resultat, men som inte är medicinsk skadligt borde vara ok tycker jag.

    Det blir lite absurt i jakten på doping ibland tycker jag.
    Man måste ju tex söka tillstånd för vissa läkemedel och det gäller ju att inte glö,mma bort det, då kan ju en hel säsong gå åt pipan.
    Som det gjorde För Posa Serenius nyss
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 56
    Ort : Öland

    Jag har nästan tappat intresset Empty Sv: Jag har nästan tappat intresset

    Inlägg  womanlover 2009-05-24, 12:46

    marxisten skrev:
    theward skrev:Vad mer kan man begära??

    Doping i lagsporter kanske inte är helt ovanliga, men där spelar de liksom mindre roll. Eftersom det är laget som är vikigast.

    Så svaret på din fråga är.lagsporter,motorsport,skytte(av olika slag), tekniksporter(kan inte dopa sig til bra teknik)

    Fel theward. Skytte är iaf. en sport som man kan dopa sig i. Inte teknik mässigt men det finns olika preparat som gör så att man inte får de där små skakningarna vilket gör det lättare.

    Liksom man kan ta nervlugnande och koncentrationshöjande medel i de flesta sporter och ha nytta av det. Så de är nog ingen sport som är helt befriad från doping. Tyvärr. Twisted Evil Sad

    Kom att tänka på en sak nu. Om man vill bli fri från doping. Varför inte två tävlingar. En med stenhård koll på där alal testas och en tävling där man får dopa sig bäst man vill. Då får de som inte vill fuska en och de som vill fuska en tävling. Alla nöjda. Smile

    Mycket bra ide

    Sponsored content


    Jag har nästan tappat intresset Empty Sv: Jag har nästan tappat intresset

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-03-29, 09:01